Tuolla MP-tallissa käydään kovaa kehuskelua Mobil Delvacin paremmuudesta? Yammu-kuskeja vaan oli huonosti keskustelussa mukana? Olen vähän skeptinen noiden ei MP-öljyjen suhteen...olenko suotta? Tonninen ässä on tossa pihassa ja uutta öljyä olis vailla? Houkutus Delvaciin on suuri;-)
Olisin kiitollinen mielipiteistä!
Ain't life a bitch!
Kyllä mulla on ainakin ollu Yamahassa Delvacit.. Takana joku 2000km, tähän mennessä toiminut hyvin.
Varmaan vois pian vaihtaa kun ovat pesseet koneen paskat pois.
Kytkin ainakin alkoi pelaamaan kuin unelma.![]()
Nyt toista kesää delvacit koneessa. Ei moittimista.
<p><strong> </strong></p>
Miten olette huomanneet Delvacin paremmaksi?
Ei sen puoleen... nyt castrol gps ja ei oiken napsaa.
Delvacista puhutaan kovasti, mut miten se käytännössä olis parempi kun toi ed. gps, jota en pidä ainakaan fjr:ään kovin kummoisena... *![]()
Ite vaihdoin delvacit pari päivää ja n:100km sitten,edelliset öljyt oli TB superbike ja ei hyvä vaihteita ei tahtonu saada päälle kytkin oli vähän ns.on/off mutta kun vaihdoin vacit koneeseen niin ehkä vanhan mopon mekaaniset äänetki hiljeni himpunverran ja vaihteet napsahtaa päälle paremmin, myös kytkin on pehmeämpi...![]()
![]()
Marauder vz 800. ex.954RR ex.fzr 1000
Mulla ainaki Thunderacessa pelaa hienostija näyttipä se ihan öljyltä kun kerran jo tänä keväänä laskin pois!viime syksynä laskin ne castrolin punaset 3 tonnin ajon jälkeen pois niin melkosta kuraa oli!
YZF1000R
Niin, siis mitä siis?(Hombre @ Touko. 04 2009,21:02) kirjoitti
Mulla on Opelissa ollu kolme kesää ja onko mulla *joku onelma?
Ei ainakaan vielä ole katti menny, vai mistä on kyse kun luokitukset täyttyy.
Koskaan ei ole kone tai katti menny yhdestäkään vehkeestä mihin olen dieselin moottoriöljyjä laittanut, itseasiassa en ole bensamoottorille tarkoitetuilla öljyillä ajanutkaan viiteentoista vuoteen vaikka bensa-auto on ollut koko ajan. 200l tynnyreissä saa firmat edullisesti koneisiin öljyä...
Purkaan sen joutuu kumminkin...
No on todellakin jos Opelilla ajelet! *(Sepi @ Touko. 04 2009,23:11) kirjoitti
Sen sijaan Delvac ja muutkin laadukkaat yleisöljyt sopivat kattibiileihin vallan mainiosti.
Power is nothing without mojo!
tunturiässään delvakit keväällä pistin, eroa valvolineen löyty heti, vaihteet toimii paremmin ja kytkin ei luista yläkierroksillakaan,kummastutti vaan kun oilit laitoin ja kokeilin ekaa kertaa niin tuntu et rutisi pykälät enempi,
mutta moottori kun lämpeni toisen kerran niin johan napsahtelikin pykälät nätisti.
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Laitoin syksyllä delvccia jammun koneeseen ja nyt olen ajanut jotain 1000 km, eli sen pidempää tutkimusta en ole vielä ehtinyt suorittaa. Hyvinhän tuo tuolla tuntuu pyörivän ainakin toistaiseksi. En ole huomannut koneen käytöksessä mitään eroa aikaisempiin öljyihin (castrollia ja motorexiä) verrattuna ja enpä usko, että mitään sen kummempaa analyysiä pystyn perstuntumalta tekemäänkään, joten se siitä. Jatkossa laitan ko. öljyä tiisselinissanin ja oman pyörän lisäksi myös emännän ER-5:een. *![]()
Yamaha FZR 600 ´90
Lisäaineina mm sinkkiä ja fosforia, kuulemma kyseiset aineet lyhentävät katin ikää.(Sepi @ Touko. 04 2009,23:11) kirjoitti
Sopii korjata, jos on parempaa tietoa,
Turbo Bandit
kuluneet neljä kautta Delvacilla niin Yamahalla, Hondalla ja Kawalla. Siis kaikissa on ollut Delvacit tai Neste Turbo LXE:t tuon ajan. Molemmat hyviä rasvoja moottoripyöriin.
Eihän sen tarvi välttämättä olla edes parempi.(MatkaUkko @ Touko. 04 2009,19:51) kirjoitti
Riittää että on vähintään yhtä hyvä kun normi MP-ölppä.
Hinta on vaan niin alhaalla että päätin kokeilla, laatikon toiminta pehmeni kaupan päälle.![]()
Ja nyt vähän lisää kilometrejä delvacilla *(280372 @ Touko. 04 2009,21:44) kirjoitti
Vapaakin löytyy ilman ärräpäitä pienellä jalan liikkeellä
![]()
ainoastaan jakoketjun rallatus kuuluu mutta jospa sekin vaimenis vähän kun vaihtaa uudet delvact![]()
XT350 käyttää Delvac Super 1400 10W-40 - samaa liukastetta myös Iso-Wäinössä.
Molempien rissojen kytkimet ja vaihdelaatikot toimivat loistavasti ja ilmeisesti koneenkin voitelee siinä samalla. Ja XT on ränneissä ja soraradoilla liikkeellä "tuppi nurin".
Suosittelen, edullistakin viä![]()
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Täälläkin delvac mx 10-40 koneessa ja kytkin sekä kone toimii moitteettomasti.
Niin se vaan STANA delvakkipaskanjauhanta iski tännekin, vaikka sille on ihan oma osionsa MP-tallissa![]()
No ei sille voi mitään, jos ko. litku on vaan niin pirun hyvää, että pitää vannoa sen nimeen iltarukouksissa. Luulis jo jollekkin tietylle mp-öljy -merkille löytyvän samanlainen kannattajakunta, jos olisivat lähellekkään samanveroisia kuin Delvac ;)(Matva @ Touko. 12 2009,21:14) kirjoitti
YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
Ikävä murskata kuvitelmat: olet ajanut 15v bensamoottoriin tarkoitetulla öljyllä.(Sepi @ Touko. 04 2009,23:11) kirjoitti
Mobil Delvacissa on myös bensamoottoriluokitus:API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Pakollinen: Tissit....
Mitenkä tuo Delvacin puhdistava vaikutus käytännössä toimii? Jotenkin miettii, että kuluttaako se konetta?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Telvakit puidaan paskanjauhannassa tai Delvac-osiossa
Itse käytän venetervaa, kytkin pelaa kuin unelma *
...ja kukkis vielä päälle...(Athene @ Elo. 02 2009,12:20) kirjoitti
Mutta aiheesta, vahva mutu olisi niin että, puhdaskone kuluu vähemmän kuin likainen. Voin olla tietysti väärässäkinm, mutta silloinhan valmistaja joutuisi uuteen moottoriin lisäämään likaa, kun se lähtee tehtaalta.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Nyt oon tosin vaihtanu Motulin 5100 10/50:t ja on mun mielestä paremmat öljyt ku Delvacit.(280372 @ Touko. 04 2009,21:44) kirjoitti
:sorge vaan:![]()
Vaihdoin Fasuun MX:ät jonkun Castrolin MP-liemen tilalle ja ainakin kytkin toimii nyt selvästi jouheammin.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Käytin pikkufasussa Delvaccia ja todellakin meni luikkaammin vaihteet, kuin edellisessä ölpässä.(piston @ Elo. 12 2009,22:26) kirjoitti
Nyt on kumminkin rykkönen alla ja tällä hetkellä näyttää laatikko tältä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4662651.jpg
Kenties Delvacin kanssa ei olis tämmöistä jälkeä, mutta veikkaus on korjaajan kanssa, notta joko on olleet välykset jo liian tiukat tehtaalta tullessa, joko on ollut huono öljy, tai joko on ollut huono syöttö ölpälle, mutta näin se on vaihteiston kakkosratas päättänyt jumittaa kelluvaan laakeroitiinsa ja luovuttaa yhden hampaistaan, vaikka on öljyssä lillunut..
Itse olen pari tonnia sykkinyt tuolla Teboilin Suberbike 10W50 - ölpillä ja edellisistä öljyistä en sitten tiedäkkään..
I'm just asking. Olen vain persekuningas.