Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 121:sta
  1. #1
    Linkki lähteeseen


    Koskee K5-K6 malleja



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  2. #2
    Aika myöhään reagoivat, jos tuossa on isompikin ongelma. Olihan noita kuvia jo pari vuotta sitten. Onkohan noille japanilaisille myyty pazkaa alumiinia, kun suzukin ja kawan rungoissa on ongelmia ja showan keulapumput pettää pyörän kiinnikkeistä.

    Mistä saisi tuommoiset kuvassa olevat kirkkaat matot tankin kylkiin Helsingin ympäristöstä?
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Lainaa (ek@ @ Tammi. 18 2009,12:05) kirjoitti
    Aika myöhään reagoivat, jos tuossa on isompikin ongelma. Olihan noita kuvia jo pari vuotta sitten. Onkohan noille japanilaisille myyty pazkaa alumiinia, kun suzukin ja kawan rungoissa on ongelmia ja showan keulapumput pettää pyörän kiinnikkeistä.

    Mistä saisi tuommoiset kuvassa olevat kirkkaat matot tankin kylkiin Helsingin ympäristöstä?
    Kysy r.m.heinolta. Tampereen myymälästä löyty aiemmin ainakin. Muistaakseni stomp grip vai mikä se ny oli on tuote nimeltänsä.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  4. #4
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Samalla tavalla katkes yks K8 1000 gixerin runko Ahvenistolla viime kesänä kaadon yhteydessä.. Taitaapa siitä pari kuvaakin olla koneella.
    GAAAAAZ!!!!
  5. #5
    Ohoh, luulisi melkein mistä tahansa muualta pettävän. Kai tuo runko sentään on vielä metallia...
  6. #6
    Runko varmaan on ihan kelpo kevytmiiniä, repeämä on tasan hitsaussauman kohdalla. Lieneekö ollut linjalla ongelmaa langan palamisen kanssa...
  7. #7
    Lainaa (micky1000 @ Tammi. 19 2009,17:03) kirjoitti
    Samalla tavalla katkes yks K8 1000 gixerin runko Ahvenistolla viime kesänä kaadon yhteydessä.. Taitaapa siitä pari kuvaakin olla koneella.
    Minkälaisen kaadon yhteydessä runko katkesi?
    300 kmh kaiteeseen vai kävelyvauhtia?
  8. #8
    Pääsuoran jälkeen ilmeisesti lähti jarrutuksen lopussa keula alta ? Vauhtia oli kyllä ihan riittävästi kun sinne hevosenkengän rengaspinoon osui. Runko oli muistaakseni mennyt poikki hitsaussaumasta.
    ***** GSX-R 1000 *****
  9. #9
    Lainaa (Pahus @ Tammi. 19 2009,17:52) kirjoitti
    Runko varmaan on ihan kelpo kevytmiiniä, repeämä on tasan hitsaussauman kohdalla. Lieneekö ollut linjalla ongelmaa langan palamisen kanssa...
    Voi olla, että on jäänyt reipas alkusärö rakenteeseen: murtuma näyttää haurasmurtumalta, mikä vaatii joko ison alkusärön tai aivan liian tiukan materiaalin. Huonon hitsauksen vielä korjaisi, mutta materiaalin vaihto on vähän työläs.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Lainaa (RF900R @ Tammi. 20 2009,13:50) kirjoitti
    Runko oli muistaakseni mennyt poikki hitsaussaumasta.
    Vasen puoli keskeltä hitsaussaumaa melkein alas asti ja loppu sauman vierestä mutta oikea puoli valukohdasta. Vasen ohjauksen toppari hieman vääntynyt. Ylä- ja alakolmiot vääntyneet.
  11. #11
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (RF900R @ Tammi. 20 2009,13:50) kirjoitti
    Pääsuoran jälkeen ilmeisesti lähti jarrutuksen lopussa keula alta ? Vauhtia oli kyllä ihan riittävästi kun sinne hevosenkengän rengaspinoon osui. Runko oli muistaakseni mennyt poikki hitsaussaumasta.
    Sama tapaus. Katoin kuvat ja tosiaan vasen puoli tosiaan hitsaus saumasta, oikee puoli valun kohdalta (ram-airin reiän kohdalta).
    GAAAAAZ!!!!
  12. #12
    Juu eikös suzuki lähettänyt kirjeen ettei saisi keulia noilla ennen kuin toi on selvitetty...
    Voi olla että oli joku muukin hehheh



    F = dp / dt
  13. #13
    Lainaa (wizard11 @ Tammi. 21 2009,17:39) kirjoitti
    Juu eikös suzuki lähettänyt kirjeen ettei saisi keulia noilla ennen kuin toi on selvitetty...
    Voi olla että oli joku muukin hehheh
    Tuskinpa noilla kukaan keulii, sehän on kiellettyä ja rungothan niissä olisi jo poikki.
    Supermoto
  14. #14
  15. #15
    Nonni, tänään mätkähti kirje postiluukusta ko. aiheeseen liittyen, pyydetään ottamaan yhteyttä Suzuki huoltokorjaamon.

    "Runko tarkistetaan halkeamien varalta, jos halkeamia ei löydy kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla. Ko toimenpide kestää 3 h ja pyörä on jätettävä huoltokorjaamoon yön yli, jotta epoksi liima kuivuu kunnolla."



  16. #16
    Lainaa (AlluR @ Helmi. 26 2009,16:07) kirjoitti
    Nonni, tänään mätkähti kirje postiluukusta ko. aiheeseen liittyen, pyydetään ottamaan yhteyttä Suzuki huoltokorjaamon.

    "Runko tarkistetaan halkeamien varalta, jos halkeamia ei löydy kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla. Ko toimenpide kestää 3 h ja pyörä on jätettävä huoltokorjaamoon yön yli, jotta epoksi liima kuivuu kunnolla."
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  17. #17
    Lainaa (AlluR @ Helmi. 26 2009,16:07) kirjoitti
    ..kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla...
    No silläviisii.
    Löytyisköhän tästä korjauksesta ihan kuvia jo jostain?

    Melkoisen hilpeää isällistä lässytystä tuossa recallin ekalla sivulla tuo keulimista käsittelevä kappale.
  18. #18
    Pirullisen nerokasta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  19. #19
    Mulle tuli myös tänään kutsu. Mielestäni myös hieman myöhään regoivat tuollaiseen. Onkohan lie löytynyt paljon nuita murtumia että olisi jouduttu alkamaan rungon vaihtoon?
    Tarkoitan sit pyörästä, en kuljettajasta *



    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  20. #20
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,16:15) kirjoitti
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa
    Juu _korjaus_tavaksi se voisikin olla arveluttava.

    Mutta jos luit ko. kirjeen kunnolla läpi, niin huomasit, että rungot, missä havaitaan murtumia, vaihdetaan uusiin, ja varustetaan vahvistuskappaleella.

    Kun taas ne, missä ei havaita murtumia, saavat vain vahvistuskappaleen, jonka tehtävä on tietenkin estää murtumien syntyminen. Näitä tulee varmastikin olemaan ylivoimainen enemmistö, koska 05-06 pelit on olleet käytössä jo 3-4 vuotta, joten jos tämä olisi yleistä, niistä olisi kuulunut ja äänekkäästi jo aikaa sitten, eikä näin ole asian laita

    Kun katsoo, mistä kohti runko tarkastetaan, niin on selvää, että tässä on taustalla sellaisten ajotavat, jotka saavat hytin nätisti pystyyn, mutta eivät aivan yhtä nätisti alas. Tämä tuskin on ainoa mp-malli, jonka voi niin menettelemällä rikkoa. Mutta hyvä, että tulee nyt tarkastettua, vaikka nuo ei normaaliajossa mene miksikään. Jos menisi, siitä olisi hypitty seinille jo alkuvuodesta 2005.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Samanlainen läpyskä putosi luukusta.
    Kaippa se on heti kevään korvilla vietävä laitettavaksi.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  22. #22
    Lainaa (Petsku73 @ Helmi. 26 2009,20:12) kirjoitti
    Samanlainen läpyskä putosi luukusta.
    Kaippa se on heti kevään korvilla vietävä laitettavaksi.
    Sen nyt vielä kestäis, että pyörästä perä hajoaisi. Mutta jos rungon joutuis jollain muovikitillä paikkaamaan, kyllä mopo menisi äkkiä vaihtoon.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  23. #23
    Lainaa (Repa @ Helmi. 26 2009,20:20) kirjoitti
    Lainaa (Petsku73 @ Helmi. 26 2009,20:12) kirjoitti
    Samanlainen läpyskä putosi luukusta.
    Kaippa se on heti kevään korvilla vietävä laitettavaksi.
    Sen nyt vielä kestäis, että pyörästä perä hajoaisi. Mutta jos rungon joutuis jollain muovikitillä paikkaamaan, kyllä mopo menisi äkkiä vaihtoon.

    t. Repa
    Varokaa suzukiomistajat nyt se *häiriköinti* korjaan kuittailu alkoi myös täällä...
    <br />
  24. #24
    Suzukiomistajat osaa ajaa ja keulia. Siksi näitä ei ole edes esille tullut ollenkaan. Mitäs siihen sanotte.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  25. #25
    Lainaa (Petsku73 @ Helmi. 26 2009,20:59) kirjoitti
    Suzukiomistajat osaa ajaa ja keulia. Siksi näitä ei ole edes esille tullut ollenkaan. Mitäs siihen sanotte. *
    Niin mutta kestääkö perät keulimista...
    <br />
  26. #26
    Lainaa (Repa @ Helmi. 26 2009,20:20) kirjoitti
    Sen nyt vielä kestäis, että pyörästä perä hajoaisi. Mutta jos rungon joutuis jollain muovikitillä paikkaamaan, kyllä mopo menisi äkkiä vaihtoon.

    t. Repa
    Mihinkäs nyt pyörän hukkaa, kun täällä internetin ihmeellisessä maailmassa on jo faktaa, että ihan paska koko vehje.. rungotkin katkeilee..

    Apuaaa mitä mä nyt teen *
  27. #27
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,19:29) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,16:15) kirjoitti
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa *
    Juu _korjaus_tavaksi se voisikin olla arveluttava.

    Mutta jos luit ko. kirjeen kunnolla läpi, niin huomasit, että rungot, missä havaitaan murtumia, vaihdetaan uusiin, ja varustetaan vahvistuskappaleella.

    Kun taas ne, missä ei havaita murtumia, saavat vain vahvistuskappaleen, jonka tehtävä on tietenkin estää murtumien syntyminen. Näitä tulee varmastikin olemaan ylivoimainen enemmistö, koska 05-06 pelit on olleet käytössä jo 3-4 vuotta, joten jos tämä olisi yleistä, niistä olisi kuulunut ja äänekkäästi jo aikaa sitten, eikä näin ole asian laita

    Kun katsoo, mistä kohti runko tarkastetaan, niin on selvää, että tässä on taustalla sellaisten ajotavat, jotka saavat hytin nätisti pystyyn, mutta eivät aivan yhtä nätisti alas. Tämä tuskin on ainoa mp-malli, jonka voi niin menettelemällä rikkoa. Mutta hyvä, että tulee nyt tarkastettua, vaikka nuo ei normaaliajossa mene miksikään. Jos menisi, siitä olisi hypitty seinille jo alkuvuodesta 2005.
    Joo ajatuskatkos mulla

    Tietysti risa runko vaihdetaan ehjään, mutta luulisi, että tekisivät kokonaan uuden runkomallin noita vaihtoja varten. Tuollainen ylimääräinen vahvike joka ruuvataan ja liimataan runkoon ei vaan tunnu meikäläisestä kovin vakuuttavalta.

    Nyt voisin vetää kawasaki ässäkortin tiskiin ja muistuttaa susnakuskeja "laadusta". Tuli vaan mieleen se ZX-10R etuvanne recall -04 vuodelta josta nousi kaamea poru ja kawan haukkuminen, mutta se siitä

    "Sitä tikulla silmään joka wanhoja muistelee"

    Pääasia, että tuo takaisinkutsu tulee hoidettua asiallisesti!
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  28. #28
    Tämä on epäilemättä aihe, missä kaikenlainen misinformaatio ja muilla merkeillä ajavien selkäänpuukottelu sekoittuu netissä ennätysvauhtia sellaiseksi vyyhdeksi, että sitä ei avaa enää kukaan.

    Minusta on vain hyvä, että hoitavat tarkastuksen, ja sillä eliminoidaan tällaiset tapaukset tulevaisuudessa (en tosin usko, että noita on alunperinkään monia ollut). Olisi tuossa ollut epäilemättä eväät myös todeta, että ei voi mitään, mitäs olette keulineet ne hajalle.

    2007 joku osti jenkeissä uuden gsxr1000 -07:n, ja tämä kyseinen tampio pääsi sen kanssa peräti 30 metriä lähimpään tiiliseinään, jonka jälkeen pyörä oli lunastuskunnossa (neropatti oli tosin skipannut vakuutuksen ottamisen). Runko katkesi törmäyksessä, ja tämän jälkeen internet oli turvoksissa "tietoa" 07 mallin vakavista runko-ongelmista (siinä muuten ei ole sama runko kuin 05-06), yleensä jätettiin mainitsematta tuo pikku detalji seinään osumisesta. Että näin se info kulkee, nopeasti ja vähän sinne päin.

    edit. mitä tuohon vahvikekappaleeseen tulee, niin eiköhän japsit ole jo fundeeranneet tuota hommaa silleen, että jos joku vielä saa rungon hajotettua, kun tuo on kiinni, niin sitten heille kyllä nauraa jo hevosetkin. Eli se tulee kiinnittymään riittävän hyvin + melkoinen turvamarginaali päälle. Sana "liima" voi tietty kuulostaa pahalta, mutta se on tuskin mitään eri-keepperiä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    "Vaikka moottoripyörän normaali käyttö ei aiheuta rungon halkeilemisen tai rikkoutumisen vaaraa, Suzuki on päättänyt käynnistää tämän turvallisuutta parantavan kampanjan näiden vaarojen estämiseksi"

    "Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa...", "turvallisuutenne ja tyytyväisyytenne ovat meille kaikkein tärkeintä"

    Valmistaja tuntee vastuunsa ja tekee ihan oikein, ei mua ainakaan haittaa pätkääkään...
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  30.  
  31. #30
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,16:15) kirjoitti
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa *
    Hurjalta kuulostaa toi liimaus mut nykyajan liimat kyllä pitää. Menee monessa paikkaan jo hitsauksen edelle...
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen