Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 195:sta
  1. #121
    Lainaa (FixxaH @ Touko. 06 2009,19:56) kirjoitti
    Vakavasti harkitsen tuote beltronicsin sti:tä. Miten pirussa sen vaan prätkään virittäisi kiinni...
    Tuossa eräitä ratkaisumalleja.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  2. #122
    Lainaa (Puksuttaja @ Touko. 06 2009,19:27) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Touko. 06 2009,16:33) kirjoitti

    Siis voi harrastaa omakohtaista harkintaa tilannenopeuden suhteen !!!!!!!

    Tämä on tietysti jotain johon suomen sosialistisen tsaarin Urho I vallanperijät eivät usko metsäsuomalaisen kaskiviljelijän jälkeläisten vajaan älynsä takia kykenevän...
    Ei se Suomen poliitikoista tai viranomaisista ole kiinni vaan niistä tämänkin palstan jepeistä jotka on heti takapuskurissa valittamassa kukkahattutädeistä jos joku ajaa alle 20 ylinopeutta.
    Onkos siellä Svedulassa lapissa Suomipojjaat heti nuuhkimassa Svedu-Volvon takapuskuria jos paikallinen kukkhattutäti ajelee alle rajoituksen?
    Kyllä se on se ns. liikennekulttuuri mikä tekee sen eron ja se kulttuuri lähtee jokaisesta tiellä liikkujasta.
    Ja nyt taas päästään siihen Lenita Airostolaiseen mailmankuvaan että Finskit on juoppojen barbaarien kansa joka lyllertää jossain kehityksen tikkaiden alemmilla askelmilla ja eivät puutteidensa takia mitenkään voi kehittyä länsinaapuriensa tasolle.

    Minulle saa perustella melko vakuuttavat syyt sille miksei toiminta voisi kehittyä tälläkin puolella rajaa yhtä jouhevaksi.

    Kukkahattutädeistä en tiedä, itse olen tavannut pohjoisessa ajella nopeutta jolla kuski ei uuvu kohtuuttomasti.
    Jos tämä tarkoittaa vallitsevissa oloissa alle 110 rajoituksen ajamista niin sitten olen ajanut.

    Toisinaan joku menee ohi, toisinaan ohitan muita, ellen pääse ohi jätän väliä. Ihmeemmin ei ole tullut pidettyä tilastoa ohittajien kilvistä maiden suhteen.
    Suoria piisaa joten ohi pääsee koukulla roikkumattakin.

    Itse ajelen tyypillisesti n. 1200km/viikko ja jos olen jonkin asian oppinut on se että turha hikittäminen ei edistä mitään, matkoihin menee joka tapauksessa paljon aikaa, joten lähinnä voi valita kuinka uupuneena tulee perille.

    Uskon että tämä sama asia on kirkastunut myös suurelle osalle suurten etäisyyksien pohjoisessa asuvista.

    Maissa joissa liki jokainen tielläliikkuja joutuu suorittamaan omakohtaista tilannearviota käyttämänsä nopeuden suhteen *ja se on täydellisen tavanomainen osa liikennettä.

    Miksi suuri massa jyrää sitä perus ~140km/h autobahnilla ?
    Johtuisko siitä että suuremman nopeuden vaatima keskittyminen uuvuttaa kuskia ja siinä ei ole mitään eksotiikkaa jos joka taivaan aamu, vuodesta toiseen, työntää töihin sitä 140-160 kyytiä ? *

    Koko konsepti siitä että aina ja kaikkialla pitäisi ajaa juuri suurinta sallittua on hyvinkin suomalainen.
    Sisälläpitäen ajatuksen että joku on heti roikkumassa koukulla jos et aja rajoituksen mukaan.

    Kuten useista muistakin esimerkeistä olemme oppineet ja haluaisin lisätä vielä yhden:
    Ajelin Sierra Nevadalta kansallispuiston läpi kohti rannikkoa ja totesin että jos kaikki serpentiinit meinaisi ajaa läpi rajoituksen mukaan siihen tarvitsee melkoisen tiukka-alustaisen kotilon.

    Vähemmän yllättävästi Pedrojen GTi Golfit kurvailivat hieman reippaammin kuin hyllyvät 504 Pösöt .
    Kas kummaa kun hervottomat tiputukset tien laidalla kannustivat kuskeja vakavasti harkitsemaan millä nopeudella ajokkinsa mutkat kykenevät selvittämään.

    Kohta tietysti joku selittää että Espanjalaiset ovat kylmän analyyttisestä asenteestaan tunnettu kansakunta jonka harkittuun päätöksentekoon ei suomalaisjuopoilla koskaan tule olemaan mitään mahdollisuuksia... *;)
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  3. #123
    Lainaa (MustaSurma @ Touko. 07 2009,09:23) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Touko. 06 2009,19:56) kirjoitti
    Vakavasti harkitsen tuote beltronicsin sti:tä. Miten pirussa sen vaan prätkään virittäisi kiinni...
    Tuossa eräitä ratkaisumalleja.
    Aika möykky tuo Beltronicsi. Ja ei kestä säätä? Koitin hahmottaa heidän sivuiltaan Sti-R Remote mallista antennin kokoa, mutta aika laatikolta näytti tuokin.

    Hiukkasen hankala virittää nakupyörään niin että antennilla on esteetön näkyvyys eteenpäin, mutta musta kuutio ei kuitenkaan ole rumentamassa pyörää kohtuuttomasti.



  4. #124
    Lainaa (Teuwo @ Touko. 07 2009,16:42) kirjoitti
    Koko konsepti siitä että aina ja kaikkialla pitäisi ajaa juuri suurinta sallittua on hyvinkin suomalainen.
    Sisälläpitäen ajatuksen että joku on heti roikkumassa koukulla jos et aja rajoituksen mukaan.
    Jos ei aja suurinta sallittua +10km/h niin on olemassa vaara että kaikki painelee ohi, ja ohitetuksi tuleminen taas on maailman nopeimmalle kansalle suuri henkilökohtainen loukkaus ja nöyryytys Ohittaminen tietysti on suuri nautinto... onhan liikenne monelle suomalaiselle ennen kaikkea kilpailua ja muut liikkujat vihollisia.

    Tämä tietysti koskee vain kotiloita...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  5. #125
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 06 2009,12:44) kirjoitti
    Paras ratkaisu lienisi että järjestetään keräys jolla rakennetaan suora, suljettu "moottoritie" Suomen halki. Siellä saisivat vetomiehet kepittää 300km/h ylhäisessä yksinäisyydessä. Me muuta taas jurrattaisiin mutkapätkää se 80km/h lasissa ja kaikki olisivat onnellisia? *
    En tiedä mistä olet saanut päähäsi että 'vetomiehet' haluavat ajaa vain suoraa moottoritietä lujaa?

    En myöskään tajua miten joku voi saada niitä 'kiksejään' ajamalla 80kmh mittarinopeutta kestopäällysteisellä mutkatiellä tämän vuosituhannen tekoa olevalla prätkällä, olipa se sitten kyykky tai custom.. 130-150kmh mittarinopeus nostaakin hauskuuskerrointa mutkatiellä oikein reilusti, kokeile joskus, voit vaikka tykästyä kahdeksaa kymppiä jurruttamalla voi lähinnä kuolla tylsyyteen..

    80kmh nopeudesta voi saada kiksejä jos alla on yksimukinen kurapyörä ja edessä sorapohjainen syheröinen pätkä, ei muuten.
  6. #126
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,19:03) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 06 2009,12:44) kirjoitti
    Paras ratkaisu lienisi että järjestetään keräys jolla rakennetaan suora, suljettu "moottoritie" Suomen halki. Siellä saisivat vetomiehet kepittää 300km/h ylhäisessä yksinäisyydessä. Me muuta taas jurrattaisiin mutkapätkää se 80km/h lasissa ja kaikki olisivat onnellisia? *
    En tiedä mistä olet saanut päähäsi että 'vetomiehet' haluavat ajaa vain suoraa moottoritietä lujaa? *

    En myöskään tajua miten joku voi saada niitä 'kiksejään' ajamalla 80kmh mittarinopeutta kestopäällysteisellä mutkatiellä tämän vuosituhannen tekoa olevalla prätkällä, olipa se sitten kyykky tai custom.. 130-150kmh mittarinopeus nostaakin hauskuuskerrointa mutkatiellä oikein reilusti, kokeile joskus, voit vaikka tykästyä * kahdeksaa kymppiä jurruttamalla voi lähinnä kuolla tylsyyteen.. *

    80kmh nopeudesta voi saada kiksejä jos alla on yksimukinen kurapyörä ja edessä sorapohjainen syheröinen pätkä, ei muuten.
    Eikös nuo aina sano vetävänsä "tyhjällä moottoritiellä ja yöllä?"

    Eiköhän tuo nautinnon määrä riipu pyörästä, omallani ei varmasti nauti 130km/h vauhdista mutkatiellä, 150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään.
  7. #127
    Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin .


    Hauskaa voi olla molemmilla tavoilla, olen kokeillut ja nauttinut molemmista vähintäänkin yhtä paljon. Rajoja kokeillessa pitää vain muistaa, että setä siniset tai fysiikan lait voivat rankaista kovalla tavalla. Ne faktat vain ovat ainakin tällä hetkellä hyväksyttävä tässä yhteiskunnassa sekä universumissa. Muutosta niihin voi jokainen yrittää.

    Jos nalli napsahtaa, niin sakoista selviää aina rahalla, siitä toisesta onnettomasta ei välttämättä.

    Ja jos käy jomminkummin, niin ei ainakaan kannata kovin niistä puhua. Hävetä ennemmin.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  8. #128
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
    150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään. *
    Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.
  9. #129
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
    Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin *.
    Jos luet näitä aiheita niin eiköhän se kuitenkin ole niin että nämä itseään vetomiehiksi luokittelevat eivät jaksaisi jeesustella kenenkään alinopeuksista, jos puolet tämän foorumin topiceista EI olisi kukkahattujen aloittamia jeesustelutopicceja kun ilta-sanomista tai hesarista on taas löytynyt joku ylinopeusuutinen ja tottakai ensimmäinen linkittää sen tänne uudeksi ja tärkeäksi keskustelun aiheeksi, ja siitä innostuneena seuraava kukkis sormet syyhyten heittää " vetomies keulii 150kmh ala-asteen ohi juuri kun kaikki pienet koululaiset ovat välitunnilla syömässä suojatiellä eväitään ja kaikki on hengenvaarassa ja ruumiita tulee " - kortin pöytään. Huvittavinta näissä on se että niillä ei ole pienintäkään faktapohjaa olemassa..

    Tämäkin ketju alkoi kysymyksellä mikä liittyi tutkanpaljastimeen ja kohta käännetään kuudes sivu tälle aiheelle, no onko paljon keskusteltu tutkanpaljastimista? niimpä, ei minustakaan.
  10. #130
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
    Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin *.


    Hauskaa voi olla molemmilla tavoilla, olen kokeillut ja nauttinut molemmista vähintäänkin yhtä paljon. Rajoja kokeillessa pitää vain muistaa, että setä siniset tai fysiikan lait voivat rankaista kovalla tavalla. Ne faktat vain ovat ainakin tällä hetkellä hyväksyttävä tässä yhteiskunnassa sekä universumissa. Muutosta niihin voi jokainen yrittää.

    Jos nalli napsahtaa, niin sakoista selviää aina rahalla, siitä toisesta onnettomasta ei välttämättä.

    Ja jos käy jomminkummin, niin ei ainakaan kannata kovin niistä puhua. Hävetä ennemmin.
    No miksi ihmeessä sitten kumoat omat päätelmäsi heti ensimmäisen tasapuolisen lausahduksen jälkeen? Ei siis sittenkään saa ihan itse valita haluaako ajaa hiljaa vai ripeästi - saa siis olla kyllä vetomies kunhan vaan ajelee alinopeutta

    Mtään muuta vaaraahan ns. ylinopeudessa ei ole kuin ko. rikollisen ajoluvan menetys. Joustavasta ajotavasta ei ole kenellekään vaaraa - mikäli tilannenopeus on oikea - ja nopeusrajoitusen ylittäminen myös kasvattaa kivasti valtion tuloja. Siis kaikki hyötyvät

    Muutosta parempaan pitää aina yrittää ja toivoa jaksaa... Hävetähän tässä pitää lähinnä tämän yhteiskunnan puolesta.

    -hh-
  11. #131
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,21:30) kirjoitti
    Jos luet näitä aiheita niin eiköhän se kuitenkin ole niin että nämä itseään vetomiehiksi luokittelevat eivät jaksaisi jeesustella kenenkään alinopeuksista, jos puolet tämän foorumin topiceista EI olisi kukkahattujen aloittamia jeesustelutopicceja ///
    En tosiaankaan ymmärrä miksei näitä vääntöjä voisi keskittää pelkästään tuonne Turvallisuus-osioon??? Jumankekka, joka hemmetin palsta Myydään ajovarusteita -osiota myöten käsittelee ajonopeutta. Voisiko tälle tehdä viimein jotakin?

    -hh-
  12. #132
    Lainaa (harmaahukka @ Touko. 08 2009,08:11) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
    Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin *.


    Hauskaa voi olla molemmilla tavoilla, olen kokeillut ja nauttinut molemmista vähintäänkin yhtä paljon. Rajoja kokeillessa pitää vain muistaa, että setä siniset tai fysiikan lait voivat rankaista kovalla tavalla. Ne faktat vain ovat ainakin tällä hetkellä hyväksyttävä tässä yhteiskunnassa sekä universumissa. Muutosta niihin voi jokainen yrittää.

    Jos nalli napsahtaa, niin sakoista selviää aina rahalla, siitä toisesta onnettomasta ei välttämättä.

    Ja jos käy jomminkummin, niin ei ainakaan kannata kovin niistä puhua. Hävetä ennemmin.
    No miksi ihmeessä sitten kumoat omat päätelmäsi heti ensimmäisen tasapuolisen lausahduksen jälkeen? Ei siis sittenkään saa ihan itse valita haluaako ajaa hiljaa vai ripeästi - saa siis olla kyllä vetomies kunhan vaan ajelee alinopeutta

    Mtään muuta vaaraahan ns. ylinopeudessa ei ole kuin ko. rikollisen ajoluvan menetys. Joustavasta ajotavasta ei ole kenellekään vaaraa - mikäli tilannenopeus on oikea - ja nopeusrajoitusen ylittäminen myös kasvattaa kivasti valtion tuloja. Siis kaikki hyötyvät

    Muutosta parempaan pitää aina yrittää ja toivoa jaksaa... Hävetähän tässä pitää lähinnä tämän yhteiskunnan puolesta.

    -hh-
    Lukemisen ymmärtäminen auttaa joskus. Siis niinkuin ilman ennakkokäsityksiä ja-ajatuksia.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  13. #133
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
    150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään. *
    Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.
    Niin, niin mutku (suomalaiskansallista perinnettä jatkaen) mun pyörällä ei voi, niin ei saa muutkaaan nauttia. Ne pitää haukkua. Vain se mikä sopii mun pyörälle on se ainoa oikea. (kunnes mä vaihdan toisen tyyppisen pyörän, sit on taas se tyyli oikein).
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  14. #134
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
    150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään. *
    Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h Ymmärrän toki että varsin moni sportti-pyörä voi noin ollakin, mutta epäilen vahvasti onko kuitenkaan se enemmistö Suomen fillarikannasta sporttipyöriä

    Oma, henk.koht. valintani mp-matkailussa keskittyy aina oikein etsiskellen noita 60...80...100km/h tiestöä ja tuolle 120km/h-baanoille mennään vain ja ainoastaan jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Mutta tosiaan tämä on vain henk.koht. valintani kun omasta mielestäni 100+ nopeuksissa se nautinto katoaa, mutta Kawani ei mikään sport-luokiteltu olekaan ja siten edustan ilmeisesti motoristien vähemmistöä -kö
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #135
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 08 2009,08:22) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Touko. 08 2009,08:11) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 07 2009,20:44) kirjoitti
    Mä vaan en ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että miksi suurin osa tässäkin threadissä kirjoittelevat itseään vetomiehiksi luokittelevat ihmiset eivät ymmärrä joidenkin voivan nauttia ajamisesta jopa alle nopeusrajoitusten ja sitten taas aidan toisella puolen ei ymmärretä asiaa toisinpäin

    //////

    Jos nalli napsahtaa, niin sakoista selviää aina rahalla, siitä toisesta onnettomasta ei välttämättä.

    //////

    Ja jos käy jomminkummin, niin ei ainakaan kannata kovin niistä puhua. Hävetä ennemmin.
    No miksi ihmeessä sitten kumoat omat päätelmäsi heti ensimmäisen tasapuolisen lausahduksen jälkeen?

    //////

    Hävetähän tässä pitää lähinnä tämän yhteiskunnan puolesta.

    -hh-
    Lukemisen ymmärtäminen auttaa joskus. Siis niinkuin ilman ennakkokäsityksiä ja-ajatuksia.
    Tottapa toisaalta; luin hieman "malka silmässä". Totesithan myös muutosta kaivattavan...

    Silti mitään hävettävää en asiassa näe, enkä puhunut mitään aina kaikille osapuolille yhtä traagisista liikenneonnettomuuksista, vaan epäoikeudenmukaisista rangaistuksista vaarattomista tilanteista.

    Vääryyksien murehtimiseen tämäkin paikka on motoristeille olemassa - eikä sitä paitsi meitin terapeuttisia purkautumisia sanomalehtien yleisön osastoille huolittaisikaan...

    -hh-
  16. #136
    Lainaa (HiTec @ Touko. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h
    Mikä tahansa alle 10 vuotta vanha pyörä.
  17. #137
    Lainaa (maketku @ Touko. 08 2009,18:51) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Touko. 08 2009,09:41) kirjoitti
    Ja sulla on faktaa iskeä tiskiin millainen on se enemmistö-pyörä tässä maassa, jos kerran yli 50% tämän maan fillareista "alkaa vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia" @150km/h
    Mikä tahansa alle 10 vuotta vanha pyörä.
    Nå, entäs ne tiet, alkaako nekin toimimaan 150 k/h jälkeen, ja kanssakulkijat
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  18. #138
    Palataanpas takaisin aiheeseen.
    Seuraava tarina on fiktiivinen, en kanna siitä juridista vastuuta.

    Autoillessa käytän tutkanpaljastinta. Ajan poikkeuksetta pitemmät matkat tikkari+20, eli juuri edullisemman maksuluokan puolella ja paljastimella varustettuna. Nopean laskutoimituksen mukaan säästän omilla ajokilometreillä useamman vuorokauden matkustusajassa verraten lainkuulijaisen kaverin toimintaan.
    Tänään vältin jälleen kahdet sakot, päivän aikana ajoa autolla tuli ~550km. Helvetin itsekästä ja typerää puuhaa, jeps. Autolla kuitenkin ajan koska on pakko, joten pystyn perustelemaan omassa pienessä päässäni lain ulkopuolisen toimintani.
    Moottoripyörällä ajan koska haluan...ja usein sitä vauhtia kuin haluan, mutta turvalaitteita en ole alkanut harrastepeliin laittamaan. Se iso sakko tulee jos on tullakseen niin nopeasti, että paljastimen apu olisi aika heikko.
    *fiktiivinen osuus päättyy*

    Summa-summarum, alkuperäiseen kysymykseen: Olen harkinnut.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  19. #139
    En ole harkinnut tutkanpaljastinta, vaan tehokkaampaa pyörää jotta pääsen paremmin poliisia pakoon ja vielä kaiken lisäksi brutaalisti tatti pystyssä!!!
    Moision Mopoilija

    Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
  20. #140
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
    150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään. *
    Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
  21. #141
    Lainaa (jskanerva @ Touko. 08 2009,19:04) kirjoitti
    Nå, entäs ne tiet, alkaako nekin toimimaan 150 k/h jälkeen, ja kanssakulkijat
    Riippuu toki tiestä, mutta suurimmaksi osaksi joo... mutkat ja ennenkaikkea tien kallistukset pääsevät oikeuksiinsa paremmin tuolla 130-150km/h tienoilla..

    Mutta se on sinun itsekin varmasti helppo todeta, ota joku hyvä mutka ensin kuuttakymppiä ( huomioliivit päällä, tottakai ) ja sen jälkeen sama mutka sataakahtakymppiä, huomaat kyllä kumpi vetää suun hymyyn ja kumpi ei
  22. #142
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
    ok, my bad.
  23. #143
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
    Jahas, on siis ok nauttia, jos vaara saavutetaan ajoneuvon teknistä kuntoa heikentämällä tai käyttämällä niin vanhaa pyörää, että sen ominaisuudet vastaavat Brasilian slummissa 10 vuoden ajan joukkoraiskattua ratapyörää. Missä nyt viipyvät pienet koululaiset, tielle teleporttautuvat 6-henkisen perheen yksinhuoltajaisät tai kolmion takaa hyväuskoisesti eteen tulevat Fiat 127:t?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #144
    Lainaa (vetomies @ Touko. 09 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 08 2009,22:18) kirjoitti
    Jos ajatuksella lukisit niin mielestäni selitin ihan samaa... Pointti oli siinä että nykyisin pyörät ovat liian "hyviä" Suomen oloihin, laillisesti ei pääse nauttimaan missään, omalla ritsallani taas nauttii hiljaisemmissakin nopeuksissa.
    Jahas, on siis ok nauttia, jos vaara saavutetaan ajoneuvon teknistä kuntoa heikentämällä tai käyttämällä niin vanhaa pyörää, että sen ominaisuudet vastaavat Brasilian slummissa 10 vuoden ajan joukkoraiskattua ratapyörää. Missä nyt viipyvät pienet koululaiset, tielle teleporttautuvat 6-henkisen perheen yksinhuoltajaisät tai kolmion takaa hyväuskoisesti eteen tulevat Fiat 127:t?
    Onko se tosiaan niin vaikeaa tajuta että pyöriä ja ihmisiä on erilaisia? Minun ei tarvitse rikkoa lakia että nauttisin moottoripyöräilystä. Eikä se tee pyörästä epäkuntoista tai huonoa jos se ei alunperinkään ole suunniteltu 200km/h ajettavaksi.

    Aika suppea näkökanta on toisilla, heidän tapansa on ainoa oikea tapa harrastaa ja muut ovat pahinta pohjasakkaa. Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
  25. #145
    Eipä ole tullut harkittua tuollaista laitetta. Pari vuotta sitten alkoi tuntua siltä, että r6:lla oli turhan tylsää noudattaa rajoituksia joka paikassa ja toisaalta kovaa ajaminen tulee kalliiksi. Lisäksi kun paljastimesta saa sakot, niin eipä sekään hirmuisesti houkuta. Selkeästi kalliimpaahan tuo pyörän vaihtaminen toisenlaiseen on kuin tutkanpaljastin, mutta eipä tuota ole tarvinnut katua. Katteeton yksimukinen rajoittaa kummasti menohaluja, kun pää ei meinaa pysyä harteilla liian kovassa kyydissä.

    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,19:03) kirjoitti
    80kmh nopeudesta voi saada kiksejä jos alla on yksimukinen kurapyörä ja edessä sorapohjainen syheröinen pätkä, ei muuten.
    Tämä oli mulla syy pyörän vaihtoon. Nykyään 80 km/h on oikeissa olosuhteissa uskomattoman hauska nopeus *
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  26. #146
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
    Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
    Kukas sitä nyt koheltamaan oli haluamassa? Itse en havainnut mitään siihen viitaavaakaan yhdessäkään viestissä.

    -hh-
  27. #147
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 09 2009,15:37) kirjoitti
    Aika suppea näkökanta on toisilla, heidän tapansa on ainoa oikea tapa harrastaa ja muut ovat pahinta pohjasakkaa. Sama itsekkyys kyllä paistaa siinäkin että pitäisi saada koheltaa omaa "harkintakykyä" käyttäen muun liikenteen seassa.
    Vastoin käsitystäsi vanhalla moottoripyörällä tai autolla ajaminen ei tee ihmisestä pahinta pohjasakkaa. Olen itsekin ajanut Fiat 600:lla kilpaa Helsingistä Tampereelle ilman, että ohi pyyhältäneet autoilijat huomasivat mitään erikoista. Myös vanhat mp:t ja niiden ominaisuudet ovat tuttuja.
    Tiedustelin ainoastaan logiikkaa ajatuksesi takana, mutta aiempien vastausten perusteella en suhtaudu kovin toiveikkaasti siihen, että edes itse tietäisit sitä..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #148
    Joo turha näistä on huolii, jatkaa vaa täysil ajamista ja jos napsahtaa nii sit napsahtaa ja ollaa ilman korttia ja maksetaa sakkoja. Mut jos ei nii sit saadaanki ajella rauhassa, ei ennen ainakaa koskaa oo tullu sakkoja
    --GsxR:iä--
  29. #149
    Lainaa (maketku @ Touko. 07 2009,21:15) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Touko. 07 2009,20:29) kirjoitti
    150km/h tuntuu moottoritiellä kuin olisi pillastuneen härän selässä, mutkia ei siihen kaipaa lisäksi yhtään. *
    Ok, tuolta pohjalta joku 150kmh voi tuntua vaaralliselta nopeudelta moottoritiellä.. mutta suurin osa pyöristä alkaa oikeastaan vasta toimimaan ja olemaan hyviä ajettavia noissa nopeuksissa.
    Sitten olet saattanut hankkia Suomen oloihin hieman vääränlaisen pyörän.
  30.  
  31. #150
    Luulenpa että paljastinharjoitukset kannattaisi aloittaa kotilolla ihan omankin turvallisuuden takia
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen