Eiköhän liki jokainen nakupyörä ole miellyttävämpi ajaa 80km/h kuin 150km/h, oletko koittanut katteettomalla ajaa tuota nopeutta? Aika kiitettävästi repii jo tuuli.(maketku @ Touko. 11 2009,12:09) kirjoitti
Ai nii... Eihän sellaiset ole katu- tai edes moottoripyöriä.![]()
Täyttä sontaa sanon minä jo...rajansa kaikella.
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Vois oikeasti harkita tuollaisen ostamista, periaatteesta![]()
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Niin oliko niitä STi:n laatutasolla olevia prätkään sopivia säänkestäviä malleja nyt olemassakaan? Vai onko koko ketju vain teoreettista pohdiskelua?
Näkisin että pyöräkäytössä pitäisi olla:
-säänkestävä
-erillinen antenni
-mahdollisimman pieni ja huomaamattomasti asennettavissa oleva näyttö- ja painikkeet
Ei kai tuollainen autolaite sarvessa kehtaa missään ajella. Ruma möykky ja laite näkyy parkissa/kaupunkijurnutuksessa/puhallusratsiassa sokeankin silmään.
![]()
Koko ketju näyttäisi olevan lähinnä jeesustelua ja siitä voisi siivota puolet bittitaivaaseen kun jutut menee niin pahasti aiheen vierestä.(Talttapää @ Touko. 16 2009,10:39) kirjoitti
Beltronics on tosiaan erittäin pätevä laite ja on peilaamaton. Pelastaa kyllä monessa paikassa varsinkin kun useasti piippaa juuri ennen kuin sen kaasukahvan/polkimen asettaa maksimiasentoon. Toki jos vauhtia on se 200kmh ja silloin paljastin älähtää niin saattaa olla jo liian myöhäistä. Laserilla tutkailuun tuo beltronics ei kyllä juurikaan auta. Tällöin pitäisi olla laserjammeri joka kyllä auttanee, mutta tuon poliisit huomaavat heti ja silloin jotain sanktioita tulee. Kortti varmasti säilyy vielä taskussa kun tutka ei lukemaa ole antanut.
Säänkestosta en osaa juurikaan sanoa, mutta kyllähän tuota voisi aika paljon suojata kunhan jättää toiminnallisen alueen paljaaksi. Tuo kalliimpi sti malli saattaisi olla prätkään oiva ratkaisu. Kaverilla on tuo perusmalli mopossa ihan katteiden alla piilossa ja toimii sieltäkin, mutta sadetta laite ei ole joutunut näkemään.
Kyllä, olen harkinnut.
-Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
Miksei muka auta laseriin? muistaakseni kyllä reagoi laseriin aivan samoin kuin radiosignaaliinkin.(Pete-R @ Touko. 16 2009,12:19) kirjoitti
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Kyllä se siihen ottaa, mutta kun piippi tulee niin on jo liian myöhäistä. Tietysti jos poliisi liipastelee laitteella jatkuvalla syötöllä niin sitten voi olla mahdollisuudet. Yleisestiottaen laserin kanssa ollaan kyllä pississä.(Bali Sunset @ Touko. 16 2009,13:00) kirjoitti
-Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
Jos on laillista osoitella laserilla muita tienkäyttäjiä, on myös laillista asentaa pyörän etuosaan laser, joka lähettää jatkuvasti ajonopeuden mukaan sopivasti muuttuvaa signaalia. Tutkaajan tehtäväksi jää arvioida, ottaako lukeman pyörän omasta, voimakkaammasta, mutta hieman alakanttiin näyttävästä signaalista, vai oman laserin heijasteesta.(Pete-R @ Touko. 16 2009,13:40) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tuohon en ota kantaa mutta Brittiveijot hehkuttivat "kätevää peruutustutkaansa" jonka ei pitäisi laukaista "jamming alert" toimintoa paikallisten mili-isien käyttämissä Lasereissa.(vetomies @ Touko. 16 2009,15:08) kirjoitti
Tämä siis toissa kesänä, en tiedä onko laitekanta uudistunut sen jälkeen.
Sen tiedän ainankin että vihaisempia autoja on lähtenyt poliisivarikolle syynättäväksi jos Bobby ei toistuvista yrityksistä huolimatta ole saanut lukemaan ja oma aparaatti whinettä alerttia.
Koska "tallinonven ja pihavalon kaukosäädin" tai "peruutustutka" ei ole laiton on lopputulema lähinnä se että "viallinen" laite lähtee takavarikkoon ja ajuri on jalkamies sen ajan kun paikallinen kärmes kaivelee skyllen tai supran sisuksia.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Olen aikanaan saanut isältä lahjaksi jokusen tämmöisen laittoman hirviyksen. Mistälie Etelä-Koreasta ostettuja. Gobra, escort ja uniden ovat merkiltään. Koskaan en ole käyttänyt. Ehkä pitäisi uskaltautua kokeilemaan. Jotenkin en vaan saa luotettua siihen että saisin posotella rauhassa ylinopeutta ja paljastin ajoissa ilmoittaisi ja ehtisin jarruttaa. Riski hyötyyn nähden melko suuri.
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Nope, tuo logiikka ei toimi tässä tapauksessa. Laissa kun on ihan erikseen kriminalisoitu niin tutkanpaljastimet kuin -häiritsimet ja tuo laser-viritelmäsi taitaa tipahtaa noista jälkimmäiseen(vetomies @ Touko. 16 2009,15:08) kirjoitti
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Tutka ei toimi näkyvän valon tai laserin aallonpituudella, eikä laser-käyttöinen nopeudenmittausväline ole tutka, joten viritelmä ei ainakaan tuon puolesta olisi laiton. Jos näkyvä valon tai laserin käyttäminen on tutkan häiritsemistä, löytyy syyllisiä aika monesta paikasta.(HiTec @ Touko. 27 2009,11:31) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kannattaa nyt kuitenkin tutustua paljastinlaiterikkomuksen määritelmään ja muuhun aiheesta tuolla kirjoissa ja kansissa seisovaan ennen kuin julistaa taajuusalueeltaan ja/tai toiminnaltaan perinteisestä tutkabandeista poikkeavan laitteen olevan normien mukainen.
" 1 § Määritelmäsäännös
Tässä laissa paljastinlaitteella tarkoitetaan laitetta, joka on tarkoitettu tai jota käytetään tieliikenteen valvontalaitteen paljastamiseen tai toiminnan häiritsemiseen."
Laserlaitteiden osalta tiedot sallitusta ja vähemmän sallitusta löytyvät mm. Säteilyturvakeskuksen nettisivulta (stuk.fi) kohdasta Julkaisut ja määräykset. Löytyy siis myös muuhun kuin paljastinlaitekäyttöön liittyvä normisto mm. kuluttajakäyttöön sallituista tehoista, merkitsemisestä jne.
Ei edelleenkään puhuta kovista sanktioista, ja poikien puuhasteluahan tämä kaikkiaan on, mutta jotenkin ymmärrän virkavastuulla asiaa hoitavien ihmisten penseyden pelkästään lain rikkomisen peittämistä tavoittelevan toiminnan suhteen.
edit: lakiteksti näkyi jostain syystä aluksi väärin, korjattu
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Mukavan ympäripyöreästi kirjoitettu(expat1000 @ Touko. 27 2009,12:24) kirjoitti
Periaatteessa peltipoliisikin on "tieliikenteen valvontalaite" ja senkin häiritseminen esim. orjasalamalla tms. on siten laissa kiellettyä
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
bel sti driver
Ainutlaatuinen - täysin peilaamaton - huippu-paljastin.
Uuteen etuvahvistintekniikkaan perustuva STi on täysin peilaamaton niin nykyisille Spectre versioille kuin tulevaisuudenkin peilauslaitteille. Magnesiumkuori tekee laitteesta tietysti kestävän myös kolhuja vastaan, mutta on myös yhtenä osatekijänä täydellisen vuotamattomuuden takaajana. Etuvahvistin tekee uudesta STistä ylivertaisen myös suorituskyvyltään.
Lyömättömät ominaisuudet
Digitaalinen signaaliprosessointi (DSP) ja Bellin patentoima AutoScan -toiminto!
Uusi kaksoisvahvistin-tekniikka
Uusi ohjelmoitava Hälytysilmaisin
Entistä parempi 360 asteen suoja, edestä, sivuilta ja takaa kohdistua uhkia vastaan
sekä muut Bellin huippumalleista tutut ominaisuudet
Laite on testattu Suomessa laboratoriossa (mitattu oskilloskoopilla). Laitteessa EI OLE selvästi havaittavaa vuotoa. Löydetyt "vuotopiikit" näkyvät hyvin pieninä laboratorio olosuhteissa, mutta vapaassa
ilmassa esim. maantiellä, niitä on mahdoton havaita.
Tekniset ominaisuudet
X-band 10.525 GHz & 25 Mhz
K-band 24.150 GHz & 100 Mhz
Ka-band 34.700 GHz & 1300 Mhz
Laser 904nm, 33 MHz Bandwidth
Mitat: P 10,2 x L 5,1 x K 3,2 cm
Paino:291,6 gr
Saatavana myös lisävarusteet mp -käyttöön ja muita Bel asennustarvikkeita.