Elikkäs kusiainen saa väistyä ja Bläkkäriä oisin hommailemassa tilalle... Mikä on koneen kestävyys säännöllisesti huollettuna?? Pyörät mitä oon katellu ovat n.70-90 tkm ajettuja... Laitelkaahan viisaammat kokemuksia!! Kiitos!!
Laukkanen ja syksy saa, mutta minä en...
Jos hinta on sopiva, niin ei tuollaisia Bläkkärin kilometrejä kannata säikähtää. Ja tottakai huollettu. Kunnolla huollettuna ja asiallisella käytöllä tulee kyllä ensin eteen paljon muuta laittoa kuin moottori. Mutta ne muut hommat onkin sitten yleensä helpompia ja halvempia kuin motti.
Jos on hinta/km/kunto suhde oikea niin siitä vaan. Ei tommosten km:ien takia kannata suoralta kädeltä hylätäkään....
Moottorin kanssa yleensä vastaan tulee jakoketju ja -kiristin. Venttiilinvälykset huolehtia, bläkärissä ei kyllä hetikohta muutu! Laturin staattori joskus pimenee... *Jatkakaa!
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Voisimpas vielä heittää lisäkyssärin et mitä pitäsitte kohtuuhintana tommoselle 70 tkm ajetulle pyörälle?? Pyynnit noilla näyttäs olevan 5-7 tonnin kieppeillä...
Laukkanen ja syksy saa, mutta minä en...
Omallani ajettu 97tkm ja käy kuin kello. Nokkaketjun ja kiristimen olen vaihtanut.
Venttiillinvälykset tarkastin ja säädin 80tkm paikkeilla. Kahta venttiiliä piti hieman säätää.
Ajetaanhan sitä autoillakin 300tkm heittämällä niin miksei mopon moottori kestäisi reiluja kilometrejä, kunhan se vaan huolletaan ja käyttö on asiallista.
Radalla rääkkääminen voi raastaa moottoria/jarruosia ym. ja tihentää huoltoväliä. Onneksi siihen käyttöön on vehkeet erikseen eikä mustarastaalla siellä kovin reippaasti voi edes ajella. Mutta kestää se senkin tarvittaessa.
Hinnasta on vaikea mennä sanomaan, mutta tarjontaa on. Kannattaa etsiä se virheetön vaihtoehto ja oikea väri kilometrejä pelkäämättä.
yhdellä englantilaisella oli suurin ongelma bladessa(929), kun matkamittari pysähtyy 99999 km:riin. oli joutunut pari kertaa jo mittarin vaihtamaan.
radalla ajo välillä tekee vain hyvää sille, ei mee jarrut jumiin ja moottori ei karstaannu pilalle.
ei se bläkkärikään ole tehty mitään 60km/h ajelua varten.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla on Bladessa jotain 89 tuhatta. Tällä kaudella menee varmaan tuo satanen rikkiJos sitten taas kattos noita välyksiä ja vois jotain remonttiakin plaanailla.
Eiköhän noilla Bläkkäreillä pysty ajamaan sen 200tkm niinkuin noilla 1000F:lläkin ennekuin tarvii konetta alkaa availemaan. Nokka ketjut ja kiristäjät on sitä normaalia kulutusosaa![]()
Honda CBR1100XX
Tähän ei ole mitään apteekkivastausta. Riippuu täysin siitä, miten kyseistä yksilöä on huollettu, ja minkälaiset ajotavat kuskilla/kuskeilla on ollut. Itse moottori on kyllä vahva, mutta väärinkäyttöä koneet ei kestä. Tällaisen miinan saamisen todennäköisyys on toki pieni.(janmu @ Huhti. 21 2009,17:28) kirjoitti
Mutta jos esim. rata-ajossa vaihteita on tykätty runnoa väkisin sisään, voi laatikko olla viittä vaille valmis (mutta se toki ei ole km-lukemasta välttämättä kiinni mitenkään).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Viritysaste ja kierrosluvut on autossa ja kyykyssä aivan eri. Vaikuttaa koneen elinikään.(jiipeexx @ Huhti. 21 2009,23:33) kirjoitti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Toi on totta, mutta niin on kuormituskin. Auton litrainen kone kiskoo reilun tonnin painoista koppaa paikasta toiseen, pyörän ~samankokoinen mylly kuorman kanssakin paria kolmeasataa kiloa. Autolla voi joutua laskemaan kaikki ylämäet kaasu pohjassa ja kestää silti sen 10 kertaa maailman ympäri. Pyörällä ei yleensä rataa tai Saksanreissuja lukuunottamatta monta sekunttia pääse laskemaan tuppi nurin(sjobbe @ Huhti. 22 2009,08:56) kirjoitti
Jos huoltaa ja vaihtaa öljyt ajallaan, niin taitaa kyllästyä kuski vehkeeseen ennenkuin kone loppuu, oli sitten auto tai pyörä *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Lisäksi täällä lyödään autot tulille -30c pakkasissa. Ja toimii.
Kestäähän nuo kusiaisetkin (cbr600) vaikka kuinka pitkälle, ja niissä vielä kovempi viritysaste ku noissa matkasaatanoissa..
KTM 690SM
Jo tuolla periaatteella rekan motit hajoaa jo alle satkussa. Hirveet massat ja kierrokset suhteellisen korkeella punaraja huomioiden, saati seitten ne painot mitä vedetään mäkiä ylös. Kyllä se mopon motti on vaan huomattavasti konstruktioltaan aikasemmin kuluva kuin autojen, oli kyse sitten vaikka blakbirdistä. Mutta toisaalta en ostaisi noin paljoa ajettua pyörää lähinnä kaiken muun kuluvan osan vuoksi, tosin tämä on vaan oma mutuni sillä ei ole yli 40tkm mopoa ollut koskaan.(Joke @ Huhti. 22 2009,20:42) kirjoitti
Kyllä nämä vesijäähdytteiset (=tasalämpäiset) kestaa ihan eri tavala kilometrejä kuin ennen. Ilmajäähdytteiset tuppasi 50 tkm olla aina porauskunnossa. Öljytkin on noista ajoista kehittyneet. Jos on huollettu ja ajettu ns. normalisti (ei pelkästään kiljutettu radalla), kyllä tuo 200 tkm on nykypäivänä ihan saavutettavissa oleva juttu. Jos ajat ite vain sen 10-15 tkm vuodessa, tuollaisen 90 - 100 tkm ajetun pyörän ostaminen on vielä ihan harkinnanarvoinen vaihtoehto. Itse ajoin Cebarill aikanaan 180 tkm ja oli vielä ihan iskussa moottorin osalta. Tietysti pitää miettiä hinta, 100 tkm pitää näkyä kuitenkin hinnassa selkeästi. Varsinkin Bläkkärissä´, jossa uudetkin taisi maksaa viimeisinä aikoina vain 13 tEUR.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Moi, oletko käynyt KMC.n tallilla Torikadulla? Siellä ainakin oli, jos ei ole jo myyty, italialaisen kaverin Stefanon XX myytävänä varsin sopuhintaan, saa verottomana tai tarpeen vaatiessa kai myös katsastettuna ja Suomen kilvissä. Yhteystiedot löytyvät tallilta ilmoitustaululta.(janmu @ Huhti. 21 2009,22:41) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Minä ostin 600:n xj yammun 37tkm ajettuna ja koneesen vaihdettin öljy suodattimet ja tulpat möin pyörän kaverilleni 88tkm ajettuna eikä edes jakoketjuun kajottu.(juaalton @ Huhti. 22 2009,23:01) kirjoitti
![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Rekat käyttääkin Delvac:ia. I rest my case ...(juaalton @ Huhti. 22 2009,23:01) kirjoitti
![]()
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Etkö tiedä/ymmärrä? En vaivaudu jos et ymmärrä.(lotjes-2 @ Huhti. 23 2009,13:12) kirjoitti
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Mulla olis sulle sopiva pyörä.(janmu @ Huhti. 21 2009,17:28) kirjoitti
nettimoto id564471
Nätti ku sika pienenä
On hyvä![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Vuosi sitten oli saksan lehdissä ukosta kun oli tuupannut K mallilla yli 800tkm ja mailman pisimmälle menny kundi oli britti lähetti vfr:llä jonka eka kone kesti 450tkm ja silloin tais olla 850tkm. Kyllä nykypelit kestää. Itse koittelin Guzzilla kuinka kauan pysyy nipussa ja siihen meni 30vuotta ja itse ruhjoin.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
....oman käsitykseni mukaan XX:n tyypillinen Honda.
Se ei pelästy normaaleja km:ä . 100 tkm on sisäänajo, 200 tkm on
huoltoväli ja 300 tkm on tarkkailuväli.
No joo, on todellakin suuri merkitys, kuinka pyörää on huollettu (kone=öljyt+suodin+ilmanputsari). Eli, jos ei ole ollut rata-ajossa ja öljyt jne. vaihdettu OK niin ainakin kone kestää!
Ketjuja/rattaita/stefoja jne. menee , mutta kone kestää (ilman öljyä ei mikään kestä) normaalissa ajossa.
Nokkaketjunvaihto on välillä tosiasia, mutta sen toki kuulee äänestä!(ääni pahempi kuin todellinen vaara koneelle....)
Mutta itse kuitenkin suosittelisin niitä viimeisiä rastaita vähillä km:llä! Muutama tonttu lisää niin saat matkakaverin johan voit luottaa vielä monta vuotta....
Sillä Honda on Honda vaikka, sillä ajaakin paljon kilometrejä/vuosia.![]()
Niin, onko se sama laite kun on kone vaihdettu. Ajaahan sillä vaikka kuuhun ja takas kun säännöllisesti vaihtaa koneen ja rungon uuteen.(poku @ Huhti. 23 2009,22:05) kirjoitti
Tuo pyörän kestävyys on ikuisuuskysymyksiä; käyttöä on niin monenlaista. Bläkkäristä ei ole kokemusta, mutta tuolla tallissa on -87 CBR600 96 tkm ajettuna. Koneessa ei ole vielä mitään merkkejä väsymisestä, öljyä ei kulu ja polletkin tuntuvat olevan tallella. Muissa osissa ikä näkyy: pyörän laakerit, jousitusosat, sähkölaitteiden liitokset. Eihän autojenkaan elinkaari juurikaan pääty koneen laukeamiseen vaan kori, alusta yms. ruostuvat korjauskelvottomiksi.
Joku kommentoi, että kilometrit pitää näkyä hinnassa. Olen samaa mieltä, etenkin kyseinen malli XX on markkinoilla yleensä "ylihinnoiteltu". Sopiva lähtökohta on Saksanhinta+vero tullin tilastosta, siihen sitten lisää kulutusosien kunnon perusteella.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
kap57 oikeessa. mulla oli pian 10 v sitten 1992 600 cebari.
76.000 km ajettu kun ostin ja myydessä oli 109.000 .
kone oli sen pyörän vahvin lenkki.(mitä nyt jakoketju muistutti olostaan sillon tällön.)
se vaan yksinkertaisesti loppu vähän kaikkialta muualta.
etujousitus tilassa johon ei enää tavanomainen huolto tepsinyt , takapamppu , ruosteviat , jarrulevyt , eturattaan stefa (konevika vai ei?) , sähkövikoja yms.
en tie miten sitä oli käytetty huollossa ja yleensäkin pidetty ennen mua koska itse pidin kuin pientä lasta sylissä.
taitaa olla yksilötapauksia kaikki.
ps. ulkonäkö oli tosi siisti tossa pyörässä.!!!