Kunnallisessa tehohoidossa puhutaan vuorokausikustannuksista 5.000-10.000e, vähän potilaan hoidosta riippuen.(jukepoksi @ Touko. 07 2009,20:18) kirjoitti
Näinköhän riittää sinun veroeurosi yksinään?
EDIT: Mutta joo siis, minulle on aivan yksi ja hailee. Itse en avopotassa ajelisi, kun näyttävät skootterikuskien välineiltä
tästäkin saatiin kukkisketju
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Eiks umpikypärässä voi vetomiestellä?(Jadexia @ Touko. 07 2009,20:57) kirjoitti
![]()
voi, mutta aihe kuin aihe. Tässäkin joku kehuu kypärää siistiksi, niin "neljännestä" viestistä alkaa jeesustelu...
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Löytyy kumpikin pottamalli, mutta siltikin käytän kuumana päivänä mieluummin avoa kaupungissa.
Itse kun joudun käyttämään vielä silmälaseja, niin umpipotalla näkökettä on entistä suppeampi verrattuna avoon ja kaupungissa pään kääntäminen on helpompaa avolla kun muutenkin täytyy olla valppaampi.
Sopii laittaa tilastoja kehiin, missä ilmenee avopotasta johtuneet turhat loukkaantumiset/kuolemat...
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
No hohhoijjakkaa. Eiköhän tuon tajua ilman tilastoakin.(Kumppari @ Touko. 07 2009,22:19) kirjoitti
Osta kunnon kypärä, joka ei haittaa näkökenttää.
käy kipeetä taatusti, en tiedä kun käytän umpipottaa. Useasti kesässä kyllä kaadun ja nekin sattuu. Täällä puhuttiin hienosta(joidenkin mielestä) kypärästä. Miksi ihmeessä nyt pitää sen turvallisuudesta tai yhteiskunnan maksamista hoitokuluista ruveta jeesustelemaan.
Pistetään ratafoorumikin täyteen tekstiä kuinka vaarallista se on, sitten voi lopettaa tämänkin foorumisen lukemisen....
Tuohon on melkein samanlainen kuin Motonetin Costa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2303
Ostin viime syksynä tuollaisen ja aivan asiallinen kypärä on. (On mulla myös Arain ja Bieffen umpimallit, mutta joskus tekee mieli ajaa avolla). Sama kypärä löytyy 3x kalliimmalla myös Duellilta eri nimellä.
Retired
Itellä on osittain työnkin puolesta käytössä Schuberth J1 avopotta.
Kerran kokeilin piruuttani ja huomasin, että se on valtavan mukava ja hämmästyttävän hiljainen. Lisäksi se on irrotettavalla leukasuojakaarella ja aurinkovisiirillä varustettu. Näkökenttä on todella avara eikä leukakaari erotu häiritsevästi.
Ainoa ongelma on ehkä hinta, jos ei tykkää maksaa jonkin verran yli 400 eekkeriä avoruukusta. Mutta jos se ei ole ongelma, niin mitään aivan vastaavaa ei oo tarjolla kellään muulla valmistajalla.
Noitä on mennyt shopista yllättävän paljon, joten ilmeisesti joku muukin on todennut saman kuin minä. Mattamustana se on lisäksi ihan ok ulkonäöltäänkin.
Suosittelen lämpimästi vaikka onkin melkein kinkkiskootterin hintainen kuuppa..
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Nuo alaosan kaksi kirkasta "niittiä" ja taaemman vieressä oleva ilma-aukko oli sen verran tutun oloisia, että piti ihan käydä omaa pottaa vilkaisemassa.
Samanlaisethan ne on! Meinaan Lazerin Be-popin kanssa. Visiirimekanismi taasen muistuttaa Lazerin Dragon kypärän vastaavaa.
Summa summarum, taitaa koko Diisseli tulla Lazerin tehtaalta.Lazer
”What we've got here is a failure to communicate”
Samantyylinen potta on myös Nolan N43 Air. Hieman isompikokoinen irrotettava leukasuoja (mikä nyt ei ole pelkästään huono asia), aurinkovisiiri sun muut rensselit. Kuori Lexania, joka saattaa monia "kauhistuttaa". Maahantuojan ooveehoo 259 eypo. Itsellä aika korkealla synttärilahjatoivomuslistalla.(Italowestern @ Touko. 07 2009,23:13) kirjoitti
...
Dieselin sivuilla lukee selvästi: Produced in association with AGV.(MAK70 @ Touko. 07 2009,23:31) kirjoitti
Tuollainen on luuseriasenne. Itse ainakin aion olla tuossa suhteessa erilainen enkä aio koskaan kaatua!(Taajuus @ Touko. 07 2009,19:48) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Itseasiassa kaikki kustannukset menee lain mukaan liikennevakuutuksen piikkiin - ei penniäkään verorahoista. Ja kun katsoo kuinka paljon avokypäriä myydään niin ne avokypärän käyttäjätaatusti maksaa omat riskinsä vakuutusmaksuissa ihan itse ja taitavat he maksaa sinunkin kaatumiset, jos joskus vahinko käy.(Taajuus @ Touko. 07 2009,20:24) kirjoitti
ps. hemmetin hieno kypärä!
Ja kun tiedetään että Lazer omisti vielä vuosi sitten AGV:n, niin ympyrä sulkeutuu...(Köpi @ Touko. 08 2009,07:59) kirjoitti
No, eipä se umpipottakaan autuaaksi tee kun sopivasti napsahtaa niin irtoaa koko pää, aika heikosti kun tuo loppupelissä on vartalossa kiinni kun aletaan tarkastella voimia jotka kunnon kaadossa jyllää. Alkaa jo naurattaa kun joka ketju menee ihme väännöksi asian vierestä...uups, syyllistyin itsekin
Itse aiheesta, ihan siisti potta mutta välttämättä ei tommonen pilottipotta sytytä itseä.tuolla on nyt ajeltu ja ei voi kun kehua.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Tuohon jos lähdetään niin eipä ne varusteet autuaaksi tee kun jalat ja kädet irtoaa kun sopivasti napsahtaa ja jne.(freerider70 @ Touko. 08 2009,10:49) kirjoitti
Ei siitä mitään tarvitse vääntää. Käyttäkööt avokypärää kuka haluaa, laki ei umpikypärän käyttöä vaadi, vaikka se on turvallisempi.
Jos näin on, mistä tuo hirvittävä nillitys asian tiimoilta vai muutitko juuri mielipiteesi?? No, toki sen ymmärtää, eri asiat ahistaa eri ihmisiä ja joitain ei ahista laisinkaan.(Le Motard @ Touko. 08 2009,10:54) kirjoitti
Minua ahdistaa yleensä korkeintaan omat ei muiden tekemiset, mutta kukin taaplaa tavallaan.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Mikä ihmeen hirvittävä nillitys? Kovasti olet joo aina kertomassa muiden nillityksestä. Pitäskö sitten ruveta selkääntaputtelufoorumiksi, niitä on yhtä mielenkiintoinen lukea kuin vessanseinän kaakeleita. "Hienoa, mahtavaa, hieno kypärä!" "Onjoo, todella hieno!" "Onnittelut mahtavasta ostoksesta!"(harald73 @ Touko. 08 2009,11:52) kirjoitti
Minua ei ahdista oikeastaan mikään muu kuin vyönsolki välillä autoa ajaessa. Mielestäni on vaan idioottihommaa ajella avokypärällä kun parempiakin on tarjolla ja sen pituinen se.
"Tekeekö mielesi hävittäjälentäjäksi? Lentäjät ovat tunnetusti erittäin kovia naisten miehiä. Nyt myynnissä erittäin edulliseen....."
Ei voi mitään tulee kummeli mieleen tosta potasta.![]()
Kuten nyt kaikki tietävät, niin onnettomuustilanteissa suurin osa pään alueelle kohdistuvista iskuista osuu leuan alueelle. Kypäräasioissa jokainen päättää toki itse, mutta itse en avopottaa käytä.
buell xb12s -> ktm superduke
Joo tuossa Dieselin mainoksessa huvittaa toi kammottava mainostoimisto-oksennus "you are renegade maveric...".(samthunder @ Touko. 08 2009,13:12) kirjoitti
Koitin viime kesänä avopotalla vähän ajellakin mutta lopetin kun pienen linnun kokoinen kimalainen pajahti lärviin 80 vauhdissa. Joltain tais lähteä hammas kun edellä ajaneen auton nostama kivi lensi leegoihin. Sadekin tuntui kivalta paljaaseen naamaan...
Ihan kaupungissa tietysti mukava. Turvallisuudesta... no ei fillarillakaan mitään kypärää, ja alamäessä viittäkymppiä...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Hei muuten kun vähän edes aihetta sivuaa.
Pohdin tuossa muutama päivä takaperin todellisten avokypärien käyttöä. Siis niitä joilla ei ole edes visiiriä. Kun itse kurvailin tien päällä ja panin merkille millä tahdilla öttiäistä alkaa napsahtelemaan visiiriin.
Eikö aika ikävää ole sellaisella täysin avopotalla ajella suu täynnä höttiäisiä?![]()
Siihen tottuu, ja muutenkin nautinto on suurempi(Taajuus @ Touko. 08 2009,13:45) kirjoitti
![]()
Jaajaa... Että kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä (se ehtii sulaa, ennenkuin ehtii tottua)(HarriS @ Touko. 08 2009,14:01) kirjoitti
![]()
ajaaks joku suu auki?johan siinä löysempiposkisella kuljettajalla on kiinni pitämistä jos haavi auki kerää kaiken mikä vastaan lentää..
mää ainekaa..
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ja usein, ei toki aina, on ainakin customeissa isoja pleksejä jotka kyllä joko kerää öttiäiset tai ohjaa niiden lentoradan pois suuhun johtavalta radalta. Että itsekin tulee useimmiten ajeltua visiiri ylhäällä kun isohko National Cycle:n pleksi hoitelee ötökät em tavalla
Eli ei näin:
![]()
![]()
...and music? Well, it's just entertainment folks.
No jos joku kysyy mielipidettä kypärästä, hän ei varmaankaan tullut pyytäneeksi moraalisaarnaa ko. kapistuksen vaarallisuudesta verrattuna johonkin toisenlaiseen, vai tuliko? Mahdollisesti, luultavasti ja todennäköisesti mielipiteeni tästäkin asiasta ei taaskaan miellytä, mutta mullapa onkin "kiinnostaa ihan vitusti" puolellani.(Le Motard @ Touko. 08 2009,12:20) kirjoitti
Mä lopetan avopotalla ajamisen siinä vaiheessa, kun te kaikenmaailman hiukkaskiihdyttimillä ajavat lopetatte ylinopeuksien ajamisen tai vähintään valvonnasta ja sakoista itkemisen. Aloitetaan katsos samanaikaisesti ne turvallisuustalkoot.
P.S. Luuletko, että ilman kantaaottavaa panostasi tähänkin keskusteluun, vanha, minä tai monet muut ei tiedä eroa umpi- ja avokypärän välillä tai käsitä sitä, että avoimeen paikkaan sattuu selvästi herkemmin ja enemmän kuin suojattuun?? *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
No näköjään se on jäänyt epäselväksi, kun tulee noin fiksuja juttuja, "ei ole tapana kaatuilla"/"ajattelin pysyä tien puolella".(harald73 @ Touko. 08 2009,18:01) kirjoitti
Oolrait, oot siis sitä mieltä, että vain positiiviset mielipiteet saa kertoa. Kuten aiemmin sanoin, aja vaan avokypärällä, laki ei umpikypärää vaadi ja se on edelleenkin idioottihommaa ajella avokypärällä.
P.S. En ajele ylinopeutta, en hiukkaskiihdyttimellä enkä kitise sakoista.
Et nyt tainnut ymmärtää...umpikypärän reunat tuppaavat tulemaan näkökentän tielle ja silmälasien kanssa ongelma vain lisääntyy. Käyttämällä avokypärää tätä ongelmaa ei ilmene paljoakaan.(Le Motard @ Touko. 07 2009,22:31) kirjoitti
Yksikään umpikypärä ei myöskään salli täydellistä ja nopeaa päänkääntämistä meikäläiselle, avolla tuokin onnistuu...ja se on vieläpä kevyt käyttää.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96