Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Elikkä yritin haulla etsiä ja tutkin tätä talli foorumia mutta enpä löytänyt mitään selkeää vastausta joten kysymys heittettävä ilmoille.
    Syksyllä kun pistin tankkiin bensan sekaan Fuel Stabilizeria , niin pitäiskö bensa vaihtaa ennen ajoon ottamista näin kesän kynnyksellä.
    Saan huomenna pyörän ajoon (mikäli inssi menee läpi * ) ja tarkoitus on vaihtaa öljyt+suodatin ja ilmanputsari mutta miten on tuon bensan kanssa?? savuttaako se vaan enemmän jos niillä ajelee vai onko ihan jotain haittaa jos niillä bensoilla ajelee ? *
    Märkäperse untuvikko
    Mä olen ainakin ajanut ne pois. Vanha TRX toimi jopa paremmin lisäaineen kanssa. Aineen tehtävähän on säilyttää bensan ominaisuudet. Itse olen käyttänyt CRC:n ainetta parina viime talvena.
    Retired
    Ajoon vain. Pakokaasu haisee hieman erilaiselle kun on Stabilizeria. Jotkut käyttää aika-ajoin kauden aikanakin tuota ainetta.
    .
    Btw:
    Noi polttoaineen stabilaattorit on aika turhia. Kyselin asiaa joskus suoraan Nesteeltä, Shelliltä ja muistaakseni Teboilta. Nykyaikainen bensa ei mee miksikään 6-8kk:n aikana. Itse en ole koskaan (yli kymmenen vuoden aikana) lisännyt mitään polttoaineen sekaan talvisäilytyksen ajaksi.
    Eri asia on sitten polttoainetankkiin mahdollisesti kertyvä, kondensoituva kosteus. Tämäkin on melko hyvin estettävissä pitämällä tankki täynnä talvisäilytyksen aikana.

(Sorry off topic)
    Honda CBR 1000RR Fireblade `14
    Eipä ne paljon mitään maksakaan ja saa niistä ainakin mielenrauhaa.
    Retired
    Lainaa (Tipe @ Touko. 03 2009,22:11) kirjoitti
    Btw:
    Noi polttoaineen stabilaattorit on aika turhia. Kyselin asiaa joskus suoraan Nesteeltä, Shelliltä ja muistaakseni Teboilta. Nykyaikainen bensa ei mee miksikään 6-8kk:n aikana. Itse en ole koskaan (yli kymmenen vuoden aikana) lisännyt mitään polttoaineen sekaan talvisäilytyksen ajaksi.
    Eri asia on sitten polttoainetankkiin mahdollisesti kertyvä, kondensoituva kosteus. Tämäkin on melko hyvin estettävissä pitämällä tankki täynnä talvisäilytyksen aikana.

(Sorry off topic)
    Niin ja ne varmaan sano että bensaa myydään tappiolla. Tuo on hyvä ja puolueeton taho tehdä tiedusteluja.

Jostain syystä se talven seissyt bensa ei ole oikein hyvää palamaan. Eikä edes häävisti haise bensalle.
    Itse käyttänyt tuota Liqui Moly stabilisaattoria (saa ainakin Motonetistä) ja ajanut kauden aluksi päivässä parissa tankin tyhjäksi * *Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä, muttei mitään haittaakaan.

Eipä tuo bensa muutamassa kuukaudessa taida pahemmin pilaantuakaan, koska ainakin mökillä moottorisahaan oli parin vuoden takaiset bensat jerrykannussa. Oli se kait sitten varmaan jo "vähän" pilalla kun vasta kolmannella nykäsyllä käynnisty talven jäljiltä *
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Sitten kun joku vielä osaisi selittää mihin tuon "stabilisaattorin" toiminta perustuu niin voisin käyttääkin. Bensa "pilaantuu" lähinnä haihtumalla jolloin kevyimmät jakeet poistuvat ja käynnistyvyys huononee, mutta eihän se stabilisaattori voi haihtumista vähentää, silloinhan se olisi heti piloilla? Mitä se oikein tekee (jos tekee mitään)? Määräkin on hyvin pieni mitä niitä lisätään. Vai vaikuttaako ne vain hartsautumiseen?

Muuten, tankkiin ei ainakaan kannata jättää kovin myöhään syksyllä/talvella ostettua "talvibensaa" koska se haihtuu paljon nopeammin kuin kesäbensa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (Peltsi @ Touko. 04 2009,09:31) kirjoitti
    Niin ja ne varmaan sano että bensaa myydään tappiolla. Tuo on hyvä ja puolueeton taho tehdä tiedusteluja.

Jostain syystä se talven seissyt bensa ei ole oikein hyvää palamaan. Eikä edes häävisti haise bensalle.
    Parempaakaan tahoa en kyseiselle kyssärille keksinyt. Jos joku tietää mistä ko asiaa kannattaa kysellä, niin kysellään ihmeessä. (jos ei foorumilta faktaa löydy)
    Kuten sanoin, itse en ole koskaan laittanut mitään stabilaattoreita ym. -aineita talvisäilytyksen ajaksi polttoaineen sekaan. En ole myöskään "varmuuden vuoksi, koska ei siitä mitään haittaakaan ole", koska näyttöä siitä haitattomuudestakaan ei ole kukaan osoittanut. Siitäkin olisi hyvä saada faktoja
    Honda CBR 1000RR Fireblade `14
    Kaikista tärkein juttu talvisäilytyksessä on täysinäinen tankki. Vesi ja metallisten tankkien ruostuminen on varmasti suurempi murhe kuin bensan "vanheneminen".

Joskus pienkoneiden (ruohonleikkurit ym) kanssa olen joutunut vaihtamaan bensat talven jäljeltä mutta silloinkin syy on varmaankin ollut nimenomaan kosteudessa koska samasta kanisterista kelpasi kuitenkin vanhat aineet. Trimmeriin käytin joskus yli 2-vuotta samassa kanisterissa ollutta bensaa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (Peltsi @ Touko. 04 2009,09:31) kirjoitti
    Btw:

(Sorry off topic)

Jaa jaa, samat jutut jatkuvat. Itse laitoin eilen vaimon -02 zx6r:n käyttökuntoon. Pyörä on seissyt pari vuotta jälkikasvun syntymisen vuoksi. Pyörä ajettiin kylmään halliin kesän 07 päätteeksi. Tankki täyteen, uudet öljyt koneeseen ja sinne jäi. Viime kesänä käytin elokuussa kerran, samalla kun vaihdoin uuden akun vanhan tilalle. Akku irti ja pyörä jäi seisomaan vielä yhdeksi talveksi. Alkuviikosta nyt sitten akku kiinni ja startti pyörimään. Käynnistyi muuten toisella ja jäi käymään moitteetonta tyhjäkäytiä ryypyllä. Eli ainakin kahden, kylmässä hallissa vietetyn talven jälkeen bensiini syttyy starttinapista ilman kummallisia kevätjuhlaliikkeitä ja rituaaleja.

Omia pyöriänikään en yli kymmenen vuoden aikana ole myöskään sen kummemmin valmistellut bensojen puolesta talvisäilöä varten. Tankki täyteen ja keväällä käyntiin. Ilman mitään ylimääräisiä mömmöjä.
    Btw:

(Sorry off topic)
    Pyörä seisoi kylmässä tallissa viimevuoden syyskuusta tämän viikon maanantaihin asti. Tankissa oli n. 1/5 tavaraa seisonnan ajan enkä mitään "stapilitsaattoria" sinne hulauttanut. Akku kiinni maanantaina ja lähti käyntiin ekasta startista, fikkarilla ja peilillä tarkasteltuna tankki on sisältä ruosteeton...
    Litranen sisävessa
  13.  
    Eiks se oo muovia?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi