Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Silminnäkijähavainto:
    Moottoripyörän ja henkilöauton kolari Lahdentien rampin ja Kaskelantien risteyksessä. Moottoripyöräkuski ilmeisesti loukkaantunut vakavasti. Kohteessa Poliisi, KU21, 791 ja Mediheli.
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
  2. #2
    Onko kellään tuosta enempää tietoa. http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset....kelassa
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  3. #3
    "kääntyi vasemmalle kolmion takaa suoraan moottoripyörän eteen"
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  4. #4
    Tuo risteyshän on keskellä mutkaa ja vielä niin päin, että ei tarvitse edes sivulle katsoa että näkee vasemmalta tulijan.
    Vauhtia on vaan tainnut olla taas aika paljon... Ja kummassakin suunnassa on risteykset ihan vieressä joten yleensä tuossa liikutaan aika hiljaa.

    Toivottavasti ei käynyt pahasti
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  5. #5
    Kummassa lienee vika sitten ollut mutta, toivotaan, ettei tarvi uutta kynttilä aihetta tehä.
  6. #6
    taitaa olla r1:nen tai r6:nen? toivottavasti tulee takas tajuihinsa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Lainaa (Kärppä @ Touko. 06 2009,17:26) kirjoitti
    Vauhtia on vaan tainnut olla taas aika paljon...
    Mistäs vitusta sinä tämän päätelmän tempaisit? Tuossa linkissä olevan kuvan perusteella ei ainakaan voi niin sanoa.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  8. #8
    Lainaa (hullujussi @ Touko. 05 2009,19:51) kirjoitti
    Moottoripyöräkuski ilmeisesti loukkaantunut vakavasti. Kohteessa Poliisi, KU21, 791 ja Mediheli.
    Tästä. Pelkkää arvailua.
    Mutta onneksi:
    "Motoristi selvisi olosuhteisiin nähden vähillä vammoilla, todennäköisesti turva varusteidensa vuoksi. Hänellä oli päällä uusi panssaroitu ajo-asu. Hänellä oli luunmurtumia mm. lonkassa. Ilman asiallista turva-asua vammat olisivat olleet paljon pahemmat. "
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  9. #9
    minkähänlainen asu. joskus käynyt mielessä, että vaikka mp asuja on paljon kehitetty, niin oikeastaan ne on täysin vastakohtaisia esim bull riding tai hevosratsastus turva-asuihin. moottoripyöräasu keskittyy useimmiten suojaamaan jalkoja, kyynärpäitä ja olkapäitä, ja uudemmissa selkää.

    ratsastus liivit taas keskittyvät suojaamaan keskivartaloa ja elintärkeitä osia. siinä mielessä mp asut ovat vielä aika kivikaudella. katupyöräasuissa ei ole mitään rintaa suojaavia levyjä tai iskun suojia.

    motogp kuskeilla näkyi olevan nahkapuvun alla eräänlainen rintapanssari.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Lainaa (jaket @ Touko. 07 2009,11:39) kirjoitti
    motogp kuskeilla näkyi olevan nahkapuvun alla eräänlainen rintapanssari.
    Vähän OT; itsekin uutta nahkapukua testatessa yllätyin miten suojattomalta lonkat ja rinta tuntuu. Täytyy kokeilla jos alle mahtuisi suojashortsit ja rintapanssari ja mille ne tuntuu.
  11. #11
    On siellä tänä aamunakin kolissut: Kaskela, mp vs ha
  12. #12
    Lainaa (HarriS @ Touko. 07 2009,13:26) kirjoitti
    On siellä tänä aamunakin kolissut: Kaskela, mp vs ha
    Esimerkillistä uutisointia! Ei lukenutkaan, että "moottoripyöräilijä kaahasi auton päälle"
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
    Lainaa (jaket @ Touko. 07 2009,11:39) kirjoitti
    motogp kuskeilla näkyi olevan nahkapuvun alla eräänlainen rintapanssari.
    Varmasti on, siellähän pyllähdellään harva se kisa.

    Dragster kuskeillakin on, kuulemma ei ole hääviä kun räjähtävästä koneesta suhahtaa venttiili taivaalle korvan ohi
  14. #14
    Lainaa (Brocol @ Touko. 07 2009,11:52) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Touko. 07 2009,11:39) kirjoitti
    motogp kuskeilla näkyi olevan nahkapuvun alla eräänlainen rintapanssari.
    Vähän OT; itsekin uutta nahkapukua testatessa yllätyin miten suojattomalta lonkat ja rinta tuntuu. Täytyy kokeilla jos alle mahtuisi suojashortsit ja rintapanssari ja mille ne tuntuu.
    Olen myös justiin haeskellut nahkapukua, jossa myös lantion alueen, selän ja mahdollisesti rinnankin suojaus olisi jotenkin kunnossa, mutta ei sellaista ole. Suojahaarniska taas ei mahdu alle normaalipainoisellekaan, ellei ota ihan ylikoon pukua. Suojashortsit mahtuvat hiukan helpommin, mutta ei niidenkään suojaus kummoinen ole.

    Alpinestarsilta olen löytänyt jotain pukuja, joissa on paikat kunnolliselle selkäsuojalle (Tech race) ja rintasuojille. Lonkat ja persukset jäävät aika vähälle. Kunnon highsiderista kun rysähtää alas, niin kyllä on lantio lujilla.
  15. #15
    Lainaa (Arcade @ Touko. 07 2009,14:31) kirjoitti
    Huhhuh, onko joku pitänyt kirjaa montako "autoilija ei huomannut" keissiä on jo kevään aikana tapahtunut?
    niin, on todellä ikävää.
    Miksi sitten näkyvyyttä parantava suojaliivi aiheuttaa monessa niin ikäviä tunnepurkauksia.
    Kuka kehittää ensimmäisenä turvavärityksen kypärään?
  16. #16
    Lainaa (hidas57 @ Touko. 07 2009,14:05) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Touko. 07 2009,11:52) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Touko. 07 2009,11:39) kirjoitti
    motogp kuskeilla näkyi olevan nahkapuvun alla eräänlainen rintapanssari.
    Vähän OT; itsekin uutta nahkapukua testatessa yllätyin miten suojattomalta lonkat ja rinta tuntuu. Täytyy kokeilla jos alle mahtuisi suojashortsit ja rintapanssari ja mille ne tuntuu.
    Olen myös justiin haeskellut nahkapukua, jossa myös lantion alueen, selän ja mahdollisesti rinnankin suojaus olisi jotenkin kunnossa, mutta ei sellaista ole. Suojahaarniska taas ei mahdu alle normaalipainoisellekaan, ellei ota ihan ylikoon pukua. Suojashortsit mahtuvat hiukan helpommin, mutta ei niidenkään suojaus kummoinen ole.
    Selkäsuojalle on kai yleensä jätetty kohtuullisesti tilaa. Omaan Richan pukuun mahtuu aikalailla yhtä hyvin Lidlin tason 2 suoja kuin puvun oma telttapatja. Täytyy muita suojia sovitella kunhan puku ehtii vähän notkistua.
  17. #17
    Itse topikkiin sen verran, että tiedän tuon paikan, ja uskomattomalle taas kuulostaa nämä onnettomuudet. Taas tuota täydellistä puusilmäisyyttä/välinpitämättömyyttä mitä saa itsekin todistaa päivittäin, tai sitten mopoilijat ovat tulleet todella kovaa, mihin en kyllä paikan tuntien usko. Surullista.
  18. #18
    Samassa rampissa kaksi kolaria kahden päivän sisään.

    Olikohan tämä jo ainakin 5:s autoilija ei nähnyt-mälli? Sellaisia motoristin vika-onnettomuuksia ei ole vielä pahemmin tapahtunut (kopkopkop). Eikä tarttis tapahtuakaan.

    Tuossa kohdassa ei voi ajaa kovin kovaa, se ei edes houkutele kaahottamaaan, tuollainen lyhyt rampinpätkä. Jos oikein muistan niin risteys tulee vähän yllättäen vastaan ja näkyvyys voi olla joihinkin suuntiin rajoitettu, mutta silti...

    Ottaa silmän käteen ja kattoo vaikka kuopalla...
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  19. #19
    mites toi tuntus että K-U uutisoi samasta tapaksesta?
    molemmissa linkeissä ainakin puhutaan tiistaista
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  20. #20
    Lainaa (fj 1200 @ Touko. 07 2009,15:39) kirjoitti
    mites toi tuntus että K-U uutisoi samasta tapaksesta?
    molemmissa linkeissä ainakin puhutaan tiistaista *
    Mutta toisessa henkilö- ja toisessa pakettiautosta. Tiedä sitten.
  21. #21
    Lainaa (fj 1200 @ Touko. 07 2009,15:39) kirjoitti
    mites toi tuntus että K-U uutisoi samasta tapaksesta?
    molemmissa linkeissä ainakin puhutaan tiistaista *
    Juurikin näin. Sama tapaus.



    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  22. #22
    Lainaa (hidas57 @ Touko. 07 2009,14:05) kirjoitti
    Alpinestarsilta olen löytänyt jotain pukuja, joissa on paikat kunnolliselle selkäsuojalle (Tech race) ja rintasuojille. Lonkat ja persukset jäävät aika vähälle. Kunnon highsiderista kun rysähtää alas, niin kyllä on lantio lujilla.
    Itse olen miettinyt samaa, että millä tuon lantion alueen saisi suojattua. Se highsideri tuli koettua, tässä tulos: kuva
    tulin tonttiin pää edellä ja siitä sitten oikealle kyljelle. Käytössä oli erillinen selkäsuoja, mutta kun siinäkin menee lantion ympäri vain se "tarranauha" ja kuvasta näkyy että sillä kohtaa ei suojaa juurikaan ollut...
  23. #23
    lantio on kaiketi siitä ongelmallinen myös, että siellä menee jalkojen suuret verisuonet, jotka voivat lantion murtuessa revetä luun osiin.

    televiossa katselin ohjelmaa jossa lääkäri sanoi lantiomurtuman olevan aina hengenvaarallinen, ja vaikka potilas olisi leikkauspöydällä, niin ehkä pystyisi pelastamaan, koska verenhukka on niin suuri ja niitä suonia ei löydä sieltä. eikä voi oikein laittaa puristussidettä koko äijälle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #24
    Täällä kun aina huudellaan kuinka kaikissa tapauksissa vika on autoilijan niin ei tunnuta ottavan huomioon sitä kuinka pyörällä voidaan edesauttaa näissä onnettomuuksissa. Jättämällä se vilkku päälle, ajamalla tien oikeassa laidassa ja ylinopeudella voi varmasti olla osansa tilanteissa.

    Tottakai näissäkin tapauksissa autoilijoiden tulisi olla tarkkana muttei heitä pelkästään voida aina syyttää.

    Nim. Merk. Itse kerran ajoin autolla melkein motoristin eteen kun ajeli senverran hitaasti customilla vilkku oikealle näyttäen. Onneksi jäin katsomaan senverran pidempään että ohihan tuo risteyksestä ajoi. Jatkoi vielä seuraavankin risteyksen ohi samalla meiningillä kun perässä ajelin ja valoja yritin vilkutella...
    SuperDuke 2011.
  25. #25
    Lainaa (GoA @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
    Nim. Merk. Itse kerran ajoin autolla melkein motoristin eteen kun ajeli senverran hitaasti customilla vilkku oikealle näyttäen. Onneksi jäin katsomaan senverran pidempään että ohihan tuo risteyksestä ajoi. Jatkoi vielä seuraavankin risteyksen ohi samalla meiningillä kun perässä ajelin ja valoja yritin vilkutella...
    Oikein toimittu, hyvä ettei kolahtanut.

    Pointti taitaakin olla siinä, että läheskään kaikki kuljettajat eivät ymmärrä sitä, ettei vastapuolen vilkku ole lupa laiminlyödä väistämisvelvollisuutta. Olisikohan tämä kuljettaja kääntänyt autonsa myös 55 tonnin teräspalkkilastin eteen "koska oli vilkku päällä" vai eikö hän vain kiireissään ehtinyt katsoa väistettävään ajosuuntaan?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #26
    Lainaa (TPM @ Touko. 07 2009,09:01) kirjoitti
    Lainaa (Kärppä @ Touko. 06 2009,17:26) kirjoitti
    Vauhtia on vaan tainnut olla taas aika paljon...
    Mistäs vitusta sinä tämän päätelmän tempaisit? Tuossa linkissä olevan kuvan perusteella ei ainakaan voi niin sanoa.
    Eikö tuo ole aika selvä juttu, kun on kolmion takaa tulossa ja päätiellä on muuta liikennettä, on sopiva ajonopeus 0 km/h, minkä autoilija on selvästi ylittänyt.

    Jos Kärppä taas puhuu motoristin nopeudesta, niin siitä voimme itse kukin tehdä omia päätelmiämme tiellä kyljellään lojuvan täysin ehjän mopon ja uuden haarniskan pelastavan vaikutuksen pohjalta.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  27. #27
    Lainaa (Hannu59 @ Touko. 07 2009,18:50) kirjoitti
    Lainaa (GoA @ Touko. 07 2009,16:21) kirjoitti
    Nim. Merk. Itse kerran ajoin autolla melkein motoristin eteen kun ajeli senverran hitaasti customilla vilkku oikealle näyttäen. Onneksi jäin katsomaan senverran pidempään että ohihan tuo risteyksestä ajoi. Jatkoi vielä seuraavankin risteyksen ohi samalla meiningillä kun perässä ajelin ja valoja yritin vilkutella...
    Oikein toimittu, hyvä ettei kolahtanut.

    Pointti taitaakin olla siinä, että läheskään kaikki kuljettajat eivät ymmärrä sitä, ettei vastapuolen vilkku ole lupa laiminlyödä väistämisvelvollisuutta. Olisikohan tämä kuljettaja kääntänyt autonsa myös 55 tonnin teräspalkkilastin eteen "koska oli vilkku päällä" vai eikö hän vain kiireissään ehtinyt katsoa väistettävään ajosuuntaan?
    Luultavasti toimin näin siksi että olin juuri ajanut sen pyöräkortin ja opin katsomaan asiaa myös sen motoristin kannalta ja siitä että se vilkku saattaa unehtua.

    EDIT: Itse toimii myös varovasti risteyksissä ja jos siellä auton näen, usein automaattisesti sitä nopeutta tiputan. Olisihan se kiva luottaa ettei eteen tultaisi mutta tuolla tavalla saa ainakin jarrumatkaa jo pienemmäksi.



    SuperDuke 2011.
  28. #28
    Uutisista:
    Lainaa kirjoitti
    Kaskelantietä tullut pakettiauto kääntyi vasemmalle kolmion takaa suoraan moottoripyörän eteen.
    Lainaa kirjoitti
    Auton kuljettaja, vuonna 1959 syntynyt keravalaismies ei ollut ilmeisesti havainnut vasemmalta risteykseen ajavaa moottoripyörää ja törmäsi siihen risteyksessä.
    Moottoripyörää ajanut vuonna 1967 syntynyt järvenpääläismies loukkaantui vakavasti onnettomuudessa. Henkilöauton tulosuunnasta tulevalla liikenteellä on risteyksessä väistämisvelvollisuus.
    Seuraavaksi lainaus lakitekstiä:
    Lainaa kirjoitti
    Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
    Jos liikenneturvallisuuden vaarantamisessa moottorikäyttöisen ajoneuvon tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta laiminlyö liikenneturvallisuuden vaatiman pysähtymisvelvollisuuden tai väistämisvelvollisuuden,
    siten, että rikos on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle, hänet on tuomittava törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään 30 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

    Tässä voidaan taas hakea arvojärjestystä tilanteille, koska lähes varmasti näitä kuljettajia ei tuomita kortinmenetykseen tai isoihin sakkoihin saati että murhan yrityksestä. Ei tapon yrityksestä eikä edes törkeästä pahoinpitelystä.

    Lainaus tästä linkistä:
    Lainaa kirjoitti
    Vuonna 2002 tapon keskirangaistus on ollut 8,6 vuotta; tapon yrityksestä puolestaan on jaeltu 3,7 vuoden tuomioita.
    No, ylilyöntihän tuo olisi kuljettaja linnaan laittaa, mutta antaa ajateltavaa.
    636 -> 998
  29. #29
    RvN
    Monet kerrat pitänyt kirjoittaa tälläisiin onnettomuuksiin, että kuinka monta kertaa moottoripyörä on ajanut kolmion takaa auton eteen?

    Ilman mitään tilastoja, veikkaan että määrä on hyvin pieni.

    En tiedä miten tuon saisi autoilijoille päähän, että se oma "pieni" arviointivirhe voi viedä toiselta hengen.

    Mopokuskille pikaista paranemista.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Arcade @ Touko. 07 2009,14:47) kirjoitti
    Lainaa (panman @ Touko. 07 2009,14:40) kirjoitti
    Miksi sitten näkyvyyttä parantava suojaliivi aiheuttaa monessa niin ikäviä tunnepurkauksia.
    Kuka kehittää ensimmäisenä turvavärityksen kypärään?
    Kysyinkö jotain suojaliivistä tai kypärän värityksestä?
    Niin, juuri nyt taas esimerkki kuinka sanan turvaliivi saa heti voimakkaita tunnepurkauksia aikaan.
    Miksi?
    Eikö se oma terveys / henki ole tärkeämpää kuin katu-uskottavuus?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen