Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Myyn tuossa Tunturiässän pois ja etsiskelen Rykköstä tilalle - onko kenelläkään kokemuksia IronButt-tyyppisestä matka-ajosta Rykkösellä....siis ei mitään IronButt matkoja, mutta matka-ajelua noin yleensä. Tunturiässällä olen ajanut Suomi-Ruotsi-Tanska-reissun ja ihan siedettävää matkantekoa...huomattakoon, että olen n. 188cm pitkä.
    Matkalaitteeksi en siis ole Rykköstä hankkimassa (kukapa olisi?) mutta jos matkakipinä iskee, niin onko lainattava kaverin pyörää??

...vai sorrunko Fasuun...
    Ain't life a bitch!
    No miksei se matkanteko onnistuisi. Hieman polvikulma voi tuotaa ongelmia pidemmällä matkalla, mutta sekin helposti ratkaistavissa. Ranteille ottaa hieman enemmän kuin tunturiässä, mutta matkavauhdissa nopeus jo nostaa painetta pois. Tavaran kuljetus on tuolla rykkösellä hieman hankalaa, mutta reppu selkään niin siinä saa jo kivasti muutaman päivän turneelle tavaraa. Kokemusta n. 2000 km lenkistä ( 2 Pvä:n aikana) 02- vuosimallin Rykkösellä. Uudempi kopppa 04- eteenpäin on jo mukavampi ajoasennoltaan.
    Kiitos,
    Joo polvikulmaan voi varmaankin vaikuttaa siirtopaloilla. Ja mitä matkatavaraan tulee, niin eipä tuo tunturiässä tai muutkaan kyykkärit varsinaisia kuormajuhtia ole. Onko muuten kokemusta kyytiläisen kuskaamisesta lähikuppilaa pidemmälle?
    Ain't life a bitch!
    Kohtalaisen kiikkerähän se kyytiläisen paikka tuolla pyörällä on. *Nimim. been there, done that. Yksipaikkasiksihan ne taitaa olla tarkotettukin...
    SV 650 S ´99 > GSX-R 600 ´06
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Kunnon tourer tuo näkyy olevan.
    http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Aika käsittämätöntä settiä Sjaak heittää... Ja mä kun jäin pohjasta kiinni pelkästään mökkialueen pihaan tossa pari viikkoo sitten.... 4 äijää tarvittiin nostamaan sebari pois mudasta. Hävettää :-S
    CBR 1000F -89
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Noo, en mä usko että toi rykkönen sen kummempi matkakäytössä on kun bleidikään. Sen verran on joutunut rajottamaan että yli tonnin siirtymiä ei viitsisi päivässä tehdä, mutta 800km/päivä menee vielä Suomessakin ihan heittämällä. Reissuvermeet menee pehmeässä kassissa pakkarilla ja muutenkin toimii matkapyöränäkin ihan ok. Duunikäytössä vähän ikävä, kun pitäisi venttiilejä, mappeja ja putkenosia saada pakattua mukaan...

Pituutta ittellä noin 193cm.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Kiitos Juutana!
    Juuri ruommoisia kommentteja halusin kuulla vannoutuneena Jammumiehenä. Ja edellinen pyörä oli Tunturiässä - niin eipä tuo maailma eikä matkanteko tuossa Rytkösellä paljoakaan muutu. Jos mukavuutta haluaa niin suorituskyvystä on tingattava
    Ain't life a bitch!
    Lainaa (chainese @ Touko. 10 2009,14:11) kirjoitti
    Aika käsittämätöntä settiä Sjaak heittää...
    Luin jutun Sjaakista Performance Bikestä. Aika velikulta,,,
    Lainaa (Moto guzzi @ Touko. 10 2009,13:49) kirjoitti
    Kunnon tourer tuo näkyy olevan.
    http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
    Ilmankos jossain kilokyykkyjen vertailussa kehuttiin rykkösen allround-ominaisuuksia mutta silti varsin mielenkiintoinen valinta lähteä Afrikan halki sillä, ei hyvää päivää... no lopun suola-aavikkopätkä varmaan taittu vauhdikkaasti. Ainakin tuossa hepussa on sitä paljonpuhuttua katu-uskottavuutta.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    (poistettu tili)
    Rykkösestä en tiiä, mutta Giksulla käy matkan teko hyvin. Olen aloittajaa sentin pidempi, mulla on kääntyvät polvet joten polvikulma ei ole pulma. Luulen että ranteitaan valittaa pätkät, pitkä saa hyvän asennon ja jaettua painon mukavasti persiille, käsille ja jaloille. Ja vaihdeltua asentoa.

40 litraa matkatavaratilaa riittää 2-3 viikon reissuun. Enempi on turhaa, vähempi on liian vähän. Ja 30 litraa on pehmeässä laukussa takapenkin päällä, 10 litraa tankkilaukussa. Näin tavarat ei haittaa ajamista oikeestaan lainkaan.

Hyviä matkapyöriä kilokyykyt on. Viime kesänä Ranskan Rivieralla, tulevana kohti Kroatiaa.

Tuosta jo arvaa ettei kyytiläiselle ole sijaa mun pyörässä.
    Sjaak
    -Honda CB750 vm.-75
    -Suzuki GSX-R 1000 K8
    -KTM 690 enduro 08
    -kawasaki zx-6r 04
    -honda nsr 125 91
    -yamaha yz80 92
    -helkama ax 91
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (miumiu @ Touko. 10 2009,13:43) kirjoitti
    Kohtalaisen kiikkerähän se kyytiläisen paikka tuolla pyörällä on. *Nimim. been there, done that. Yksipaikkasiksihan ne taitaa olla tarkotettukin...
    Kuin niin?

http://www.youtube.com/watch?v=He084...eature=related
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    On se aika kahjo: R1 nastarenkailla
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Emännän kanssa joskus vedettiin turusta kalajoelle rykkösen kanssa. Parin päivän roippeet kulkivat tankkilaukussa ja repussa. Hyvä matkapeli se on.
    Jälleen suzukisti
    Lainaa (Click1 @ Touko. 10 2009,13:48) kirjoitti
    No miksei se matkanteko onnistuisi. Hieman polvikulma voi tuotaa ongelmia pidemmällä matkalla, mutta sekin helposti ratkaistavissa. Ranteille ottaa hieman enemmän kuin tunturiässä, mutta matkavauhdissa nopeus jo nostaa painetta pois. Tavaran kuljetus on tuolla rykkösellä hieman hankalaa, mutta reppu selkään niin siinä saa jo kivasti muutaman päivän turneelle tavaraa. Kokemusta n. 2000 km lenkistä ( 2 Pvä:n aikana) 02- vuosimallin Rykkösellä. Uudempi kopppa 04- eteenpäin on jo mukavampi ajoasennoltaan.
    Kaipa nämä ovat osittain myös hlö koht. kysymyksiä. Itselläni oli ensin -00 Rykkönen ja nyt -06. Istumamukavuudeltaan ainakin omasta mielestäni täysin erilaisia. Ensinmainitulla pystyi vetämään tankillisen yhtä soittoa, -06:lla on tauon paikka n. 100km:n jälkeen. Muuten sekin varsin mukava ajaa. Tosin, en sitä matkapyöräks ostanutkaan, vaikka on silläkin jo pari reissua tullut tehtyä..

Edit: Takapenkkiläisenä en ole ollut, mutta aika lintulautahan tuo on.

Ps. Pituutta on 165cm.

"Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
    Tää olis 176cm pitkä ja tuolla -04 rykkösellä ajeltu kolmisen tonnia tänä keväänä. Suunnilleen 250km olen yhtä soittoa ajanut ja silloinkaan ei puutunu mikään paikka. 600 - Fazeri mulla oli tätä ennen ja olen aika yllättynyt siitä, että ajan mielummin pidempiä siivuja tällä rykkösellä, kuin mitä ajelin tuolla fasulla.

Menihän se siis sillä fasullakin, mutta sen päällä jouduin oikomaan itseäni melkein koko ajan, kun jostain rupesi pakottamaan, tai puuduttamaan, mutta tällä rykkösellä ei tunnu missään. Senkun ajaa vaan.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
    Vastaillaas ny tähän itsekin...
    Elikä pyöränä mulla -02 Rytkönen, ostin lopputalvesta ja nyt on kilometrejä meikäläisellä kertynyt n. 6000km. Olen itse n. 174cm lyhyt, ja mulla on hyvin tilaa liikkua/jumpata siinä jos alkaa persus puutumaan.... Pisin päivämatka tähän mennessä n. 700km, eikä mitään ongelmia... Kaupunkiajossa nyt vähän ranteiden päälle ottaa, mutta eipä sekään mikään iso ongelma ole...

Eli:

Jos haluat pyörän millä pärjää työmatkoilla, radalla, mutaspoorissa (videon mukaan) sekä myöskin matka-ajossa niin osta ihmeessä Rytkönen...
    Tein itse ja YRITIN säästää.

Kaverini ajoi mukanani kesällä -04 Rykkösellä ensin Alpeilta Barcelonaan viereen, reilu 1200 km yhden päivän vetona, huilasi puoli tuntia kun mä majoituin sinne frendien kanssa, ja jatkoi siitä vielä yötä myöten Benalmadenaan....

Ja kundi on kokoa noin 188 cm pitkä ja painoa reilun 110 kg...et ei see oo kuin kuskista kii mikä on matkapyörä..

Matkatavaroita hällä kuskasi isohko reppu selässä...
  20.  
    -07 rykkösellä viime kesänä Dolomiiteillä puolitoista viikkoa. Ei ongelmia. Saksan läpi vajaassa päivässä, se 900 km, edellinen päivä Ruotsin läpi Saksaan, noin 900 km. Kun polvet taipuu, matka ei ole ongelma. Pituutta minulla on tosin vain 180.
    Koko reissun tavarat takasatulalla Oxfortin?? laukussa. Hyvin mahtu parit digikanerat, kiikarit vaatteet yms. Reppu ei ole minusta mukava kurvailtaessa alppiteillä, samoin tankkilaukku hankaloittaa menoa.

Samat reissut olen tehnyt kahdella eri Blademallilla, -00 ja 04, ja myös -06 kilokiksulla. Tuolla -04 Bladella ajoin myös rautaperseen, mutten ikinä lunastanut koko pokaalia. En oikein ymmrärrä vieläkään mitä hohtoa siinä oli. No, se on oma mielipide.

Minusta tärkeää on valita oikeat vaatteet mukaan, jotta saa mahtumaan pieneen tilaan. Unohtaa vanhat teepaidat yms. Urheilukaupoissa on noita moderneja tekstiilejä, kuivuvat parissa tunnissa, eivät rypisty ja vievät vähän tilaa. Illalla hotellissa huuhtasee ja aamulla on puhdas paita päälle.
    Eka reissu XX:llä ja kolme laukkua täyteen ängettynä eikä kaikki edes mahtunut mukaan. Nykyään naurattaa, miten vähällä tulee toimeen, kun ajatuksella pakkaa.

Jyrki