Heps.
tuli alku keväällä hommattua -98 veturin, ja "tiesin" että se nyt juo jonkunverran bensaa, jutta kun ei pääsee maantieajolla *(tasainen nopeus 80-100km/h) alle 8l /100km , tuntuu vähän siltä että ei oo kaikkia niin kuin pitää.
Toisaalta puhuin edellisen omistajan kannssa joka kertoi että neulat on nostettu 2mm, syynä kun siinä on Yoshimuran putket ja sen alkoi nykkiä tasakaasulla, ja se ilmeisesti loppui kun ei juuri nykkii enää.
Sitten tuli mieleen näitä suutin satseja (esim Dynojet), ja alkoin miettiä että kuluttais vähemmän jos laittais sellaisen, tai alkaako se taas nykkimään tasakaasulla?
Onko mitään muuta joka voin tehdä/tarkastaa että sais pikkasen pienempi kulutus?
Minäkin olen ymmärtänyt että tuolle V2'kkoselle menovesi maistuu, ihan noihin lukemiin. Ja eikös se kone ole terve kuin bensa maistuu?
Kaipa sitä jotenkin tunattua saisi mutta seurauksenan voi olla laihan seoksen mukana tuomia nykimisiä, kylmänä, tai osakaasuilla.
Muuten, eka tankillinen CBR900RR'lla maantiellä, 4.6 l/100km....
-J-
Mulla vtr:ssä (-97) dynojet, sliparit ja 3-piikkiä suurempi takaratas.
Puhtaassa matka-ajossa 80-100 ilman äkkilähtöjä sigma näytti tasan 200km ja tankkiin meni 13.7 litraa. Kalkuloituna kulutus luokkaa 6,85l/100km.
0-3500rpm käy hieman laihalla = pientä nykimistä. Ei häiritsevästi.
Omassa myös Dynojetin suuttimet ja yoshimuran kannut. Siukolan säätämä laitos. Vie sen pikkusen vajaa 8litraa semmosessa sekalaisessa sekoilussa, siinä ei sitten säästellä, mutta ei kyllä tietty myöskään urku auki kokoajan.
-1 piikki eturattaassa. Vaikuttaa tietty jotain mut ei mahottomia. Tasan 5000 tuntuu nykivän vähän. Neuloja nostettu myös.
Omassa Mig - täysputkisto, isommat suuttimet ja originaali välitys. Kulutus 80-100km/h maantieajossa n.6,5 litraa, ja todennäköisesti menisi vähemmällä ilman reippaita ohituksia. Kylillä ja moottoritiellä ajaessa kulutus nousee kahdeksan litran pintaan, toisinaan ylikin. Nykimistä ei esiinny yhtään.(holmin @ Touko. 07 2009,17:16) kirjoitti
Viime kesänä alkoi nykiä kierroksilla 3000-5000 ja tuntui, että soppakin olisi maistunut paremmin. Vaiva korjaantui kaasareitten kumikurkkujen vaihdolla.
Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
Mulla 97 Veturi slipareilla ja suuttimilla. Säädetty alan putiikissa kohilleen. Ajan pääsääntöisesti JKL-Forssa-väliä ja kulutus tuossa erittäin vihtelevassa matka-ajossa n. 6,5l/100 km. Jaloissa en pyöri eikä yleensä kukaan ohi tuu.. Jotkut saa menemään yli kymppiäkin mutta se on varmaan aika rääppäilyä kartsalla.. Oon ollut positiivisesti yllättynyt kulutukseen kun 600 Ceepra vei samoissa ajoissa noin 5,5..
Yamaha DT 125 R ´84
Honda NS 125 F ´86
Honda CBR 600 F ´93
Honda VTR 1000 F ´97
Harley-Davidson XL 1200 R
Mukavan mutkaista tietä käytän työmatkoille, ja niissä on mukavaa hieman antaa hanaa.
Pyörässä LeoVincet ja -1 edessä.
Ei nyi eikä mitää muutakaan häikkää.
n. 12 litraa aina tankkailen ja sillä pääsee 180 -210 km riippuen säästä ja kuskin mielialasta...
eli siitä kun laskee niin onko se nyt sitte 6 ja 7 litran välillä jotain.
8 litraa on aika paljon jos on vain matkaa ajettu...
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Tuntuisi menevän 7-7,5 l/100 km rauhallisessa matka-ajossa. helposti 10 l hieman ripeämmässä etenemisessä... syönyttä on hyvä käskeä!
CB 1300 -07
Suutinsarja ja Leovincet. Kulutus maantiellä 6-6,5. Kaupunkipyörityksessä 6,8-8,3
Honda VTR1000F -03
Yamaha Fazer 600 -98
Suzuki Marauder 800 -97
Kawasaki VN 750 -89
Suzuki GR 650 -85
Honda CB 250 -83
Honda CB 125 -78
Mulla oli omassa veturissa muistaakseni Hurricin pöntöt ja dynojetin satsista pelkät naulat+pikkuisen isommat suuttimet.Penkkiäijä sanoi,että dynojetin suuttimia ei kannata laittaa,koska ovat ihan liian isot ja polttoaineenkulutus karkaa taivaisiin.Noilla "eväillä" vei matka-ajossa n.5.5-6l/100km ja mitään nykimisiä ei esiintynyt.![]()
Dynojet 180 suuttimet ja micronin sliparit, vakiovälitykset ja kulutus pyörii siinä 6.5-7,5 tietämillä. kiinnostaisi kokeilla eteen piikkiä pienempää ratasta, tuskin kyllälään tota taloudellisemmaksi tekee..
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
SS1000 takana ja kyllä kulki kivasti veturi 5.4-6.5 l/100km kulutuksilla.
2000km jälkeen oli kyllä ranteet, niska sekä hartiat vaihtokunnossa.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Onnea rperseilystä!!(kylaenmies @ Kesä. 30 2009,16:26) kirjoitti
Ite ajelin tuossa viime viikolla n. 1000 kilsaa päivän aikana ja itellä ainakin takalisto oli jo niin puuduksis et jääpi nuo perseilyt koittamatta tuolla pyörällä. Ehkä sitten vanhempana kun ajelee jollain soffalla.
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM