Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Olen hankkimassa otsikossa mainittua moottoripyörää. Lisätietona , että kilometrejä on kertynyt noin 60 tkm ja vuosimalli on -92.

    Mitäpä mieltä olette kyseisestä pyörästä? Kannattaako tuollaista ylipäätä hankkia ja jos menee ostamaan, niin mitä kannattaisi tarkastaa?

    Kokemukset mielellään oman perseen ja kukkaron kautta...

    Suzuki RF 600R
  2. #2
    Ihan hyvä peli, mulla on samanlainen ja suunnilleen saman verran mittarissa. Oikeita kilsoja ei tiedä taivaan isäkään, pyörä on tullut Saksasta vuonna 2001.

    Ajoltaan ihan mukava jos ei välitä ajaa aina kahtasataa, niissä vauhdeissa alkaa olla jo vähän epävakaa. Sillä tavalla matkamukava pyörä, että pitempikin reissu menee ilman perseen puutumista ja on hyvä ajaa kyytiläisen kanssakin. Toimii ihan hyvin mutkateiden ajossakin. Tehoa on tuollaiseen pyörään riittävästi. Semmoinen jokapaikan höylä siis, joka ei ole oikein erinomainen missään, mutta sopii melkein mihin vaan, paitsi soratielle. Joskus sanottu, että aliarvostettu pyörä, joka on aina jäänyt giksereiden varjoon.

    Viime kesän ajelin ilman huolen häivää 12 000 km, sen jälkeen marraskuussa laitoin pyörän atomeiksi ja neljä viikkoa myöhemmin kasasin sen. Tuossa listaa, mitä tein omaani:

    Kaikki pyöränlaakerit vaihdettu.
    Takaswingin laakerit vaihdettu, muut takalinkkujen laakerit pesty ja rasvattu
    Etustefat ja keulaputkien liukuholkit vaidettu, samalla luonnollisesti uusittu keulaöljyt
    Ohjauslaakeri vaihdettu
    Uudet ketjut ja rattaat
    Uusi etu- ja takarengas, molemmat Metzeler Me Z4
    Jarruletkut vaihdettu, uudet teräspunosletkut
    Jarrunesteet luonnollisesti samalla
    Takaswingi maalattu
    Pakoputket maalattu
    Pakkari maalattu
    Venttilit säädetty
    Venakopan tiiviste vaihdettu samalla
    Tulpat vaihdettu
    Öljyt+suodatin vaihdettu
    Ilmanputsari pesty
    Kaasarit purettu ja putsattu
    Kaasarit synkronoitu
    MIttarivalojen polttimot vaihdettu
    Kateruuveja yms. nippeleitä uusittu
    Just ostin uuden touringpleksin mopolle synttärilahjaksi
    Yleistä rasvausta, putsausta ja vahausta niin että pyörä on todellakin puhdas päältä ja sisältä.

    Eli aika paljon tuli tehtyä. Tuon ikäisessä saattaa pikkuhommaa jo vähän olla, vaikka päällepäin kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Ohjauslaakeri voipi olla jumissa ja keulaöljyt kuraa, mutta kyllä siitä ihan ajovehkeen saa.

    Yleisestikin, jos nuo jousituksen ja ohjauksen komponentit ja laakeroinnit ei ole missään vaiheessa pyörän elämää olleet auki niin niiden rasvat on jo muuttuneet kuraksi ja kokkareiksi.

    Osat on melko *halpoja ja hyvin saatavilla. Konepuoltahan noissa on kehuttu, että pitäisi kestää täältä ikuisuuteen oikein huollettuna ja suht siististi ajettuna. Omalleni en ole tehnyt koneelle mitään, viime keväänä kun pyörän ostin, se oli seissyt kolme vuotta. Öljynvaihto, uusi akku ja napista kolmannella yrityksellä käyntiin



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  3. #3
    Itselläni on ollut juuri -92 vuoden äffä. Nyt se on kaverilla päivittäisessä käytössä.
    Pyörällä ajettu reilusti yli 50 000 km, enkä ainakaan itse ole huomannut siinä mitään vikaa. Ajoin sillä itse n viikko sitten.
    Varmatoiminen ja kivasti kiertävä ilma/öljyjäähdytteinen kone; on muuten käytännössä miltei sama kuin r-mallissa.
    Ihan hyvä ajaa, myös (mittarinopeus) kahtasataa on tullut testattua.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  4. #4
    No eihän se ole kunnolla edes sisäänajattu, jos kilometrit pitävät paikkansa * * *Tossa vähän lisävihjeitä
    http://www2.lut.fi/~hosia/s-h-m-FAQ-tyyppiviat.html

    Ainut mitä nyt tulee mieleen on, että tihkuuko venttiilikopan tiivisteestä öljyä, sillä kopan pultit (Tai siis nokkapukit)korkkaavat helposti jos käyttelee voimaa.
    Kokemusta on-91 mallilla *30t ja tällä uudemmalla on nyt puhallettu 70t
    Ai niin ohjauslaakeri saattaa tarvita usein säätöä ja sen huomaa jos kuuluu kolahdus jarrutettaessa.



    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  5. #5
    Juu hyvää pyörää olet ostamassa. Itellä ollut 3 kesää kolarikorjattu 02 äffä. Ajellut nolin 6-7 tkm kesä. Vikoja ei lainkaan, jollei katteen räminöitä joita ei saa millään pois viaksi lueta.
    Vaihdoin välitykset vähän maltillisimpiiin, jolla sain 110 vauhdissa kierroksia alas 600. Bensaa menee vähemmnä ja hiljeni. Lisäksi jouduin selän takia vaihtamaan klipponin ohjaustankoon, välikappaleilla. Siinä parani ajo-ominaisuudet kertaheitolla, istuma-asennon lisäksi. Nyt äffä ei pelkää enää sorateitäkään.
    Kulkee muutoksista huolimatta mukavasti kaksi päälläkin.

    Onnea hankinnalle!
  6. #6
    Lainaa (oili @ Touko. 12 2009,18:20) kirjoitti
    No eihän se ole kunnolla edes sisäänajattu, jos kilometrit pitävät paikkansa * * *Tossa vähän lisävihjeitä
    http://www2.lut.fi/~hosia/s-h-m-FAQ-tyyppiviat.html

    Ainut mitä nyt tulee mieleen on, että tihkuuko venttiilikopan tiivisteestä öljyä, sillä kopan pultit (Tai siis nokkapukit)korkkaavat helposti jos käyttelee voimaa.
    Kokemusta on-91 mallilla *30t ja tällä uudemmalla on nyt puhallettu 70t
    Ai niin ohjauslaakeri saattaa tarvita usein säätöä ja sen huomaa jos kuuluu kolahdus jarrutettaessa.
    No hitto vaihdoin talvella ohjauslaakerin, nyt ajettu noin tuhat ja risat sen jälkeen ja ihmettelin outoa napsahdusta etupäästä jarruttaessa. Sehän se varmaan siellä kolisee, täytyy varmaan jälkikiristää.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  7. #7
    Tämä pyörä mitä katselin oli sitten varattu..prk. Viikonloppuna selviää hakeeko "ostaja" pyörän pois vai tuleeko se uudelleen myyntiin.

    Kiitos vinkeistä, ja eihän tämä ainut GSX tässä maailmassa ole.
    Suzuki RF 600R
  8. #8
    Olet ihan käypää peliä ostamassa. Itsellä oli ko.fillari vm.-06.
    En tiedä milloin ekamalli tästä pyörästä tuli markkinoille, mut veikkaisin jotain 88-89. Kuulemma -07 olis viimeinen, jolloin valmistus loppuu. Ajettua sillä tuli vajaa 20tkm ilman mitään vikaa. Suorituskykyäkin löytyy ihan kivasti. Se n.100hv vie pyörää oikeastaan yllättävänkin hyvin. Joutuuhan sitä kierrättämään ja vähän väännön puutetta harmittelemaan, mutta kokonaisuutena hinta/laatu/toimivuus, jne. Ovat kohdallaan. Tosi kiva ajaa ja ei säiky matkakuormaakaan.
    15-25tkm ajettuja löytää varmasti sopivaan hintaan, koska eihän vm.-06 maksanut uutena "kun" n.8500e. Onhan se tuokin iso raha, mutta kuiteskin... *

    Ed: 60tkm, kuten mainitsit voipi jo mennä jossain määrin sen kukkaron kautta. Suosittelen alle 35tkm ajettua, just sen kukkaron vuoksi. *
    Äffiä on tässä maassa myyty pilvinpimein. Älä hötkyile.



  9. #9
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2009,08:37) kirjoitti
    Lainaa (oili @ Touko. 12 2009,18:20) kirjoitti
    No eihän se ole kunnolla edes sisäänajattu, jos kilometrit pitävät paikkansa * * *Tossa vähän lisävihjeitä
    http://www2.lut.fi/~hosia/s-h-m-FAQ-tyyppiviat.html

    Ainut mitä nyt tulee mieleen on, että tihkuuko venttiilikopan tiivisteestä öljyä, sillä kopan pultit (Tai siis nokkapukit)korkkaavat helposti jos käyttelee voimaa.
    Kokemusta on-91 mallilla *30t ja tällä uudemmalla on nyt puhallettu 70t
    Ai niin ohjauslaakeri saattaa tarvita usein säätöä ja sen huomaa jos kuuluu kolahdus jarrutettaessa.
    No hitto vaihdoin talvella ohjauslaakerin, nyt ajettu noin tuhat ja risat sen jälkeen ja ihmettelin outoa napsahdusta etupäästä jarruttaessa. Sehän se varmaan siellä kolisee, täytyy varmaan jälkikiristää.
    Kannattaa sitten varoa ylikiristystä, silä silloin mopo alkaa viipottamaan kuin vene sivutuuulessa ja on tosi ikävä vietävä
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  10. #10
    Morjens!katoppa nettimoto Ajoneuvo-Id: 757786 .meikäläisen entinen fillari ja varmasti toimii ja kukkuu!
    HAYABUSA K-8
  11. #11
    Lainaa (oili @ Touko. 14 2009,15:15) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2009,08:37) kirjoitti
    Lainaa (oili @ Touko. 12 2009,18:20) kirjoitti
    No eihän se ole kunnolla edes sisäänajattu, jos kilometrit pitävät paikkansa * * *Tossa vähän lisävihjeitä
    http://www2.lut.fi/~hosia/s-h-m-FAQ-tyyppiviat.html

    Ainut mitä nyt tulee mieleen on, että tihkuuko venttiilikopan tiivisteestä öljyä, sillä kopan pultit (Tai siis nokkapukit)korkkaavat helposti jos käyttelee voimaa.
    Kokemusta on-91 mallilla *30t ja tällä uudemmalla on nyt puhallettu 70t
    Ai niin ohjauslaakeri saattaa tarvita usein säätöä ja sen huomaa jos kuuluu kolahdus jarrutettaessa.
    No hitto vaihdoin talvella ohjauslaakerin, nyt ajettu noin tuhat ja risat sen jälkeen ja ihmettelin outoa napsahdusta etupäästä jarruttaessa. Sehän se varmaan siellä kolisee, täytyy varmaan jälkikiristää.
    Kannattaa sitten varoa ylikiristystä, silä silloin mopo alkaa viipottamaan kuin vene sivutuuulessa ja on tosi ikävä vietävä *
    Noniin ylikiristin ja mopo oli aika vaikea ajaa suoraan, tänään vähän löysäsin ja huomenna katotaan. Oli se silti parempi ajettava kuin viime kaudella totaalijumittuneella ohjauslaakerilla, jonka aika vähäiset raswat oli tosi wanhoja ja muistuttiwat kewyt wiiliä (winkwink).
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  12. #12
    Lainaa (MatkaUkko @ Touko. 14 2009,09:47) kirjoitti
    Ed: 60tkm, kuten mainitsit voipi jo mennä jossain määrin sen kukkaron kautta. Suosittelen alle 35tkm ajettua, just sen kukkaron vuoksi.
    Äffiä on tässä maassa myyty pilvinpimein. Älä hötkyile.
    Varsinkaan vanhempien käytettyjen todellisia km-lukemia ei monesti tiedä oikeastaan mistään. Jos on jossain vaiheessa esim. lipattu, jonka seurauksena kaikki muovit uusittu, niin näyttää tosi siistiltä ja vähän ajetulta. Myös mittarien käsittelyä tänä päivänä valitettavasti tapahtuu.

    En tarkoita säikytellä, kyllä sitä voi aivan hyvänkin löytää, mutta en tuijottelisi noita mittarilukemia kovinkaan tarkasti.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Kiitos vastauksista.

    En lyhyessä ajassa löytänyt mieleistä GSX:ää, niin hommasin RF 600 R:än.
    Suzuki RF 600R
  14. #14
    Lainaa (Terwis81 @ Touko. 18 2009,18:52) kirjoitti
    Kiitos vastauksista.

    En lyhyessä ajassa löytänyt mieleistä GSX:ää, niin hommasin RF 600 R:än.
    Ei huono vaihtoehto tuokaan minkä vuotisen hankit?
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  15.  
  16. #15
    Vuosimalli on -93 ja kilometrejä noin 52 tuhatta.

    Olen kuullut useammalta, että tuo kuutio määrää saattaa kestää tämän ajokauden ja viimeistään ens kautena täytyy vaihtaa isompaan.

    No, olin kuluneella viikolla reissussa ja kävin testaamassa sukulaisen 900 cc Hondan CBR:ää. Tuntu kieltämättä aika hienolta peliltä ajella, mutta jospa harjoittelen tuolla viellä vähän aikaa.
    Suzuki RF 600R