Tuli hommattua tollainen -01 mallinen gsx750 ja nyt olis vähän kysymyksiä moposta (olis kannattanu kysyä ennen ostoa?)
-Rengaskoothan tuossa on 120/70R17 ja 170/60R17. Mitkä renkaat olis passelit ko. ajopeliin? Ajelu aika rauhallista päästelyä. Ite ajatellu pirelli diablo stradaa.
-Moottori tässä on ilmeisesti sama kuin katetussa gsx750F mallissa? Mistä kuitenkin selittyy katetun mallin suurempi teho mutta kuitenkin hivenen pienempi vääntö? Ts. miten helpolla nuo puuttuvat kaakit saa tähän koneeseen.
-24tkm "iso" huolto tehty eli venttiilinsäädöt ym. katottu.
Muutenhan tuossa ei pitäisi juuri tauteja olla, moottori on vuodelta nakki ja sähköllä toimii valot / sytytys eli ei tarvita sähköasentajan tutkintoa että tuolla ajelee? Ei kyllä ole oikein paljoa näitä myynnissä, omasta mielestäni hienompi kuin esim. cb750 honda. Viime tankin kulutus 4,3 l / 100km
________________
Ei vastauksia
Diablo Stradat tuli kuitenkin ostettua, eiköhän nuo asiansa aja. 300eur asennettuna irtovanteelle, ei paljon olis säästäny vaikka olis jostain tilannu.
Mitä öljyä koneeseen kannattais laittaa? Joku kehui teboilin superbike tms. öljyä tähän suzukin i/ö -koneeseen.
________________
Onneksi olkoon vaan kelpo valinnasta !(jumetsap @ Touko. 04 2009,10:40) kirjoitti
Itellä samanlainen hopeanharmaa naku, tosin -98 vekotin ollu kesästä -07 saakka, kokemusta kertynyt n. 6000 - 8000 km / vuosi, eli oon ajanu tuolla ite ny 18000 km.
Ostaessa taulussa oli 18000, nyt siis 36000
-Pirellit ei varmaan oo huonot, moni muukin merkki kyllä varmaan käy ihan yhtä hyvin. Kunhan ei hanki Bridgestone Batlax 020 renkaita, menee hetkessä hampaille edessä. Omassa oli aluksi juuri 020 batlaxit, nyt Z6 metzelerit, ja on paljon parempi. Pirelli diablo strada on lähes sama rengas kuin Z6.
-Rengaspaineet on melkein rengasmerkkiä oleellisempi renkaiden toiminnan kannalta, oon ite käyttäny 2.5 edessä (kuten tehdas suosittaa), ja 2,9 takana (tehdas suosittaa 2,5), koska olen kuullut että lievä ylipaine tasaa takarenkaan kulumista, en sitten tiedä onko suurta merkitystä...
-Koneen rakenne on tietääkseni peräisin -80 luvun gsx-r:stä, vähän vaan alennetulla viritysasteella. Erot GSX-F koneeseen tulee varmaan eri kaasareista, ehkä myös imukanavat, ilmanpuhdistin, nokka-akselit poikeaa. En itte kyllä menis noita muutoksia ekana tekemään, ero ei liene valtavan helposti havaittava kuitenkaan.
-Oman pelin kulutus on pyörinyt siinä 4.3 - 4.9 litraa riippuen ihan miten ajaa. Nykyiset tankkaukset melko tarkkaan 4.7 l. Valtaosa ajosta kun tapahtuu alle 5000 kieroksilla.
-Vikoja ei ole ollut, mitä nyt jakopään ketju rallatti ennekuin herkistin kiristimen. Kiristimen nmekaaninen hammastus on melko jäykällä jousella, ei liiku ihan vähästä.
-Alusta, eli jousitus ja iskunvaimennus on kyllä melko alkeellinen, säätöjä on vain takapään esijännityksessä, mutta kyllä tuolla pärjää, kun etupään öljyt vaihtaa aina sillointällöin. Ite oon n.100kg, ja pidän takapään säätöä 3.-4. pykälässä tilanteesta riippuen.
-Ajo-ominaisuudet arat pleksille ja takalaukulle, eli ilman noita lisävarusteita pyörä vakavoituu. Ja noilla varusteilla taas on aika herkkä tuulenpuuskille, rekoille yms. häiriöille
tässä jotain, näin alkuun...ja totta, itekki tykkään susnan näöstä enemmän kuin esim möhkälemäisestä seven fiftystä
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Öljyn merkillä tuskin suurta merkitystä, normaali laatumerkkejä ku käyttää ni *hyvin menee, ja ajallaan ku vaihtaa ni on "ikuinen" kone. Omaan pyörään huollossa laittavat tuohon näköjään aina Motulin öljyt.(jumetsap @ Touko. 20 2009,13:14) kirjoitti
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Mitäs mieltä tuollaisesta muutoksesta, aika herkullisen näköinen. Tosin oma pyörä olisi toisaalta mukava säilyttää alkuperäisen näköisenä..
Omassa pyörässä 34000 takana eikä mitään moitittavaa, juuri vaihdettu Michelin Road Pilot II:set alle ja hyvältä tuntuu, aika paljon kehujahan nuo renkaat ovat saaneet..
Tunturi Sport
Suzuki Pv
Suzuki GSX 750 -00
Cagiva Raptor 1000 -02
Honda VFR 800 -99
Yamaha TDM 850 -01
Triumph legend -00
Itseltä löytyy samanlainen -99 ja kohta napsahtaa 90tkm mittariin
Ongelmia ei oikeastaan ole ollut, muuta kuin että takavalo jää joskus palamaan vaikka virrat poissa ja yhen akun särki.
Onko teillä koneessa lämpömittaria? Minulla nostaa öljylämmöt tuonne lähemmäs 100c kaupunki ajossa, motarilla näillä keleillä 80-90c. Onko normaalia? Lämmittää jo kivasti pohkeita...
Tosta takavalosta... siinähän on virtalukossa se parkkivalo asento "P", jossa avaimen saa pois ja parkit jää päälle. Ettei kyseessä olis tuo ominaisuus (ja jos vielä etuparkkipoltin on pimeenä...).(Saatana @ Heinä. 16 2009,21:56) kirjoitti
Eli jos etuparkkipoltin on pimeenä, niin vaihda se, ja kato että jääkö se etuparkkikin palamaan samaan aikaan kun se takavalo.
Ja jos avain on varmasti otettu pois normaali LOCK asennossa, eikä siinä parkkivalo asennossa, ja silti valot jää päälle, niin siinä virtalukossa saattaa olla vikaa. Sillon vois kokeilla vaikka kevyttä virtalukon voitelua esim. aseöljyllä.
Kyllähän tuo kone hellekelissä lämpenee hitaassa ajossa, mutta mittaria kun ei ole, en osaa sen tarkemmin sanoa. Luultavasti normaali ilmiö.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")