Juu, muuten rauhallisen kuskin hermot saa kireelle eräs epäkohta liikenteessä. Melkeen eniten ärsyttää köröttelevät kotilokuskit jotka päättää pestä sitä tuulilasia vaikka takana on joku ilman kotelon antamaa suojaa.
Tuossa taas eräs kaveri teki mulle kivat. Noh eihän siinä muuta kun ohi ja pieni huomatus kuskille. Tosin heräsi ajatus, josko virittelisi semmosen ruiskuttimen mopon perään. Laittas vaikka siniseks värjättyä viinalle haisevaa vettä sinne :-) Ois kyllä mukava ohittaa auto ja ruikata lätäkkö siihen konepellille :-D muahhahahahaa :-) ideoita yksinkertaiseen toteutukseen :-) Vanha super soaker uusio käyttöön?
CBR 1000F -89
Minusta hajupommi olisi paras. Kotilo muistuttaisi omistajaansa edesottamuksistaan mädäntyneen kananmunan tuoksulla vähän pidempään.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Mulla on vähän sellainen kutina, että eipä ne autoilijat osaa asettua motoristin asemaan ja miettiä miltä hänestä tuntuu, elleivät itse ole ajaneet moottoripyörällä muun liikenteen seassa.
Motoristit voivat kylläkin saada syyttä huonon maineen, jos yhtäkkiä ryntäävät auton rinnalle näyttämään käsimerkkejä, potkimaan peilejä, tai seuraavissa valoissa vetämään turpaan autokuskia. Autokuski, jolla ei ole aavistustakaan tekojensa seurauksista, voi luulla motoristia joko raivohulluksi tai mahdollisesti rikollisjengiläiseksi ja sitä ruikutusta saa sitten lukea suoli kaksneloselta ja yleisönosastoilta.
Silloin, kun olen itse käynyt autokoulua, ei muistaakseni ollut minkäänlaista juttua tällaisista asioista, että miten motoristi pitäisi huomioida liikenteessä. Jollei nykyäänkään vielä ole, niin olisi ainakin aihetta ottaa teoriaopetuksen piiriin, koska moottoripyörien määrä on kasvanut aivan älyttömästi viimeisen kymmenen vuoden aikana![]()
Todennäköisesti autoilija ei tiedä mistä suutuit. Eikä se niiden päälle veden roiskiminen niitä pahemmin haittaa luultavasti.
Nuorempana kaverilla oli coupe nissanissa suhteellisen tehokkaat valonpesimet. Kadunreunan puoleinen suutin oli käännettynä vinoon ja säiliössä puhdasta vettä. Mm. suojatien edessä oli kauniina kesäpäivinä mukava vilvoittaa kauniita tyttöjä
Yleensä ihan iloisesti tytöt asian otti
polkupyörä
No eipä tule mullakaan pahemmin peiliin katsottua, kun auton tuulilasia alan pesemään. Ja jos lasi on saastainen, niin pestävä se on vaikka mopo perässä ajelisikin.
Taitaapa olla enempi harvinaista, että autoilijat kettuilumielessä vettä roiskisivat.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Eipä tuo normaali ohennettu lasoli taida olla niin kovin vaarallista esim. kyykkypyöräilijälle.Mutta entäpä jos on liikkeellä customilla avokypärä päässä ja päin näköä tulee mojova ruiskaus tiuhaa metanoliliuosta...ei kiva. Saisivat kyllä kieltää direktiiveillä nuo pääkallolla koristellut lasinpesuainekset.
Vittumaistahan tuo on saada vedet silmille, mutta onkohan osasyy kanssa siinä, että ajetaan liian lähellä edelläajavaa..? Se turvaväli.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Mulle kyllä autokoulussa mainittiin ja ohjeistettiin pissapojan käytöstä. Liekö heillä sitten ollut vähän paremman tason opetussisältö. Opettajien henkisestä pätevyydestä en sano mitään, mutta mielestäni huutaminen ja räyhääminen ei kuulu hyviin opetustapoihin tai metodeihin.
Jos muistan oikein, niin mopoistakin varotettiin ja eritoten siitä, että paikallaan ollessa ja valoissa ei saa pestä, koska yleensähän ne ruiskut on suunnattu niin, että ne toimivat parhaiten maantienopeuksissa, joilloin ilmavirta painaa sen suihkun alas kohti tuulilasia. Paikallaan ollessa se ruisku lentää silloin auton yli, kun ei ole sitä ilmavirtaa auttamassa. Jos ruisku on säädetty liian alas, niin maantienopeuksissa se neste osuu tuulilasiin sulkien alapuolelle, eikä siitä ole mitään hyötyä.
Toivottavasti joku tajusi, mitä tarkoitan.
Toinen asia mikä ärsyttää on se, kun olet juuri pessyt ja vahanut autosi, niin eikö joku valoissa rupea ruiskimaan sitä nestettä konepellillesi.
Itse kyllä yritän huomioida kaikki tielläliikkujat, kun pissapoikaakin käytän, ja katse käy kaikki peilit läpi. Yleensäkin, teen sitten mitä tahansa tuolla liikenteessä, niin katson peilit ja mietin vielä kerran että toiminko sittenkään -- ei lopu pelivara kesken, ja pinnakin palaa harvemmin.
<p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:"</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">"</span></p>
-> heti puhallus ratsiaan...(zed @ Touko. 06 2009,13:38) kirjoitti
nokuneikun...
CB 1300 -07
Metyylialkoholi, pitoisuus 55-75%,kauppanimi Ktc-Ultrapiss, lasinpesuneste:(zed @ Touko. 06 2009,13:38) kirjoitti
Metanolin roiskeet ja höyry ärsyttävät ihoa. Metanoli imeytyy ihon kautta ja suuri *altistuminen voi aiheuttaa myrkytysoireita.
Metanolin roiskeet ja höyry ärsyttävät silmiä.Roiskeet silmiin:
huuhtele välittömästi runsaalla vedellä usean minuutin ajan (poista piilolinssit, mikäli mahdollista), toimita lääkärin hoitoon.
Jo 15 ml:n annos 40% metanolia suun kautta on aiheuttanut kuoleman, mutta tavallinen kuolettava annos on 60-250ml. Metanoli aiheuttaa ensin tajunnan tason laskua ja sitten tuntien viiveellä pahoinvointia, oksentelua, ohimenevää tai pysyvää sokeutta, aineenvaihdunnallista happomyrkytystä sekä maksa- ja munuaisvaurioita. Sokeus on aiheutunut 4 ml metanoliannoksen nielemisestä. Oksennuta (VAIN TAJUISSAAN OLEVIA!). Toimita välittömästi lääkärin hoitoon. Hengenvaarallista nautittuna!!!
(www.kemtec.fi/kayttoturva/ktt-ultrapiss.doc )
Turvallista matkaa *![]()
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
ne on pienissä määrin terveyttä edistäviä aineitajoskus on joutunu esim asbestille ja kaiken maailman hapoille altistumaan vaik en vielä kovin vanha olekkaan!teollisuudessa on semmosta paskaa vaikka kuinka paljon!tosin eihän se mukavaa ole
YZF1000R
No kyllä oli ihan koko syy. Tuossa ensi kerralla, kun tuommonen uudempi pikkupötterö kiertää liikenneympyrää, niin jäämpä siihen keskelle liittymää odottamaan, että Tapio navigoi sen kopperonsa riittävän kauaksi, ettei roiskeet ammu.(SenioRR @ Touko. 06 2009,15:23) kirjoitti
Mä ainakin katon ihan kovemmissakin nopeuksissa peiliin ennenku päätän ruveta ruikkimaan. Saksassapäinhän tuota käytetään semmosena päänaukomismenetelmänä jos jää vähän liian kauaksi aikaa vasurille... Senkin siis olen tehnyt.
Mutta, juu takaisin matsin pariin :-) Olen jo antanut anteeksi kyseiselle koppikuskille... Ja seuraaville kanssa. Mutta, että motoristitkaan ei sit huomioi... noh mikäs siinä.
CBR 1000F -89
Kyseisessä tilanteessa kannattaa ohittaa autoilija ja räkäistä tuulilasilleUmpikypärällä se vaan on melkonen suoritus
![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>