Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Ja sitten taas yksi tyhmä kysymys. Eli olen juuri aloittanut motoristi ja hommasin pyörän jossa takarengas aika kehnossa kunnossa mutta eturengas hyvässä kunnossa eli vähintäänkin uuden takarenkaan hankinta on edessä. Autoissa taitaa olla ettei samalla akselilla saa olla eri ominaisuuksilla olevaa rengasta mutta miten on moottoripyörän kanssa. Mitä seriffi sanoo / mitä ajo-ominaisuudet sanoo, vai onko mitään väliä?
  2. #2
    En ainaskaan ite käytä samaa merkii edessä ja takana. Ja kulumisessa sama juttu.. Aivan eri tahtiihan ne kuluu, eikä sillä mitään väliä oo. En tosin radalla aja, siinä voi sitte olla ehkä vähän merkitystäkin, mutta katu käyttöön, ihan sama.
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  3. #3
    Jeps, ei tule kyllä itsekkään radalla käytyä. Tuota vähän ajattelinkin ettei asialla ole merkistystä mutta ajattelin vaan varmistaa. Jos jollain on seriffin näkökulma asiasta niin pistäkää infoa.
  4. #4
    ei ainakaan mulle oo sanonu mittää
    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

    vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
  5. #5
    Eipä tuo ole mitään sanonut muusta kuin kulutus pinnasta (siis syvyydestä)

    Auto puolella ymmärtäisin että sanois eri rengas tyyppien välisestä erosta kuin etteivät ole samaa merkkiä.


    Eli ei muutakuin uutta kumia alle ja
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  6. #6
    Ei seriffi mitään sano sikäli kun rengas on kulutuspinnaltaan laillinen, ajo-ominaisuudet voivat kylläkin muuttua radikaalistikin jos renkaat ovat eri merkkiset/profiiliset. Yleensä parhaan tuloksen saa saman sarjan etu- ja takarengasta käyttämällä mutta kyllä aivan ajokelpoiset ominaisuudet lähes aina saa sekarengastuksellakin.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  7. #7
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Poliisisedälle se on aika se ja sama mitkä kumit siellä alla pyörii. Ainakin niin kauan kun pintaa riittää.

    Eri asia on sitten se, että mitä ajo-ominaisuuksille tapahtuu. Jos sulla on supersportti, niin en suosittele alle mitään Marathonia, Diablon stradaa tai BT021:stä. Laita ihan suosiolla kunnon kumit. Ainakin itseäni bleidillä alkoi pelottaa kun huomasin, että renkaasta loppuu kallistusvara ennen kuin jalkatapit ottaa maahan. -> pyörä ei varota kallistusvaran loppumisesta -> riski kantata liian pitkälle kasvaa. Myös ajo-ominaisuudet meni pyörästä pilalle kun stradat tuli alle. Nyt on taas M3:t.

    Jos sulla puolestaan on joku matkasportti tjsp, niin tod näk. sporttikumit menevät vaan hukkaan eli nopeampi kuluminen on kompensoitu korkeammalla hinnalla... Etukumi kuluu hitaammin, sillä jarrutetaan ja sen luistaessa päädyt todennäköisesti turvallesi, joten eteen voi laittaa pehmeämpää seosta jos haluat. Jos ajat customilla, niin kallistusvara ei varmastikaan lopu ensimmäisenä kumista riippumatta.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  8. #8
    Rengasmerkillä ei ole mitään merkitystä. Rengastyyppi on merkityksellinen asia.
  9. #9
    mul on takana Avonin Mk2 (speedmaster) ja edessä joku maxxissin kusiluikkari.. tarvii hommata nappularengas eteen seuraavaks, sanoo kuka mitä sanoo.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #10
    Mulla takana Marathon ja edessä OEM Dunflop. Etusella ajettu nyt yli 20000 ja pintaa on sitkeesti edelleen melko mukavasti. Vaihtoon menee kyllä piakkoin, kun alkaa osoittaa jo luikertelun merkkejä... Ei sillä mitään välii normikäytössä ole onko renkaat eri merkkiä edessä ja takana, kunhan ovat molemmat about samaan käyttötarkoitukseen tarkoitetut. JaZZon valintaan sanon silti: Go for it!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    TRX850 toimi mielestäni paljon paremmin kun oli samanmerkkinen ja mallinen rengas edessä ja takana. Samaa olen huomaavinani Intruderin kanssa. Voi hyvin olla, että perstuntumani ei ole ihan 100% akkuraatti, mutta Intikkaan tulee kyllä eteenkin Metzeler kunhan tuo nykyinen Dunlop kuluu vielä hiukkasen.
    Retired
  12. #12
    Onkos kellään kokemusta Avonin supersporteista 600 cebarin alla ?
  13. #13
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kerropas vaikka että mitkä kumit sulla nyt on ja missä pyörässä?
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #14
    ite käytän michelin pilot poweria etusessa ja pilot roadia takana, vaihtoon menee rauhallisella ajolla suunnilleen samaan aikaan, kai
    K750 -61
  15. #15
    aika sama katuajossa. kuulemma saksassa skitsoilevat noista, joten jos sinne matkailee, niin voi olla hyvä olla pari
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Tulipa sitten hommattuan tuollaset Pirelli Diablo Corsa 120/70-17 & 180/55-17 sarja kun sattui parina saamaan todella edullisesti. Pyöränä tosiaan on yzf-r6 2008.
  17. #17
    Hyvä valinta.

    Parhaat ominaisuudet on aina ollu samaa paria olevilla renkailla -molemmat uusina tietty.

    Saman tyyppisiä mut erimerkkisiä renkaita oon joskus käyttäny sekaisin ja useinmiten ajettavuus erot ollu samaa luokkaa, toisinaan aavistuksen huonompia kuin et vaihtaa samaa mallia vain toisen renkaan ja toinen on puoliksi kulunut. Joka sekään ei oo niin hyvä kuin molemmat uusina mut ei mitään erityisen hankalaa tai vaarallista.
    HUOM: tämä ei tarkoita et tää toimis aina ja kaikissa pyörissä - mulle vaan ei oo muutamalla kerralla sattunu pahoja yhdistelmiä

    eri tyyppiset renkaat esim supersport/sporttouring yhdistelmät on sit arvaamattomampia, ja ne mitä oon kokeillu ei oo ollu hyviä, vaikka varmasti monta toimivaa yhdistelmää onkin olemassa.

    Jos ei tarttis rahaa miettiä, vaihtus aina parina samanlaiset...
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  18. #18
    Sama merkki ja tyyppinä parit, miks jotain muuta? Ei ajo-ominaisuudet ainakaan muutu "radikaalisti" kun pareina vaihtaa! Se onko halpaa on eri juttu!
  19. #19
    aika sama katuajossa. kuulemma saksassa skitsoilevat noista, joten jos sinne matkailee, niin voi olla hyvä olla pari. = Lainaus, jaket.

    Euroopassa Poliisit, vaan noudattaa määräyksiä ja tietää kans mitkä renkaat on hyväksytty mihinkin fillariin. Ei mitään Skitsoilua! Noudatetaan vaan ko: Fillarin EU hyväksymisiä. Bemustakin se tieto löytyy satulan alta! Siellä "Saksassa" *kas saa ajaa yli 200 km/h! ihan ilman sakkoja! Jos "peli" kulkee! Renkaat kans sen mukaan, kullanmurut!



  20.  
  21. #20
    Jovvain..


    Ihan noin kuten Eagle-no2 kertoo, elikkäs niksmannien pärrien rekisteriotteessa on mainittu se / ne renkaat jotka pitää olla etusella + takana korkeus-, profiili-, ja leveysmittoineen. Jos suomipoika sinne matkaa ja pärrä on suomen kilvissä, nou probleimou !

    Kunhan on pintaa........