Heijssan
Elikkäs pikku ongelma oman cebarin vaihteison kaa ois. Ku on pysähtyny ja haluu laittaa neutraalii nii ei meinaa millään mennä. oks kysees tyyppivika?? kellekkää tullu vastaan?? vai pitäskö tarkistuttaa![]()
Live to F**k and F**k to Live
Öljyt missä kunnossa? ja onko tarpeeks? Kusiaisen askissa ainakin omassani vaihteet pelas ilman ongelmia.
CBR 1000F -89
on siin aika uudet öljyt, vaihettu muutama kuukaus sitten ja ajettu 450km, vaa et ei pitäs siin olla =/...(chainese @ Touko. 06 2009,21:59) kirjoitti
Live to F**k and F**k to Live
Laita vielä vuosimalli. Ei ole omassa tuon tyyppistä ilmiötä. Kummastakin suunnasta tarttuu nätisti vapaalle.
Edit: Irrottaahan sulla kytkin kunnolla? Ei siis ryömi kovin voimalla eteenpäin?
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
se on 03 mallistoa, ja ei kytkimes oo tuntunu ainakaa mitää vikaa =/.. kyl se iha sulavasti irrottaa ku ite ei irrota liia kovaaa(mjtee @ Touko. 07 2009,14:09) kirjoitti
eilen sain nimittäin runkata sitä edes takas 10min enneku sain sen neutraalii, ponnahti aina ykkösest kakkosee...
Live to F**k and F**k to Live
Minä kuvittelen, että kytkimen irroittaminen on sitä luistamista eikä liikkeellelähtöä. Tai sitten en vaan ymmärrä mitä tarkoitat(_mafi_ @ Touko. 07 2009,14:13) kirjoitti
Anyway: Eli siis kytkin pohjassa pyörä pysyy kiltisti vaihde päällä paikallaan eikä "ryömi"... sitä tarkoitin.
En osaa sanoa laatikon siirtäjistä mitään tarpeeksi järkevää, niin jätetään se fiksummille.
Niksipirkkavinkkinä voisi ehdottaa, että älä käytä vapaata :P *Sammuu se parkkiin vaihde päälläkin ja starttaa kytkin pohjassa. Mikäli pitää seisahtua pidemmäksi aikaa, niin aina voi sammuttaa *
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kysymys kuuluu, kuinka rankassa käytössä ilmenee ja mitä öljyä on koneessa.
Näiden tietyt yhdistelmät tekevät tuota jopa ihan vähän ajetussa 07 F:ssä esim. hidasajon harjoittelussa pitkään kytkintä luistattamalla.
Eli kytkin ei irroita ja siirrin pamauttaa seuraavan pykälän ykköseltä kakkoselle tai päinvastoin kun ei se N lovi osukaan
enää kohdalle. Ongelmahan tästä tulee jos on paikallaan ja haluaa kytkinkädelle lepoaikaa
Vapaa löytyy tällöin joskus "kikkailemalla" eli vaihdepolkimelle
helläkätistä toimenpidettä ja yrität esim. ykkösellä hieman luistattaa pintaa varovasti,
tämän jälkeen vapaa yleensä löytyy.
Molempiin, 07 ja 03 malleihin laitettiin GN4:set sisään, niin tuokin toiminta rauhoittui huomattavasti.
Lähinnä mielenkiintoinen ilmiö ja muutaman kerran kesässä tuollaista havainnut.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Todella herkkähän tuo aski tuntumaltaan on, että en ihmettelisi vaikka öljyillä ja kytkimen kantamisella olisi tosiaan merkittävä vaikutus tähän. Teki mieleni jo tuossa maalata piruja seinälle, mutta toivottavasti ei kuitenkaan ole damagesta kyse.(Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
Kokeile nyt vaikka minun mielikseni ja testiksi vähän kiristää kytkinvaijeria, mikäli öljylaatukin on oikea ja pyörä tekee tuota läpi lämpöskaalan. Heiluttele pyörää vähän eestaas vapaata etsittäessä. Voi olla, että teen tarvittaessa itsekin jotain kikkoja vapaallelaitossa, mitä en näin kuiviltaan edes muista, mutta ei siihen vapaan etsimiseen kyllä aikaa mene. Jos pykälä menee vapaasta yli, niin se menee sen vuoksi, että liike on ollut liian iso.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Heh, tulipa mieleen semmonenkin, että jos ei mikään edellä mainituista, niin mites sun ajokengät? Heikoilla tossuilla on herkempää poljinta aika vaikee käsitellä...
No juu, mutta tosiaan 600f -00 vm ja 1000f -89 vm on Meitsillä ollu ja molemmissa kyllä vaihteet on pelannu tosi hyvin.
CBR 1000F -89
juu ei ryömi, pysyy ihan kiltisti paikallaan vaihde päällä =/(mjtee @ Touko. 07 2009,14:58) kirjoitti
Live to F**k and F**k to Live
umm, öljynä siihen on laitettu Castrol GPS 10w-40... ja eilenhä ajelin silleen piha ajoo vaa en lähteny mihkää motarille, vähä kiihdyttelin ykkösellä ja kakkosella sitten hidastaa ja samaa taas =D... johtuisko se siitä sit vai?? ku kyl se välillä toimii ihan nätisti, ei mitään ongelmii löytää neutraalia, mut eile rupes oikeen vi*uttaa se xD(Sagitta @ Touko. 07 2009,15:13) kirjoitti
Live to F**k and F**k to Live
Eipä tuossa pyörässä pitäisi kyllä vaihteiden kanssa mitää ongelmaa olla öljyt vaikuttaa hiukan ite huomannu lähinnä eron miten vaihteet menee silmää en niinkään vapaassa. Vapaan saan omassani vaikka ilman kytkintä päälle. Joskus voi tahmata jos on pitkään liutellut kytkin pohjassa ja koittaa sitten saada vapaa silmään pieni välikaasu tai kytkimen käyttö tuntumassa auttaa yleensä. Kannattaa tarkastaa että poljin on säädetty siten että jalka osuu siihen helposti ettet joudu liika hakemaan ja sen takia et pysty käyttämään tarkasti sitä.
ex CBR 600 '05
Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
hihii,., oli mul iha semmoset pehmoset lenkkarit käytössä =P... täytyypi kokeilla näitä vinkkejä sit jos tulee vastaan vielä.. ei oo pyörä hirveesti ite ajellu nytte ku korttia en oo käteen saanu vielä, mut meen täs piakkoin taas pienelle ajelulle, kattoo jos tulee sama ongelma...(chainese @ Touko. 07 2009,15:41) kirjoitti
Live to F**k and F**k to Live
Mitäs öljyä suosittelette tähää mallistoon sitte? en kertaa ku meinaa vaihtaa nii vois kokeilla laittaa, jos toimis sulavammin(Fox @ Touko. 07 2009,16:11) kirjoitti
Live to F**k and F**k to Live
Kyllä se on se GN4, mitä nuo ainaki mielellään syö.(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:18) kirjoitti
Tuota
Löytyy ainakin Hondia myyviltä/huoltavilta tahoilta.
EDIT: LITRA 15,50Eikai tuo ole Oulussa EMC:llä yli kolmea kymppiä maksanu tähän saakka 4 litran tonkka.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
No mulla on ollut Belrayn EXS oisko ollu 10w-50 ja sit on ollu delvaccin MX 15w-40 eikä kummallakaan mitää ongelmii vaihteiden kans huom. delvaccin on siis auton öljyä toi belray ihan mopo öljyy(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:18) kirjoitti
![]()
ex CBR 600 '05
Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
Ainakin samanlaisissa kiemuroissa tuota joskus on ollut havaittavissa. GPS:t oli aiemmin koneessa ja muistikuvissa on, että muutaman kerran enemmän tuota esiintyi. Tosin polkimen käytössä kehittyy ja harvemmin enää nykyisin tulee mitään ropleemia vaihteiden kanssa, aivan toista se oli silloin alkumetreillä.(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:10) kirjoitti
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Noni, osta ajokengät. Se lenkkarin joustava päälynen vaikeuttaa turhaan hommaa. Ja sitäpaitsi, nyt tulee tarina:(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:14) kirjoitti
Mä ajelin kusiaisella catepillarit jalassa. Kerran sitten shellin pihaan pyörän parkkeerasin ja jalkapa ei noussutkaan tapilta. Nauha kengästä oli kiertynyt vaihekepin ympärille. Pyörä jo ehtinyt kallistumaan asteen liikaa vasemmalle ja siihen se vuoden vanha cebari sit kyljisty huoltiksen pihaan. Oli kalliita naarmuja, jos vertaa et ajokengät saa huntilla.
CBR 1000F -89
allriight.. lähinnä sitä pelkäsin että ois laatikossa jotaa vikaa, mut jos kerran on esiintyny muissaki nii ei oo pelättävää.. ainakaa hirveesti
täytyypi sitte seuraavan kerran kokeilla laittaa tota GN4:sta![]()
Live to F**k and F**k to Live
hahahahaa, mahto huoltamon asiakkaat ja työntekijät saada kivat naurut tost(chainese @ Touko. 07 2009,16:25) kirjoitti
mut siis kunno ajokengät löytyy, ei vaa eile jaksanu laittaa päälle ku en oikeen lähteny ees kunnolla ajelee... kait ne pehmeet tossut pitäs ens kertaa jättää kotii sit![]()
Live to F**k and F**k to Live
lama aika ja inflaatio, hinnat romahtaa kattoon... mitäköhä tääl pääkaupunki seudun kohilta saattaa maksaa *(mjtee @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
paljos muute nää koneet öljyä syö?? sain pyörän tos muutama viikko sitten, nii en o ehtiny hirveesti perehtyy viel
Live to F**k and F**k to Live
Ei ne tossut tartte esim. nurkkapyörityksessä olla
mitään racing mallia..
Muussa ajossa tietysti kunnon vermeet kenkiä myöten
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Pari viikkoa sitten oli vantaan bikeworldissä tarjous 30e/gallona eli n. 3,8l.(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:33) kirjoitti
Konehan ei öljyä terveenä "syö", mutta vaihdossa menee n. 3,3 litraa suodattimen vaihdon kanssa.
(Huoltomanuska sanoo 3,1l ilman tuota suodattimen vaihtoa. Tosin kannattaa sekin aina vaihtaa samalla vaivalla)
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
öljyn vaihtoa meinasinki, en osaa vaa ilmasta itteni kirjaimellisesti nii selvästi(Sagitta @ Touko. 07 2009,16:39) kirjoitti
hehee
mut yees, eli apout 3,5 l.. tietää sit kuin paljo tarttee ostaa
Live to F**k and F**k to Live
Selkee vika! Kahdella aikaisemmalla mopolla myös havaittu vaihdeongelmia kuumalla koneella kyseisellä kuralla. Ei tule enää ikinä minun mopoihin castrollin kuraa, ei edes ketjuihin. Onneksi myydään muitakin öljyjä. Delvacista pelkästään hyviä kokemuksia.(_mafi_ @ Touko. 07 2009,16:10) kirjoitti
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
elikkäs castrolli iha(eddie71 @ Touko. 07 2009,16:57) kirjoitti
... pitäsköhä lähtee samantien vaihtaa uudet öljyt tilalle
![]()
Live to F**k and F**k to Live
Mul oli kans ongelmia castrolin kanssa, sit vaihdoin delvacciin ja tyytyväinen oon ollut.(_mafi_ @ Touko. 07 2009,17:02) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Juu määkin tossa Delvacit laittanu pyörimään, mutta on siinä varmaan jotain vikaa, kun ei juurikaan ole mitään eroa edellisiin öljyihin. Paitsi, et Delvacia ei oo tarttenu lisäillä ollenkaan. Mut tosiaan en nyt tiiä super pehmeyksistä, tai mistään, mut motti toimii, kuin ajatus. Ota tostaki nyt selvää. Tosin voin vasta sanoo jotain radikaalia ens talvena, kun oon vähä pitempään painellu noilla. Ei ainakaan vapaan löytyminen oo ongelma.
CBR 1000F -89
Lenkkarit varmaan vaikuttaa tohon, liian ohut ja pehmee. Kokeiles kunnon monoilla ekaks. Paljainjaloin on muuten todella hankala saada vapaalle![]()
Hondan GN4 öölit on hyvät. Parhaat.![]()
KTM 690SM
laita nyt ensin sitä gn4 sinne koneeseen niin voi loppua ongelmat.(_mafi_ @ Touko. 06 2009,21:49) kirjoitti
meillä oli castrollia niin rusahteli aski varsinkin 1 vaihteen laittaessa päälle ja 1-2 vaihtaessa.
tuotakin voisit kokeilla et 1:sellä luistattaa vähän ja sitte yrittää vapaalle
omissa sitä vikaa että tuut 4:sella valoihin ja jos vauhtia on enää esim 20km/h ei meinaa mennä 1 päälle
ei auta kun luistattaa pysähdyksissä ollessa että saa poljettua 1 päälle
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99