Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 48:een 48:sta
  1. #31
    Moi,edellisen kanssa samoja ongelmia,kävin hakemassa bikepointista pyörän,ja kauppa kirjassa on hinta+hinta ei sisällä KM,KM=0%,ja KM=ALV,eli liikkestä ostettu ilman ALV:tä.
    Pitääkö nyt maksaa vielä ostohinnasta alv,vai ainoastaan
    autoverosta.
    Kiitos etukäteen.
  2. #32
    Verottaja määrittelee käytettynä maahantuodulle pyörälle verotusarvon ja laskee sen mukaan pyörälle veron. Aivan sama mikä hinta kauppakirjassa näkyy niin verottajalla silti oma hinta kyseiselle pyörälle. Ja ennen kun oli ajoneuvovero + alv niin kykyään pelkkä ajoneuvovero, joka on yhtä suuri kuin ennen käytössä ollut vero + alv yhteenlaskettuna.

    Veron perii tulli ja tullin sivuilta voi katsoa sovelletuista verotusarvoista suuntaa antavaa vinkkiä tulevasta verosta jos kiinnostaa.

    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...ukot/index.jsp
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  3. #33
    Itse ajattelin kanssa lähteä pyöränhaku reissulle Tallinnaan.
    Bikepoint ainakin lupasi toimittaa pyörän Tallinnan satamaan veloituksetta ja jos lähtee aamulla kahdeksalta Helsingistä lautalla niin kerkeää jo illaksi takaisin ja Tallinnassa jäis kuus tuntia aikaa olla... Ainakin näin käsitin aikatauluista.

    Mietin vain että jos ostaa lauttaan paikan pakettiautolle (Eckerö Line) joka maksaa 50 suunta niin sisältyykö siihen jo kuskin lippu? Vaiko onko se vain auton hinta ja pitääkö ostaa oma lippu erikseen?
    Entäpä jos kaveri lähtee kyytiin mukaan?

    Yritän laskeskella kuluja tässä juuri...
    Kurapaukutin
  4. #34
    Lainaa (Yamarock @ Elo. 24 2009,11:09) kirjoitti
    Itse ajattelin kanssa lähteä pyöränhaku reissulle Tallinnaan.
    Bikepoint ainakin lupasi toimittaa pyörän Tallinnan satamaan veloituksetta ja jos lähtee aamulla kahdeksalta Helsingistä lautalla niin kerkeää jo illaksi takaisin ja Tallinnassa jäis kuus tuntia aikaa olla... Ainakin näin käsitin aikatauluista.

    Mietin vain että jos ostaa lauttaan paikan pakettiautolle (Eckerö Line) joka maksaa 50 suunta niin sisältyykö siihen jo kuskin lippu? Vaiko onko se vain auton hinta ja pitääkö ostaa oma lippu erikseen?
    Entäpä jos kaveri lähtee kyytiin mukaan?

    Yritän laskeskella kuluja tässä juuri...
    Koska sinne autokannelle ei voi autoon jäädä istumaan niin sinä ja kaverisi tarvitsette esim. kansipaikan tai vastaavan, hyttiä tuskin tuommoisella reissulla tarvitsee.

    Eli autopaikkaan ei kyllä yleensä sisälly mitään sen kummempaa, vaan ihmiset pitää sitten maksaa erikseen. Sieltä ne lauttayhtiöiden sivuilta aika hyvin selviää, tai soittamalla varaukseen joka ei kylläkään ihan ilmaista ole. Sähköposteihinkin nuo vastailee yleensä.

    - P
  5. #35
    Lainaa (Dopfire @ Elo. 16 2009,12:28) kirjoitti
    Verottaja määrittelee käytettynä maahantuodulle pyörälle verotusarvon ja laskee sen mukaan pyörälle veron. Aivan sama mikä hinta kauppakirjassa näkyy niin verottajalla silti oma hinta kyseiselle pyörälle. Ja ennen kun oli ajoneuvovero + alv niin kykyään pelkkä ajoneuvovero, joka on yhtä suuri kuin ennen käytössä ollut vero + alv yhteenlaskettuna.

    Veron perii tulli ja tullin sivuilta voi katsoa sovelletuista verotusarvoista suuntaa antavaa vinkkiä tulevasta verosta jos kiinnostaa.

    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...ukot/index.jsp
    Olet sekoittanut autoveron ja ajoneuvoveron. Moottoripyörästä ei ajoneuvoveroa kanneta.
  6. #36
    Tullista kerrottiin ettei tätä Vaatimuksenmukaisuustodistusta todellakaan siis tarvi moottoripyörien kohdalla.

    Hyvää ja kattavaa palvelua oli puhelimitse. Verotuksen prosentuaalinen määrä on kiinni kuutiotilavuudesta, kerrottiin myös.

    reissua suunnittelemaan siis.
    Kurapaukutin
  7. #37
    Lainaa (psi @ Elo. 24 2009,13:09) kirjoitti
    Lainaa (Dopfire @ Elo. 16 2009,12:28) kirjoitti
    Verottaja määrittelee käytettynä maahantuodulle pyörälle verotusarvon ja laskee sen mukaan pyörälle veron. Aivan sama mikä hinta kauppakirjassa näkyy niin verottajalla silti oma hinta kyseiselle pyörälle. Ja ennen kun oli ajoneuvovero + alv niin kykyään pelkkä ajoneuvovero, joka on yhtä suuri kuin ennen käytössä ollut vero + alv yhteenlaskettuna.

    Veron perii tulli ja tullin sivuilta voi katsoa sovelletuista verotusarvoista suuntaa antavaa vinkkiä tulevasta verosta jos kiinnostaa.

    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...ukot/index.jsp
    Olet sekoittanut autoveron ja ajoneuvoveron. Moottoripyörästä ei ajoneuvoveroa kanneta.
    On näemmä jostain tullut tuo ajoneuvovero vaikka se tosiaan on autovero joka moottoripyöristäkin kannetaan.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  8. #38
    Lainaa (KT 210 @ Elo. 16 2009,11:48) kirjoitti
    Moi,edellisen kanssa samoja ongelmia,kävin hakemassa bikepointista pyörän,ja kauppa kirjassa on hinta+hinta ei sisällä KM,KM=0%,ja KM=ALV,eli liikkestä ostettu ilman ALV:tä.
    Pitääkö nyt maksaa vielä ostohinnasta alv,vai ainoastaan
    autoverosta.
    Kiitos etukäteen.
    Hei,

    Käyttetyjen pyörien hinnoissa on marginaaliveroitus, elikkä se tarkoitta että alv ei ole mahdollista erotta pyöran hinnasta. See on vaan huomaudus jos yritukset ostavat pyöria, että niilä ei ole mahdollisuuta peria takaisin alv.

    Yksityisille ei ole mitään eroa siina.

    Terv

    Tarvo



  9. #39
    Mites homma menee, jos virolainen kaveri tilaa kasapäin mp-osia esmes jenkeistä Viroon ja porukka Suomesta käy noutamassa ne lahden eteläpuolelta. Onko Virossa pienemmät tullimaksut kuin Suomessa? Kannattaako ajatusta jatkaa edes pidemmälle?
    Urea jacta est
  10. #40
    Oma tuore tarinani ensipyörän hankkimisesta ulkomailta (Tallinnasta) ensikertalaisena (ja pikavauhtia).

    Vasta keväällä ajoin A-kortin. Olen koko kesän miettinyt että mitä sitä alleen haluaa. Maxiskootteri vai moottoripyörä. Tuota olen jankannut päässäni monta kuukautta ja miettinyt kummankin etuja ja haittoja. Kummassakin on omat hyvät puolensa sekä huonot puolensa.

    Selasin koko kesän Nettimotoa ja erilaisia moto-keskustelupalstoja, josko niistä olisi jotain apua tilanteeseen. Ei ollut Oma pää on oma pää ja sitä ei pyörrä muiden ajatukset.

    Lopulta heitin hanskat tiskiin. Totesin että noin 3000e saa maksaa järkevästä "ei liian käytetystä" Maxiskootterista. Ja toisaalta 4000e:lla saa jo hyväkuntoisen moottoripyörän. En ajatellut tuollaista hintaa sitten juuri tässä vaiheessa sijoittaa mokomaan laitteeseen. Joten keskiviikkona päätin että tänävuonna en enää nettimotoa katsele.

    ... tuli torstai aamu. Josko silti kurkkaisi vielä kerran nettimotoa

    Siellä se oli. Vähän ajettu suht uusi maxiskootteri minua varten.

    Työpäivä meni pohtiessa että missä välissä tuon hakisin, kun pyörä sijaitsee Tallinnassa pyöräliikkeessä. Iltasella soitto esimiehelle: "Voinko olla huomisen perjantain pois töistä, jos teen tunnit seuraavan parin viikon aikana sisään?". Vastaus oli: "Voit".

    Ei oo todellista. Kello on 20:30. Nyt tuli kiire.
    Google auki: Vikingit, Eckeröt, tallinkit ja muut auki ja laivojen aikatauluja katsomaan.
    Hätäinen selvitys osoitti että Viking xprs olisi aikataulullisesti paras.



    Sitten alkoi esivalmistelu:

    1. Soitto myyjäliikkeen myyjän henkilökohtaiseen numeroon (www.bikepoint.ee).
    Pyörä oli vielä liikkeessä ja myymättä. Hyvä.

    2. Soitto Vikingin asiakaspalveluun. (Puhelin aspa muuten meni kiinni klo 21:00.)
    Sain vielä paikan seuraavan päivän lähdölle. Menolippu henkilölle, sekä paluulippu henkilölle ja pyörälle. Asiakaspalvelija sanoi hinnaksi 75e. Mainitsin kyllä että aika kallilta kuulostaa, mutta otetaan se nyt silti. Sitten hetken kuluttua aspan antamalle nettisivulle maksamaan. Siellä lukikin hinnaksi 37e

    3. Luottokortti ei pyöräliikkeeseen käynyt ja etukäteen maksettaessa raha siirtyy 2-3 päivää. Enkä luonnollisesti halua maksaa ennakolta mitään mitä en ole ensin koeajanut. Tililläkin oli nostorajoitus, joten äkkiä automaatille. Puolet pyörän hinnasta samantien automaatista. Ja puolet seuraavana aamuna.

    4. Reppua pakkaamaan: kypärä, ajotakki, ajohanskat, ajosaappaat, passi, matkalipun varausnumero, rahat, navigaattori, pyöräliikkeen osoite. Siinä tärkeimmät.

    5. Äkkiä nukkumaan. Tulossa aikainen herätys ja pitkä päivä.



    Aamu alkoi klo 06:00 ja pomppasin nanosekunnissa sängystä ylös. Safkaa naamaan ja bussilla Tampereen juna-asemalle. IC2 junalla Helsinkiin. Helsingissä 40min aikaa kävellä Katajanokan terminaaliin. Kävelymatka noin 1,5km.

    Terminaalissa varausnumeron kanssa lippuja hakemaan. Siellä vastaanottovirkailija oli aivan kuula hukassa. Ei meinannut löytää mistään että olenko jo maksanut liput. Ja että onko muka pyörälle varattu paikka ja onko se näkynyt maksettaessa siinä varauksessa. Kyllä vain näkyi... No sitten halusivat pyörän rekisterinumeron pyöräpaikalle laivaan.
    Ööööö... se ei ole rekisterissä. Se on tuontipyörä ja saa kilvet vasta suomessa. Hetken ihmettelivät ja taisivat laittaa rekisterinumeroksi xx-11. Säheltämisessä meni varmaan 10 minuuttia. Antoivat sitten matkaliput ja jonkun lipun pyörää varten. Sanoivat että se pitää antaa Tallinnan satamassa siinä autojonossa kopissa olevalle henkilölle. Lipussa luki 15e. Mutta eivät suomessa ottaneet siitä rahaa.

    Sitten laivalla viron puolelle. Matka muuten meni todella hitaasti.

    Terminaalista ulostauduttuani törmäsin samantien Herra ukottajaan.
    Ukottaja: "Tarvitako sinä taksi?"
    Minä: "Itseasiassa tarvitsen."
    Ukottaja: "Minne sinä mennä?"
    Minä: "Lennujaama tee 5. Bikepoint"
    Ukottaja: "Selvä. Tule perässä, niin lähdetään."

    (Katselin kun mister mäkke kävelee taksijonon ohi tyynesti. Kysyin että mikä on hänen auto.)
    Ukottaja: "Tuo harmaa bimari tuolla".
    (Ei minkään sortin taksin merkkejä. Tavallinen harmaa bemari.)
    Minä: "Sori vaan, mutta otan tästä oikean taksin."
    Ukottaja: "meukkaamista, kiroilua ja ihme ääntelyä..."

    Ukottaja meni takaisin terminaalin ovelle yrittämään uutta saalista.
    Itse menin taksijonon ensimmäiselle taksille. Paljonko maksaa matka bikepointiin. Taksi sanoi että 15e. Sanoin että liikaa. Hinta muuttui 12 euroon. Sanoin että liikaa vieläkin ja lähdin pois. Kun taksi sai asiakkaat, menin jonossa seuraavalle taksille. Hinta oli 8e. Sen hyväksyin, koska bikepointin sivuilla luki että taksi satamasta maksaa noin 6e.

    Bikepointissa oli ystävällinen myyjä Tarvo vastassa. Hän esitteli pyörää ja työnsi sen pihalle kokeilua varten. Pyörä oli kylmä koneeltaan, joten ei oltu käytetty valmiiksi lämpimäksi. Hyvä. Kävin ensin kylmänä sen läpi silmäillen. Ei mitään vuotoja. Iskarit toimii. Jarrut toimii. Katteet ehjät. Sitten virrat päälle. Starttasi ekalla nätisti ja terveesti. Valot toimii. Vilkut... vilkut edessä ei toiminut yhtään. Ei hemmetti... No mainitsin asiasta ja kurkattiin vilkkukupujen sisään. Toisesta puuttui polttimo kokonaan ja toinen vilkku vaati pienen rapsutuksen hapettumasta ja molemmat toimivat tämän jälkeen. Hienoa. No problem.

    Pyörästä ei löytynyt mitään muuta vikaa. Ajelin hetken heidän muutamasata metriä pitkällä pihatiellä. Kulkine toimi upeasti. Ei vuotoja lämpimänä.

    Myyjä sanoi etteivät yleensä tuo skoottereita. Että tällä kertaa oli vain kontti jo lähdössä ulkomailta tuomaan pyöriä ja siellä oli tilaa vielä kolmelle. Hyviä pyöriä ei löytynyt, joten hän nappasi vaan 3 skootteria mukaan. Mutta huoltoja eivät niille ryhtyneet tekemään. Pesivät vain ja tarkistivat että öljyä on.

    Ei muutakun hintaa hieromaan.

    Kävimme yhdessä läpi mobile.de ja jotain muuta sivustoa jossa oli vastaavia myynnissä. Sopiva hinta löyty äkkiä. Mielestäni edullinen. Olisin jopa enemmänkin maksanut Mutta kelpaa tämä näinkin.

    Kauppakirjoja tekemään. Siinä vaiheessa pyysin vielä tarkistamaan että runkonumero mätsää papereiden kanssa. Myyjä ei ollut varma mistä tässä mallissa löytyy runkonumero. Mutta minuutin etsimisellä se löytyi penkin alta pienen luukun takaa. Runkonumero oli oikea. Rahat tiskiin ja myyjä antoi tarvittavat paperit minulle. (Kauppakirja ja alkuperäinen rekisteriote)

    Tunnin päästä vasta pääsisi takaisin laivaan pyörän kanssa, joten myyjä ehdotti että kävisin viereisessä kauppakeskuksessa viettämässä aikaa tunnin verran. Antoi minulle pyörän avaimet vielä itselle talteen. Kävin kurkkaamassa kauppakeskuksen ja palasin takaisin. Myyjä ajoi skootterin satamaan suoraan B-terminaalin viking xprs autojonon viereen. (vaikkei pyörä ollut kilvissä. Sanoi että se näyttää mopolta, joten poliisit ei sano mitään ja ei tarvi ruveta traileriin sitä sitomaan. Menee helpommin näin.) No minulle on ihan sama miten heittävät sen, kun ehjänä tulee satamaan. Toinen myyjä heitti minut jeepillä
    satamaan perässä ja siinä käteltiin vielä hyvän kaupan vuoksi.

    Siirryin autojonoon, joka oli juuri tyhjentynyt. Sain työntää pyörän suoraan check-in kopille. Siellä täti oli yhtä kuula hukassa kuin suomen vikingin check-innissä. Ihmetteli että olenko jo maksanut matkan ja onko muka pyörälle varattu paikka. Ja onko itselläni henkilömatkalippua jne... Näytin matkalippuni sekä sen 15e hinnan sisältävän pyörälipun. No täti pällisteli niitä ihmeissään ja antoi pyörään jonkun paperin kiinnitettäväksi ja matkalipun takaisin. Ei pyytänyt yhtään rahaa Ja taas muuten ihmeteltiin pyörän rekisterinumeroa ja sai selitellä ettei sellaista ole. Kuten suomen päässäkin. Luulisi niiden jo tottuneen tuohon hommaan kun noita pyöriä virostakin paljon jo haetaan.

    Sitten työnsin pyörän laivaan. Työntämistä ehkä yhteensä joku 200m.

    Kotimatkalla tuli mieleeni että hitto... olen katajanokalla takaisin 20:30. Mahtaako tullissa perjantai-iltana olla siihen aikaan ketään paikalla. No soitto kotipuoleen että selvittäkää joku sataman tullin numero. Soittelin sitten sinne ja kiittelivät että soitin. Katajanokalla on tullin päivystys, mutta eivät ole aina paikalla. Lähettävät ihmisen kun soittelen. Sanoivat että ovat K7-rakennuksessa vastassa. Ja toivoivat että muutkin soittelisivat ja varaisivat aikaa ajoissa. Ettei tarvi satamassa odotella 1-2h tullimiehiä.

    Matka kului rattoisasti Miss Maailma 2009 Suomen finaalia katsellessa. Kumpi on mukavampaa. Odotella malttamattomana 3h laivassa että pääsisi jo maihin. Vai katsella kaikessa rauhassa kauniita naisia ja bikinikierrosta pari tuntia ja todeta sen jälkeen että laiva on maissa ihan juuri.

    Katajanokalla ei muutakun pyörä taas työntöön. Sellaiset 300m työntöä ulos ja vihreä tullikoppi näkyy jo. Voi tuska... se on kiini. Missään ei lue K7. Vieressä on joku porttivahti. Kysyn häneltä missä on tuo maaginen K7-rakennus. No hän opastaa. Se on Katajanokan viking terminaalista noin 200m kauppatorille päin. Sitten välähti että näin tuon tullirakennuksen kävellessäni katajanokalle. No ei kun työntämään sinne. (Jälkeen päin kartasta katsoin että sellainen 1km tuli työnnettyö suomen puolella pyörää. Onneksi tuo skootteri ei painanut kuin 160kg. Mutta kyllä siinä hyvän hien sai pintaan.)

    Siellä tullimies(täti) teki kanssani paperit. Veloitti 15e ja antoi siirtokilvet. Sanoi että tämä oli ensimmäinen skootteri tänä kesänä kun hän tietää että on tuotu lahden yli. Ja onhan nyt sentään elokuun loppu. Tulivat vielä jopa ulos ihmettelemään minkä näköinen laite on kyseessä.

    Kilpi paikalleen. 100m päässä oli huoltoasema. Tankkaamaan tankki täyteen. Navigaattori pleksiin kiinni ja nokka kohti Tamperetta. Kotimatka sujui rauhallisesti ja ongelmitta. Nukkumaan pääsin siinä 02:00 aikaan. Pitkä päivä jäi taakse.


    Paljonko rahaa meni hakuureissuun:
    - IC2 juna Tre - Hki = 27,90 e
    - Viking XPRS matkaliput + pyöräpaikka = 37 e
    - Taksi virossa = 8e
    - Syömiset päivän aikana = 24 e
    - Tullin siirtokilvet = 15 e
    - Bensat satamassa tankki täyteen. Noin 4e.
    - Bensat välille Hki - Tre (tasan 200km ja 8,4l. Ei moottoritietä) = 10,9 e

    Yhteensä = 126,80 euroa.
    (saksaan jos lähtee se on se 1000e vähintään kuluihin)


    Toki tuohon tulee vielä suomessa tulli- ja rekisteröinti-maksuja jne. Mutta hinta jää silti reilusti halvaksi suomen hintoihin verrattuna.

    Sellainen seikkailu tuli tehtyä. Pakko myöntää että kyllä reissu jännitti yksin tehdä. Mutta hyvin se meni

    Voin suositella hakemista ensikertalaisena ja jopa yksin. Hyvin se onnistui parin tunnin selvittelyllä.

    Bikepoint liikkeestä voin sanoa että myyjä Tarvo vaikutti todella mukavalta ihmiseltä ja kertoi kaiken minkä laitteesta tiesi. Bonuksena heittivät tosiaan pyörän satamaan ja minut myös. Ei tarvinnut itse miettiä taksia jne... Voisin kuvitella tekeväni heidän kanssa kauppaa uudelleen joskus.


    ....
    Tarina jatkuu.
    Rekisteröintikatsastukseen piti mennä alkuperäisten ulkomaisten rekisteriotteiden kanssa. Rekisteröintikatsastus maksoi 120e. (riippuu katsastusasemasta). Mukaani sain kopiot niistä ulkomaalaisista rekisteriotteista sekä suomalaiset rekisteriotteet, josta puuttuu vielä jotain tietoja. Sitten kun ajoneuvovero joskus 3kk kuluttua saapuu ja olen sen maksanut, niin sitten lappujen kanssa uudelleen katsastusasemalle ja hakemaan oikeat kilvet.



    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  11. #41
    Hain tänä syksynä myös pyörän Virosta ja tässä siitä vähän infoa:

    Pyörä: Moto Guzzi Griso 1100
    Vuosimalli: 2007
    Ajettu: reilu 6000km

    Hinta: 6300€
    Verot: 2356,55€
    Matkakustannukset: 43€ (Viking Express)

    Hakupaikka: Motokeskus, Tallinna
    Matkakertomus löytyy täältä.

    Katsastuksen ja rekisteröinnin ajattelin hoitaa vasta keväällä.
    Vakuutusyhtiön kanssa tuli ongelmia pyörän vakuutuksen kanssa, kun eivät tykänneet vakuuttaa Suomeen rekisteröimätöntä pyörää.
    Ongelma selvis sillä, että vaihdoin yhtiötä Nordea -> Varma.

    Homma toimi kaikin puolin jouhevasti ja näillä näkymin voin suositella pyörän hakua tuostakin liikkeestä! Olivat todella ystävällisiä ja avuliaita.

    Pyörässä ei ole tähän mennessä ilmennyt muuta ongelmaa kuin nopeusmittarin anturi, joka meni mykäksi saman tien. Näissähän on vissiin ollu ongelmia juuri uusissa Guzzeissa; eivät kestä kosteutta. (Onko kellään muuten mitään ratkaisuideaa?) Toinen juttu on, että renkaat menevät keväällä myös vaihtoon. Kulutuspintaa ei enää juuri ole.
    Kytkin myös arvelutti kovasti, kun se pitää aikamoista kolinaa. Kuuluu vissiin kuitenkin asiaan kun on kuivakytkin *
  12. #42
    Lainaa (Zekke @ Marras. 20 2009,10:28) kirjoitti
    Vakuutusyhtiön kanssa tuli ongelmia pyörän vakuutuksen kanssa, kun eivät tykänneet vakuuttaa Suomeen rekisteröimätöntä pyörää.
    Ongelma selvis sillä, että vaihdoin yhtiötä Nordea -> Varma.
    Mulla ei ollu mitään ongelmia saada siirtokilvissä olevaa rekisteröimätöntä pyörää vakuutettua Nordeassa viime keväänä.
  13. #43
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa (Zekke @ Marras. 20 2009,10:28)
    Vakuutusyhtiön kanssa tuli ongelmia pyörän vakuutuksen kanssa, kun eivät tykänneet vakuuttaa Suomeen rekisteröimätöntä pyörää.
    Ongelma selvis sillä, että vaihdoin yhtiötä Nordea -> Varma.

    Mulla ei ollu mitään ongelmia saada siirtokilvissä olevaa rekisteröimätöntä pyörää vakuutettua Nordeassa viime keväänä.
    Se voi olla, että mulla jäi siitä kiinni, kun en pyörää laittanut siirtokilpiin ollenkaan. Toin pyörän Viron kilvissä Suomeen. Ja nyt se on kilvetön kevääseen asti.
  14. #44
    Pohjola ainakin suostuu vakuuttamaan valmistenumeron perusteella.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  15. #45
    Lainaa (Dopfire @ Kesä. 16 2009,18:28) kirjoitti
    Alv kyllä poistui mutta ajoneuvovero korotettiin alvin osuuden verran. Tässä hieman virolaisen mp-liikkeen sivuilta suomenkielistä juttua pyörän ostotoimista.

    http://www.motodepoo.ee/index.php?lang=fin&main_id=45
    Paljonkohan tuo ko. linkin liike meinaa myydä / on myynyt pyöriä Suomeen... Meinaan vaan, kun:
    Lainaa kirjoitti
    Kuljetus - Suositelemme tulla pyörää hakemaan joko pakettiautolla tai peräkärryllä, sillä pyörät eivät ole Viron rekisterissa ja niillä ei saa Virossa ajaa.
    Itse en ainakaan lähtisi Viroon hakemaan pyörää tietäen, että edes koeajo ei ole mahdollinen... *


    Vaikkakin:
    Lainaa kirjoitti
    Mekaanikkomme tarkistavat kaikki myyntipyörät, lisäksi ne käytetään Dynojet penkissa todellisen teknisen kunnon testaamiseksi. Kaikille myynnissä oleville pyörille tulee Dynojet kaava mukaan.
    Tulkoon vaikka minkä laitteen ja vaikka mitkä kaavat mukaan, niin silti en lähtisi ostamaan mitään koeajamatta.


    Muutenkin vaikuttaa siltä, että kaupat pitäisi suunnillen sopia jo valmiiksi ennen kun menee paikalle:
    Lainaa kirjoitti
    voimme kuljettaa sen Tallinnaan ja varata, kunnes löydät mahdollisuuden tulla sitä katsomaan ja ostamaan Tallinnan myymälään.

    Ja toi toinen maksutapaehdotus se vasta vitsi onkin:
    Lainaa kirjoitti
    jos maksat pankisiirrolla, silloin olisi syytä suorittaa maksu pari päivää ennen pyörän hakemista, koska maksun saapuminen suomalaisesta pankista vie jonkin verran aikaa
    HAH! *

    Tai sitten tossa(kin) tarinassa vaan on taas joku juttu mitä mä en taas ymmärrä... *
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  16. #46
    Mennääs vähän ohi aiheen ja kysytääs seuraavaa: Onkos kukaan käyny kotiloa hakemassa tuolta etelänaapurista? Jos on, niin kokemuksia kiitos!
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  17. #47
    Lainaa (Mc Nikke T @ Joulu. 09 2009,20:28) kirjoitti
    Mennääs vähän ohi aiheen ja kysytääs seuraavaa: Onkos kukaan käyny kotiloa hakemassa tuolta etelänaapurista? Jos on, niin kokemuksia kiitos!
    Tuttuni tekivät turhan reissun Viroon, Mersu oli hieman "nähnyt rankkaa elämää" enemmän kuin lehti-ilmoitus antoi ymmärtää. Custom-Kawa oli kyllä siisti mutta koska pyörän ei ollut mitään rekisteriotetta tai vastaa dokumenttia niin sekin kauppa jäi tekemättä.
  18.  
  19. #48
    Lainaa (Mc Nikke T @ Joulu. 09 2009,20:28) kirjoitti
    Mennääs vähän ohi aiheen ja kysytääs seuraavaa: Onkos kukaan käyny kotiloa hakemassa tuolta etelänaapurista? Jos on, niin kokemuksia kiitos!
    Käytiin kaverille penari hakemassa tartusta. Homma sujui kätevästi siirtokilpien ym osalta koska myyjä oli vähän semmonen veijari *

    Moni muu saattaa säikähtää tämmösiä erikoisia kuvioita, mutta me oltiin tyytyväisiä kun saatiin ajaa viron läpi ilman kummempaa byrokratiaa.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12