Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Tuollainen tuli viime viikolla ostettua,tuotu Saksasta jo -00,tällä hetkellä ajettu 46,3tkm (vajaatehoinen,63kW).

    Muutama sata km tullut vasta harjoiteltua,ja kirjaimellisesti harjoiteltua,koska tätä ennen ei ole isoa pyörää ollut.
    Autojen kanssa tullut jo monta vuotta tusailtua,joten eipä tämänkään korjauksissa kovin paljoa metsään voi mennä.

    Ostettaessa öljyt oli vaihtamatta,etupalat loppu,flekti ei toiminut,(ent. omistaja tehnyt "hienon" nappivirityksen flektille..),ja takarengas suht finaalissa.

    Öljyt vaihdoin eilen Hondan 10W40,kun sitä kerran tutut kehui.
    Katsotaan oliko sen arvoista.

    Etupalat vaihdoin,ja herkistelin männät.Kylläpäs sen jälkeen liikkuikin pehmeästi!

    Katteita,tankkia yms irroittelin ja katselin että kaikki on suurinpiirtein ok (ja lisäilin katteiden puuttuvat pultit).
    Ainoastaan kannessa toisella puolella oleva öljyletkun banjopultti hieman vuotaa,tähän vaihdan prikat kunhan momentti selviää.

    Ilmanputsari&flektin anturi on tilauksessa,vaihdetaan kun tulevat.
    Samaten H4-xenoni on tulossa,aivan järkyttävän surkeat valot tässä kyllä on!

    Samalla pesin mopottimen,sitten vahasin 2*glymin punainen ja 1*kultainen.Kylläpä kiilsi..

    Rattaat,ketjut yms ongelmakohdat pesin puhtaaksi Fairyn Powerspraylla,ja puhtaaksi tuli nekin.
    Ketjuihin sipaisin Forten ketjuvahan,saapas nähdä toimiiko.
    Tallilta ajoin Forten jälkeen kotiin (n.40km) vesisateessa,ja perille päästessä ulko/sisäsyrjät ketjuista oli ok tatinassa,mutta rullat oli aivan kuivat!Katsotaan jatkuuko näin..

    Äkkiseltään arvioituna pyörä vaikuttaa siistiltä,maalattu viime vuonna,s.sininen ja vakiokeltainen,jonka päällä helmiäislakka,jolloinka valosta riippuen taittaa eri sävyjä.
    Tuo keltainen ei mielestäni kyllä sovi yhtään,mutta onhan ruisku keksitty..

    Tehot tuntuvat tämän hetken asfaltin puolesta ainakin riittäviltä,ja pysyvätkin vakiona jonkin aikaa kunnes osaan edes hieman ajaa (koko ajan tuntuu märällä että mopo lähtee käsistä)..

    Mittarivirhe täytyy gepsillä tarkastaa,tuntuu että sitä on riittävästi.

    Vaikka kelit on mitä on tällä hetkellä,niin täytyy kyllä sanoa että mopoilu vie autoilua 10-0!

    Muutama kuvakin tuli jo otettua:
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/takaa.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/edesta02.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/edesta11.html



    -92 GSX-R 750W
  2. #2
    Oi voi kun tuleekin muistoja mieleen. -93:lla vastaavalla tuli jokunen vuosi sitten ajeltua. Jos oikein muistan niin tuosta taitaa puuttua ne pienet kolmion malliset muoviläpyskät tuosta tankin alta. Siis ne jotka peittävät osan runkoa. Tosin paremmalta tuo noin näyttää.
    Jälleen suzukisti
  3. #3
    Tänään tuli flektin anturi vaihdettua,eipä lähtenyt flekti pyörimään..
    Sitten tarkastelua,ja pari piuhaa olikin liittimistä poikki.
    Niiden korjaus,ja avot,johan flekti pyöri!

    Eli "turhaan" ostin uuden anturin,mutta laitoinpahan sen kiinni kuitenkin ja jäi vielä yksi varallekkin.

    Ilmanputsarin vaihdoin alkuperäiseen,paikallaan olikin K&N-putsari,mutta kun ilmeisesti tätä ei ole säädetty ja sen puolesta seoksista ei ole hajua niin enpä laittanut sitä vielä takaisin.

    H4-xenonikin tuli pultattua,"liikkuvalla" polttimolla,joten ballastin lisäksi oli piilotettava vielä "relekin",ja sehän ei meinannut olla sitten yhtään helppoa.
    Noh,ballasti löysi paikkansa vas katteesta,syylärin vierestä.
    "Rele" mahtui lampun/katteen väliin.
    Ja piuhat suoraan akulta.
    Pitkän vaihdoin night breikkeriin.

    Mittariston polttimot vaihdoin myös,olikin hieman metsästämistä siinä T6.5 kannalla olevassa..

    Mitään kuristuksia en imupuoleltakaan löytänyt,joten olisikohan tämä sitten jo täystehoinen,eikä kuristettu.?

    ERIT:
    Muutama kuva pihan vedosta,tarkkasilmäisin saattaa huomata ballastinkin..
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/polttimo.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/piuhaa.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/tankinalta.html



    -92 GSX-R 750W
  4. #4
    47,6tkm.

    Tänään poikkesin heti aamusta Tampereen Pyörä ja Mopoon,jossa taakse väännettiin uusi Michelin Pilot Power 2CT.

    Parani kummasti,kun rupesi hetken päästä saamaan jo pitojakin,eikä "nytkyttänyt" kuten vanha soikea rengas,jossa ei kyllä mitään pitoakaan ollut,sakkorengas..


    Sitten tallillakin tuli hieman väkästeltyä,olin klemmareita vain ostamassa,mutta tarttui myös uudet takavilkut mukaan..
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...nhavilkku.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/uusivilkku.html
    Huomattavasti fiksumman näköiset,ja paljon kirkkaammat.

    Jalka on jo muutaman kerran lipsahtanut pahasti jarrupolkimelta,joten pitihän sillekkin jotain tehdä.
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/jarrutappi.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...rutappi02.html

    Ja rupesi myös aika nopeasti tympimään tuo keulan ilme,ja olihan tuossa jo paikallaan joku "nysä" MRA:n pleksi,joka oli kuitenkin halki,joten vaihtaahan sekin piti.
    MRA:n "kupla" pleksi tuli tilalle,joka kuplan lisäksi myöskin hieman korkeampi,suojaa kyllä aika hyvin tuulelta nyt.
    Ja tuollaiset "hiilari"peilit löytyi myös,mutta jotain niille pitäisi vielä kehitellä,kun eihän niistä enään taakse näe..
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...nhaedesta.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/uusiedesta.html

    Takajarrusatula tuli myös halkaistua&putsattua,olikin männät jumineet sen vuoksi että oli pölysuojat lähteneet liikkeelle.
    Satulat nippuun,uudet palat,uudet nesteet,säätö ja taas toimii mainiosti.

    Vas. puoleisen venakopan öljyletkun prikat tuli myös vaihdettua,kun olivat vuotaneet.
    -92 GSX-R 750W
  5. #5
    47,7tkm.

    Öljyt+filtteri vaihdettu,öljyksi meni taas Hondan 10w40,kun kerran hyvältä tuntuu.

    Peilien paikkaa mietitty uudelleen,ja ehkä jotain keksittykin..
    -92 GSX-R 750W
  6. #6
    Eilen kun tallilla istuskelin tupakilla,niin rupesi pahasti pistämään silmään tuo perän muovi (haalistunut&harmaantunut),ja pakkohan sille jotain oli tehdä.
    Ei ollutkaan ihan niin tumma sävy hyllyssä kuin olisin halunnut,mutta näyttääpi tuokin paremmalta.
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/vanhapera.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/uusipera.html

    Laturin pääty tuli aukaistua,kun valot "himmenevät" tyhjäkäynnillä,ajattelin että hiilissä vika,eipä näköjään olekkaan..
    -92 GSX-R 750W
  7. #7
    komio oldskoolahtava gixeri. hieman on st:llä sellaista tekijämiehen vikaa ja tuollaisen pyörän kanssa sitä saa ollakin. onko tuo ensimmäinen 750 vesigixeri vai tuliko se jo 1992 vesikoneella. tais tulla.

    isompi 1100 tuli vissiin 1993 vesikoneella.

    edit. niin tuohan onkin siis jo 1992 kun otsikkoa vilkaisin tarkemmin.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #8
    Lainaa (kawabata @ Touko. 10 2008,09:37) kirjoitti
    komio oldskoolahtava gixeri. hieman on st:llä sellaista tekijämiehen vikaa ja tuollaisen pyörän kanssa sitä saa ollakin.
    Kiitoksia!

    Köyhän on pakko tehdä itse,tai ainakin kantapään kautta yrittää.

    Autohommia olen jo vuosia tehnyt,ja sen puolesta on vehkeitä kerääntynyt talliin,että voi touhuta lähes kaikkea.

    Mutta tämähän on vain käyttömopo,siksi en (toistaiseksi..) suunnittele suurempia,pitäisi projektiautokin saada ajoon,ehkä jo tänä vuonna..
    -92 GSX-R 750W
  9. #9
    Eilen rupesin kän.. eikun olutta siemaillessa miettimään,että jos tekisikin matkustajan paikalle pienen "kuplan",jossa olisi hieman säilytystilaa (eväät yms kun duuniin menee).
    Penkin allahan on epämääräiset muodot,mutta jos tekisikin myös "kuplaan" pohjan,jossa olisi jonkinlainen muoto,ja sen pohjassa kiinnikkeet alkuperäisille paikoille,jolloin voisi lennosta vaihtaa penkin tilalle.

    Silloin tosin pitäisi tehdä "kuplaankin" kansi,sehän ei tuota ongelmia muuten kuin että mitenkäs saan leikkaus-saumasta suoran..
    Tosin,sitten pitäisi "kuplaankin" laittaa lukko.

    Helpoinhan olisi tehdä pelkkä "kupla",joka olisi vain kansi kiinnityspisteillä,jolloinka ei tulisi "rumaa" saumaa,eikä liikaa liikkuvia osia.

    Ja lasikuituhan tietenkin materiaalina.

    Noh,pidetäänpä mietintämyssyn alla hetken aikaa..
    -92 GSX-R 750W
  10. #10
    Pesty ja vahattu.
    Ja tietenkin hetki sen jälkeen sataa vettä.

    Ketjusuoja otettu irti,ja putsattu KUNNOLLA rasvat pois eturattaan ympäriltä.

    Etulevyjen niittejä yritetty herkistellä,vaihtelevin tuloksin..

    Kummallakin puolella oli yksi niitti,jotka pyörivät sormin.

    Muut tarvitsivat enemmän tai vähemmän voimaa ja lukkopihtejä,ennenkuin lähtivät liikkumaan.
    Jarrukliinerillä niitä kävin läpi,mutta eipä niistä jumiutuneista yksikään liikkunut sormin,vaikka eivät enään niin jumissa olletkaan.

    Kuplaa mietitty selvinpäin pari päivää,ja siitä tulee pelkkä kupu.
    Alakerroksiin lasikuitu,päälle hiilari.
    Ja lakkaa.
    Ja lisää lakkaa.
    -92 GSX-R 750W
  11. #11
    Hyvää settiä.
    Itellä -90 zxr, jossa oli myös noi jarrulevyjen niitit ihan jumissa. Toiselta puolelta jo sain ne passeliin kuntoon, kun eka meisselillä nitkuttelin edes takas jotta sai edes vähän eloa niihin. Sen jälkeen bilteman jarrukliineriä ruutasta ja ruuvi reiästä ja akkuporakoneella pyöritellen.
    Nyt ei ihan liiku sormipelissä mutta helposti kuitenkin. Toinen *puoli vielä odottaa..

    Mitäpä mieltä, viittiikö jäähdytysnesteitä vaihtaessa huuhdella tota järjestelmää mitenkään vai tulleeko johonkin reikä jos käyttää jotain mömmöjä? Ei näistä vanhuksista ikinä tiedä...
    vähän sellanen kutina et jos huuhtelis vaan vedellä ja sit uudet aineet tilalle?
    Niin ja sori jos sotkin sun suzukiketjus ;)
  12. #12
    Lainaa (Bones @ Touko. 18 2008,00:51) kirjoitti
    Hyvää settiä.

    Mitäpä mieltä, viittiikö jäähdytysnesteitä vaihtaessa huuhdella tota järjestelmää mitenkään vai tulleeko johonkin reikä jos käyttää jotain mömmöjä? Ei näistä vanhuksista ikinä tiedä...
    vähän sellanen kutina et jos huuhtelis vaan vedellä ja sit uudet aineet tilalle?
    Kiitoksia!

    Jos vanhat nesteet on kirkkaat,niin turha silloin huuhdella.

    Ja jos et saa kaivovettä,niin pistä mieluummin akkuvettä&jäähdytysnestettä,kuin vesiverkostosta,niin ei kalkkeudu.
    -92 GSX-R 750W
  13. #13
    48,6tkm.

    Ketjut muistin vihdoinkin kiriä,vapaata oli ~40mm.
    Kiristin ~15mm,ja hävisi hieman "vapina" mikä tulee +120km/h.

    Tankoja kääntelin hieman itselleni parempaan asentoon,ei puudu kädet enään.

    Pitkän liitintä hieman fiksasin,eipä ole siinäkään enään kosketushäiriötä.

    Huoltopukkia hieman rälläköitsin,nyt saa alle ilman vääntelyä&kääntelyä,ts heittämällä.
    -92 GSX-R 750W
  14. #14
    Ajattelin etuvanteen maalata tänään,ja olin suurinpiirtein katsonut että saan tuolla takapään pukilla etupäänkin ilmaan.

    Ja ei sinnepäinkään.

    Väsäsin sitten pikaisesti tuollaisen "apulaisen" ketjutaljaan,ja johan nousi komeasti!
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...ranosturi.html

    Ja sainhan sen vanteenkin maalattua sitten.
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...emaalattu.html

    Ensimmäistä kertaa koitin vesivärejä,ja onhan se ERILAINEN,ja näköjään 1,4mm suutinkin on liian iso..

    PPG:n "yön musta" tuli väriksi,ja siihen päälle mattalakka.
    Muutti kyllä mielestäni erittäin paljon pyörän ilmettä,varsinkin kun vanha väri oli lila..
    Takapyörä pitäisi keritä keskiviikkona maalaamaan,ja kaikkea muutakin pientä kivaa mopoon tulossa lisää..

    ERIT:Niin,ja maalauksen alta poistin painot,ja hävisi se +100km/h vauhdissa tuleva "värinä" lähes kokonaan..



    -92 GSX-R 750W
  15. #15
    Jep,takavanteen sain tänään maaliin.
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...emaalattu.html

    Rupee näyttämään omaan silmään jo kohtuu hyvältä,vielä kun vain nuo ruotsin keltaiset saisi pois..
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...aalattuna.html

    Ja vajaa kilo meni hartsia härpättimeen joka tähän tulossa..
    -92 GSX-R 750W
  16. #16
    Hyvän näköset vanteet, pysyy näköjään ruisku kädessä.
    Virtaviivaistat vähän noita keltasia alueita ja lopun sutaset mustaks niin on komia
  17. #17
    Hyvän näköset vanteet, pysyy näköjään ruisku kädessä.
    Virtaviivaistat vähän noita keltasia alueita ja lopun sutaset mustaks niin on komia *

    Niin, pukit on kalliita köyhälle, onneks löytyy tiiliä
    http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=9316
  18. #18
    Lainaa (Bones @ Kesä. 11 2008,21:30) kirjoitti
    Hyvän näköset vanteet, pysyy näköjään ruisku kädessä.
    Virtaviivaistat vähän noita keltasia alueita ja lopun sutaset mustaks niin on komia
    Jep,ruisku pysyy helposti mutta maalin pirulainen valuu aina sormien välistä..

    Ei vaines,kyllähän tämä ihan opettelua on tällä vesivärillä,mutta onneksi ei mahdotonta!

    Olen hiljaa mielessäni ajatellut,että maalaisin samalla metallimustalla nuo keltaiset kuin tämänkin:
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/uusipera.html

    Mutta "muotoja" en ajattelut rikkoa,saa nähdä muutenkin mitä siitä tulee,tuossa on jokin efektilakka päällä,ja silloinhan sitä ei tulisi tuon uuden maalin päälle,joten voi näyttää hieman hassulta..
    -92 GSX-R 750W
  19. #19
    Jotain pientä taas sai aikaan juopottelun rinnalla.
    Aurinko on jo aikaa sitten onnistunut "polttamaan" nuo muovit aika karun näköisiksi,ja maaliinhan nekin piti saada.

    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...amattomat.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...tutlistat.html
    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/pho...tlistat02.html

    Härpätinkin edistyy,parisen tuntia sitäkin tänään hioin..
    -92 GSX-R 750W
  20. #20
    Vähän aikaa jo kuunnellut että laturi pitäisi ääntelyä laakereistaan,joten otinpa irti,eikä mitään välystä..

    Samalla aukasin kytkyttimen,kaikki olikin OK,välilevyissä pintaa vaikka kuinka,ja niin myös levyissä.
    Hieman oli välilevyt sinertyneet säteeltään kolmesta kohtaa,ilmeisesti paikallaan hieman kierrätetty ennen lähtöä.

    MUTTA,alakerran laakereissa klappia,josta tuleekin kaikki ääntely&väljyys.
    Viddu.
    Ei millään jaksaisi.
    -92 GSX-R 750W
  21. #21
    50,5 tkm.

    K&N filsun laitoin takaisin,muuttuihan se käytös hieman.

    Steelmaten 886G 2-suuntaisen hälyn myös asentelin,saapahan hieman levollisimmin mielin nukkua yönsä.

    Täytyy kyllä sanoa että on hyvinkin hintansa veroinen!
    -92 GSX-R 750W
  22. #22
    51tkm.

    Delvac MX öljyt vaihdoin,katsotaan miten toimii..
    -92 GSX-R 750W
  23. #23
    ..ja delvacit kierrätykseen,ei niillä mitään mopossa tee!
    Nyt kokeilussa Castrol GPS.

    Kupla valmistui,kuvia tulee kunhan kerkiän ottamaan.
    -92 GSX-R 750W
  24. #24
  25. #25


    Mukavaa ajanvietettä näkyy riittävän
    Hieno vanhankoulun ärrä
  26.  
  27. #26
    Voi jessus että tämäkin rojekti on seisonut pitkään..

    Nyt sain vihdoin katteet yms maalattua,"suurimmat palat" maalasin yli Fiatin tummalla metallivihreällä,ja muutaman pisteosan tuolla metalliharmaa/mustalla,jolla jo aikaisempiakin pisteosia on tullut vedettyä.

    Saa kuivua ensi viikkoon,jonka jälkeen vielä vesihionta että saa KUNNON KIILLON,vaikka kyllähän noissa jo noin "raakanakin" kohtuu hyvä kiilto on.

    http://www.paskanmyivat.com/GSXR/photos/lokari.html

    Pölyä vain tuli jostain (?!),jonka takia pääasiassa nuo hion.

    Noh,nyt saa loppumopon talliin että pääsisi vihdoin vaihtamaan sen ketjun ja pistämään koneen nippuun,VITUTTAA suorastaan oma saamattomuus,ei ole yhtään kilometriä tämä mopo nähnyt vielä tänä vuonna..



    -92 GSX-R 750W