Pari iltaa ajeltu (500km) ja hyväksi ostokseksi todettu *
Ulkonäkö pullistelee voimaa,ja sitä totisesti on tarjolla *,vajailla kierroksilla on tullut kokeiltua näin sisäänajossa,mutta kun tallin ovet avataan on meno mieletöntä.
Ajettavuus ja käsiteltävyys odottamattoman helppoa,kun ottaa huomioon painon (310kg).
Tuuli ottaa kuskiin jonkin verran,mutta ehkä pieni tuuliohjain auttaa asiaan.
Jarrut ovat mielestäni aivan uskomattomat *pyörä pysähtyy,kuin seinään tasapainoisesti .
Lyhyellä kokemuksella kehuminen ja tyytyväisyys on esisijainen fiilis*, mutta yksi juttu on *
Se saatanan Monkey ei kulje,kuin 150km tankillisella *,joten reissupyöräksi tästä ei ole .
Näillä eväillä lähdetään tähän suveen *![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Kuulostaa hyvältä!
Uusi Maxi lienee yksi seuraavista vaihtoehdoista jos joskus pyörää päivitän.
Retired
150km toimintasäde?
No kyllä on onneton, tosin hieno pyörä![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Saahan sitä bensaa aina lisää pumpusta, ei se ole niin suuri ongelma.
Suzuki GSX-R 1000 K7
siis vie 10L/100km ? ...eiköhän se siitä pienene kun sisäänajo yms.. asiat hanskattu. kyllä tolla pitäs reilusti alle 7 litran satkukulutukseen päästä maantieajossa...
edit: unohtu pakollinen kateushymiö
CBR 1100 XX
Itsekin olen kohtalaisen myyty rapiat 1500km kokemuksella! Painoa ei huomaa muulloin kuin paikoillaan lykkiessä eli ajossa taipuu uskomattoman helposti sinne minne kuski käskee.
Lykkimisestä puheen ollen, siitäkin on jo hieman kokemusta. Otin hieman tuntemattomamman reitin ja asemia ei tullut heti vastaan. Maxissa on kätevä toiminto, eli heti kun bensavalo syttyy niin monitoiminäytön "fuel trip" alkaa laskemaan kilometrejä. Itse sain pintakaasulla ajamalla trippiin 54 kilsaa ennen kuin löpö loppui
Ps. Tuohon surulliseen tankin tilavuusasiaan on tulossa apuja tarvikevalmistajilta kunhan saavat tuotteensa testattua ja hyväksyttyä.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Itse bongasin (ilmeisesti?) uuden V-Maxin porvoossa torin kulmalla, kuka tunnustaa? :P
Kiinnitin huomion normaalista poikkeaviin pariin mustaan osaan (esim nuo "torvet" edessä mustina).
Tai sitten oon taas "bongaillut" mitä sattuu...
UGH!
Hmm..liekö Porvoolaiset jo aloittaneet "DIY-kustomoinnin" vai olikohan tehdasosat kyseessä?(Pekelele @ Touko. 12 2009,15:06) kirjoitti
Joka tapauksessa olisi mukava jos tännekin alkaisi kasaantua uusia vmaxilaisia niin voisi vaihtaa kuulumisia ja antaa vinkkiä laidasta laitaan.
Tuossa vielä kertauksena tärkeimmät tekniset speksit vakiona. Koetetaan laittaa tietoa modauksista ja dynomittaustuloksia heti kun uusia palikoita on asennettu!
Infoa luonnollisesti myös kansalliselta "The New Vmax" -sivustolta.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Tuttua jammuista jo monen monta vuotta. On kyllä kätevä ominaisuus. Kukas oli Lauritsalassa pysähtynyt puhumaan puhelimeen uusi V-Max alla? Tästä aikaa muutama päivä.(tiairi @ Touko. 12 2009,15:00) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
On tainnut olla muissakin merkeissä jo monta vuotta.(teude @ Touko. 12 2009,20:48) kirjoitti
Kävikö muuten niin, että tiairi sai oman itsetuodun Maxin liikenteeseen aiemmin kuin virallisen maahantuojan kautta omansa hankkineet?
Pärrä on ollut kovassa ajossa 26.3. lähtien ;)(Turder @ Touko. 13 2009,12:24) kirjoitti
Edit: Ja tuosta sitten verotusinfoa asiasta kiinnostuneille: 'kliks'
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Kovassa ajossa *(tiairi @ Touko. 13 2009,15:21) kirjoitti
*26.3 alkaen ja tonni takana 4.5 eli 6 viikkoa meni tuon ajamiseen *
![]()
Meneehän tuo noinkin,mutta "kova ajo" on milestäni piirunverran enemmän *
Itsellä meni tuohon 1000km kolme iltaa töiden jälkeen ja sekin sisälsi yltäkylläisesti kioskin kiertämistä **
![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Onnea roskiksen uudelle pelille . Äijä valinta . Kumi puoli alas ja kenkää suapi porot ihmetellä et millä se pukki kesällä päästelee .
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
"Kovassa ajossa" voi tarkoittaa muutakin kuin rautapersettä - I rode it like I stole it!
Myös ilmat ovat meilläpäin asettaneet toistaiseksi hieman varauksia. Lämpöjä ei meinannut millään saada kunnolla ylös (heat cycles) .. jossain vaiheessa kävi jo mielessä, että pyörä rikotaan sisään penkissä.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Joo kyllä itse miellän kovan ajamisen ihan joksikin muuksi kuin rautaperseilyksi pappa vauhdilla(tiairi @ Touko. 18 2009,10:47) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
onse komee&miehekäs peli![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
no on se toimintasäde melko riittämätön lapinselkosille, jos poikkeaa kalapurolle, hillajängälle tai hirvimettälle välillä ja taas pitäisi päästä seuraavaan maalikylään ja matkaa voi helposti kertyä 180-250 km. kyllä tankillisella pitäisi päästä mieluummin yli 300 km kuluttavammassakin eli soratieajossa jurnuttamisillakin. no vmaxhan onkin varsinaisesti tehty elvistelyä varten kaivarin kiertämiseen, ettei sillä ns. tositoimiin oikein kannata lähteäkään. vähän sama kuin nuo rocketit ja hoodeetkin. parkissa kiva katella, muttei niistä paljoa muuhun ole.
tämmönenkin mielipide, ettei kaikki ole ihquu mikä kiiltää ja maksaa paljon. tosin katteellisten paneskeluakin voi olla sessa, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
HEH-HEH *(kawabata @ Touko. 18 2009,17:35) kirjoitti
, ei täällä lapin jängillä poimi hilloja,luin Thaitytöt ja pojat. Pilkillekin mennään helikopterilla ja hirvestämään vain maanomistajien lihanjakoon.
Unohtui itseltä lukea nuo Elvistely-pyörien määritelmät ja käyttökohteet,kun pyöriä on tullut omaankäyttöön hankittua *
Muutama pitempi ja vauhdikaskin reissu on tullut Rocketilla tehtyä ja jos mahdollisuus tulee,niin MAXilla on sama edessä.
Pyörästä ei pitkän reissun heittäminen,tai joskus radallakiertämiseen jää kiinni(oli alla Rocket,VMAX tai HOO-DEE),mutta kuskin asenteesta kylläkin *
Kateelisuutta en tuossa sun kommentissa näe,enkä tunne millinvertaa,mutta tietämystä ei ole,kuin omista kyvyistä ja tekemisistä *![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Doddii, tonni täynnä ja tiistaina huolto.
Nyt kun on tota kehumista ollut ylenpalttisesti uudesta maxista, niin onkos teillä kellään ilmennyt mitään ongelmia?
Omassani tuntuu välillä kolmentonnin kierroksilla hetkellistä pätkimistä sytytyksessä. Etenkin kolmos- ja nelosvaihteella.
Muuten on kyllä tajuttoman hieno peli!
Kannattaa muuten liittyä suomen hienoimpaan moottoripyöräkerhoon vmax clubiin. Paljon toimintaa ja hyviä kavereita. Tapsa
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Onnea uudelle maxaddiktille ja tervetuloa foorumille!
Pienen lähes huomaamattoman rykäyksen tekee omanikin aivan satunnaisesti siinä kolmen tonnin hujakoissa. En ole siihen kuitenkaan juurikaan kiinnittänyt huomiota tai ainakaan vielä liiemmin huolestunut. Varsinkin kun on vuosien saatossa kaikenlaisten v-koneiden rytkytyksiä tunnusteltu persuuksissa.Katsotaan nyt ensin mitä Dyno sanoo ja mitä vapaammin hengittelevät suodattimet, putket sekä PCV&Autotune saavat aikaan kokonaisuudelle.
Olen samaa mieltä, että upea laite se kyllä on ja ainakin omiin tarkoituksiini juuri sopiva!
Ps. Voisitko postata myös oman huoltokokemuksesi tuonne kunhan saat mustaa valkoiselle.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Moi. Nyt huollettu ja meni taas pari tankillista illassa.
Pieni oli tankki vanhassa maxissa, ja pieneltä tuntuu tässäkin, kun on vielä suurempi kulutus.
Vaihdoitko koko putkiston vai tyhjensitkö vakioputket?
Huoltokokemuksen laitoin "sinne"
Tapsa
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Vakiokannuista tipahti juuri pari kiloa jouhia sinne minne ne kuuluvatkin eli jätesäkkiin...(Max554 @ Touko. 26 2009,22:19) kirjoitti
...ja se ruma ja painava "kilpikonnaloota" tipahtaa mahan alta välittömästi kun saadaan tuollainen maxia varten suunniteltu käsin viimeistelty putkisto maahan...
![]()
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Vaimenninvillojen poisotto ei liene kovin järkevää? Ääntä kyllä pitää olla, mutta tuo ei ole kyllä kovin loistava konsti....(tiairi @ Touko. 27 2009,15:54) kirjoitti
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
No joo, onne karvat vielä tallessa jos tulee katumapäälle .. niitit vain auki ja jouhet tms. hieman järkevämmät vaimenninmateriaalit sisään. Tuossa on tosiaan se hyvä puoli, että kaiken saa palautettua ennalleen kätevämmin kuin kaiken maailman reikien porailut. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut *(uijui @ Touko. 27 2009,16:09) kirjoitti
Ei ne aivan tyhjyyttään kuitenkaan kumise, eli sisälle jäi vielä "tarpeellista tavaraa" kuten y-kappale ja pätkät reikäputkea. Titaanikannujen ulkopinta ei tuntuisi lämpiävän juurikaan aikaisempaa enempää.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Asentelin juuri orkkis tarvikkeihin kuuluvan "bulevardi" -mallisen tuulisuojan.
Ajaa asiansa ainakin tällaisella 5,9 jalan mittaisella eli vähentää painetta rinnassa moottoritienopeuksissa. Pitkän huiskeilla kuskeilla voi tosin jäädä hieman alamittaiseksi.
Hinta: n. 245 ecua (sis. tullit & rahdit usa).
Ts. hinta ei ole kovin perusteltu mutta on silti n. -30% jos verrataan nykyiseen Konekesko Oy:n hinnastoon.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Tyhjemmillä pöntöillä, vapaammilla putsareilla ja syötönlisäyksellä on maxin koneella tulos se että ei lisäänny kuin äänet ja kulutus. Voi muuttua vielä hankalemmaksi ajaa kaupunkinopeuksilla. Kokemusta on vanhasta maxista.
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Tuo nähdään livenä vielä tänä kesänä. Rapakon takana ovat ainakin saaneet täysin päinvastaisia tuloksia niin ajettavuuden kuin polttoainetaloudenkin suhteen!(Max554 @ Touko. 31 2009,13:57) kirjoitti
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Joo, voi olla ruiskulla toista kuin perinteisillä kaasareilla.
Mistä muuten tilasit ton pleksin, nyt sisäänajot ajettuna kun antaa vähän happea maxille niin kaipais vähän tuulensuojaa.
Vmax1200 vm.2000, Vmax1700vm2009.
Hankkikaas Power Commander V ja Autotune. Asennuskaan ei näytä kummoinen olevan. Tuo yhdistelmä säätää seokset halutuiksi ihan ittekseen, oli sitten modaukset melkein millaisia vaan. Tietysti ihan pikkasen pitää perehtyä asiaan ja olla kannettava tietokone. Ensin peruskartta sisään ja asettaa sen jälkeen halutut seossuhteet (12,5-13,5) eri kierroksille ja kaasuasennoille. Malleja löytyy muista pyöristä PC:n sivuilta. Vmaxiin ei näytä olevan kuin vakiopyörän kartta valmiina ladattavaksi.
Sellasesta putiikista kuin SEMINOLE POWERSPORTS, 1200 Rinehart Road, Sanford, FL 32771, United States. Ongelma noissa uuden maxin tarvikkeissa on se, että vähän jokainen myy eioota. Noiltakin löytyi vain yksi hyllystä ja sekin näytti olevan hieman lähmitty ja yhdestä kulmasta jopa hieman naarmutettu eli tod. näk. joku esittely-/mallikappale. Uutena kuitenkin myivät ja reklamaatioon eivät ole ainakaan vielä vastanneet joten en voi suositella!kirjoitti
HANKITTU JA JUURI ASENNETTU! Illalla palailin neitsytajolta ja täytyy sanoa, että on hintansa väärtti kampe. Pyörän tuntuma, tehot ja väännöt paranivat uskomattoman paljon. Koneen käynti on huomattavasti tasaisempaa kaikilla kierrosalueilla ja lähtee heti alhaalta vetämään kuin juna joka vaihteella .. suosittelen! Asennus onnistuu myös tee-se-itse-miehiltä kunhan vain lukee ja ymmärtää ohjeet tarkkaan ja osaa hieman sähköasennuksen alkeita.kirjoitti
Tuolta löytyy jo hieman kehittyneempiä kartastoja eri kokoonpanoille. Itse ajelin peruskarttana sisään version joka on rustattu airmodille ja vakio putkistolle. Jos tilailette maxiin esmes dynojetin kamppeita niin ko. yritystä voi suositella erittäin lämpimästi .. Ken Z ja Evoluzione Rocks!kirjoitti
Contact: Ken Zeller, president - evoluzione.net, inc. - www.evoluzione.net - sales@evoluzione.net - + 1 951 639 0951
Ps. Lauantaina näillä näkymin ajetaan maxi piinapenkkiin ja katsotaan tehot *![]()
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!