Miten on, mahtaako porukat mennä töihin ja pois MP:llä kun on pakko käyttää pukua? Suorat housut ja kaikki. Hommahan olis helppo jos voisi viedä puvun työpaikalle ja vaihtaa siellä päälle mutta kun kohteita on kaksi, vuorot satunnaisesti niiden kesken ja pukuja vain yksi mahdollinen jota pakko käyttää... Ei taida olla mitään fiksua tapaa saada puku kulkemaan messissä duunipaikalle? Auttakee niin pääsen töihin mopolla ettei autolla tarttis mennä *![]()
2 pikkutakkia molempiin kohteisiin alle jäävät kamat menee ajotakin sisällä ja pikkutakki peittää rypyt. 2 ajokautta tuli väännettyä tolleen. Kauluspaitatyöläisenä on helepompaa :-P
CBR 1000F -89
Ei kai auta kuin repussa kuljetella siististi viikattuna.
Ajopuvun alla kun rypistyy aika varmasti. *
Tosiaan, ei ne housujen rypyt niin pahasti näy...kirjoitti
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Kuka sano että pitää olla ajopukukin?
mielikuva ainakin on hauska, kraka olan yli liehuen, lahkeet ja takinliepeet lepattaa![]()
Hehe sehän se olis näky ku menis tosiaa kravatti lepattaen. Njoo, reppukuljetus se on käyny omassa mielessä kanssa mutta tiedä tuota sitten miten pysyy kuosissa vaatteet. Helppoa olis jos olis toiset housut ja takki mutta on tyydyttävä siihen mitä firma tarjoaa![]()
Piti aikoinaan päästä Hgistä Mäntsälään ja asuna luonnollisesti puku, autoa ei siihen hätään saanut ja kaveri oli innostunut ottamaan joten K100 Bemu jurriselta lainaksi ja sadepuku sprigin päälle.
Niin no ei siinä kraka lepattanut eikä muukaan :/
Dirty Nasty Furriner
Ei niinkään harvinainen näky esim. Roomassa suhaillessa, aamuruuhkassa oli lähes aina joku puku päällä ja liikkeellä kaksipyöräisellä. *(HarriS @ Touko. 07 2009,16:24) kirjoitti
![]()
Parempi jättää se takki suosiolla roikkumaan niihin kohteisiin missä sitä tarvitsee, muut vehkeet kyllä kulkee mukana. Onpa noita housujakin tullut välillä säilyteltyä duunissa.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Jaa-a. Eikös valjähkö 2-osainen ajopuku menisi puvun päälle? Ei ne työvaatteet välttämättä niin rypisty siellä ajoasun allakaan. Paitsi jos sadekeli niin lahkeet kastuu kyllä...
Mutta pystyyhän toki miesten puvun laskostamaan kovaan takalaukkuun, tai sivulaukkuihin vaikka housut toiseen takki toiseen, tai esim. takaistuinlaukkuun/reppuun. Melko väljästi kun laskostaa, housut prässien mukaan ja takin varovasti esim. nurinpäin -> hihat sisäpuolelle, ensin pitkittäin puoliksi ja sitten poikittain puoliksi taitettuna, niin pysyy ihan siistinä. Muovipusseihin vielä ensin kumpikin puvun osa erikseen, ja kengät tietty messiin! Onkos toi nyt onkelma?![]()
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
On sitä tullut tuolla laillakin ajettua kun serkun ylppäreihin oli "vähän" hoppu...(HarriS @ Touko. 07 2009,16:24) kirjoitti
Oli kyllä aika härski fiilis.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tuohan kuulostaa oikeastaan ihan järkevältä, kiitos. Täytyy tästä kun kotio pääsee niin koittaa miten tää kangaskasa laskostuu, josko sitä jo huomen aamulla pääsis kahella pyörällä
Edit: Siis volpen ehdotus
Vielä paremmin vaatteet säilyy jos pystyy viikkauksen sijasta pistämään rullalle. Housuille tuo vielä toimii, mutta pikkutakki toppausten takia ongelmallisempi. Vois silti löytyä jokin tapa?
Nainen on nainen. Ja käytännöllinen.(Volpe @ Touko. 07 2009,16:30) kirjoitti
Olen aina sanonut, että nainen on parhaimmillaan kun se on just semmonen kun se on.
Mihis me poikarukat jouduttais ilman niitä. Ja poikamiehet ihan hunningolle taatusti kaiken lisäks.
Hyviä ohjeita.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
italiassa tullu muutama jannu puku päällä vastaan. on se vähän koomisen näköstä. varsinki kyykyllä avopotta päässä(HarriS @ Touko. 07 2009,16:24) kirjoitti
![]()
- If you risk nothing, you gain nothing -
On kokemusta, paljonkin, kun työmatkoja pyörällä mielelläni taitan. Paras kombinaatio on loppujen lopuksi ollut se että puku on kovassa laukussa joko siistissä, löyhässä taitoksessa tai hätätapauksessa rullalla. Tämä tietenkin vaatii sen että kohteessa pääsee vaihtamaan kamat muuallakin kuin parkkiksella - ei yleensä ongelma minun tapauksessani.
Gore-pöksyjen alla kokovillaiset (=laadukkaat) housut menevät suht siistinä, ja sopivan kokoinen kauluspaita pysyy myös goren alla hyvänä. Halpispukuja ei todennäköisesti saa millään ilveellä siistinä perille -> ostakaa kunnon pukuja. Myös "ranskalaismallinen" telttapuku on mahdoton päällä kuljetettava, vaikka kangas olisikin laadukasta.
Nahoissa jos ajaa niin laukku on ainoa ratkaisu, luonnollisesti.
Kenkien kuljetukseen kun muistaa vielä ottaa muovikassin niin ei sotke suotta kamoja.
Kyykyllä ja pikkulaukulla tai pehmeillä kasseilla / repulla ajaessa on rypistyminen sitten todennäköisempää. Ainakin saa asetella huolella. Minulla on matkapyörässä laukkuja joka puolella niin että koko työvarustus salkkuineen ymv. menee ääntä kohti heittämällä siististi, tarvittaessa yöpymistarvikkeineen. Helpottaa elämää.
Vielä pikkuvinkki useamman päivän matkoille: pyykkipussi eri laukkuun kuin puku. Auringossa lämpenevä sukkapyykki tartuttaa aika tehokkaasti vienon sivutuoksun muihin kamoihin, ja taas SOL saa pestävää...
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Kertaallee meni muuten hyvin, mutta unohdin ne kengät matkasta... pikkuse hävetti vedellä housujen lahkeita ajokenkien varsien peitoksi![]()
Näin minäkin yleensä toimin. Töissä on pikkutaki valmiina ja jos menen muualle, pikkutakin laitan takalaukkuun. Suorat housut on suoraan ajopuvun alla.(chainese @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
...itte vaihan kylymästi pyörän vieressä puvun laukusta päälle ja sama toistepäin kun työpäivä päättyy. Oli sitten pyörä parkissa jossain hallissa tai kavun varrella.
Muutampi ohikulkija on hymyilly ymmärtävästi.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Viikon ja jonkun tuhannen km reissulle PC ja toilettilaukku viileälle puolelle, puku, solmiot ja kauluspaidat pakoputken puolelle ja ajokamppeiden lisäosat takalaukkuun sekä passi, kartat, green cardit ym. hanskalokeroihin pitkin kojetaulua. Mikäs tuossa on kummallista?
Päivän reissulle ajoasun voi vetää suorien housujen ja kauluspaidan päälle ja pikkutakin voikin sitten kääriä vaikka millaiseen pukupussiin ja nostaa johonkin laukkuun.
Kengät ovat tosiaan vaaravyöhykkeessä, muutama kerta pitänyt valita ajosaappaiden ja valkoisten varikkosandaalien välillä
Tokion keskustassa tosin näin toisenlaisenkin esityksen, joka oli ehkä vielä tyylipuhtaampi: Liituraitapuku ja kravatti olalla sekä attaseasalkku bungeeköysin ZX-9R:n takapenkillä ja pepsodent värinen kypärä päässä. Hillittömän hauska kontrasti mutta poistui niin nopeasti etten valitettavasti ehtinyt kuvata.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Kai se on ongelma lähinnä vaan turvallisuuden ja puvun puhtauden kannalta. Itse en viittis päästellä noista syistä puku päällä minnekään, ellei sitten olis jonkun henki kyseessä. Paljon parempi vaihtoehto olis pitää puku, paidat ja solmio toimistolla ja vaihtaa vasta siellä vaatteet.
premier
emeritus
Riippuu työmatkasta
- Lyhyellä se puku kyllä pysyy väljän Gore-asun alla siistinä. Kengät tietty pitää kuljettaa laukussa/repussa, jos ei ole varaa investoida kenkiin joka konttorille.
- Hieman pidemmällä työmatkalla (>1,5h) kannattaa suosiolla laskostaa laukkuun. Hyvin nuo sielläkin menee. Kokemusta on...
<p>2002-2014</p>
Mä olen kylvänyt eri toimistoille kuteita ja kenkiä. Aina on jotain päälle laitettavaa.
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
asdfhbkjasf repes aiheelletosin kerran menin 6r kawalla häihin puku päällä
ei hätäsee löytynykkää muuta kyytiä...
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
No onhan ongelma...
Itse olen onneksi pystynyt viemään autolla etukäteen suorathousut, kengät ja takin toimistolle. Silloin tällöin tietysti joutuu kotilolla käymään, että saa puhtaan kerraston päälle. Työmatkaa ei ole, kuin muutama kilometri, mutta puku päällä en ole prätkällä ajanut.
Viisas pääsee vähemmällä!
Milläs ne miljoona ötökkää irtoaa liituraitapuvun rinnuksilta?![]()
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Tietysti oikea ratkaisu on vaihtaa työ sellaiseen, että ei tarvitse pukua pitää ;)
Kyllähän noita puvussa pyöräilijöitä, enimmäkseen kyllä maxiskootterilla, on eteläisemmän euroopan suurkaupungit pullollaan. Hyvin näytti isolla tuulilasilla varustettu skootteri jossa on sellainen jalkapressu toimivan pikku sateessakin pukumiehillä. Skootterissa toki ajoasento ei pukua samalla lailla rypistä. Jotkin näistä herroista käytti ajotakkia, osa vetää ihan pelkässä puvussakin.
Jotenkin kyllä kävi ihmetytti se, kuinka pienillä pyörillä siellä pärjätään, kun meille suomalaisille kaikki alle kilokyykyt ovat leluja.
Roomassa noita pukumiehiä ja jakkunaisia oli paljonkin kaksipyöräisillä tosiaan liikenteessä: pukumies ja skode(Sagitta @ Touko. 07 2009,16:29) kirjoitti
Noihin vielä gore-kalvo... Ja tietty suojat, niin kehtais poiketa radallakin.(jarru @ Touko. 07 2009,21:51) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Ite teen silleen, että puvun takki odottaa töissä. Suorat housut, paita ja kengät kulkee repussa aamulla töihin. Siellä vaatteiden vaihto ja siistinä töihin.
Tuo kohteen vaihto kesken päivän mopolla on semmonen mihin en ole vielä löytänty ratkaisua.
Ja ajokkina BMW C1 skootteri, niin edes kypärää ei tartte käyttää ja tuulilasi pitää suurimmat öttiäiset pois rinnuksilta(HarriS @ Touko. 07 2009,16:24) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08