Pääsin tänään itselle ensimmäistä kertaa ajamaan 09- Firebladea varustettuna noilla uusilla eABS jarruilla.
Kokemus oli hämmentävä. Järjestelmän olemassa- oloa ei huomannut mitenkään, ellei lasketa massiivista hidastuvuutta voimakkaasti jarruttaessa. Tein suhtkovasta vauhdista muutamia testijarrutuksia useaan otteeseen eri jarrutyylillä. Systeemi toimi todella hienosti. Hitailla maantienopeuksilla jarrut olivat ihan normijarrujen tuntuiset.
Suosittelen menemään koe- ajoon, mikäli semmoinen eteen tulee. Sääli vaan että hinta- ero normiverisioon näyttäisi olevan useita tuhansia. Käsittämätön juttu, koska kuitenkin kyseessä on liikenneturvallisuuteen vaikuttava asia.
.
Tuo hintaero on kyllä aivan käsittämätön... Ei voi kuin ihmetellä, kuitenkin kysymyksessä turvallisuustekijä!!! *![]()
![]()
![]()
CBR1000RR eABS Fireblade * * * * * * 23 396,08 €
CBR1000RR Fireblade * * * * * * * * * * 19 481,08 €
Honda CB1000R (nykyinen)
Yamaha YZF-R6R
Piaggio NRG PureJet
Suzuki PV 50
Joo, hinta-eroa ei voi kun ihmetellä.(pekavir @ Touko. 09 2009,10:37) kirjoitti
EE-Speedissä hinta-eroa on tonni. Brandtilla sitten hieman enemmän...
.
Hinta nousee laitteen myötä 20%, paino hieman vähemmän, ehkä 6%. Aika hyvä saa olla, että kannattaa. Tosin bladen laite taitaa olla tämän hetken paras.(vma @ Touko. 09 2009,14:53) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Täysin normaalia - tuotekehitys kulut on otettava takaisin jollain - yleensä aloitetaan hinnassa ensimmäisissä malleissa, saadaan edes osa takaisin kohtuu ajassa. Uutuus ja turvallisuus arvolla voidaan sit perustella sen suuruutta.(pekavir @ Touko. 09 2009,10:37) kirjoitti
Liian pienellä hinnalla sijoituksen takaisinmaksu venyy - kun niitä ei kuitenkaan myydä miljuunia. Sit kun abs hyväksytään kuskien toimesta (toimii riittävän hyvin ja se on todettu oikeesti tiellä) se leviää useampiin malleihin, ostajat rupee valitseen sen ja hinta putoaa mm tuon takaisinmaksun pohjan laajenemisen, suurempien sarjojen tuomien halvempien komponenttien ja uutuusarvon vähenemisen mukana...
Noin kuvitelisin sen menevän...
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Juu, on tietenkin uusi tuote hinnoiteltava. Keskustelussahan ei kuitenkaan ole kysymys siitä.(specka @ Touko. 09 2009,15:03) kirjoitti
EE-Speedin tuomassa pyörässä on hinta- eroa tonni.
Ruotsin virallisen maahantuojan pyörissä sama juttu. Samoin Jenkeissä yms.
Brandtin hinnoittelumallissa hinta- ero on jotain aivan muuta.
Tässä siis maahantuoja rahastaa, ja tunnetusti he eivät tuotekehitystä tee.
.
ee-speed ei listaa autoveroa hinnastossa, onko se siis alvillinen hinta ilman autoveroa?
(nykyaan pitaisi eritella hinnastossa autovero)
Kyllä ABS-jarrut ovat hyvät. Tuossakin yksi testi:
Linkki
Dixi et animam levavi
Hinnat sisältävät kaikki verot ja maksut pl toimituskulun.(hyeena @ Touko. 09 2009,17:08) kirjoitti
.
Nyt puhutaan kyllä jo ihan eri luokan abseista, tervetuloa aika monta kertaluokkaa parempaan ABS-maailmaan kuin pemarissa(mchuurre @ Touko. 09 2009,17:32) kirjoitti
![]()
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Rohkenen epäillä paremmuutta Bemarin jarruihin nähden. Niillä voi jarruttaa todella säälimättömästi ja pysähtyvyys on todella hyvä. On myös erinomaista, että etujarru hidastaa myös takapyörää.
Ehkä Jarska olet testannut jotain vanhemman sukupolven laitetta?
Hondaan jätin ABS:t kaupan hyllylle, oli sen verran kalliit. Ei hinnalla ole mitään tekemistä tuotekehityskulujen kanssa, ylihinnoittelu johtuu Hondan markkina-asemasta.
Bemarin jarruissa on myös se parasta, että ovat ILMAISET. (HAH!)
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
HONDA CBR 1000 RR 2009 16990€
HONDA CBR 1000 RR abs 2009 17990€
Näin ee-speedissä.
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
Okei. Tuota, pakko tarkastaa mikä tämän viestin tarkoitus oli?(haarajoki @ Touko. 09 2009,20:27) kirjoitti
.
Sääli vaan että hinta- ero normiverisioon näyttäisi olevan useita tuhansia. Käsittämätön juttu, koska kuitenkin kyseessä on liikenneturvallisuuteen vaikuttava asia.
Eiköhän se kirjoittamaasi tuohon liity![]()
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
tässä suora lainaus ee-speedin kotisivulta:(hyeena @ Touko. 09 2009,17:08) kirjoitti
Kaikki katupyörien suositushinnat jotka löydät selkeästä hinnastostamme sisältävät EE-Speedin palkkion, arvioidun autovero-osuuden, sekä rekisteröintiin liittyvät asiakirjat ja Suomen arvonlisäverot.
Toimituskuluina perimme 600eur. Tk sisältää laitteen rahdin Suomeen, uudelleenkokoamisen kuljetuspakkauksesta, rekisteröintikatsastuksen ja luovutushuollon kustannukset ajokuntoon saakka. Kaikki tavara, työ ja toiminta EE-Speedillä sisältää Suomen alv 22%.
Tero Eskelinen
Mistä niitä ilmaisia ABS:eja saa hakea? Vai tarkoititko, että maksamalla pyörästä esim. 20'000e tulee ABS:it vakiona(Anatooli @ Touko. 09 2009,20:03) kirjoitti
![]()
xxx
Siis mitä? Jollain on nyt lukihärö, tai vastaava ongelma. Saattaa olla tietysti, että se on minulla.(haarajoki @ Touko. 09 2009,21:26) kirjoitti
"Eiköhän se kirjoittamaasi tuohon liity". WTF? Eihän tuo lause edes tarkoita mitään.
Samalla kerrot ee-speedin hinnoittelusta eABS vs normijarrupeli. Kerrot asian uudelleen, joka oli todettu jo valmiiksi viestiketjussa. Siksi ihmettelen viestisi tarkoitusta.
Tietty, toistolla on voimaa: ABS versio on kalliimpi, ABS versio on kalliimpi, ABS versio on kalliimpi jne.
.
Mistä siis maksaa.(vma @ Touko. 09 2009,00:32) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Sanoinko jossain että jokin "maksaa"?(Toippari @ Touko. 10 2009,11:06) kirjoitti
Selittävä lisälause:
Järjestelmän toiminta oli hyvin huomaamatonta=hyvää=tehokasta yms.
.
Ziisus!(vma @ Touko. 10 2009,01:08) kirjoitti
"useita tuhansia kalliimpi"No p*rkele onhan se ee-speedissä jos lasketaan mummon markoissa.Hinta ero 1000€=5945,73 mk.
"end of case"
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
Nyt puhutaan kyllä jo ihan eri luokan abseista, tervetuloa aika monta kertaluokkaa parempaan ABS-maailmaan kuin pemarissa(jarska @ Touko. 09 2009,19:37) kirjoitti
![]()
[/QUOTE]
Käypä Jarska vilasemassa sitä jo pari viestiä aiemmin linkattua testiä.
Hinta-ero- asia EE-Speedissä on todettu jo ketjun alussa.(haarajoki @ Touko. 10 2009,12:32) kirjoitti
Toki, jos haluat asiaa kertoa uudelleen, feel free.
En vaan ymmärrä mitä sillä saa aikaan. Mukavan olon itselle?
.
nyt vaan pitäs verotuksella ja vakuutusmaksuissa huomioida se, että ABS on turvallisempi ja saada hinta sillä alas vaikka se maksaisi enemmän valmistaa.
itse kyllä melkein maksaisin tuon tonnin eron. vaikka en ole kokenut abseja tarvitsevani kun vaisto yleensä päästää jarrut jos lukkiutuu.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Eikös ne Bike-lehdessäkin testanneet nuita kyseisiä apseja ja kehuneet kovasti? Vai muistankohan mä väärin...![]()
Honda CBF600S
Niin, paljon mystiikkaa liittyy ABS-jarruihin. Nopeuksillahan ei ole mitään vaikutusta toiminnan havaittavuuteen. Eikä edes jarrutuksen voimakkuudella, ELLEI mennä lukkiintumisalueelle.(vma @ Touko. 09 2009,00:32) kirjoitti
Pitävällä pinnalla harvoin jarrutetaan tarkoituksella lukkiintumiseen saakka, paitsi radalla. Ja tietysti niissä äkkitilanteissa.
Sitten kun on vielä pitoa heikentäviä tekijöitä, hiekkaa, pölyä, vettä, alkaa olemaan aika mahdotonta lyödä hyviä ABS-jarruja. Katsokaa se ek@:n linkki. Eikä se tarkoita, etteikö CBR:n jarrut olisi todella hyvät.
Juuri näin. Kokeilin tuon Hondan eABSeja kyllä suht´rajuillakin jarrutuksilla, ja hienosti systeemi pelitti. Hassu tilanne, kun ei tarvinnut muuta tehdä kun puristaa jarrukahvaa, ja pelkoa etusen lukosta ei ollut.(hidas57 @ Touko. 11 2009,08:57) kirjoitti
Kokeilin myös asfaltti+hiekka kohdassa jarrutella norminopeudesta. Ei mitään draamaa, nykimistä tai ABS:n tärinää. Uskomattoman hyvä systeemi on ainakin tuo Hondan järjestelmä.
.