Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Noniin tarina simppelisti, fillarin hankein viime syksynä ja pistin talliin että talvellä rakentelisin. Ongelmien vuoksi vasta nyt pääsin vauhtiin pyörän kanssa ja tänää sitä purin ja mitä huomasinkaan. sylinteriryhmässä lukee 599 MITÄ HELVETTIÄ?! Pyörän paperit vaikuttas olevan kunnossa ja rekisterissä lukee kyllä 750 kuutioinen eli 750 F. Myös pärrän peräsektio katteiden kanssa on juurikin 750 eikä 600 F kun niissä on pientä eroa. Onko sylinteriryhmä 600 ja 750 sama vai mikä ihmeen juttu tässä nyt on?
    Onko mua nyt kusetettu oikein kunnolla?
    Jotain tapaa helposti todeta ettö mikä pärrä on ilman että koneen täytyy käydä?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  2. #2
    Aika erikoiselta kuulostaa.

    Katsoitko ostettaessa että rekisteriotteen ja pyörässä olevan tyyppikilven valmistusnumerot ovat keskenään samat?

    Omassa Sussussa lukee kyllä sylinterisyhmässä muistaakseni 748.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  3. #3
    kyllä siinä pitäisi lukea 748
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    noniin nyt on tullu soiteltua entistä omistajalistaa lävitte tyylille onkos "moro tällänen ongelma ja tän pyörän sillon myit sille jolle minä soitin ja sain numeros." ex ex ex omistaja ilmoitti että entinen omistaja on vaihtanu joskus moottorin ja ei ole numeroa tiedossa.
    Pitäisikös asiasta mennä kytille huuteleen vai mitä?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  5. #5
    Onhan tuo aika arveluttavaa. Varsinkin jos pyörä on sinulle myyty seiskapätkänä. Aika vaikea uskoa, ettei edellinen omistaja olisi tuota huomannut. Ja onhan koneen vaihto sellainen seikka, josta olisi todellakin mainittava, kun pyörää myydään. Varsinkin, jos se on vielä vaihdettu erilaiseen.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  6. #6
    Noh tossa asiaa pohdittuani hyväksyn tappioni kun jannu jolta prätkän ostin ei asiasta itse tienny mutta nyt on jo villi visio että isken R:n koneen kiinni jollen jostain sitä ennen löydä 750F:n konetta, onko kiinnikkeet eriävät? mahdollisia vaikeuksia?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  7. #7
    Eikös se ole hyvin pitkälle sama kuin -88 GSX-R:n kone? Siitä se on suoraan kehitetty, vähän miedonnettu versio. Haynesin manuaalista voisi vertailla kiinnityskilkkeitä ja niiden mahdollisia eroja.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  8. #8
    Sinne runkoon menee suoraan ihan minkävuotinen (85-91) ärrän 750 i-ö kone. 1100:a joutuu vähän sovittaan, venttiilikoppa & kaasarit tulee vähän korkeemmalle, alakerran kiinnikkeet menee suoraan.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  9. #9
    osaatko sanoa että tarvitseeko muuta vaihtaa kuin itse moottori ja cdi boksi? käykö samat sytkäboxit sun muut vermeet jne?
    halajaa ajamaan
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  10. #10
    Ilmeisesti sulla on vanhemman "korimallin" äffä eli vm 89-96? Noissa vanhemmissa ei ole edes kaasuläpän asentotunnistinta joten yksi piuha vähemmän kytkettävää.
    Jos sulla on siellä paikallaan 600 tai 750 F:n boxi niin pikku koneet toimii silläkin, myös puolat yms käy vanhat. 1100:ssa kierrosluvunrajoitin (punaraja) on alempana ja ennakkokäyrä siten erilainen jollon se boksi kannattaa vaihtaa.
    Vielä kun muistelen niin öljypohjan muodossa on eroa, äffässä (ainakin vanhassa) on keskeltä syvä kun taas ärrässä olis tasapohjaisempi. Tais äffään mennä vähän enenmän öljyäkin. Eli saattaa olla että ö-pohja pitäis ottaa vanhasta koneesta.

    Toisaalta jos peli toimii niin miks alkaa rakentaa, ainakaan nyt kun ajokelit alkaa?
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  11. #11
    pyörä kun ei ollu ajokunnossa ja piti nyt se huoltaa kuntoon ennen kesällä alkavaa ajokautta mutta huomasinkin tän pikku yllätyksen. Nyt ei kiinnosta alkaa pienempää konetta alkaa huoltamaan kuntoon kun rekkarissa lukee 750 jotenka vaihdatan koko motin toimivaan 750-r:ään kun noita 750-F motteja tunnnu löytyvän ja löysin niin herkun 91 R:n moton tuolla.
    Minkäskokoiset suuttimet tohon 750R:ään pitääpi olla pistettynä?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  12. #12
    Huh, kaikkee sitä kuulee :-P Mä en välttämättä ois kyllä purematta nielly. Tietysti jos hinta ollu kohillaan ja pyörä miellyttää, niin mikäs siinä. Melkosen positiivinen asenne sulla Aijjaa tässä ei ollukkaan isoo konetta, noh pistetään sinne semmonen niin eiköhän se siitä sitten... :-) Taidat nyt muuten maksaa vakuutuksia turhan paljon.
    CBR 1000F -89
  13. #13
    joo no fillari oli ostettasessa lähes romuraudan hintanen.. 1200 ekee oli
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  14. #14
    niin täytyykö ne kaasarit vaihtaa suurempiin? ja mitkäs suuttimet täytyy pistää?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  15. #15
    Aa, no tuo tietysti selittää asiaa. Ois muuten hankala myytävä tuollaisenaan. Nyt tästä ihka aito kusiainen seiskapuolikkaan veroilla! Osta heti :-P
    CBR 1000F -89
  16. #16
    Lainaa (Shögä @ Touko. 05 2009,14:39) kirjoitti
    niin täytyykö ne kaasarit vaihtaa suurempiin? ja mitkäs suuttimet täytyy pistää?
    mä voi illalla kattoo Haynes:in manuskasta noi tiedot
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  17. #17
    -91 ärrässä kaasarit on mallia BST38SS ja suuttimet kokoa 117.5

    jos sulla on 750äffän kaasarit ne on mallia BST36SS ja vakio suuttimet 105

    jos taas 600äffän ne on BST33SS ja vakio suuttimet 112.5

    90>> ärrissä on käytetty jenkeissä myös tuota BST36SS mallia jolloin suuttimet on ollu kokoa 112.5


    eli ainakin noilla 750äffän kaasareilla pitäs pärjätä, kunhan ruuvaa sopivan kokoiset suuttimet



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  18. #18
    Hmm mulla on tuossa tuon 750F:n dynojet sarja jossa on vähän isompaa suutinta, voiskohan käyttää suoraan noita vai pitäisikö ostaa uudet? jos ei noilla luonaa niin mulla olisi sitten jollekin haluavalle Dynojetin täydellinen (käyttämätön) tehosarja 89-97 F:ään
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  19. #19
    mitäs lukemia niissä suuttimissa on?

    olikohan niin että Dynojet ilmoittaa noi suutinkoot eri tavalla?



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  20. #20
    Lainaa (Salmon @ Touko. 06 2009,11:37) kirjoitti
    mitäs lukemia niissä suuttimissa on?

    olikohan niin että Dynojet ilmoittaa noi suutinkoot eri tavalla?
    Tjöö, ei yleensä mene yks yhteen alkuperäisten kanssa.

    - P
  21. #21
    http://www.dynojet.com/pdf/3130.pdf tuollainen paketti löytyypi...
    Noh nyt on moottori laitettu jo tilaukseen ja sen kanssa uusi putkisto jos vaikka pääsis vielä tänäkesänä ajeleen
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  22. #22
    suuttimia saa Mikunin kaasareihin ihan irtotavarana ainakin Stormilta. eikä maksa paljoo vrt. ylihinnoitellut Factory ja Dynojet setit
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  23. #23
    nyt muuten tuli mieleen että kun tuossa muutama viikko sitten jouduin seisottaa pyörää pihalla ilman katteita muutaman yön ennen kuin sain uuden tallipaikan niin oli pärrän tunnistelevy lähtenyt kävelemään varmaan jonkin nerokkaan känni-idean johdosta. Runkonumero kuitenkin löytyy suoraan rungosta niin tuleeko ongelmaksi?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  24. #24
    aah löysinkin tuosta foorumeilta jo että ei ongelmaksi pitäisi muodostua ja sen voi tehdä vaikka itse uuden
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..
  25.  
  26. #25
    Perhana tulikin sitten purkamolta 600cc GSX-R kone, noh onneksi oli ollut vain inhimillinen virhe ja kone aikoinaan merkattu väärin joten rahaa en menettänyt mutta ilmeisesti ei sitten löydy sellaista 89-91 gsx-r konetta. Osaako joku neuvoa että sopisiko vaikka 97 gsx-r 750 kone tohon 89 F runkoon eli menisikö paikalleen vanhoihin kiinnikkeisiin tietty vesilauhduttimelle pitäisi uudet kiinnikkeet säätää mutta menisivätkö muut? onko noissa uudemmissa gixuissa jotain erikoista että meniskö johtosarjat kanssa uusiks?
    Joskus kuullu jonkun ajaneen alle 50km/h motskarilla..