Onko joku värkänny itse tai tietää miten saisi tehtyä bensamittarin? Harmittaa kun joutuu kurkkimaan välillä tankkiin ja ihmettelemään paljonko kakkua on jäljellä. Itsellä ei ole minkäänlaista anturia tankissa. Pyörä siis -90 750 gsxr.
Oon ostamassa uutta mittaristoa ja aattelin jos sihen syssyyn sais tämänkin asia hoidettua...
Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
ite oon miettiny ihan samaa, että jos joskus värkkäis. Purkaamolta jonkun muun pyörän anturi ym. härpäkkeet ja siitä sovittelemaan. Hommaahan se varmasti vähä teettää jos/kun siitä nätin ja mahdollisimman huomaamattoman haluaa.
Yks helppo ja iänkaikinen konstihan on että ajat koko tankillisen ja katot tripistä paljoko pääset ja siitä eteenpäin käyt tankkaamassa ennenkun sama matka taas seuraavalla tankilla täyttyy. Oliko tarpeeksi epäselvää tekstiä?
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
eikö tuossa 750 ole bensavaloa?
ainakin saman ikäisessä 1100 ärrässä on
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
No jos on, niin ei ainakaan mun pyörässä toimi... Täytyykin kattoa miten 1100:ssa toi bensavalo toimii. Vois siitä saada omaan seiskapätkään.
Eikös siinä ole varatankkiakaan? Se on pettämätön mittari kunhan selvittää vain paljonko tosiasiassa varatankillemenon jälkeen on ainetta käytettävissä ja pitkällekö sillä pääsee. Merkkivalo ajaa jotakuinkin saman asian mutta on joissakin pyrörissä hieman liian herkkätoiminen kun vilkuttelee aikanasa ennenkuin palaa jatkuvasti. Jokainen toki oppii tuntemaan omansa tavat.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No kyllähän siinä varatankki on, mutta kun en oikein tykkää siitä kun pyörä alkaa nykimään kovassa vauhdissa tai liikenteessä, ja sitten pitäis alkaa ronkkia käden kanssa bensahanaa.
Ja toinen juttu on taas bensahanan kuluminen. Alkaa kuitenkin jossain vaiheessa vuotamaan.