Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Eli tällainen kyssäri Ducatin Monsterista. Onko rungoissa kokoeroja jos vertaillaan 600cc 750cc ja 900cc malleja. Eli onko 900cc huomattavaa eroo 600cc rungon kokoon. Muuttuuko noissa istuinkorkeus tai pituus, leveys tai joku muu ratkaisevasti..

Tollanen pitäis saada, ja 600cc malleja olis saatavilla kohtuuhintaan , tai oikeestaan ainoaan hintaa mikä mahtuu meikäläisen budjettiin ( joka tuntuu kasvavan koko ajan )..

Kyseessä siis meikäläiselle eka pyörä, ja suurimmaks osaks arveluttaa toi koko 600cc vehkeessä, ku pituutta multa löytyy 190cm.. Huomenna pääsisin koeistuun yhtä, mut kaikki tieto olis tervetullutta...
    Kyllähän ne on rungoltaan samankokoisia, saman ikäluokan laitteet. (eri moottoriset).
    Joitain erilaisia istuimia olemassa, istuin korkeuksissa vaihtelua.
    m583"s"

Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
    Lainaa (suti @ Touko. 01 2009,19:57) kirjoitti
    Kyllähän ne on rungoltaan samankokoisia, saman ikäluokan laitteet. (eri moottoriset).
    Joitain erilaisia istuimia olemassa, istuin korkeuksissa vaihtelua.
    Jees löysinkin tuolta netin syövereistä vähän verteiluja eri mallien välillä, eipä noissa ollu istuinkorkeuksissa juurikaan eroja.. Eli tollasta lähden nyt metsästämän..
    Eiks toi 600 monsteri oo aika mopo tehoiltaan ? 50 heppaa tai jotain sellasta
    Mulla oli 620 monsteri mikä oli kyllä kaikin puolin hauska pyörä kaupungissa ja kohtalaisilla lenkeillä. Sen 60 heppaa riittää kyllä ravistamaankin kyydistä jos rupeaa sähläämään eikä sillä ikinä motarillakaan jalkoihin jäänyt.

Ainoa miinuspuoli mitä tulee äkkiseltään mieleen on että se koko ja teho ei oikein kaks päällä ole paras mahdollinen tai välttämättä katu-uskottavakaan kun pyörä katoaa sinne jonnekkin ihmisten alle Eli ei se koolla pilattu kyllä ole. Kannattaa noilla mitoilla kyllä kokeilla ja testata kuinka sinut sen rungon kanssa on.

Mutta jos pitää vähän klassikkofiiliksestä eikä pyörän ole tarvis täyttää jotain machoja jättimittoja näön vuoksi niin tee valinta oman maun ja istuvuuden mukaan.

Tuolla on jokunen vähän isommallakin koneella oleva monsteri myynnissä mitä kannattaa vilkaista budjetin rajoissa. Ruiskulla olevaa 620 mallia kuitenkin suosittelisin vanhemman 600 sijaan ihan noin perstuntumalta. Ja jos budjetti rajoittuu noihin ihan halvimpiin monstereihin mitä nettimoto tarjoaa niin ota mielummin se monsteri fiilistelylaitteeksi kuin joku ruma ja vanhentunut muoviluoti missä on enemmän heppoja kioskilla esiteltäväksi
    Joo no mä meen kokeilemaan huomenna et miten toi koko istuu mun kehoon.. Ja täysin fiilistelylaitteeksi toi on tulossa, ja budjetti ei ihan halvimpiin monstereihin rajoitu kuitenkaan, sen verran nipistetään jostain et löytyy se mieleinen vaihtoehto. ja tosiaankin ensipyörä mulle, joten ihan riittävä tälle kesää.. Päivitetään sit isompaan myöhemmin jos tarvetta..

Ja satun vaan tykkäämään ylipaljon tuosta monsterin ulkonäöstä, joten melkein ainut vaihtoehto tää on mun tulevaks pyöräks.. todella huonosti sen pitää istua mun kropalle et mieli muuttuu..

No niin pyörää on käyty nyt sitten koeistumassa, ja pettymys on suuri kun tuo on sitten oikeasti mun pituiselle kaverille (190cm) ihan liian pieni pyörä.. Nyt tympii kovasti ku tykkään monsterin ulkonäöstä todella paljon, ja Ducatin äänetkin on jotain omalaatuista... Eli jotain toista nakupyörää joutuu lähteä metsästämään...
    Kokeile Apriala Tuonoa, korkeus ainakin itselleni riittävä (198cm)
    ja ajo-ominaisuudet hyvät sekä tietysti V2.
    Voi olla aika mutu-fiiliksiä nuo ajoasennot monesti. Jos jotain perinteistä isoa nakupyörää (esim. XJR, CB1300, CBF tms.) tai katuenduroa vertaa Monsteriin niin onhan ne tilavampia (istuin, jalkatapit, ohjaustanko -kolmio). Monsteri on kumminki tilavampi siinä suhteessa kuin mikään kyykkypyörä ja aika samanlaiset tilat jonkun Hornetin kanssa esmes. ja Tuonon polvikulma on taatusti Monsteria tiukempi (omaa mutua) - korkeampihan se Tuono kyllä on. Oikein tilavia hauskoja pyöriä ei vain ole

Summa summarum - minusta Monsterin ajoasento ei ole mitenkään ahdas - en semmoista omista, mutta kokeillut useammankin kerran. Olen tosin vain 185 pitkä.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  10.  
    Multa kanssa ääni Aprilialle jos Monsteri oli snadi. Budjetti voi tosin paukkua... Tuono ei kyllä tarjoa samaa klassikkoulkonäköä tai ducatin ääniä saati kytkimen kalkatusta mutta on siinä sentään twini. Ducatin jälkeen toiseks parhaimmat saundit.

Hinnan lisäksi toinen miinus voi ehkä olla ne tuhat kuutiota millä voi ensipyörässä onnistua keekoilemaan itsensä lyhtypylvääseen jos kaasukäsi innostuu järjen tuolle puolen edes kahdeksi sekunniksi...

Itse ajelen nakuksi riisutulla RSVRällä josta varmaan pikkuhiljaa muotoutuu vähän "klassikkomaisempi". Osia olis jo laatikollinen odottamassa lomapäiviä ja askartelupuhteita. Eli jos ducateista ei löydy nii tsekkaa Apriliat. Mutta ehkä tuolla jossain olis sopiva ja isompi nakuksi riisuttu ducati myynnissä joskus?