Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Heijssan

    Elikkäs pikku ongelma oman cebarin vaihteison kaa ois. Ku on pysähtyny ja haluu laittaa neutraalii nii ei meinaa millään mennä. oks kysees tyyppivika?? kellekkää tullu vastaan?? vai pitäskö tarkistuttaa
    Live to F**k and F**k to Live
  2. #2
    Öljyt missä kunnossa? ja onko tarpeeks? Kusiaisen askissa ainakin omassani vaihteet pelas ilman ongelmia.
    CBR 1000F -89
  3. #3
    Lainaa (chainese @ Touko. 06 2009,21:59) kirjoitti
    Öljyt missä kunnossa? ja onko tarpeeks? Kusiaisen askissa ainakin omassani vaihteet pelas ilman ongelmia.
    on siin aika uudet öljyt, vaihettu muutama kuukaus sitten ja ajettu 450km, vaa et ei pitäs siin olla =/...



    Live to F**k and F**k to Live
  4. #4
    Laita vielä vuosimalli. Ei ole omassa tuon tyyppistä ilmiötä. Kummastakin suunnasta tarttuu nätisti vapaalle.

    Edit: Irrottaahan sulla kytkin kunnolla? Ei siis ryömi kovin voimalla eteenpäin?



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #5
    Lainaa (mjtee @ Touko. 07 2009,14:09) kirjoitti
    Laita vielä vuosimalli. Ei ole omassa tuon tyyppistä ilmiötä. Kummastakin suunnasta tarttuu nätisti vapaalle.

    Edit: Irrottaahan sulla kytkin kunnolla? Ei siis ryömi kovin voimalla eteenpäin?
    se on 03 mallistoa, ja ei kytkimes oo tuntunu ainakaa mitää vikaa =/.. kyl se iha sulavasti irrottaa ku ite ei irrota liia kovaaa

    eilen sain nimittäin runkata sitä edes takas 10min enneku sain sen neutraalii, ponnahti aina ykkösest kakkosee...
    Live to F**k and F**k to Live
  6. #6
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Touko. 07 2009,14:09) kirjoitti
    Laita vielä vuosimalli. Ei ole omassa tuon tyyppistä ilmiötä. Kummastakin suunnasta tarttuu nätisti vapaalle.

    Edit: Irrottaahan sulla kytkin kunnolla? Ei siis ryömi kovin voimalla eteenpäin?
    se on 03 mallistoa, ja ei kytkimes oo tuntunu ainakaa mitää vikaa =/.. kyl se iha sulavasti irrottaa ku ite ei irrota liia kovaaa

    eilen sain nimittäin runkata sitä edes takas 10min enneku sain sen neutraalii, ponnahti aina ykkösest kakkosee...
    Minä kuvittelen, että kytkimen irroittaminen on sitä luistamista eikä liikkeellelähtöä. Tai sitten en vaan ymmärrä mitä tarkoitat Anyway: Eli siis kytkin pohjassa pyörä pysyy kiltisti vaihde päällä paikallaan eikä "ryömi"... sitä tarkoitin.

    En osaa sanoa laatikon siirtäjistä mitään tarpeeksi järkevää, niin jätetään se fiksummille.

    Niksipirkkavinkkinä voisi ehdottaa, että älä käytä vapaata :P *Sammuu se parkkiin vaihde päälläkin ja starttaa kytkin pohjassa. Mikäli pitää seisahtua pidemmäksi aikaa, niin aina voi sammuttaa *



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  7. #7
    Kysymys kuuluu, kuinka rankassa käytössä ilmenee ja mitä öljyä on koneessa.
    Näiden tietyt yhdistelmät tekevät tuota jopa ihan vähän ajetussa 07 F:ssä esim. hidasajon harjoittelussa pitkään kytkintä luistattamalla.
    Eli kytkin ei irroita ja siirrin pamauttaa seuraavan pykälän ykköseltä kakkoselle tai päinvastoin kun ei se N lovi osukaan
    enää kohdalle. Ongelmahan tästä tulee jos on paikallaan ja haluaa kytkinkädelle lepoaikaa

    Vapaa löytyy tällöin joskus "kikkailemalla" eli vaihdepolkimelle
    helläkätistä toimenpidettä ja yrität esim. ykkösellä hieman luistattaa pintaa varovasti,
    tämän jälkeen vapaa yleensä löytyy.

    Molempiin, 07 ja 03 malleihin laitettiin GN4:set sisään, niin tuokin toiminta rauhoittui huomattavasti.
    Lähinnä mielenkiintoinen ilmiö ja muutaman kerran kesässä tuollaista havainnut.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  8. #8
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
    GN4:set sisään, niin tuokin toiminta rauhoittui huomattavasti.
    Todella herkkähän tuo aski tuntumaltaan on, että en ihmettelisi vaikka öljyillä ja kytkimen kantamisella olisi tosiaan merkittävä vaikutus tähän. Teki mieleni jo tuossa maalata piruja seinälle, mutta toivottavasti ei kuitenkaan ole damagesta kyse.

    Kokeile nyt vaikka minun mielikseni ja testiksi vähän kiristää kytkinvaijeria, mikäli öljylaatukin on oikea ja pyörä tekee tuota läpi lämpöskaalan. Heiluttele pyörää vähän eestaas vapaata etsittäessä. Voi olla, että teen tarvittaessa itsekin jotain kikkoja vapaallelaitossa, mitä en näin kuiviltaan edes muista, mutta ei siihen vapaan etsimiseen kyllä aikaa mene. Jos pykälä menee vapaasta yli, niin se menee sen vuoksi, että liike on ollut liian iso.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  9. #9
    Heh, tulipa mieleen semmonenkin, että jos ei mikään edellä mainituista, niin mites sun ajokengät? Heikoilla tossuilla on herkempää poljinta aika vaikee käsitellä...

    No juu, mutta tosiaan 600f -00 vm ja 1000f -89 vm on Meitsillä ollu ja molemmissa kyllä vaihteet on pelannu tosi hyvin.
    CBR 1000F -89
  10. #10
    Lainaa (mjtee @ Touko. 07 2009,14:58) kirjoitti
    Anyway: Eli siis kytkin pohjassa pyörä pysyy kiltisti vaihde päällä paikallaan eikä "ryömi"... sitä tarkoitin.
    juu ei ryömi, pysyy ihan kiltisti paikallaan vaihde päällä =/
    Live to F**k and F**k to Live
  11. #11
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
    Kysymys kuuluu, kuinka rankassa käytössä ilmenee ja mitä öljyä on koneessa.
    umm, öljynä siihen on laitettu Castrol GPS 10w-40... ja eilenhä ajelin silleen piha ajoo vaa en lähteny mihkää motarille, vähä kiihdyttelin ykkösellä ja kakkosella sitten hidastaa ja samaa taas =D... johtuisko se siitä sit vai?? ku kyl se välillä toimii ihan nätisti, ei mitään ongelmii löytää neutraalia, mut eile rupes oikeen vi*uttaa se xD
    Live to F**k and F**k to Live
  12. #12
    Eipä tuossa pyörässä pitäisi kyllä vaihteiden kanssa mitää ongelmaa olla öljyt vaikuttaa hiukan ite huomannu lähinnä eron miten vaihteet menee silmää en niinkään vapaassa. Vapaan saan omassani vaikka ilman kytkintä päälle. Joskus voi tahmata jos on pitkään liutellut kytkin pohjassa ja koittaa sitten saada vapaa silmään pieni välikaasu tai kytkimen käyttö tuntumassa auttaa yleensä. Kannattaa tarkastaa että poljin on säädetty siten että jalka osuu siihen helposti ettet joudu liika hakemaan ja sen takia et pysty käyttämään tarkasti sitä.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  13. #13
    Lainaa (chainese @ Touko. 07 2009,15:41) kirjoitti
    Heh, tulipa mieleen semmonenkin, että jos ei mikään edellä mainituista, niin mites sun ajokengät? Heikoilla tossuilla on herkempää poljinta aika vaikee käsitellä...
    hihii,., oli mul iha semmoset pehmoset lenkkarit käytössä =P... täytyypi kokeilla näitä vinkkejä sit jos tulee vastaan vielä.. ei oo pyörä hirveesti ite ajellu nytte ku korttia en oo käteen saanu vielä, mut meen täs piakkoin taas pienelle ajelulle, kattoo jos tulee sama ongelma...
    Live to F**k and F**k to Live
  14. #14
    Lainaa (Fox @ Touko. 07 2009,16:11) kirjoitti
    Eipä tuossa pyörässä pitäisi kyllä vaihteiden kanssa mitää ongelmaa olla öljyt vaikuttaa hiukan ite huomannu lähinnä eron
    Mitäs öljyä suosittelette tähää mallistoon sitte? en kertaa ku meinaa vaihtaa nii vois kokeilla laittaa, jos toimis sulavammin
    Live to F**k and F**k to Live
  15. #15
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:18) kirjoitti
    Lainaa (Fox @ Touko. 07 2009,16:11) kirjoitti
    Eipä tuossa pyörässä pitäisi kyllä vaihteiden kanssa mitää ongelmaa olla öljyt vaikuttaa hiukan ite huomannu lähinnä eron
    Mitäs öljyä suosittelette tähää mallistoon sitte? en kertaa ku meinaa vaihtaa nii vois kokeilla laittaa, jos toimis sulavammin
    Kyllä se on se GN4, mitä nuo ainaki mielellään syö.

    Tuota

    Löytyy ainakin Hondia myyviltä/huoltavilta tahoilta.


    EDIT: LITRA 15,50 Eikai tuo ole Oulussa EMC:llä yli kolmea kymppiä maksanu tähän saakka 4 litran tonkka.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #16
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:18) kirjoitti
    Lainaa (Fox @ Touko. 07 2009,16:11) kirjoitti
    Eipä tuossa pyörässä pitäisi kyllä vaihteiden kanssa mitää ongelmaa olla öljyt vaikuttaa hiukan ite huomannu lähinnä eron
    Mitäs öljyä suosittelette tähää mallistoon sitte? en kertaa ku meinaa vaihtaa nii vois kokeilla laittaa, jos toimis sulavammin
    No mulla on ollut Belrayn EXS oisko ollu 10w-50 ja sit on ollu delvaccin MX 15w-40 eikä kummallakaan mitää ongelmii vaihteiden kans huom. delvaccin on siis auton öljyä toi belray ihan mopo öljyy
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  17. #17
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
    Kysymys kuuluu, kuinka rankassa käytössä ilmenee ja mitä öljyä on koneessa.
    umm, öljynä siihen on laitettu Castrol GPS 10w-40... ja eilenhä ajelin silleen piha ajoo vaa en lähteny mihkää motarille, vähä kiihdyttelin ykkösellä ja kakkosella sitten hidastaa ja samaa taas =D... johtuisko se siitä sit vai?? ku kyl se välillä toimii ihan nätisti, ei mitään ongelmii löytää neutraalia, mut eile rupes oikeen vi*uttaa se xD
    Ainakin samanlaisissa kiemuroissa tuota joskus on ollut havaittavissa. GPS:t oli aiemmin koneessa ja muistikuvissa on, että muutaman kerran enemmän tuota esiintyi. Tosin polkimen käytössä kehittyy ja harvemmin enää nykyisin tulee mitään ropleemia vaihteiden kanssa, aivan toista se oli silloin alkumetreillä.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  18. #18
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:14) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Touko. 07 2009,15:41) kirjoitti
    Heh, tulipa mieleen semmonenkin, että jos ei mikään edellä mainituista, niin mites sun ajokengät? Heikoilla tossuilla on herkempää poljinta aika vaikee käsitellä...
    hihii,., oli mul iha semmoset pehmoset lenkkarit käytössä =P... täytyypi kokeilla näitä vinkkejä sit jos tulee vastaan vielä.. ei oo pyörä hirveesti ite ajellu nytte ku korttia en oo käteen saanu vielä, mut meen täs piakkoin taas pienelle ajelulle, kattoo jos tulee sama ongelma...
    Noni, osta ajokengät. Se lenkkarin joustava päälynen vaikeuttaa turhaan hommaa. Ja sitäpaitsi, nyt tulee tarina:

    Mä ajelin kusiaisella catepillarit jalassa. Kerran sitten shellin pihaan pyörän parkkeerasin ja jalkapa ei noussutkaan tapilta. Nauha kengästä oli kiertynyt vaihekepin ympärille. Pyörä jo ehtinyt kallistumaan asteen liikaa vasemmalle ja siihen se vuoden vanha cebari sit kyljisty huoltiksen pihaan. Oli kalliita naarmuja, jos vertaa et ajokengät saa huntilla.
    CBR 1000F -89
  19. #19
    allriight.. lähinnä sitä pelkäsin että ois laatikossa jotaa vikaa, mut jos kerran on esiintyny muissaki nii ei oo pelättävää.. ainakaa hirveesti

    täytyypi sitte seuraavan kerran kokeilla laittaa tota GN4:sta
    Live to F**k and F**k to Live
  20. #20
    Lainaa (chainese @ Touko. 07 2009,16:25) kirjoitti
    Noni, osta ajokengät. Se lenkkarin joustava päälynen vaikeuttaa turhaan hommaa. Ja sitäpaitsi, nyt tulee tarina:

    Mä ajelin kusiaisella catepillarit jalassa. Kerran sitten shellin pihaan pyörän parkkeerasin ja jalkapa ei noussutkaan tapilta. Nauha kengästä oli kiertynyt vaihekepin ympärille. Pyörä jo ehtinyt kallistumaan asteen liikaa vasemmalle ja siihen se vuoden vanha cebari sit kyljisty huoltiksen pihaan. Oli kalliita naarmuja, jos vertaa et ajokengät saa huntilla.
    hahahahaa, mahto huoltamon asiakkaat ja työntekijät saada kivat naurut tost

    mut siis kunno ajokengät löytyy, ei vaa eile jaksanu laittaa päälle ku en oikeen lähteny ees kunnolla ajelee... kait ne pehmeet tossut pitäs ens kertaa jättää kotii sit
    Live to F**k and F**k to Live
  21. #21
    Lainaa (mjtee @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
    EDIT: LITRA 15,50 *Eikai tuo ole Oulussa EMC:llä yli kolmea kymppiä maksanu tähän saakka 4 litran tonkka.
    lama aika ja inflaatio, hinnat romahtaa kattoon... mitäköhä tääl pääkaupunki seudun kohilta saattaa maksaa *

    paljos muute nää koneet öljyä syö?? sain pyörän tos muutama viikko sitten, nii en o ehtiny hirveesti perehtyy viel



    Live to F**k and F**k to Live
  22. #22
    Ei ne tossut tartte esim. nurkkapyörityksessä olla
    mitään racing mallia..

    Muussa ajossa tietysti kunnon vermeet kenkiä myöten
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  23. #23
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:33) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
    EDIT: LITRA 15,50 *Eikai tuo ole Oulussa EMC:llä yli kolmea kymppiä maksanu tähän saakka 4 litran tonkka.
    lama aika ja inflaatio, hinnat romahtaa kattoon... mitäköhä tääl pääkaupunki seudun kohilta saattaa maksaa *

    paljos muute nää koneet öljyä syö?? sain pyörän tos muutama viikko sitten, nii en o ehtiny hirveesti perehtyy viel
    Pari viikkoa sitten oli vantaan bikeworldissä tarjous 30e/gallona eli n. 3,8l.

    Konehan ei öljyä terveenä "syö", mutta vaihdossa menee n. 3,3 litraa suodattimen vaihdon kanssa.
    (Huoltomanuska sanoo 3,1l ilman tuota suodattimen vaihtoa. Tosin kannattaa sekin aina vaihtaa samalla vaivalla)
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  24. #24
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 07 2009,16:39) kirjoitti
    Konehan ei öljyä terveenä "syö", mutta vaihdossa menee n. 3,3 litraa suodattimen vaihdon kanssa.
    (Huoltomanuska sanoo 3,1l ilman tuota suodattimen vaihtoa. Tosin kannattaa sekin aina vaihtaa samalla vaivalla)
    öljyn vaihtoa meinasinki, en osaa vaa ilmasta itteni kirjaimellisesti nii selvästi hehee

    mut yees, eli apout 3,5 l.. tietää sit kuin paljo tarttee ostaa
    Live to F**k and F**k to Live
  25. #25
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
    Kysymys kuuluu, kuinka rankassa käytössä ilmenee ja mitä öljyä on koneessa.
    umm, öljynä siihen on laitettu Castrol GPS 10w-40... ja eilenhä ajelin silleen piha ajoo vaa en lähteny mihkää motarille, vähä kiihdyttelin ykkösellä ja kakkosella sitten hidastaa ja samaa taas =D... johtuisko se siitä sit vai?? ku kyl se välillä toimii ihan nätisti, ei mitään ongelmii löytää neutraalia, mut eile rupes oikeen vi*uttaa se xD
    Selkee vika! Kahdella aikaisemmalla mopolla myös havaittu vaihdeongelmia kuumalla koneella kyseisellä kuralla. Ei tule enää ikinä minun mopoihin castrollin kuraa, ei edes ketjuihin. Onneksi myydään muitakin öljyjä. Delvacista pelkästään hyviä kokemuksia.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  26. #26
    Lainaa (eddie71 @ Touko. 07 2009,16:57) kirjoitti
    Selkee vika! Kahdella aikaisemmalla mopolla myös havaittu vaihdeongelmia kuumalla koneella kyseisellä kuralla. Ei tule enää ikinä minun mopoihin castrollin kuraa, ei edes ketjuihin. Onneksi myydään muitakin öljyjä. Delvacista pelkästään hyviä kokemuksia.
    elikkäs castrolli iha ... pitäsköhä lähtee samantien vaihtaa uudet öljyt tilalle
    Live to F**k and F**k to Live
  27. #27
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 07 2009,17:02) kirjoitti
    Lainaa (eddie71 @ Touko. 07 2009,16:57) kirjoitti
    Selkee vika! Kahdella aikaisemmalla mopolla myös havaittu vaihdeongelmia kuumalla koneella kyseisellä kuralla. Ei tule enää ikinä minun mopoihin castrollin kuraa, ei edes ketjuihin. Onneksi myydään muitakin öljyjä. Delvacista pelkästään hyviä kokemuksia.
    elikkäs castrolli iha *... *pitäsköhä lähtee samantien vaihtaa uudet öljyt tilalle *
    Mul oli kans ongelmia castrolin kanssa, sit vaihdoin delvacciin ja tyytyväinen oon ollut.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  28. #28
    Juu määkin tossa Delvacit laittanu pyörimään, mutta on siinä varmaan jotain vikaa, kun ei juurikaan ole mitään eroa edellisiin öljyihin. Paitsi, et Delvacia ei oo tarttenu lisäillä ollenkaan. Mut tosiaan en nyt tiiä super pehmeyksistä, tai mistään, mut motti toimii, kuin ajatus. Ota tostaki nyt selvää. Tosin voin vasta sanoo jotain radikaalia ens talvena, kun oon vähä pitempään painellu noilla. Ei ainakaan vapaan löytyminen oo ongelma.
    CBR 1000F -89
  29. #29
    Lenkkarit varmaan vaikuttaa tohon, liian ohut ja pehmee. Kokeiles kunnon monoilla ekaks. Paljainjaloin on muuten todella hankala saada vapaalle

    Hondan GN4 öölit on hyvät. Parhaat.
    KTM 690SM
  30.  
  31. #30
    Lainaa (_mafi_ @ Touko. 06 2009,21:49) kirjoitti
    Heijssan

    Elikkäs pikku ongelma oman cebarin vaihteison kaa ois. Ku on pysähtyny ja haluu laittaa neutraalii nii ei meinaa millään mennä. oks kysees tyyppivika?? kellekkää tullu vastaan?? vai pitäskö tarkistuttaa *
    laita nyt ensin sitä gn4 sinne koneeseen niin voi loppua ongelmat.
    meillä oli castrollia niin rusahteli aski varsinkin 1 vaihteen laittaessa päälle ja 1-2 vaihtaessa.

    tuotakin voisit kokeilla et 1:sellä luistattaa vähän ja sitte yrittää vapaalle

    omissa sitä vikaa että tuut 4:sella valoihin ja jos vauhtia on enää esim 20km/h ei meinaa mennä 1 päälle
    ei auta kun luistattaa pysähdyksissä ollessa että saa poljettua 1 päälle
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen