Tuossa eräitä ratkaisumalleja.(FixxaH @ Touko. 06 2009,19:56) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Ja nyt taas päästään siihen Lenita Airostolaiseen mailmankuvaan että Finskit on juoppojen barbaarien kansa joka lyllertää jossain kehityksen tikkaiden alemmilla askelmilla ja eivät puutteidensa takia mitenkään voi kehittyä länsinaapuriensa tasolle.(Puksuttaja @ Touko. 06 2009,19:27) kirjoitti
Minulle saa perustella melko vakuuttavat syyt sille miksei toiminta voisi kehittyä tälläkin puolella rajaa yhtä jouhevaksi.
Kukkahattutädeistä en tiedä, itse olen tavannut pohjoisessa ajella nopeutta jolla kuski ei uuvu kohtuuttomasti.
Jos tämä tarkoittaa vallitsevissa oloissa alle 110 rajoituksen ajamista niin sitten olen ajanut.
Toisinaan joku menee ohi, toisinaan ohitan muita, ellen pääse ohi jätän väliä. Ihmeemmin ei ole tullut pidettyä tilastoa ohittajien kilvistä maiden suhteen.
Suoria piisaa joten ohi pääsee koukulla roikkumattakin.
Itse ajelen tyypillisesti n. 1200km/viikko ja jos olen jonkin asian oppinut on se että turha hikittäminen ei edistä mitään, matkoihin menee joka tapauksessa paljon aikaa, joten lähinnä voi valita kuinka uupuneena tulee perille.
Uskon että tämä sama asia on kirkastunut myös suurelle osalle suurten etäisyyksien pohjoisessa asuvista.
Maissa joissa liki jokainen tielläliikkuja joutuu suorittamaan omakohtaista tilannearviota käyttämänsä nopeuden suhteen *ja se on täydellisen tavanomainen osa liikennettä.
Miksi suuri massa jyrää sitä perus ~140km/h autobahnilla ?
Johtuisko siitä että suuremman nopeuden vaatima keskittyminen uuvuttaa kuskia ja siinä ei ole mitään eksotiikkaa jos joka taivaan aamu, vuodesta toiseen, työntää töihin sitä 140-160 kyytiä ? *
Koko konsepti siitä että aina ja kaikkialla pitäisi ajaa juuri suurinta sallittua on hyvinkin suomalainen.
Sisälläpitäen ajatuksen että joku on heti roikkumassa koukulla jos et aja rajoituksen mukaan.
Kuten useista muistakin esimerkeistä olemme oppineet ja haluaisin lisätä vielä yhden:
Ajelin Sierra Nevadalta kansallispuiston läpi kohti rannikkoa ja totesin että jos kaikki serpentiinit meinaisi ajaa läpi rajoituksen mukaan siihen tarvitsee melkoisen tiukka-alustaisen kotilon.
Vähemmän yllättävästi Pedrojen GTi Golfit kurvailivat hieman reippaammin kuin hyllyvät 504 Pösöt .
Kas kummaa kun hervottomat tiputukset tien laidalla kannustivat kuskeja vakavasti harkitsemaan millä nopeudella ajokkinsa mutkat kykenevät selvittämään.
Kohta tietysti joku selittää että Espanjalaiset ovat kylmän analyyttisestä asenteestaan tunnettu kansakunta jonka harkittuun päätöksentekoon ei suomalaisjuopoilla koskaan tule olemaan mitään mahdollisuuksia... *;)
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Aika möykky tuo Beltronicsi. Ja ei kestä säätä? Koitin hahmottaa heidän sivuiltaan Sti-R Remote mallista antennin kokoa, mutta aika laatikolta näytti tuokin.(MustaSurma @ Touko. 07 2009,09:23) kirjoitti
Hiukkasen hankala virittää nakupyörään niin että antennilla on esteetön näkyvyys eteenpäin, mutta musta kuutio ei kuitenkaan ole rumentamassa pyörää kohtuuttomasti.
Jos ei aja suurinta sallittua +10km/h niin on olemassa vaara että kaikki painelee ohi, ja ohitetuksi tuleminen taas on maailman nopeimmalle kansalle suuri henkilökohtainen loukkaus ja nöyryytys(Teuwo @ Touko. 07 2009,16:42) kirjoitti
Ohittaminen tietysti on suuri nautinto... onhan liikenne monelle suomalaiselle ennen kaikkea kilpailua ja muut liikkujat vihollisia.
Tämä tietysti koskee vain kotiloita...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
En tiedä mistä olet saanut päähäsi että 'vetomiehet' haluavat ajaa vain suoraa moottoritietä lujaa?(Röllixv @ Touko. 06 2009,12:44) kirjoitti
En myöskään tajua miten joku voi saada niitä 'kiksejään' ajamalla 80kmh mittarinopeutta kestopäällysteisellä mutkatiellä tämän vuosituhannen tekoa olevalla prätkällä, olipa se sitten kyykky tai custom.. 130-150kmh mittarinopeus nostaakin hauskuuskerrointa mutkatiellä oikein reilusti, kokeile joskus, voit vaikka tykästyäkahdeksaa kymppiä jurruttamalla voi lähinnä kuolla tylsyyteen..
80kmh nopeudesta voi saada kiksejä jos alla on yksimukinen kurapyörä ja edessä sorapohjainen syheröinen pätkä, ei muuten.
Eikös nuo aina sano vetävänsä "tyhjällä moottoritiellä ja yöllä?"(maketku @ Touko. 07 2009,19:03) kirjoitti
Eiköhän tuo nautinnon määrä riipu pyörästä, omallani ei varmasti nauti 130km/h vauhdista mutkatiellä, 150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään.![]()
Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin.
Hauskaa voi olla molemmilla tavoilla, olen kokeillut ja nauttinut molemmista vähintäänkin yhtä paljon. Rajoja kokeillessa pitää vain muistaa, että setä siniset tai fysiikan lait voivat rankaista kovalla tavalla. Ne faktat vain ovat ainakin tällä hetkellä hyväksyttävä tässä yhteiskunnassa sekä universumissa. Muutosta niihin voi jokainen yrittää.
Jos nalli napsahtaa, niin sakoista selviää aina rahalla, siitä toisesta onnettomasta ei välttämättä.
Ja jos käy jomminkummin, niin ei ainakaan kannata kovin niistä puhua. Hävetä ennemmin.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.(Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
Jos luet näitä aiheita niin eiköhän se kuitenkin ole niin että nämä itseään vetomiehiksi luokittelevat eivät jaksaisi jeesustella kenenkään alinopeuksista, jos puolet tämän foorumin topiceista EI olisi kukkahattujen aloittamia jeesustelutopicceja kun ilta-sanomista tai hesarista on taas löytynyt joku ylinopeusuutinen ja tottakai ensimmäinen linkittää sen tänne uudeksi ja tärkeäksi keskustelun aiheeksi, ja siitä innostuneena seuraava kukkis sormet syyhyten heittää " vetomies keulii 150kmh ala-asteen ohi juuri kun kaikki pienet koululaiset ovat välitunnilla syömässä suojatiellä eväitään ja kaikki on hengenvaarassa ja ruumiita tulee " - kortin pöytään. Huvittavinta näissä on se että niillä ei ole pienintäkään faktapohjaa olemassa..(Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
Tämäkin ketju alkoi kysymyksellä mikä liittyi tutkanpaljastimeen ja kohta käännetään kuudes sivu tälle aiheelle, no onko paljon keskusteltu tutkanpaljastimista? niimpä, ei minustakaan.
No miksi ihmeessä sitten kumoat omat päätelmäsi heti ensimmäisen tasapuolisen lausahduksen jälkeen? Ei siis sittenkään saa ihan itse valita haluaako ajaa hiljaa vai ripeästi - saa siis olla kyllä vetomies kunhan vaan ajelee alinopeutta(Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
Mtään muuta vaaraahan ns. ylinopeudessa ei ole kuin ko. rikollisen ajoluvan menetys. Joustavasta ajotavasta ei ole kenellekään vaaraa - mikäli tilannenopeus on oikea - ja nopeusrajoitusen ylittäminen myös kasvattaa kivasti valtion tuloja. Siis kaikki hyötyvät
Muutosta parempaan pitää aina yrittää ja toivoa jaksaa... Hävetähän tässä pitää lähinnä tämän yhteiskunnan puolesta.
-hh-
En tosiaankaan ymmärrä miksei näitä vääntöjä voisi keskittää pelkästään tuonne Turvallisuus-osioon??? Jumankekka, joka hemmetin palsta Myydään ajovarusteita -osiota myöten käsittelee ajonopeutta. Voisiko tälle tehdä viimein jotakin?(maketku @ Touko. 07 2009,21:30) kirjoitti
-hh-
Lukemisen ymmärtäminen auttaa joskus. Siis niinkuin ilman ennakkokäsityksiä ja-ajatuksia.(harmaahukka @ Touko. 08 2009,08:11) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Niin, niin mutku (suomalaiskansallista perinnettä jatkaen) mun pyörällä ei voi, niin ei saa muutkaaan nauttia. Ne pitää haukkua. Vain se mikä sopii mun pyörälle on se ainoa oikea. (kunnes mä vaihdan toisen tyyppisen pyörän, sit on taas se tyyli oikein).(maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h(maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
Ymmärrän toki että varsin moni sportti-pyörä voi noin ollakin, mutta epäilen vahvasti onko kuitenkaan se enemmistö Suomen fillarikannasta sporttipyöriä
Oma, henk.koht. valintani mp-matkailussa keskittyy aina oikein etsiskellen noita 60...80...100km/h tiestöä ja tuolle 120km/h-baanoille mennään vain ja ainoastaan jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Mutta tosiaan tämä on vain henk.koht. valintani kun omasta mielestäni 100+ nopeuksissa se nautinto katoaa, mutta Kawani ei mikään sport-luokiteltu olekaan ja siten edustan ilmeisesti motoristien vähemmistöä -kö![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tottapa toisaalta; luin hieman "malka silmässä". Totesithan myös muutosta kaivattavan...(Tuppi Nurin @ Touko. 08 2009,08:22) kirjoitti
Silti mitään hävettävää en asiassa näe, enkä puhunut mitään aina kaikille osapuolille yhtä traagisista liikenneonnettomuuksista, vaan epäoikeudenmukaisista rangaistuksista vaarattomista tilanteista.
Vääryyksien murehtimiseen tämäkin paikka on motoristeille olemassa - eikä sitä paitsi meitin terapeuttisia purkautumisia sanomalehtien yleisön osastoille huolittaisikaan...
-hh-
Nå, entäs ne tiet, alkaako nekin toimimaan 150 k/h jälkeen, ja kanssakulkijat(maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Palataanpas takaisin aiheeseen.
Seuraava tarina on fiktiivinen, en kanna siitä juridista vastuuta.
Autoillessa käytän tutkanpaljastinta. Ajan poikkeuksetta pitemmät matkat tikkari+20, eli juuri edullisemman maksuluokan puolella ja paljastimella varustettuna. Nopean laskutoimituksen mukaan säästän omilla ajokilometreillä useamman vuorokauden matkustusajassa verraten lainkuulijaisen kaverin toimintaan.
Tänään vältin jälleen kahdet sakot, päivän aikana ajoa autolla tuli ~550km. Helvetin itsekästä ja typerää puuhaa, jeps. Autolla kuitenkin ajan koska on pakko, joten pystyn perustelemaan omassa pienessä päässäni lain ulkopuolisen toimintani.
Moottoripyörällä ajan koska haluan...ja usein sitä vauhtia kuin haluan, mutta turvalaitteita en ole alkanut harrastepeliin laittamaan. Se iso sakko tulee jos on tullakseen niin nopeasti, että paljastimen apu olisi aika heikko.
*fiktiivinen osuus päättyy*
Summa-summarum, alkuperäiseen kysymykseen: Olen harkinnut.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
En ole harkinnut tutkanpaljastinta, vaan tehokkaampaa pyörää jotta pääsen paremmin poliisia pakoon ja vielä kaiken lisäksi brutaalisti tatti pystyssä!!!![]()
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.(maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
Riippuu toki tiestä, mutta suurimmaksi osaksi joo... mutkat ja ennenkaikkea tien kallistukset pääsevät oikeuksiinsa paremmin tuolla 130-150km/h tienoilla..(jskanerva @ Touko. 08 2009,19:04) kirjoitti
Mutta se on sinun itsekin varmasti helppo todeta, ota joku hyvä mutka ensin kuuttakymppiä ( huomioliivit päällä, tottakai ) ja sen jälkeen sama mutka sataakahtakymppiä, huomaat kyllä kumpi vetää suun hymyyn ja kumpi ei![]()
Jahas, on siis ok nauttia, jos vaara saavutetaan ajoneuvon teknistä kuntoa heikentämällä tai käyttämällä niin vanhaa pyörää, että sen ominaisuudet vastaavat Brasilian slummissa 10 vuoden ajan joukkoraiskattua ratapyörää. Missä nyt viipyvät pienet koululaiset, tielle teleporttautuvat 6-henkisen perheen yksinhuoltajaisät tai kolmion takaa hyväuskoisesti eteen tulevat Fiat 127:t?(Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Onko se tosiaan niin vaikeaa tajuta että pyöriä ja ihmisiä on erilaisia? Minun ei tarvitse rikkoa lakia että nauttisin moottoripyöräilystä. Eikä se tee pyörästä epäkuntoista tai huonoa jos se ei alunperinkään ole suunniteltu 200km/h ajettavaksi.(vetomies @ Touko. 09 2009,14:10) kirjoitti
Aika suppea näkökanta on toisilla, heidän tapansa on ainoa oikea tapa harrastaa ja muut ovat pahinta pohjasakkaa. Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
Eipä ole tullut harkittua tuollaista laitetta. Pari vuotta sitten alkoi tuntua siltä, että r6:lla oli turhan tylsää noudattaa rajoituksia joka paikassa ja toisaalta kovaa ajaminen tulee kalliiksi. Lisäksi kun paljastimesta saa sakot, niin eipä sekään hirmuisesti houkuta. Selkeästi kalliimpaahan tuo pyörän vaihtaminen toisenlaiseen on kuin tutkanpaljastin, mutta eipä tuota ole tarvinnut katua. Katteeton yksimukinen rajoittaa kummasti menohaluja, kun pää ei meinaa pysyä harteilla liian kovassa kyydissä.
Tämä oli mulla syy pyörän vaihtoon. Nykyään 80 km/h on oikeissa olosuhteissa uskomattoman hauska nopeus *(maketku @ Touko. 07 2009,19:03) kirjoitti
![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kukas sitä nyt koheltamaan oli haluamassa? Itse en havainnut mitään siihen viitaavaakaan yhdessäkään viestissä.(Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
-hh-
Vastoin käsitystäsi vanhalla moottoripyörällä tai autolla ajaminen ei tee ihmisestä pahinta pohjasakkaa. Olen itsekin ajanut Fiat 600:lla kilpaa Helsingistä Tampereelle ilman, että ohi pyyhältäneet autoilijat huomasivat mitään erikoista. Myös vanhat mp:t ja niiden ominaisuudet ovat tuttuja.(Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
Tiedustelin ainoastaan logiikkaa ajatuksesi takana, mutta aiempien vastausten perusteella en suhtaudu kovin toiveikkaasti siihen, että edes itse tietäisit sitä..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Joo turha näistä on huolii, jatkaa vaa täysil ajamista ja jos napsahtaa nii sit napsahtaa ja ollaa ilman korttia ja maksetaa sakkoja. Mut jos ei nii sit saadaanki ajella rauhassa, ei ennen ainakaa koskaa oo tullu sakkoja![]()
--GsxR:iä--
Sitten olet saattanut hankkia Suomen oloihin hieman vääränlaisen pyörän.(maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
Luulenpa että paljastinharjoitukset kannattaisi aloittaa kotilolla ihan omankin turvallisuuden takia
Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA