Eli itellä toimii navigaattorina Fujitsu Siemens Pocket loox n100. Sille tässä taytisi saada telinettä tankoon. Onko joku tehnyt ite telinettä ja jos on niin miten.
Oikeastaan tarvis vaan tietoa, minkä härpäkkeen saan puristettua tangon ympärille, kun ei huvittaisi turhia reikiä tehä ja saishan se viritys olla sellanen mitä kehtaa nyös katsoa.
Laittakaa kuvia jos tekeleitä löytyy..
ps. ei huvita ostaa liikkeeltä oikeaa mopon navi-telinettä, ovat aivan ylihintasia
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Vaihtoehtoja on monenlaisia...
Ensimmäinen oma viritykseni seikkaperäisesti ohjeistettuna esim TÄÄLLÄ.
Kun tuo "nakkirasia" ei saanut kovin naama peruslukemilla palautetta keneltäkään, tälle kaudelle korvasin sen Bags Connectionin gps-laukulla. Maksaa 15e (RM Heino) ja isompiakin kokoja käsittääkseni saatavilla. Kiinnitys oli sama kuin entisellä nakkirasialla, jos rahnaa löytyy niin BC:llä on tarjolla ihan virallinen tankoteline tuolle.
Tällaisen telineen tein Zumolle:
Reiät sopii zumon lataustelineelle. Keskellä näkyy kiristysreikä.
Kuva alta päin.
Eli alapäässä on putkikartio johon on hitsattu sisälle mutteri. Mutterista kulkee kierretanko yläpäähän jossa on n. 20 cm pienempi tukiputki (mahtuu ohjausakselin reiän sisään) joka on hitsattu muutaman millin suurempaan putkeen joka määrää telineen korkeuden. Suuremman putken sisään noin keskikohtaan olen hitsannut levyn jossa on reikä kierretangolle. Teline kiristetään paikalleen telineen levyssä olevan reiän läpi 13mm hylsyn avulla.
Kierretanko kiristää kartion ja yläpään putken yhteen ohjausakselin kanssa eikä asennuksesta jää jälkiä. Kun olin hitsannut isomman ja pienemmän putken yhteen, hioin sauman sen verran kartioksi, että teline kyllä pysyisi paikallaan ilman kiristystäkin, mutta todennäköisesti irtoaisi ennen pitkää tärinän takia.
Rakentamiseen tuli käytettyä HST:tä niin ei tarvitse maalailla tai pelätä ruostejälkiä. Aikaa tuon tekemiseen suunnitteluineen meni tunti-puolitoista, joten 100e telineen ostaminen kaupasta ei tuntunut järkevältä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
^Hieno ratkaisu, vaatii vaan työstövehkeitä ja peukalot jonnekin muualle kuin keskelle kämmentä![]()
ihan fiksun näköisiä virirtyksiä. itellä vaan kello/nopeusmittari keskellä tankoa: tanko ja mittarit
eikä toi navi kyllä mikään iso ole: Fujitsu Siemens joten sillehhän vois värkätä telineen tohon vähän sivumpaan kun tangolla kumminkin leveyttä on
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Bags Connectionin (ja jopa nakkirasian) eduksi pitää vielä mainostaa vedenkestävyys. Ei tarvi hädissään tunkea kikotinta taskuun sateen yllättäessä jossain mörön perseessä...
sepä just olis tärkeää että olin joku vedenpitävä suoja.. muuten(Taajuus @ Touko. 06 2009,09:30) kirjoitti
![]()
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
oliko sulla tuohon laturinreikää, tai reikää korvakuulokkeiden joholle? miten sen sais tiiviiksi ilman silikonia, että sais navin tarvittaessa nakattua autoon lankoineen päivineen(Taajuus @ Touko. 06 2009,08:50) kirjoitti
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Kuten tuossa artikkelissakin selitin, tuollainen nakkirasiahan on "aromitiivis" ja täysin vesitiivis ilman porattuja reikiä... Minä porasin laturinreiän kylkeen ja etsiskelin rautakaupasta sopivan kumipropun tiivistykseksi. Ei tosin ihan ideaaliratkaisu.
Puhun vielä Bags Connectionin laukun puolesta sen verran että siinä on kyljessä varsin viisas "kumilirpakkeilla" varustettu aukko johdoille, joka vaikuttaisi varmaankin suht tiivis olemaan roiskevedellekin.
Noista fujitsun naveista en tiedä yhtään mitään. Enkä oikeastaaan muistakaan naveista. Senverran voin kuitenkin sanoa, että...
Mulla on Navigon 4.3" navilaattori kiertäny 11tkm mukana nippusidekiinnityksellä. Elikkä siitä imukuppitelineestä se telakka osa viimosesta nivelestä irti. Sit kytkinpuolelta nippusiteitä kikkailllen 4 eri suunnasta läpi. Talven jälkeen vaihdoin nipparit uudempiin. Hyvin on kestänyt, ei oo tarvinnu rikkoo mitään ja ei maksanu paljoa.
Aluks mäkin meinasin sijoittaa telineeseen enemmän massia ku koko laitteeseen, mut turhaa ois ollu tommone.
CBR 1000F -89
Peukalot on vuoltu irti jo penskana partiossa ja työstövehkeet tarjosi ymmärtäväinen työnantaja. Käytetyt osatkin löytyi työpaikan roskiksesta.(Taajuus @ Touko. 06 2009,09:18) kirjoitti
Kuvat ovat tarkoituksella epäteräviä, jottei työstö/hitsausjälki näy...![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mulla olisi ylimääräisenä jäänyt Pocket Looxin tanko-teline...
Saa lunastaa pulla-kahvilla.
Elä perkele?(Köpi @ Touko. 06 2009,11:34) kirjoitti
Laitappa tietoja niin sovitaan tarkemmin. minun s-posti teijo_sa@netti.fi
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Toi Köpin idea oli melkeinpä paras.
Ite laitoin muovipäällystettyä reikänauhaa tankoon kiinni ja Looksin kiinnike sopii siihen just. Se on sen verran joustavaa, että sitä voi käännellä sopivaan asentoon.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
juu se onki tulossa jo kohti oulua(jyke @ Touko. 07 2009,23:56) kirjoitti
![]()
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
BTW satuitteko muuten kahtomaan tota looxin hintaa? ite maksoin 180€. tosta: LOOX![]()
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
TUOLLA on mun viritys. Samallä tyylillä tekee telineen melkein mille naville vain.(DanLaid @ Touko. 06 2009,08:32) kirjoitti
ZZR1400 -06
Koska Techmountin kiinnikettä ei tänään kukaan kauppias suostunut mymään niin ajattelin sitten säästää sen 80€ ja tehdä kiinnikkeen itse.
Valmiit osat Bauhaussista kun ei kotona poraa kummoisempia työkaluja löydy.
Osat:
Joku pultti, pari mutteria ja joku oven hela mikä lie. Itse teline jäi vanhasta moposta.
Hinta: 3,50€
Tekoaika: 1/2h
Rumahan se on, mutta kuka sitä kattelee
Pari reikää ja osat kasaan.
Teline kiinni pidikkeeseen ja erkkaa pultin ympärille
Työnnetään reikään
Valmiina paikoillaan.
![]()
Mulla ollu FJR:ssä techmountin teline ja vekotinta ostaessa huomioin, että niitä oli saatavana useilla erilaisilla kiinnitysratkaisuilla...merkki-/mallikohtaisina sovellutuksina.
Tilasin suoraan maahantuojalta, tuli postissa seuraavaksi päiväksi.
Olen tykänny. On tukeva ja ihan fiksun näköinen. Kolmas kausi ko. telineellä eikä väsymisen merkkejä ole havaittavissa.
Hydrauliikka kaupasta 25mm putken kiinnike, pari pulttia, pellinpala ja kaksi nippusidettä. Niillä menty jotain 15000km ja hyvin pelannut. Gps on magellan explorist, siis roiskeveden pitävä, mutta onhan toi näemmä kestänyt kovatkin sateet.