Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 195:sta
  1. #61
    Lainaa (Jyppendaal @ Touko. 05 2009,17:34) kirjoitti
    Olen harkinnut, myös tuollainen hirvivaara-softa olisi mukava.
    On vaan mahdoton ajatus elämisestä yhteiskunnassa, jossa meitä valvotaan ja me valvomme valvojia. Miettikääs jokainen mihin tämä vielä johtaa, kun tuolla Arkadianmäellä lamput ovat ilmeisesti tyystin sammuneet?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #62
    Nollatoleranssia tullaan valvomaan ankarasti:

  3. #63
    Ei ole tarvetta paljastajille. Sitä kun pääsääntöisesti ajaa rajoitusten mukaan, niin turha kampe minun kohdalla. Kaksi kertaa autolla saanut sakot, viiden vuoden välein tarvitsee maksaa jotta pysyy tolkku ajossa. Molemmilla kerroilla kuitenkin ihan oma virhe, ja kiltisti maksoin. Pyörällä ei ole edes tolppa välähtänyt, en silti ole jalkoihin jäänyt.

    Eikös tuollaisella tutkanpaljastimen hinnalla saa aika monta ratapäivää tai vastaavaa, jossa saa sitten ihan rauhassa luukuttaa?
  4. #64
    Lainaa (2jorma2 @ Touko. 05 2009,10:11) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 05 2009,09:10) kirjoitti
    On se kyllä ihmeellinen tuo ihmisen mieli. En ole koskaan käsittänyt sitä pakonomaista tarvetta rikkoa nopeusrajoituksia ja myöskin sitä että jos sellaisesta jäädään kiinni niin poliisi ja yhteiskunta on paskoja kun tekevät tuollaista kiusaa minulle, eivätkä anna ajella vapaata nopeutta oman mielen mukaan. Lisäksi vielä alkaa samoja ihmisiä sapettamaan se, että kun he ovat tietoisesti ensin rikkoneet sääntöjä ja saavat siitä hyvästä vielä rahallisen sanktion, niin se on heidän mielestään kohtuuton. Mihin se suoraselkäisyys ja miehisyys sekä vastuu omista teoistaan ja niiden seurausten kantamisesta on unohtunut, sitä saa mitä tilaa.
    Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia millään ajoneuvolla pysyä rajoitusten puitteissa, koska ne kuitenkin ovat säädetty kaikkia tielläliikkujia varten (erikseen ovat sitten ajoneuvokohtaiset rajoitukset) siksi että etäisyyden ja nopeuden arviointi helpottuisi itsensä ja muiden osalta erilaisissa tilanteissa. Ei ole ollut tarvetta ajaa sen kovempaa kuin kyltissä seisoo, ajoissa kun lähtee niin ei tarvitse kaahottaa ja jos aikataulu mene persiilleen, niin sille ei voi mitään.
    Jos aivan hirvittävä vauhdinnälkä iskisi, niin menisin ennemmin sellaiselle radalle tai tapahtumaan, jossa saa sitten luvan kanssa pistellä kahvaa kaakkoon, ei tarvitsisi huolehtia muusta liikenteestä eikä todellakaan tulisi mitään yllättävää eteen, autobahnillekkaan ei ole pitkä matka suomesta jos on ihan pakko päästä yleisön edessä pullistelemaan.
    Juuri näiden jatkuvasti nopeusrajoituksia ja sääntöjä rikkovien vuoksi joutuu myös muut kärsimään jopa ylilyövistä sääntöjen kiristämisistä, sama tapahtuu joka paikassa jossa yritetään vääryydellä ajaa vain omaa etuaan. Siellä on aina virkamies, joka ei ole koskaan pitänytkään asian laidasta ja hän sorvaa sellaisen säännön tai lain läpi että kenelläkään ei ole sitten mukavaa, miksi ehdon tahdoin sitten halutaan ärsyttää tällaista henkilöä, kun tiedetään että siitä ei hyvä seuraa.
    Hyvä puheenvuoro! Sopivan kapealta sektorilta katsottuna, jotta se kuulostaa uskottavalta faktalta. Höystettynä vielä ev.lut uskon herranpelolla ja vaatimuksella esi-isien suomalaisen miehen suoraselkäisyydestä. Jos ei muuten niin sitten raippaa lisää. Sanktioita en ole saanut, mutta pidän niitä silti kohtuuttomina. (eli minä saan arvostella koska en ole saanut, mutta ne jotka on saanut pitäköön turpansa kiinni jos haluavat säilyttää edes miehisyyden rippeitäkin). Ajan muun liikenteen mukana ja ainakin kehäteillä ruuhkassa pyrin säilyttämään huomioni puusilmä autoilijoissa enkä siinä, että mahdollisesti nopeuteni ylittää hetkellisesti suurimman sallitun. Ai niin, ja itse asiaan. Kyllä sellainen tutkan paljastin vois olla ihan mukava laite. Minullekkin jonka kivekset on laskeutuneet jo lähelle polvia, enkä kuulu lehdistön mainitsemaan kaahariporukkaan.
    Ei tässä kukaan vauhdinnälkään välttämättä tutkanpaljastinta vaan sain aiheen perusteella sellaisen käsityksen, että jos 5km/h ylinopeuksista aletaan heti lyömään sakkoja(lue; kyttäämään ja pilkunviilaamaan) nii miksei hankkisi paljastinta`? Ei toi 5kmh iso ylitys ole, ainakaan maanteillä. Tietysti vetomiehillä ja muilla vauhdinnälkäisillä on tolle paljastilaitteelle omat käyttötarkotuksensa.
    Liikenteessä on paljon muitakin rikollisia.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  5. #65
    5km:n ylitys on nollatoleranssilla se 5:n ylitys ja onhan tuommonen tarkkuus kieltämättä hankala ylläpitää. Miettikääs mitä lainvalvoja haluaa, sillä, että se mahdollisesti ottaa tuommosia 0-toleransseja käyttöön. Se haluaa, että rajoitusnopeus on todella rajoitusnopeus ja haluaa liikenteen rajaavan nopeutensa niin paljon alle rajoituksen, ettei rajoitus ylity. Siis halutaan, että 100:n alueella liikennevirta etenee vaikkapa 85-90:ä. Silloinhan marginaalia on jo jopa 15 ja noudattaminen on helppoa. Ei se sen vaikeampaa ole.
  6. #66
    Ilmeisesti suomessa ajetaan niin hyvin nopeusrajoituksia noudattaen, jotta sakotuskäytäntöä pitää tiukentaa, että saadaan sakoista tulevat valtion tulot pysymään budjetissa! *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #67
    Lainaa (sky @ Touko. 05 2009,21:22) kirjoitti
    Ilmeisesti suomessa ajetaan niin hyvin nopeusrajoituksia noudattaen, jotta sakotuskäytäntöä pitää tiukentaa, että saadaan sakoista tulevat valtion tulot pysymään budjetissa! *
    Näin se lainkuuliaisuus palkitaan.
    -
  8. #68
    Kenellekään muuten koskaan ikinä juolahtanut mieleen, että jos on täydellisen mahdotonta ajaa rajoitusten puitteissa, kenties vikaa ei ole vain rajoituksissa? En tällä sano enkä väitä, etteivätkö olisi niitä laskeneet tasaista tahtia, ja ylilyöntejäkin mahtuu joukkoon.

    Mutta jos tuntuu siltä, että koko ajan joutuu varomaan, ettei tule puhuttelua, napsahda sakot, lähde läsy kuivumaan, jne - ehkäpä kannattaisi vilkaista peiliin? Aivan tarkalleen mihin minulla on aina niin mahdoton kiire, ja onko näin pakko olla asian laita?

    Moottoripyörä kun on vielä harrastekulkuneuvo, niin on vielä vaikeampi käsittää, mitä moisella koheltamisella oikein luullaan saavutettavan. Ja jos on kaikesta huolimatta aivan pakko päästä ajamaan kadulla kovaa, löytyy paljon sellaisia paikkoja, missä niinkin voi tehdä siten, että on oikeasti pirun pieni riski jäädä kiinni.

    En tajua varsinkaan tuota muiden seassa koheltamista, siitä joutaakin ´napsahtaa´ ja tuntuvasti. Ja sitä näkee ainakin pääkaupunkiseudulla ihan päivittäin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #69
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2009,21:37) kirjoitti
    Moottoripyörä kun on vielä harrastekulkuneuvo, niin on vielä vaikeampi käsittää, mitä moisella koheltamisella oikein luullaan saavutettavan.
    Tuossapa tuo tulikin. Käännäpä ajatus toisinpäin. Harrastamisenhan pääsääntöisesti kuuluu olla hauskaa. Vai mitä?
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  10. #70
    Lainaa (Midas @ Touko. 05 2009,21:43) kirjoitti
    Tuossapa tuo tulikin. Käännäpä ajatus toisinpäin. Harrastamisenhan pääsääntöisesti kuuluu olla hauskaa. Vai mitä?
    Tämäpä onkin siitä aika mukavan monipuolinen harrastus, että vauhdin hurma on vain yksi osa sitä. Näitä sivustoja lukiessa tosin voisi toisin luulla!

    Ja jos muuten lähtökohtana on se, että minulla pitää olla liikenteessä hauskaa, ja muusta viis, niin sitten on kai aika turha tulla nettiin rutisemaan, kun saa pikavoittoja. Varsinkin jos ei malta mennä pitämään sitä hauskaansa sellaisille seuduille, missä voitonjakotiheys on pieni.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #71
    Lainaa (Midas @ Touko. 05 2009,21:43) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2009,21:37) kirjoitti
    Moottoripyörä kun on vielä harrastekulkuneuvo, niin on vielä vaikeampi käsittää, mitä moisella koheltamisella oikein luullaan saavutettavan.
    Tuossapa tuo tulikin. Käännäpä ajatus toisinpäin. Harrastamisenhan pääsääntöisesti kuuluu olla hauskaa. Vai mitä?
    Valitettavasti noiden sosialidemokraattien ideologia kiteytyy iskulauseeseen "Kun minulla ei ole kivaa, muillakaan ei saa olla kivaa", ja heidän pitää ehdottomasti kiusata itseään masokistisesti niin, että mikään harrastus ei vahingossakaan tuottaisi heille mielihyvää. Säälittävää jengiä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  12. #72
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2009,21:47) kirjoitti
    missä voitonjakotiheys on pieni.
    Näihin päiviin asti minäkin luulin, että moottoritien rampissa on pieni voitonjakotiheys.
    636 -> 998
  13. #73
    Lainaa (Midas @ Touko. 05 2009,07:41) kirjoitti
    Lainaa (Eki- @ Touko. 05 2009,00:15) kirjoitti
    Lainaa (Midas @ Touko. 04 2009,22:46) kirjoitti
    Ennemminkin olen harkinnut pyörän myyntiä, kun tuntuu tuo ylinopeus olevan synneistä pahin.
    Itse olen harkinnut, että jos tätä paskaa vielä viedään paljon pidemmälle niin siirryn takaisin endurometsään.
    Juurikin näin...
    Jep, enskapolulle vaan vetomiehet. Siellä saa ajaa just niin kovaa kuin haluaa ja uskaltaa. Ja on myös PALJON kivempaa kuin liikenteessä räppääminen koskaan voi olla.
    Viime kesänä tuohon vähän jo hurahdin kun Yamaha WR250F oli käytössä hetken. Täytyy varmaan hankkia oma enska tänä kesänä.
  14. #74
    Lainaa (Eki- @ Touko. 05 2009,23:02) kirjoitti
    Näihin päiviin asti minäkin luulin, että moottoritien rampissa on pieni voitonjakotiheys.
    voin paljastaa sinulle sellaisen salaisuuden, että Suomessa löytyy muutama hassu sata km moottoriteitä, ja ne ovat myös maamme vilkasliikenteisimpiä teitä, mikä tarkoittaa samalla sitä, että niiden varrella on myös valvontaa.

    Jos viittaat siihen toiseen threadiin, niin todennäköisyyttä voitonjakoon on varmastikin kasvattanut entisestään myös se, että kyseisestä rampista lähtiessään on moni muukin ´hieman´ aukaissut. Viereisellä huoltsikalla vieraillessaan jepareiden täytyisi olla umpikuuroja, jotta eivät tietäisi ihan tarkalleen, mikä on meininki viereisissä moottoritieliittymissä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #75
    Lainaa (Bomber @ Touko. 05 2009,22:34) kirjoitti
    Valitettavasti noiden sosialidemokraattien ideologia kiteytyy iskulauseeseen "Kun minulla ei ole kivaa, muillakaan ei saa olla kivaa", ja heidän pitää ehdottomasti kiusata itseään masokistisesti niin, että mikään harrastus ei vahingossakaan tuottaisi heille mielihyvää. Säälittävää jengiä.
    Paitsi että lokeroit ihmisiä puolueisiin omien oletustesi perusteella, olet käsittänyt asian ihan väärin.

    Kyllä minulla on kivaa, kun ajan moottoripyörällä. Saan vain ehkä kiksini ko. lajissa vähän erilaisista jutuista kuin sinä.

    Eikä haittaisi tippaakaan, jos osaisitte valita ne paikat, missä pidätte sitä omaa kivaanne. Ei vaan tunnu millään onnistuvan, ainakaan kaikilta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #76
    Senkun valvovat ei vaikuta ohjaukseen.
    Se ei pelaa joka pelkää
  17. #77

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2009,23:33) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Touko. 05 2009,22:34) kirjoitti
    Valitettavasti noiden sosialidemokraattien ideologia kiteytyy iskulauseeseen "Kun minulla ei ole kivaa, muillakaan ei saa olla kivaa", ja heidän pitää ehdottomasti kiusata itseään masokistisesti niin, että mikään harrastus ei vahingossakaan tuottaisi heille mielihyvää. Säälittävää jengiä.
    Paitsi että lokeroit ihmisiä puolueisiin omien oletustesi perusteella, olet käsittänyt asian ihan väärin.

    Kyllä minulla on kivaa, kun ajan moottoripyörällä. Saan vain ehkä kiksini ko. lajissa vähän erilaisista jutuista kuin sinä.

    Eikä haittaisi tippaakaan, jos osaisitte valita ne paikat, missä pidätte sitä omaa kivaanne. Ei vaan tunnu millään onnistuvan, ainakaan kaikilta.
    Ei kai kikseistä ole kysymys, ennemminkin siitä että 100kmh alueella ajat 115kmh suoralla tiellä ja siitä kirjoitetaan lappu, ja sitten ajat kaupungissa 40 alueella 53kmh ja kolahtaa lappu postiluukusta, ja kerran kun vielä erehdyt lankeamaan tuohon niin VALDAVANSUUREN rikoksen tekemiseen niin valtio palkitsee itseänsä tekemällä sinun työssäkäyntisi mahdollisimman vaikeaksi! Ja kun tämä sossudemokratia on juuri niin vitun tyhmä kuin se on,eikä se perkeleen pettuleipämasokisti tajua että raipalla se ei saa muuta kuin turpiinsa! Jos ei valtio kunnioita kansaansa niin turha kai se on kansaltakaan muuta odottaa kuin samaa kusetusta, ja mihin se johtaa..? No kumpikaan ei saa mitään,valtio polkee paikallaan kun ei kukaan viitsi paskaa kumartaa, ja kansa saa lisää raippaa kun se ei kunnioita, mutta aikojen kuluessa selkänahka paksuuntuu niin että ei se raippa enää tunnu missään, ja millä helevetillä siltä raipatulta loppukädessä enää työtä tämänkaltaisen valtion hyväksi vaadit? raipallako? Ja paskat!! Tuo kaikki kääntyy lopulta itseänsä yhteiskuntaa vastaan,seuraa kaaos jonka jälkeen jokaista vituttaa.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  18. #78
    Lainaa (Tyyppi @ Touko. 05 2009,21:19) kirjoitti
    5km:n ylitys on nollatoleranssilla se 5:n ylitys ja onhan tuommonen tarkkuus kieltämättä hankala ylläpitää. Miettikääs mitä lainvalvoja haluaa, sillä, että se mahdollisesti ottaa tuommosia 0-toleransseja käyttöön. Se haluaa, että rajoitusnopeus on todella rajoitusnopeus ja haluaa liikenteen rajaavan nopeutensa niin paljon alle rajoituksen, ettei rajoitus ylity. Siis halutaan, että 100:n alueella liikennevirta etenee vaikkapa 85-90:ä. Silloinhan marginaalia on jo jopa 15 ja noudattaminen on helppoa. Ei se sen vaikeampaa ole.
    Ideana ihan käyttökelpoinen, kunhan samalla vaihdetaan 100km/h rajoitukset esim. 140km/h rajoituksiksi..
    ZX-10R + ZX-6RR
  19. #79
    Lainaa (Laikkakone @ Touko. 05 2009,18:47) kirjoitti
    Lainaa (Smokdiver @ Touko. 05 2009,17:05) kirjoitti
    Lainaa (Laikkakone @ Touko. 05 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 05 2009,11:43) kirjoitti
    Ei kai täällä palstalla oikeasti joku kuvittele että tuon tyyppisellä päiväkerhovalistuksella vaikutetaan aikuisten ihmisten asenteisiin tai toimintamalleihin yhtään mitenkään?
    Ei vai? Kyllähän tuo virkamiestasolta ja mediasta tursuava propagandakin hyvin näkyy uppoavan suurimpaan osaan kansasta.
    Näköjään samanlaistahan päiväkerhovalistusta sääntöjen rikkojat harrastaa.
    Toiset vain arvostavat hengeään liikenteessä enemmän kuin toiset
    Jos vastustaa älytöntä kyttäyksen lisäämistä, niin tarkoittaako se että olet automaattisesti sääntöjen rikkoja?
    Jos joku ei liikenteessä osaa arvostaa muiden turvallisuutta, ni kyllä kannatan kyttäyksen lisäämistä.

    Ja toisekseen, jos ajamisesta saa kiksejä vain silloin kun harrastukseen liittyy ylinopeutta ja vaarallisia tilanteita yleisessa liikenteessä, voisi silloin harkita kallonkutistajalla käyntiä.
    MUSTA GSX-750 F 2006
  20. #80
    Liian pienet nopeusrajotukset on kielettyä hedelmää eli sitä ajaa ihan piruuttaan 80km/h:n alueella 87km/h. Entä jos rajotukset nostettaisiin niin suuriksi, että ylinopeutta ei ole järkevä ajaa? Tai mitä jos poistetaan rajotukset kokonaan? Ainakin ihmisten pitäisi oppia arvioimaan missä voi ajaa miten lujaa.(lue: käyttämään omia aivojaan)
    Tietysti tielle liittyminen on helpomaa, jos tietää miten lujaa sieltä tullaan.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  21. #81
    Lainaa (T-Doggy @ Touko. 06 2009,07:21) kirjoitti
    Liian pienet nopeusrajotukset on kielettyä hedelmää eli sitä ajaa ihan piruuttaan 80km/h:n alueella 87km/h. Entä jos rajotukset nostettaisiin niin suuriksi, että ylinopeutta ei ole järkevä ajaa? Tai mitä jos poistetaan rajotukset kokonaan? Ainakin ihmisten pitäisi oppia arvioimaan missä voi ajaa miten lujaa.(lue: käyttämään omia aivojaan)
    Tietysti tielle liittyminen on helpomaa, jos tietää miten lujaa sieltä tullaan.
    Ei tule ikinä toimimaan.Tosin arkkukauppiaan bisnes varmasti alkaisi kukoistaa...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  22. #82
    Lainaa (Bali Sunset @ Touko. 06 2009,01:25) kirjoitti
    Ei kai kikseistä ole kysymys, ennemminkin siitä että 100kmh alueella ajat 115kmh suoralla tiellä ja siitä kirjoitetaan lappu, ja sitten ajat kaupungissa 40 alueella 53kmh ja kolahtaa lappu postiluukusta, ja kerran kun vielä erehdyt lankeamaan tuohon niin VALDAVANSUUREN rikoksen tekemiseen niin valtio palkitsee itseänsä tekemällä sinun työssäkäyntisi mahdollisimman vaikeaksi!
    Eli jäät kolme kertaa kiinni ylinopeudesta, jonka jälkeen korttisi otetaan vähäksi aikaa kuivumaan. Ja on etukäteen tiedossa, että 3 kertaa jos käy näin, silloin lähtee. Yhyy yhyyy - kylläpä on jälleen tapahtunut oikeusmurha ja huutava vääryys!

    Ja jos erityisen kipeästi tarvitsee korttia esim. töissä käymiseen, sitten varmaan kannattaisi pitäisi pitää huoli, ettei noin pääse tapahtumaan. Ellei tästä huolimatta pysty, vaan ajelee jatkuvasti sellaisia nopeuksia, joista voi tulla sanomista, sitten on varmaankin itse hitusen kovapäinen, ja joutaa saada vähän tehokkaampaa opetusta.

    On muuten ihan paskapuhetta, että täällä olisi asiat jotenkin täysin persiillään esim. liikenteen osalta. Kyllä sellaisiakin maita löytyy, mutta Suomi ei ole yksi niistä. Syitä tähän kannattaa itse kunkin tuumia, mutta haluamienne erivapauksien oikeutukset täytyy kyllä kaivaa jostain muualta kuin tuosta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #83
    Lainaa (T-Doggy @ Touko. 06 2009,07:21) kirjoitti
    Tai mitä jos poistetaan rajotukset kokonaan? Ainakin ihmisten pitäisi oppia arvioimaan missä voi ajaa miten lujaa.(lue: käyttämään omia aivojaan)
    Tähänkin maahan rajoitukset tulivat muutama vuosikymmen sitten, kun liikennemäärät alkoivat kasvaa, jolloin onnettomuustilastot kävivät varsin ruman näköisiksi. Viimeisinä vapaan nopeuden vuosina taisi kuolla nykypäivään verrattuna jopa lukumääräisesti enemmän ihmisiä, vaikka nykyisin on liikennemäärät aivan täysin eri luokkaa, moninkertaiset tai monikymmenkertaiset. Ajoneuvojen turvajärjestelmätkään eivät toki olleet tuohon aikaan kovin kaksisia, jne, mutta tässä valossa voi silti olla melko haastavaa myydä tuota ideaa päättäjille.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #84
    Lainaa (pecha @ Touko. 06 2009,07:33) kirjoitti
    Tähänkin maahan rajoitukset tulivat muutama vuosikymmen sitten, kun liikennemäärät alkoivat kasvaa, jolloin onnettomuustilastot kävivät varsin ruman näköisiksi.
    Rajoitukset olivat käytössä huomattavasti aikaisemmin, mutta viimeiset vapaan rajoituksen alueet poistettiin 70-luvulla. Jos ne palautettaisiin, uskotko, että tilanne täällä kävisi liikenteen uhrien määrän osalta yhtä pahaksi kuin Saksassa? Olen käsittänyt, että siellä olisi, jos mahdollista, vielä suurempi liikennetiheys kuin Suomessa, mikä tietysti lisää onnettomuuksia.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #85
    Lainaa (pecha @ Touko. 06 2009,07:26) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Touko. 06 2009,01:25) kirjoitti
    Ei kai kikseistä ole kysymys, ennemminkin siitä että 100kmh alueella ajat 115kmh suoralla tiellä ja siitä kirjoitetaan lappu, ja sitten ajat kaupungissa 40 alueella 53kmh ja kolahtaa lappu postiluukusta, ja kerran kun vielä erehdyt lankeamaan tuohon niin VALDAVANSUUREN rikoksen tekemiseen niin valtio palkitsee itseänsä tekemällä sinun työssäkäyntisi mahdollisimman vaikeaksi!
    Eli jäät kolme kertaa kiinni ylinopeudesta, jonka jälkeen korttisi otetaan vähäksi aikaa kuivumaan. Ja on etukäteen tiedossa, että 3 kertaa jos käy näin, silloin lähtee. Yhyy yhyyy - kylläpä on jälleen tapahtunut oikeusmurha ja huutava vääryys!

    Ja jos erityisen kipeästi tarvitsee korttia esim. töissä käymiseen, sitten varmaan kannattaisi pitäisi pitää huoli, ettei noin pääse tapahtumaan. Ellei tästä huolimatta pysty, vaan ajelee jatkuvasti sellaisia nopeuksia, joista voi tulla sanomista, sitten on varmaankin itse hitusen kovapäinen, ja joutaa saada vähän tehokkaampaa opetusta.

    On muuten ihan paskapuhetta, että täällä olisi asiat jotenkin täysin persiillään esim. liikenteen osalta. Kyllä sellaisiakin maita löytyy, mutta Suomi ei ole yksi niistä. Syitä tähän kannattaa itse kunkin tuumia, mutta haluamienne erivapauksien oikeutukset täytyy kyllä kaivaa jostain muualta kuin tuosta.
    Voi hyvä jumala tätä tyhmyyden määrää! Kyllä sitten syksyllä ihmetellään, kun joku kukkahattu saa ekan huomautuksen ja ottaa elämäntehtäväkseen ehkäistä toisen samanlaisen tulon ajamalla joka paikassa varmuuden vuoksi 20m/h rajoitusta hitaampaa. Ja näitä, kun tulee tarpeeksi tuonne, romahtaa teiden suorituskyky neljänneksen ja otsasuonet pullistelevat siellä kukkahattujonoissa.

    Ei ole vaikea veikata, että tullaan näkemään vielä paljon todella kiukkuisia ammatti-ihmisiä ja muuta porukkaa, jotka eivät halua viettää tuolla tienpäällä koko elämäänsä.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  26. #86
    Lainaa (pecha @ Touko. 06 2009,07:26) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Touko. 06 2009,01:25) kirjoitti
    Ei kai kikseistä ole kysymys, ennemminkin siitä että 100kmh alueella ajat 115kmh suoralla tiellä ja siitä kirjoitetaan lappu, ja sitten ajat kaupungissa 40 alueella 53kmh ja kolahtaa lappu postiluukusta, ja kerran kun vielä erehdyt lankeamaan tuohon niin VALDAVANSUUREN rikoksen tekemiseen niin valtio palkitsee itseänsä tekemällä sinun työssäkäyntisi mahdollisimman vaikeaksi!
    Eli jäät kolme kertaa kiinni ylinopeudesta, jonka jälkeen korttisi otetaan vähäksi aikaa kuivumaan. Ja on etukäteen tiedossa, että 3 kertaa jos käy näin, silloin lähtee. Yhyy yhyyy - kylläpä on jälleen tapahtunut oikeusmurha ja huutava vääryys!

    Ja jos erityisen kipeästi tarvitsee korttia esim. töissä käymiseen, sitten varmaan kannattaisi pitäisi pitää huoli, ettei noin pääse tapahtumaan. Ellei tästä huolimatta pysty, vaan ajelee jatkuvasti sellaisia nopeuksia, joista voi tulla sanomista, sitten on varmaankin itse hitusen kovapäinen, ja joutaa saada vähän tehokkaampaa opetusta.

    On muuten ihan paskapuhetta, että täällä olisi asiat jotenkin täysin persiillään esim. liikenteen osalta. Kyllä sellaisiakin maita löytyy, mutta Suomi ei ole yksi niistä. Syitä tähän kannattaa itse kunkin tuumia, mutta haluamienne erivapauksien oikeutukset täytyy kyllä kaivaa jostain muualta kuin tuosta.
    Anteeksi vaan hyvät kollegat, mutta aika hedelmättömäksi juupas eipäs keskusteluksi menee. Juuri eilen ajoin Roihuvuoren läpi ja siinä oli koulunkohdalla 30 km/h merkittynä lisäkilvellä 7-17. Olisko tällaiselle merkinnälle käyttöä muuallakin? Noin yleisesti sanoisin, että kyllä on helpompi pysyä lain oikealla puolella jos laki mielletään perustelluksi. Toivottavasti tästä ei nyt ala vääntöä mikä kenenkin mielestä mielletään perustelluksi.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  27. #87
    Lainaa (vetomies @ Touko. 06 2009,07:52) kirjoitti
    Rajoitukset olivat käytössä huomattavasti aikaisemmin, mutta viimeiset vapaan rajoituksen alueet poistettiin 70-luvulla. Jos ne palautettaisiin, uskotko, että tilanne täällä kävisi liikenteen uhrien määrän osalta yhtä pahaksi kuin Saksassa? Olen käsittänyt, että siellä olisi, jos mahdollista, vielä suurempi liikennetiheys kuin Suomessa, mikä tietysti lisää onnettomuuksia.
    Saksassa nopeus on vapaa vain moottoriteillä, ei muualla. Eikä moottoritietkään ole 100% rajoittamattomia, vaan esim. kaupunkien, tietyömaiden jne kohdilla on kyllä rajoitukset, ja niitä myös valvotaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #88
    Lainaa (Smokdiver @ Touko. 06 2009,06:10) kirjoitti
    Ja toisekseen, jos ajamisesta saa kiksejä vain silloin kun harrastukseen liittyy ylinopeutta ja vaarallisia tilanteita yleisessa liikenteessä, voisi silloin harkita kallonkutistajalla käyntiä.
    Kaikki eivät saa näitä mainitsemiasi "kiksejä" siitä että ajavat 80kmh mittarinopeudella suomen päästä päähän ja ihailevat vain "maisemia". Oikeastaan kuulostaa jopa aika pirun tylsältä tuollainen "harrastus", tuollaisessa tapauksessa hyppäisin mieluummin esim junaan, kallonkutistajallekaan en ajatellut mennä..



  29. #89
    Lainaa (maketku @ Touko. 06 2009,08:18) kirjoitti
    Kaikki eivät saa näitä mainitsemiasi "kiksejä" siitä että ajavat 80kmh mittarinopeudella suomen päästä päähän ja ihailevat vain "maisemia". Oikeastaan kuulostaa jopa aika pirun tylsältä tuollainen "harrastus", tuollaisessa tapauksessa hyppäisin mieluummin esim junaan, kallonkutistajallekaan en ajatellut mennä..
    Junatkin painelevat 120-200 km/h, joten oikea vaihtoehto taitaa olla traktori tai mopo
    Jollekin joogaajalle ajaminen esimerkiksi Turusta Tornioon 80 km/h voisi sopia, mutta useimmat ovat nukahtaneet viimeistään Laitilassa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #90
    Vois ostaa. Se on aika helppo siirtää esim prätkän tankinkorkkilaukun ja auton välillä. Olisko muita kiinnostuneita.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen