Yksin ajaessa mittari ok, mutta takapenkille painoa ja mittari on mykkä?
Onko kenellekkään tuttua?Johtoa on penkin alla jos jonkunlaista, mutta onko joku mittarille menevä?
Jovvain..
LT: ? Ja malli oli:
-K100LT
-K1100LT
-K1200LT
Outoa jokatapauksessa, ever heard ! Jälkimmäisessä on mm: satulanlämmitin (onko sinulla) jossa menee vastuslangat, samoin selkänojassa hmmm....sitten on niitä johtoja tosiaan apuringossa (satulan alla+ sulakekoteloa)...oletko johdottanut uudelleen ?
Voisiko satula tosiaan painaa jonkin johdon "nippuun"...
OOta ku pozo herää, hää tietää kun vasta hiljan johdotti kaiken uudelleen.....![]()
Tuo tarkempi malli on K 1200 LT -99.
Pyörä on vasta minulle tullut, joten johdotuksista en varmaksi tiedä.
Takapenkin alle katsottuani johdotus voisi olla alkuperäinen?
Nopeusmittarin anturihan on perä-murikan päällä. Johto lähtee siitä muistaakseni jarruputken kyljessä swingiä pitkin lootan suuntaan... Siellä liittynee johonkin johdinsarjaan.
Extempore mieleen tulee, että matkustajan kanssa jousitus painuu reilusti syvemmälle ja anturin johto taipuu/kiristyy ja aiheuttaa katkon johtosarjan liittimessä.
Nopeasti vilkaisin manuaalista johtosarjan kuvaa ja saattaisi hyvinkin päätyä tuo mittarin johto jonnekin akun lähettyville, kuljettajan persuksen alle. Eli anturin johtoa seuraamaan vaan...
<p>2002-2014</p>
Ettei hinkkais anturin johto renkaaseen?
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Juu, herätty jo on, mutta ei siitä paljon apuja napakympille heru...(mchuurre @ Touko. 01 2009,10:21) kirjoitti
Mun facelift-mallissa ovat muuttaneet tuon nopeusmittarin anturin pois perämurikasta ja nyt se on kaiketi jossakin vaihdelootan akselilla...Ehkä just tämän mahdollisen vian takia, kuka tietää.
Sen verran vielä oikaisua, että johdotin kyllä kaikki omat viritelmäni uudelleen, tehtaan piuhat jätin koskematta ja sen vuoksi en edes ole paneutunut mikä piuha sitä nopeusmittaria komentaa.
C-A-D:illa on oikeankuuloinen resepti, ei muuta kuin johtoa seuraamaan vaan. tosin siinä saattaa joutua samantien tupperware-partyyn, joka saattaa tietysti tuoretta omistajaa kauhistuttaa...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Räpläsin noita johtoja tänään ja löysin liittimen jos toisenkin satulan alta.
Summarum....mittari ei tullut tolkkuihinsa, mutta absin valot sain vilkkumaan.
Että ei se tämäkään päivä niitä parhaimpia ollut.
Ehkä yön yli nukkuminen tuo ratkaisun ongelmaan.
Olethan tietoinen, että ABS valot vilkkuu aina kun käynnistää Bemarin. Valot sammuu vasta kun pyörällä on ajettu jonkun matkaa.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Olen jo 1000 km ehtinyt tähän perehtyä, joten nuo abs-valotkin ovat tulleet tutuiksi.
Abs ja nopeusjohto olivat nipussa ja irroitin myös vahingossa abs johdon liittimen, jonka jälkeen vilkkuminen jäi "päälle"
Pitänee huomenna koittaa tuota akun johtojen irroitusta.
Eli käytit sen takafillarin anturin johdon irti ja sattui vielä olemaan virrat päällä?(napakymppi @ Touko. 02 2009,00:49) kirjoitti
Ei auta akun irrotus. ABSII-järjestelmän viat pitää kuitata joko huollon toimesta kompuutterilla tai sitten kotikonstein netistä löytyvillä ohjeilla. Pitää osata maadoittaa oikea karva ABS-yksiköstä lähtevästä johtonipusta. LT:ssä suoraan sanoen aika fittimäinen homma. Ohjeet löytyy, jos haluat itse yrittää.
Akun irroitus siis ei auta.
<p>2002-2014</p>
Löysin kyllä ohjeet, mutta isomman vahingon välttämiseksi taidan kääntyä huollon puoleen.
Intoa kyllä itse tekemiseen olisi, mutta ei taida pelkkä into kovin pitkälle riittää...
No niin, huollossa abs-virheilmoitus resetoitiin ja on ok.
Mutta mutta, nopeusmittari toimii vain painettaessa etujarrua?
Muutoin pomppii neula silloin tällöin, jarrun kanssa näyttö ok.
Liittyykö jotenkin cruiseen? En tiiä, selittämättömiä nuo sähköviat.![]()
Et sitten hoksannut kysästä huollosta kun se siellä kerran resetoinnissa käväisi(napakymppi @ Touko. 05 2009,18:34) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Hoksasin , sillä asentaja huomasi itse asian koeajolla. Ei compuutteri antanut vikaan vihjettä, eikä aika riittänyt pyörän katteiden purkuun.
Oolrait, tätä ongelmaa puitiin kahden otsikon alla.
C.A.D oli oikeassa tuon ongelman suhteen, kahvit tarjoan, kun kohdalle satut.
Niin itse kuin huoltomieskin tuon johdon mittasimme, mutta kun pyörä oli ilman kuormaa seisontatuella, johto näytti olevan ok.
Kuorman kanssa yhteys meni poikki.
Itse johto oli murtunut nippusiteen alta, sitä ei huomannut, ennenkuin siteen katkaisi.
Nyt liitettynä toimii kuin unelma.
Kiitos osaaottaneille!!!
![]()
Otetaampa aihe ylös kun itelle sattui tänään tätä liippaava vika, eli nirhauma tuossa samaisessa piuhassa mutta aivan siellä ylempänä kohtaa jossa ABS:n johto sekä tämä nopeusanturin johto menee sisään sinne paksumpaan johtonippuun...
Eli edellisellä reissulla oireena oli satunnainen nopeusmittarin pätkiminen (aivan 0:aan) ja vielä yhdistettynä maantien heittoihin sekä epätasaisuuksiin. No nyt tänään rullaukseen lähdettäessä ei niin maan minkäänlaista nopeusnäyttöä? Ei edelleenkään mitään vaikka reipasta ajoa sen 30 min. Silloin ei cruisekaan ei toimi koska se vaatii toimiakseen juurikin tuon puuttuvan signaalin.
Tämä oireilu siis yksin ajaessa ja vaikka olin viime viikolla puhdistanut tuon nopeusmittarin perän anturin joka olikin aika moskanen (mustaa).
No nyt kun löysin tuon nirhauman, reititin sen väljemmin sekä pelkästään teippasin ja taas toimii !
Km:t 109t. vm-00
Akkuun tulee Lotjassakin varmaankin kaksi maakaapelia. Veikkaus; Toinen niistä on irti ja piileskelee jossain siellä akun alla / sivulla. Ainakin joku vuosi sitten omistamassani K 12 RS:ssä toisen miinus-kaapelin unohtaminen aiheutti samoja oireita.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Maa-vika on itse pelsepuupin(J@ck @ Heinä. 18 2011,19:27) kirjoitti
keksintö. Sen aiheuttamat ongelmat voivat oikeasti olla mitä hyvänsä
Eli allekirjoitan J@ck'in kommentin...
<p>2002-2014</p>