Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 195:sta
  1. #151
    Nå, unehtu vastata siihen alkuperäiseen kysymykseen.
    En ole harkinnut. Molemmissa on toimivat nopeusmittarit.
    Ajan autolla reilut 25000 km vuodessa MP:llä 5000-7000.
    Ja vapaa-aikaa on vielä piisannu, vaikka suunnilleen noudatan rajoituksia.
    Kukaan ei vielä vastannut esittämääni osakysymykseen niistä kanssaliikennöijistä.
    Enkä myöskään tajua miten tilanne Suomessa olisi jotenkin erillainen,huonompi kuin muualla, yleisesti, kuulemma, on rajoitetut nopeudet ja niitä valvotaankin,



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  2. #152
    en
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  3. #153
    Lainaa (MustaSurma @ Touko. 05 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Beltronics STi

    Paljastinlaitteiden yksi johtavista valmistajista, Beltronics, toi ensimmäisenä valmistajana TÄYSIN PEILAAMATTOMAN paljastimen markkinoille. Testituloksia on jo luettavissa SMLn sivuilta.
    Bel ratkaisi asian käyttämällä etuvahvistinta, jolloin paikallisoskillaattorin lähettämän energian tarve pienenee ja näin voidaan käyttää teholtaan huomattavasti pienempää paikallisoskillaattoria kuin aiemmin. Lisäksi etuvahvistimen käyttö on mahdollistanut mikseriosion eristämisen antenniosasta ja samalla vähentänyt antennin kautta tapahtuvaa vuotoa.
    Melkoista tuubaa. Keksivät pistää LNA eteen, tuota ratkaisua ei käytäkkään, kun 90% kaikista vastaanottimista. Tämän lisäksi käyttävät jänniteohjattavaa LO:ta GUNN oskillaattorin sijasta. Miten ne on sen mikseriosan eristäneet antenniosasta? Huhuu.. LNA:n voi ajatella toimivan diodina antenniin päin, mutta ei se kyllä mitään eristä mistään. Muutenkin hauskoilta sivuilta olet tämän lainaiksen ottanut, kertovat mm. että taajuusvuoto on tutkittu oikein OSKILOSKOOPILLA.. Niin varmaan.. Oiskohan kuitenkin spektrinanalysaattorilla.. Amattimiehiä asialla..

    Totta on, että tuota Beltronicsin laitetta on varmaan kokolailla mahdoton "peiltaa", mutta jos haluaa olla idioottivarman peilaamattomuudesta, niin tekee kidevastaanottimen.
  4. #154
    Lainaa (maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h
    Mikä tahansa alle 10 vuotta vanha pyörä.
    Siis myös kaikki 50+cc lähtien @150km/h Sattuvat meinaan rekisterissä omaamaan moottoripyörän statuksen nuokin. Ynnä kaiken maailman maxi-skootterit, customit, chopperit... Kyllä se taitaa tuo rata-fillari kuitenkin olla se vähemmistön edustaja, joten on aika paksua ruveta väittämään että SUURIN osa, vaikos Toki ISO osa noita ratapelejä on enkä väitä etteikö @150 pitäisi paikkansa - tosin en vahvistakaan, sillä en omaa juurikaan kokemusta moisesta, varsinkaan rata-pyörällä

    Mutta aiheeseen: Tutkanpaljastin on laiton, kuten kaiken maailman häiritsimetkin. Mutta olisiko tuota ajoneuvoa (edes teoriassa) mahdollista saada tutkalle näkymättömäksi jollain stealth-tekniikalla
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #155
    Lainaa (HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
    Ynnä kaiken maailman maxi-skootterit, customit, chopperit...
    Ai nuokin pitää moottoripyöriksi ja niillä ajavat moottoripyöräilijöiksi lukea.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  6. #156
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Touko. 09 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
    Jahas, on siis ok nauttia, jos vaara saavutetaan ajoneuvon teknistä kuntoa heikentämällä tai käyttämällä niin vanhaa pyörää, että sen ominaisuudet vastaavat Brasilian slummissa 10 vuoden ajan joukkoraiskattua ratapyörää. Missä nyt viipyvät pienet koululaiset, tielle teleporttautuvat 6-henkisen perheen yksinhuoltajaisät tai kolmion takaa hyväuskoisesti eteen tulevat Fiat 127:t?
    Onko se tosiaan niin vaikeaa tajuta että pyöriä ja ihmisiä on erilaisia? Minun ei tarvitse rikkoa lakia että nauttisin moottoripyöräilystä. Eikä se tee pyörästä epäkuntoista tai huonoa jos se ei alunperinkään ole suunniteltu 200km/h ajettavaksi.

    Aika suppea näkökanta on toisilla, heidän tapansa on ainoa oikea tapa harrastaa ja muut ovat pahinta pohjasakkaa. Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
    Niinpä... Jos on suvaitseva, niin eikö silloin pitäisi suvaita myös niitä, jotka eivät sitä ole?

    Ei sekään tee pyörästä huonoa ja epäkuntoista jos se on suunniteltu ajettavaksi 200km/h...
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  7. #157
    Lainaa (HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
    Mutta aiheeseen: Tutkanpaljastin on laiton, kuten kaiken maailman häiritsimetkin. Mutta olisiko tuota ajoneuvoa (edes teoriassa) mahdollista saada tutkalle näkymättömäksi jollain stealth-tekniikalla
    On. Tosin vaatisi reilunpuoleiset katteet. Helpompaa olisi käyttää liikkuvaa tutkaheijastinta joka sotkee lukemat (esim etukate ohuesta lasikuidusta ja alle heijastin). Testaaminen onnistuu halvalla ja helposti esimerkiksi lentokenttäajoissa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #158
    Lainaa (maketku @ Touko. 08 2009,23:08) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Touko. 08 2009,19:04) kirjoitti
    Nå, entäs ne tiet, alkaako nekin toimimaan 150 k/h jälkeen, ja kanssakulkijat
    Riippuu toki tiestä, mutta suurimmaksi osaksi joo... mutkat ja ennenkaikkea tien kallistukset pääsevät oikeuksiinsa paremmin tuolla 130-150km/h tienoilla..

    Mutta se on sinun itsekin varmasti helppo todeta, ota joku hyvä mutka ensin kuuttakymppiä ( huomioliivit päällä, tottakai ) ja sen jälkeen sama mutka sataakahtakymppiä, huomaat kyllä kumpi vetää suun hymyyn ja kumpi ei *
    Eikö "vetomiehet" tosiaan ole päässeet radalle ja huomanneet että vasta siellä ne oikeat kicksit saa?
    Siis oikeesti! Kun on radalla päässyt x kertaa vetämään kunnolla, ja oppinut homman, ei enää mikään mutkapätkä liikenteessä tunnu yhtään miltään saati sitten 250 Km/h vedot suoralla. Tämän on todennut käytännössä kaikki ratahommiin hurahtaneet. Aika nopeesti alkaa jengillä vaihtua vehkeet kilvettömiin (siis ainakin niillä jotka tykkää ja osaa ajaa kovaa).
    Tosin kilvelliselläkin pelillä pääsee radalla paljon pienemmin riskein huomattavasti suurempiin "kickseihin" kuin julkisilla teillä koskaan voi.

    Tietysti homma on toinen jos kicksit tuleekin siitä että "ehkä törmään tällä kertaa traktoriin tai johonkin v**un polkupyöräilijään"

    Kertokaas vetomiehet oletteko päässeet radalle ja mitkä oli kicksit siellä?



  9. #159
    Radallahan on tosi hauskaa ajaa. Ainut vaan, että tässä Jyväskylän lähistölläkään niitä ei tahdo olla. Motopark on lähin, mutta sielläkin se viherihminen haittaa harrastamista. Jos puolentunnin ajomatkan päässä olisikin rata, kävisin siellä varmaan joka viikko ja harkitsisin sitä kilvetöntä. Nyt ne vauhtikiksit pitää hakea muualta. Ja onhan siinä tietysti oma jännitys traktorista töyssyn takana.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  10. #160
    Kerhon ratapäivillä Motoparkissa on joskus ollut katsomassa tyyppejä jotka on sporttipyörällään vetänyt radalle tullessaan niitä Virtasalmen maalaisteitä 150 km/h ohi meidän letkasta.
    Sitten kun on sanottu että käy ihmeessä kokeilemassa radalla, niin vastaukseksi on tullut jotain mutinaa: "emmä nyt taida ehtiä...".
  11. #161
    Lainaa (Midas @ Touko. 10 2009,09:28) kirjoitti
    Radallahan on tosi hauskaa ajaa. Ainut vaan, että tässä Jyväskylän lähistölläkään niitä ei tahdo olla. Motopark on lähin, mutta sielläkin se viherihminen haittaa harrastamista. Jos puolentunnin ajomatkan päässä olisikin rata, kävisin siellä varmaan joka viikko ja harkitsisin sitä kilvetöntä. Nyt ne vauhtikiksit pitää hakea muualta. Ja onhan siinä tietysti oma jännitys traktorista töyssyn takana. *
    Jyväskylästä lie Motoparkiin matkaa jotain 100 km. Eikös sen vetomies vedä puoleen tuntiin? *

    Lähempänä rataa sä asut kuin suurin osa tutuistani jotka käy siellä kesäisin joka viikko, ihan vaan siksi kun ei niitä kicksejä enää tieltä saa kun homman on oppinut.



  12. #162
    Lainaa (-ShadowMan- @ Touko. 09 2009,22:50) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Touko. 09 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
    Jahas, on siis ok nauttia, jos vaara saavutetaan ajoneuvon teknistä kuntoa heikentämällä tai käyttämällä niin vanhaa pyörää, että sen ominaisuudet vastaavat Brasilian slummissa 10 vuoden ajan joukkoraiskattua ratapyörää. Missä nyt viipyvät pienet koululaiset, tielle teleporttautuvat 6-henkisen perheen yksinhuoltajaisät tai kolmion takaa hyväuskoisesti eteen tulevat Fiat 127:t?
    Onko se tosiaan niin vaikeaa tajuta että pyöriä ja ihmisiä on erilaisia? Minun ei tarvitse rikkoa lakia että nauttisin moottoripyöräilystä. Eikä se tee pyörästä epäkuntoista tai huonoa jos se ei alunperinkään ole suunniteltu 200km/h ajettavaksi.

    Aika suppea näkökanta on toisilla, heidän tapansa on ainoa oikea tapa harrastaa ja muut ovat pahinta pohjasakkaa. Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
    Niinpä... Jos on suvaitseva, niin eikö silloin pitäisi suvaita myös niitä, jotka eivät sitä ole?

    Ei sekään tee pyörästä huonoa ja epäkuntoista jos se on suunniteltu ajettavaksi 200km/h...
    Suvaitsen kyllä muutkin tavat, jopa ymmärrän viehätyksen. Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa. Itsekkin nautin vauhdista autoilla mutta sitäkään en tee yleisessä liikenteessä.
  13. #163
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 10 2009,13:04) kirjoitti
    Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa.
    Joo, tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä.

    Poliisilla ei vaan ole mitään toimivaltaa, eikä ehkä halujakaan tulkita tilanteita maalaisjärjellä eli onko sitä muuta liikennettä vai vain konskaapeli jossain määrärahoja keräämässä varmassa paikassa.

    "Liukuma tilanteen mukaan 2-4 päiväsakkoa"
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  14. #164
    Naita juttuja kun lukee, niin tulee vakisinkin mieleen ajatus, etta jos nopeusrajoituksia nostettaisiin, niin ajaisivatko nama orgin uhoajat sitten sallittua nopeutta, vai pitaisiko ajaa viela lujempaa ja edelleenkin valitettaisiin liian alhaisista nopeuksista...

    Taalla muuten autotallin ja porttien avaaja tukkii kadessapidettavan kameran signaalin... Sita pitaa vaan oikeaan aikaan kayttaa, eli silloin kun ei edes nae poliisia, sen verran kaukaa sade tulee.

    Taalla tosin on aika vaikeata saada nopeussakkoja, pitaa aika hurjaa ylinopeutta olla tai sitten vaarallisella paikalla. Itse olen ajanut 90mph 60mph alueella ja poliisi pysaytti vain varottaakseen seuraavassa liittymassa olevasta ratsiasta, etta sita ennen hiljentaisimme.

    Taalla muuten suurin sallittu nopeus on 70mph eli 112kmh. Puhetta on ollut vahentaa maaseudun teilla nopeus 60sta mailista 50een (eli 80kmh). Mulle sopii ihan hyvin, se on kiva nopeus maaseudun maisemallisilla mutkateilla.
  15. #165
    Sen oon huomannu, että miliisit ajaa itsekin aina pientä ylinopeutta.
    Jos niiden edessä alat hidastelemaan rajoitusten mukaan, niin ne laittaa vilkut päälle ja siirtyy sopivaan tilannenopeuteen.
    oikeesti, monilla teillä rajoitus on sama kuin
    jalkakäytävällä kiellettäisiin kävely ja ihmisten pitäisi kontata eteenpäin.
  16. #166
    Lainaa (HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h
    Mikä tahansa alle 10 vuotta vanha pyörä.
    Siis myös kaikki 50+cc lähtien @150km/h Sattuvat meinaan rekisterissä omaamaan moottoripyörän statuksen nuokin. Ynnä kaiken maailman maxi-skootterit, customit, chopperit... Kyllä se taitaa tuo rata-fillari kuitenkin olla se vähemmistön edustaja, joten on aika paksua ruveta väittämään että SUURIN osa, vaikos Toki ISO osa noita ratapelejä on enkä väitä etteikö @150 pitäisi paikkansa - tosin en vahvistakaan, sillä en omaa juurikaan kokemusta moisesta, varsinkaan rata-pyörällä
    50 kuutioinen on mopo. Se kulkee 40-50kmh.

    Väitän edelleen että suurin osa suomessa olevista pyöristä on täysin turvallisia 150kmh nopeudessa mitä tulee laitteen teknisiin ominaisuuksiin.

    Jos pyöräsi tuntuu 150 vauhdissa vauhkoontuneelta sonnilta etkä uskalla ajaa sillä mutkaan, suosittelisin viemään sen pikapikaa perusteelliseen tarkastukseen/huoltoon.. ei taida olla kaikki pultit ihan "momentissa".
  17. #167
    Lainaa (yamaahinen @ Touko. 10 2009,09:21) kirjoitti
    Eikö "vetomiehet" tosiaan ole päässeet radalle ja huomanneet että vasta siellä ne oikeat kicksit saa?
    Siis oikeesti! Kun on radalla päässyt x kertaa vetämään kunnolla, ja oppinut homman, ei enää mikään mutkapätkä liikenteessä tunnu yhtään miltään saati sitten 250 Km/h vedot suoralla. Tämän on todennut käytännössä kaikki ratahommiin hurahtaneet. Aika nopeesti alkaa jengillä vaihtua vehkeet kilvettömiin (siis ainakin niillä jotka tykkää ja osaa ajaa kovaa).
    Tosin kilvelliselläkin pelillä pääsee radalla paljon pienemmin riskein huomattavasti suurempiin "kickseihin" kuin julkisilla teillä koskaan voi.
    Olen koettanut muutamia kertoja, ei oo mun juttuni, en tykkää tahkota samaa muutaman kilsan pituista rataa.
  18. #168
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,08:33) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 09 2009,21:34) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h
    Mikä tahansa alle 10 vuotta vanha pyörä.
    Siis myös kaikki 50+cc lähtien @150km/h Sattuvat meinaan rekisterissä omaamaan moottoripyörän statuksen nuokin. Ynnä kaiken maailman maxi-skootterit, customit, chopperit... Kyllä se taitaa tuo rata-fillari kuitenkin olla se vähemmistön edustaja, joten on aika paksua ruveta väittämään että SUURIN osa, vaikos Toki ISO osa noita ratapelejä on enkä väitä etteikö @150 pitäisi paikkansa - tosin en vahvistakaan, sillä en omaa juurikaan kokemusta moisesta, varsinkaan rata-pyörällä
    50 kuutioinen on mopo. Se kulkee 40-50kmh.

    Väitän edelleen että suurin osa suomessa olevista pyöristä on täysin turvallisia 150kmh nopeudessa mitä tulee laitteen teknisiin ominaisuuksiin.

    Jos pyöräsi tuntuu 150 vauhdissa vauhkoontuneelta sonnilta etkä uskalla ajaa sillä mutkaan, suosittelisin viemään sen pikapikaa perusteelliseen tarkastukseen/huoltoon.. ei taida olla kaikki pultit ihan "momentissa".
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  19. #169
    Lainaa (-ShadowMan- @ Touko. 10 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 10 2009,13:04) kirjoitti
    Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa.
    Joo, tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä.

    Poliisilla ei vaan ole mitään toimivaltaa, eikä ehkä halujakaan tulkita tilanteita maalaisjärjellä eli onko sitä muuta liikennettä vai vain konskaapeli jossain määrärahoja keräämässä varmassa paikassa.

    "Liukuma tilanteen mukaan 2-4 päiväsakkoa"
    Kyllä mä näkisin sen konstaapelinkin olevan liikennettä siellä tiellä.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  20. #170
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.
  21. #171
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.
    Lukihärökö? Tuolla edellä oli 50 PLUS cc lähtien, joka eiis ei enää ole mopo, sillä mopo on max 50cc eikä pätkääkään yli

    Mutta siis kun ensin sanotaan että suurin osa vasta alkaa toimimaan @150 ja nyt että ovat vielä turvallisia @150, niin... No jokainen sitten itse päättelee onko mielipiteet loivenneet Lienee itsestäänkin selvää että pyörä joka on tehty kulkemaan 300+km/h, ei tuo 150km/h ole vasta kuin 1/2 suorituskyvystä niin totta hel... se on erittäinkin vakaa ja turvallinen @150. Mutta jos ruvetaan puhumaan esim. piikistä joka juuri ja juuri alamäessä myötätuuleen vinguttaa tuon 150km/h, niin onko meno enää kovinkaan turvallista. Nyt kuitenkin liikutaan jo ko. menopelin ihan siellä äärirajoilla
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  22. #172
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:43) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Touko. 10 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 10 2009,13:04) kirjoitti
    Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa.
    Joo, tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä.

    Poliisilla ei vaan ole mitään toimivaltaa, eikä ehkä halujakaan tulkita tilanteita maalaisjärjellä eli onko sitä muuta liikennettä vai vain konskaapeli jossain määrärahoja keräämässä varmassa paikassa.

    "Liukuma tilanteen mukaan 2-4 päiväsakkoa"
    Kyllä mä näkisin sen konstaapelinkin olevan liikennettä siellä tiellä.
    Piruako konsta tiellä tekee, tuohan vaarantaa liikennettä.
  23. #173
    Lainaa (wbaum @ Touko. 11 2009,10:55) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:43) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Touko. 10 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 10 2009,13:04) kirjoitti
    Erona on se että on laitonta ja riskejä lisäävää nautiskella 200km/h lasissa muun liikenteen seassa.
    Joo, tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä.

    Poliisilla ei vaan ole mitään toimivaltaa, eikä ehkä halujakaan tulkita tilanteita maalaisjärjellä eli onko sitä muuta liikennettä vai vain konskaapeli jossain määrärahoja keräämässä varmassa paikassa.

    "Liukuma tilanteen mukaan 2-4 päiväsakkoa"
    Kyllä mä näkisin sen konstaapelinkin olevan liikennettä siellä tiellä.
    Piruako konsta tiellä tekee, tuohan vaarantaa liikennettä.
    Näin voikin olla, mutta se taas on toinen juttu .
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  24. #174
    Lainaa (HiTec @ Touko. 11 2009,09:14) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.
    Lukihärökö? Tuolla edellä oli 50 PLUS cc lähtien, joka eiis ei enää ole mopo, sillä mopo on max 50cc eikä pätkääkään yli

    Mutta siis kun ensin sanotaan että suurin osa vasta alkaa toimimaan @150 ja nyt että ovat vielä turvallisia @150, niin... No jokainen sitten itse päättelee onko mielipiteet loivenneet Lienee itsestäänkin selvää että pyörä joka on tehty kulkemaan 300+km/h, ei tuo 150km/h ole vasta kuin 1/2 suorituskyvystä niin totta hel... se on erittäinkin vakaa ja turvallinen @150. Mutta jos ruvetaan puhumaan esim. piikistä joka juuri ja juuri alamäessä myötätuuleen vinguttaa tuon 150km/h, niin onko meno enää kovinkaan turvallista. Nyt kuitenkin liikutaan jo ko. menopelin ihan siellä äärirajoilla
    Mitä sä nyt selität jostain piikeistä? tai +50cc?

    Sano nyt yksikin 2000 luvun tekoa oleva moottoripyörä ( = 600 kuutioinen tai isompi kadulle tarkoitettu kahdella pyörällä liikkuva ajoneuvo ) joka ei 150kmh nopeudessa toimi paremmin kuin 80-100kmh nopeudessa, äläkä jankuta choppereista, enskoista, mopoista tai piikeistä koska niillä ei näitä +150 nopeuksia ajeta niin miksi ottaa niitä esimerkin omaisesti mukaan tähän kinasteluun.

    Kukkahatuilla tuo epäolennaisuuksista jeesustelu on kyllä huipputasolla, ymmärsitkö edes alkuperäisen kirjoitukseni pointin jos sanoin että yhtäkään nykyaikaista katupyörää ei ole suunniteltu 80kmh jurnuttamiseen vaan huomattavasti vauhdikkaampaan menoon ja siten ne takuuvarmasti myös toimivat paremmin niissä nopeuksissa ja ovat myös testattu ( jarrut, alusta yms yms ) niissä nopeuksissa.
  25. #175
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,12:09) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 11 2009,09:14) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.
    Lukihärökö? Tuolla edellä oli 50 PLUS cc lähtien, joka eiis ei enää ole mopo, sillä mopo on max 50cc eikä pätkääkään yli

    Mutta siis kun ensin sanotaan että suurin osa vasta alkaa toimimaan @150 ja nyt että ovat vielä turvallisia @150, niin... No jokainen sitten itse päättelee onko mielipiteet loivenneet Lienee itsestäänkin selvää että pyörä joka on tehty kulkemaan 300+km/h, ei tuo 150km/h ole vasta kuin 1/2 suorituskyvystä niin totta hel... se on erittäinkin vakaa ja turvallinen @150. Mutta jos ruvetaan puhumaan esim. piikistä joka juuri ja juuri alamäessä myötätuuleen vinguttaa tuon 150km/h, niin onko meno enää kovinkaan turvallista. Nyt kuitenkin liikutaan jo ko. menopelin ihan siellä äärirajoilla
    Mitä sä nyt selität jostain piikeistä? tai +50cc?

    Sano nyt yksikin 2000 luvun tekoa oleva moottoripyörä ( = 600 kuutioinen tai isompi kadulle tarkoitettu kahdella pyörällä liikkuva ajoneuvo ) joka ei 150kmh nopeudessa toimi paremmin kuin 80-100kmh nopeudessa, äläkä jankuta choppereista, enskoista, mopoista tai piikeistä koska niillä ei näitä +150 nopeuksia ajeta niin miksi ottaa niitä esimerkin omaisesti mukaan tähän kinasteluun.

    Kukkahatuilla tuo epäolennaisuuksista jeesustelu on kyllä huipputasolla, ymmärsitkö edes alkuperäisen kirjoitukseni pointin jos sanoin että yhtäkään nykyaikaista katupyörää ei ole suunniteltu 80kmh jurnuttamiseen vaan huomattavasti vauhdikkaampaan menoon ja siten ne takuuvarmasti myös toimivat paremmin niissä nopeuksissa ja ovat myös testattu ( jarrut, alusta yms yms ) niissä nopeuksissa.
    Tuolla suuremmassa nopeudessa paremmalla toimivuudella ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  26. #176
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,12:09) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 11 2009,09:14) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,08:42) kirjoitti
    Niin ne mielipiteet muuttuu ja loivenee.
    Ei muutu ainakaan omalla kohdallani.
    Lukihärökö? Tuolla edellä oli 50 PLUS cc lähtien, joka eiis ei enää ole mopo, sillä mopo on max 50cc eikä pätkääkään yli

    Mutta siis kun ensin sanotaan että suurin osa vasta alkaa toimimaan @150 ja nyt että ovat vielä turvallisia @150, niin... No jokainen sitten itse päättelee onko mielipiteet loivenneet Lienee itsestäänkin selvää että pyörä joka on tehty kulkemaan 300+km/h, ei tuo 150km/h ole vasta kuin 1/2 suorituskyvystä niin totta hel... se on erittäinkin vakaa ja turvallinen @150. Mutta jos ruvetaan puhumaan esim. piikistä joka juuri ja juuri alamäessä myötätuuleen vinguttaa tuon 150km/h, niin onko meno enää kovinkaan turvallista. Nyt kuitenkin liikutaan jo ko. menopelin ihan siellä äärirajoilla
    Mitä sä nyt selität jostain piikeistä? tai +50cc?

    Sano nyt yksikin 2000 luvun tekoa oleva moottoripyörä ( = 600 kuutioinen tai isompi kadulle tarkoitettu kahdella pyörällä liikkuva ajoneuvo ) joka ei 150kmh nopeudessa toimi paremmin kuin 80-100kmh nopeudessa, äläkä jankuta choppereista, enskoista, mopoista tai piikeistä koska niillä ei näitä +150 nopeuksia ajeta niin miksi ottaa niitä esimerkin omaisesti mukaan tähän kinasteluun.

    Kukkahatuilla tuo epäolennaisuuksista jeesustelu on kyllä huipputasolla, ymmärsitkö edes alkuperäisen kirjoitukseni pointin jos sanoin että yhtäkään nykyaikaista katupyörää ei ole suunniteltu 80kmh jurnuttamiseen vaan huomattavasti vauhdikkaampaan menoon ja siten ne takuuvarmasti myös toimivat paremmin niissä nopeuksissa ja ovat myös testattu ( jarrut, alusta yms yms ) niissä nopeuksissa.
    Silloin kun puhutaan moottoripyöristä, niin kyllä se raja on edelleenkin se +50 cc eikä sun määrittelemä 600 cc tai poislukien chopperit enskat sun muut. Eli jos teet jonkun kategorian ja alat niistä riitelemmän, niin kerro reunaehdot.

    Ei moottorpyörä ole vain se alaväännätön kusiainen tai kilokyykky, joissa joutuu istumaan polvet suussa ja joita pitää kierrättää lähes viisinumeroisilla kierroksilla ennenkuin koneessa tapahtuu oikeastaan yhtään mitään, näin niinkuin karrikoiden.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  27. #177
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,12:33) kirjoitti
    ..alaväännätön kusiainen tai kilokyykky, joissa joutuu istumaan polvet suussa ja joita pitää kierrättää lähes viisinumeroisilla kierroksilla ennenkuin koneessa tapahtuu oikeastaan yhtään mitään, näin niinkuin karrikoiden.
    Kyllä kilokyykkyjä joutuu kierrättämään jopa lähes 5000 rpm, että tehot menee homosohvan 60:stä ylitse. Jos tilanne kovin ahdistaa, voi tietysti turvautua Ducatin 1198:iin tai busaan, joissa teho ylittyy jo 4000 rpm tasolla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #178
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 11 2009,12:33) kirjoitti
    Silloin kun puhutaan moottoripyöristä, niin kyllä se raja on edelleenkin se +50 cc eikä sun määrittelemä 600 cc tai poislukien chopperit enskat sun muut. Eli jos teet jonkun kategorian ja alat niistä riitelemmän, niin kerro reunaehdot.
    Thnx!

    Moottoripyörä = yli 50cc ja/tai rakenteellinen nopeus enempi kuin 45km/h ja/tai ei-ottomoottorilla tehoa enempi kuin 4kW.

    Suurin osa = yli 50%.

    Näillä kaikkien käsittämillä ehdoilla kun ruvetaan väittämään että suurin osa moottoripyöristä rupeaa vasta toimimaan @150km/h tai että ne ovat 100% turvallisia tuossa nopeudessa, niin kyllä väitän jatkossakin aika vahvasti vastaan!

    Se että ruvetaan sitten rajaamaan noita yleiskielen ehtoja jollain ihan ikiomilla säännöillä, kuten esim. että moottoripyöriä on vain yli 600cc ratapyörät, muuttuu toki tilanne oleellisesti

    Eikä pidä unohtaa sitäkään kenen käsissä sitten tuo 600cc ratapyörä on. A-luokan ajo-oikeus sitä on meikäläisen mutsillakin, mutta edes 50cc mopoa en hälle antaisi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  29. #179
    Lainaa (maketku @ Touko. 11 2009,10:09) kirjoitti
    Sano nyt yksikin 2000 luvun tekoa oleva moottoripyörä ( = 600 kuutioinen tai isompi kadulle tarkoitettu kahdella pyörällä liikkuva ajoneuvo ) joka ei 150kmh nopeudessa toimi paremmin kuin 80-100kmh nopeudessa...
    Ducati Monster 695, max nopeus 210kmh. Toimii huomattavasti paremmin 80-100kmh nopeudella kuin 150kmh. Siina vauhdissa alkaa tuuli liikaa heiluttaa nakupyoraa, ja kuskillakin meinaa paa ja raajat lahtea lentoon.
  30.  
  31. #180
    Lainaa (Gecko @ Touko. 11 2009,00:53) kirjoitti
    Taalla muuten autotallin ja porttien avaaja tukkii kadessapidettavan kameran signaalin... *Sita pitaa vaan oikeaan aikaan kayttaa, eli silloin kun ei edes nae poliisia, sen verran kaukaa sade tulee.
    Hehe

    Mitä luulet syyksi että osa ladeja on asentanut pyöräänsä "kätevän peruutustutkan" - myös eteenpäin...
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen