Nå, unehtu vastata siihen alkuperäiseen kysymykseen.
En ole harkinnut. Molemmissa on toimivat nopeusmittarit.
Ajan autolla reilut 25000 km vuodessa MP:llä 5000-7000.
Ja vapaa-aikaa on vielä piisannu, vaikka suunnilleen noudatan rajoituksia.
Kukaan ei vielä vastannut esittämääni osakysymykseen niistä kanssaliikennöijistä.
Enkä myöskään tajua miten tilanne Suomessa olisi jotenkin erillainen,huonompi kuin muualla, yleisesti, kuulemma, on rajoitetut nopeudet ja niitä valvotaankin,
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
en
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Melkoista tuubaa. Keksivät pistää LNA eteen, tuota ratkaisua ei käytäkkään, kun 90% kaikista vastaanottimista. Tämän lisäksi käyttävät jänniteohjattavaa LO:ta GUNN oskillaattorin sijasta. Miten ne on sen mikseriosan eristäneet antenniosasta? Huhuu.. LNA:n voi ajatella toimivan diodina antenniin päin, mutta ei se kyllä mitään eristä mistään. Muutenkin hauskoilta sivuilta olet tämän lainaiksen ottanut, kertovat mm. että taajuusvuoto on tutkittu oikein OSKILOSKOOPILLA.. Niin varmaan.. Oiskohan kuitenkin spektrinanalysaattorilla.. Amattimiehiä asialla..(MustaSurma @ Touko. 05 2009,14:23) kirjoitti
Totta on, että tuota Beltronicsin laitetta on varmaan kokolailla mahdoton "peiltaa", mutta jos haluaa olla idioottivarman peilaamattomuudesta, niin tekee kidevastaanottimen.
Siis myös kaikki 50+cc lähtien @150km/h(maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
Sattuvat meinaan rekisterissä omaamaan moottoripyörän statuksen nuokin. Ynnä kaiken maailman maxi-skootterit, customit, chopperit... Kyllä se taitaa tuo rata-fillari kuitenkin olla se vähemmistön edustaja, joten on aika paksua ruveta väittämään että SUURIN osa, vaikos
Toki ISO osa noita ratapelejä on enkä väitä etteikö @150 pitäisi paikkansa - tosin en vahvistakaan, sillä en omaa juurikaan kokemusta moisesta, varsinkaan rata-pyörällä
Mutta aiheeseen: Tutkanpaljastin on laiton, kuten kaiken maailman häiritsimetkin. Mutta olisiko tuota ajoneuvoa (edes teoriassa) mahdollista saada tutkalle näkymättömäksi jollain stealth-tekniikalla![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ai nuokin pitää moottoripyöriksi ja niillä ajavat moottoripyöräilijöiksi lukea.(HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
![]()
![]()
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Niinpä... Jos on suvaitseva, niin eikö silloin pitäisi suvaita myös niitä, jotka eivät sitä ole?(Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
Ei sekään tee pyörästä huonoa ja epäkuntoista jos se on suunniteltu ajettavaksi 200km/h...
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
On. Tosin vaatisi reilunpuoleiset katteet. Helpompaa olisi käyttää liikkuvaa tutkaheijastinta joka sotkee lukemat (esim etukate ohuesta lasikuidusta ja alle heijastin). Testaaminen onnistuu halvalla ja helposti esimerkiksi lentokenttäajoissa.(HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eikö "vetomiehet" tosiaan ole päässeet radalle ja huomanneet että vasta siellä ne oikeat kicksit saa?(maketku @ Touko. 08 2009,23:08) kirjoitti
Siis oikeesti! Kun on radalla päässyt x kertaa vetämään kunnolla, ja oppinut homman, ei enää mikään mutkapätkä liikenteessä tunnu yhtään miltään saati sitten 250 Km/h vedot suoralla. Tämän on todennut käytännössä kaikki ratahommiin hurahtaneet. Aika nopeesti alkaa jengillä vaihtua vehkeet kilvettömiin (siis ainakin niillä jotka tykkää ja osaa ajaa kovaa).
Tosin kilvelliselläkin pelillä pääsee radalla paljon pienemmin riskein huomattavasti suurempiin "kickseihin" kuin julkisilla teillä koskaan voi.
Tietysti homma on toinen jos kicksit tuleekin siitä että "ehkä törmään tällä kertaa traktoriin tai johonkin v**un polkupyöräilijään"
Kertokaas vetomiehet oletteko päässeet radalle ja mitkä oli kicksit siellä?
Radallahan on tosi hauskaa ajaa. Ainut vaan, että tässä Jyväskylän lähistölläkään niitä ei tahdo olla. Motopark on lähin, mutta sielläkin se viherihminen haittaa harrastamista. Jos puolentunnin ajomatkan päässä olisikin rata, kävisin siellä varmaan joka viikko ja harkitsisin sitä kilvetöntä. Nyt ne vauhtikiksit pitää hakea muualta. Ja onhan siinä tietysti oma jännitys traktorista töyssyn takana.![]()
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Kerhon ratapäivillä Motoparkissa on joskus ollut katsomassa tyyppejä jotka on sporttipyörällään vetänyt radalle tullessaan niitä Virtasalmen maalaisteitä 150 km/h ohi meidän letkasta.
Sitten kun on sanottu että käy ihmeessä kokeilemassa radalla, niin vastaukseksi on tullut jotain mutinaa: "emmä nyt taida ehtiä...".
Jyväskylästä lie Motoparkiin matkaa jotain 100 km. Eikös sen vetomies vedä puoleen tuntiin? *(Midas @ Touko. 10 2009,09:28) kirjoitti
Lähempänä rataa sä asut kuin suurin osa tutuistani jotka käy siellä kesäisin joka viikko, ihan vaan siksi kun ei niitä kicksejä enää tieltä saa kun homman on oppinut.
Suvaitsen kyllä muutkin tavat, jopa ymmärrän viehätyksen. Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa. Itsekkin nautin vauhdista autoilla mutta sitäkään en tee yleisessä liikenteessä.(-ShadowMan- @ Touko. 09 2009,22:50) kirjoitti
Joo, tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä.(Röllixv @ Touko. 10 2009,13:04) kirjoitti
Poliisilla ei vaan ole mitään toimivaltaa, eikä ehkä halujakaan tulkita tilanteita maalaisjärjellä eli onko sitä muuta liikennettä vai vain konskaapeli jossain määrärahoja keräämässä varmassa paikassa.
"Liukuma tilanteen mukaan 2-4 päiväsakkoa"![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Naita juttuja kun lukee, niin tulee vakisinkin mieleen ajatus, etta jos nopeusrajoituksia nostettaisiin, niin ajaisivatko nama orgin uhoajat sitten sallittua nopeutta, vai pitaisiko ajaa viela lujempaa ja edelleenkin valitettaisiin liian alhaisista nopeuksista...
Taalla muuten autotallin ja porttien avaaja tukkii kadessapidettavan kameran signaalin... Sita pitaa vaan oikeaan aikaan kayttaa, eli silloin kun ei edes nae poliisia, sen verran kaukaa sade tulee.
Taalla tosin on aika vaikeata saada nopeussakkoja, pitaa aika hurjaa ylinopeutta olla tai sitten vaarallisella paikalla. Itse olen ajanut 90mph 60mph alueella ja poliisi pysaytti vain varottaakseen seuraavassa liittymassa olevasta ratsiasta, etta sita ennen hiljentaisimme.
Taalla muuten suurin sallittu nopeus on 70mph eli 112kmh. Puhetta on ollut vahentaa maaseudun teilla nopeus 60sta mailista 50een (eli 80kmh). Mulle sopii ihan hyvin, se on kiva nopeus maaseudun maisemallisilla mutkateilla.
Sen oon huomannu, että miliisit ajaa itsekin aina pientä ylinopeutta.
Jos niiden edessä alat hidastelemaan rajoitusten mukaan, niin ne laittaa vilkut päälle ja siirtyy sopivaan tilannenopeuteen.
oikeesti, monilla teillä rajoitus on sama kuin
jalkakäytävällä kiellettäisiin kävely ja ihmisten pitäisi kontata eteenpäin.
50 kuutioinen on mopo. Se kulkee 40-50kmh.(HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
Väitän edelleen että suurin osa suomessa olevista pyöristä on täysin turvallisia 150kmh nopeudessa mitä tulee laitteen teknisiin ominaisuuksiin.
Jos pyöräsi tuntuu 150 vauhdissa vauhkoontuneelta sonnilta etkä uskalla ajaa sillä mutkaan, suosittelisin viemään sen pikapikaa perusteelliseen tarkastukseen/huoltoon.. ei taida olla kaikki pultit ihan "momentissa".
Olen koettanut muutamia kertoja, ei oo mun juttuni, en tykkää tahkota samaa muutaman kilsan pituista rataa.(yamaahinen @ Touko. 10 2009,09:21) kirjoitti
Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.(maketku @ Touko. 11 2009,08:33) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Kyllä mä näkisin sen konstaapelinkin olevan liikennettä siellä tiellä.(-ShadowMan- @ Touko. 10 2009,23:32) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.(Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
Lukihärökö? Tuolla edellä oli 50 PLUS cc lähtien, joka eiis ei enää ole mopo, sillä mopo on max 50cc eikä pätkääkään yli(maketku @ Touko. 11 2009,09:03) kirjoitti
Mutta siis kun ensin sanotaan että suurin osa vasta alkaa toimimaan @150 ja nyt että ovat vielä turvallisia @150, niin... No jokainen sitten itse päättelee onko mielipiteet loivenneetLienee itsestäänkin selvää että pyörä joka on tehty kulkemaan 300+km/h, ei tuo 150km/h ole vasta kuin 1/2 suorituskyvystä niin totta hel... se on erittäinkin vakaa ja turvallinen @150. Mutta jos ruvetaan puhumaan esim. piikistä joka juuri ja juuri alamäessä myötätuuleen vinguttaa tuon 150km/h, niin onko meno enää kovinkaan turvallista. Nyt kuitenkin liikutaan jo ko. menopelin ihan siellä äärirajoilla
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Piruako konsta tiellä tekee, tuohan vaarantaa liikennettä.(Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:43) kirjoitti
Näin voikin olla, mutta se taas on toinen juttu(wbaum @ Touko. 11 2009,10:55) kirjoitti
.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Mitä sä nyt selität jostain piikeistä? tai +50cc?(HiTec @ Touko. 11 2009,09:14) kirjoitti
Sano nyt yksikin 2000 luvun tekoa oleva moottoripyörä ( = 600 kuutioinen tai isompi kadulle tarkoitettu kahdella pyörällä liikkuva ajoneuvo ) joka ei 150kmh nopeudessa toimi paremmin kuin 80-100kmh nopeudessa, äläkä jankuta choppereista, enskoista, mopoista tai piikeistä koska niillä ei näitä +150 nopeuksia ajeta niin miksi ottaa niitä esimerkin omaisesti mukaan tähän kinasteluun.
Kukkahatuilla tuo epäolennaisuuksista jeesustelu on kyllä huipputasolla, ymmärsitkö edes alkuperäisen kirjoitukseni pointin jos sanoin että yhtäkään nykyaikaista katupyörää ei ole suunniteltu 80kmh jurnuttamiseen vaan huomattavasti vauhdikkaampaan menoon ja siten ne takuuvarmasti myös toimivat paremmin niissä nopeuksissa ja ovat myös testattu ( jarrut, alusta yms yms ) niissä nopeuksissa.
Tuolla suuremmassa nopeudessa paremmalla toimivuudella ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa..(maketku @ Touko. 11 2009,12:09) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Silloin kun puhutaan moottoripyöristä, niin kyllä se raja on edelleenkin se +50 cc eikä sun määrittelemä 600 cc tai poislukien chopperit enskat sun muut. Eli jos teet jonkun kategorian ja alat niistä riitelemmän, niin kerro reunaehdot.(maketku @ Touko. 11 2009,12:09) kirjoitti
Ei moottorpyörä ole vain se alaväännätön kusiainen tai kilokyykky, joissa joutuu istumaan polvet suussa ja joita pitää kierrättää lähes viisinumeroisilla kierroksilla ennenkuin koneessa tapahtuu oikeastaan yhtään mitään, näin niinkuin karrikoiden.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Kyllä kilokyykkyjä joutuu kierrättämään jopa lähes 5000 rpm, että tehot menee homosohvan 60:stä ylitse. Jos tilanne kovin ahdistaa, voi tietysti turvautua Ducatin 1198:iin tai busaan, joissa teho ylittyy jo 4000 rpm tasolla.(Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,12:33) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Thnx!(Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,12:33) kirjoitti
Moottoripyörä = yli 50cc ja/tai rakenteellinen nopeus enempi kuin 45km/h ja/tai ei-ottomoottorilla tehoa enempi kuin 4kW.
Suurin osa = yli 50%.
Näillä kaikkien käsittämillä ehdoilla kun ruvetaan väittämään että suurin osa moottoripyöristä rupeaa vasta toimimaan @150km/h tai että ne ovat 100% turvallisia tuossa nopeudessa, niin kyllä väitän jatkossakin aika vahvasti vastaan!
Se että ruvetaan sitten rajaamaan noita yleiskielen ehtoja jollain ihan ikiomilla säännöillä, kuten esim. että moottoripyöriä on vain yli 600cc ratapyörät, muuttuu toki tilanne oleellisesti
Eikä pidä unohtaa sitäkään kenen käsissä sitten tuo 600cc ratapyörä on. A-luokan ajo-oikeus sitä on meikäläisen mutsillakin, mutta edes 50cc mopoa en hälle antaisi![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Hehe(Gecko @ Touko. 11 2009,00:53) kirjoitti
Mitä luulet syyksi että osa ladeja on asentanut pyöräänsä "kätevän peruutustutkan" - myös eteenpäin...![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-