Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Onkos kyseinen toimenpide kovin kinkkinen?? pitäskö sitä lähtee ite kokeilee vai mieluummin iha huoltikseen viedä?? ja pitääks sitä nokkaketjun kiristäjääki vaihtaa ketjun mukana
    Live to F**k and F**k to Live
  2. #2
    Jeesais tietysti aika paljon, ku tietäs vähän, et mihinkä pyörään jne. Mut täältä löytyy foorumilta kyl aika moneen peliin jo vaihto-ohjeita. Kannattaa ehkä siitä alottaa.

    Mut tsägädäääDIY asteikolla sanoisin 3.5/5
    CBR 1000F -89
  3. #3
    Lainaa (chainese @ Touko. 08 2009,13:13) kirjoitti
    Mut tsägädäääDIY asteikolla sanoisin 3.5/5
    eli pienellä vaivalla pitäs onnistua

    CBR 600F v.03 ois kyseessä
    Live to F**k and F**k to Live
  4. #4
    Ja kumpaa ketjua meinaat vaihtaa? Toisiovetoa vai nokkaketjua kun CCT:stä puhelit?
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  5. #5
    Jos nokkaketjusta kyse niin herää kysymys miksi pitäisi vm -03 sitä vaihtaa. Käsittääkseni mukaan ketju kestää käytännössä yhtä kauan kuin konekin, oikein huollettuna.

    Jos kuitenkin nokkaketju menee vaihtoon niin itse antaisin siitä 5/5. En tiedä kyseisestä mallista mutta omassa ainakin pitää ottaa kone pois rungosta, purkaa kansi, lohko, männät ja vielä laittaa loput jäljellä jäävästä osasta pirstaleiksi että saa sen ketjun laitettua kampiakselin ympärille.

    Näin siis jos sitä ketjua ei katkaise, suosittelisin kyllä olla katkaisematta.
    Honda CBR1100XX
  6. #6
    Ei tuo ketjun vaihto iso jobi ole. Suosittelen kumminkin sellasen ketjun katkaisimen/niittaimen hankkimista tahi lainaamista. Hommiin vaan.
  7. #7
    Ymmärtääkseni cebareissa ei tartte konetta ei tartte irroittaa ja nokkaketjun pystyy nykäsemään paikalleen menetelmällä, jossa entinen ketju katkaistaan, siihen liitetään uusi ja sitten vedetään uusi ketju tilalle, niin ettei tartte mitään ajastusjutskia miettiä liiaksi. Näin siis jos homma onnistuu. En nyt jaksa ettiä linkkejä, mut semmossii oon kuitenki ohjeista löytänyt, kun sattuneesta syystä kyseinen toimenpide on "lähellä" bensan täyttämiä suoniani.

    Mut siis joo, taitaa maksaa kyseinen homma osineen jossain viiden satkun paikkeilla ammattilaisella, et ehkis jättäisin ittekki sinne, jos vaan massi tilanne sen sallii. Jos ei, ni eihän raha voi olla este, tekee vaan minkä kerkiää.

    Nii, ja meikäläisen asteikolla kyllä noi vaihteistopuolen ongelmat on sit niitä 5/5 juttuja.



    CBR 1000F -89
  8. #8
    Halvemmallahan pääsee, kun purkaa laitteen huoltokuntoon ja vie paikan päälle. Tuossa nokkaketjuhommassa varmaan suurin osa kustannuksista tulee noista purku- ja kasaustöistä.

    Kannattasko joka kerta ilmottaa, mikä pyörä on kyseessä, tämäkin homma on "hieman" erilainen erilaisilla konekonstruktioilla. Ei sun tarttis kyllä mun mielestä mihinkään nollakolmoseen nokkaketinkiä ruveta vaihtamaan. Toisiovedon ketju kannattaa vaihtaa päättymättömänä mikäli mahdollista, mutta kaikissa pyörissä se ei onnistu ja niin taitaa olla pikkucebarissakin.
  9.  
  10. #9
    Eipä se varmaan niin kovin paljoa oo pyörästä kii. *Seuraava taktiikka toimii varmasti kaikissa ohc ja dohc rivi-koneissa. *Nokat irti, tulpat irti, ketju katki, uusi ketju vanhan jatkoksi, vanha ketju pois koneesta, uuden niittaus ja koneen kasaus.Ei oo mikään ameriikan temppu. *

    Edit: Vaihdon tarve selviää hyvinkin nopeasti korjaamomanuaalista. Siellä on yleensä ilmoitettu kuinka pitkä saa olla tietty määrä lenkkejä. Sitten vaan mauserilla mittaamaan.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke