Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 150:sta
  1. #91
    Lainaa (jha @ Syys. 16 2011,21:25) kirjoitti
    Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.
    Niin ollaan mutta debatti lähti liikkeelle tuosta vohvelin vuodatuksesta, välillä matkapyörä ja välillä sportti ym. sekoilua, koeajanut ässän keväällä 2011. Jos olisin itse ollut yhtä pettynyt niin olisin varmaan avautunut saman tien. Sinänsä mulle se ja sama, pyöräily on kivaa ja toivon mukaan kukin saa alleen sen härpättimen josta eniten pitää, muusta ei liene väliä.



    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  2. #92
    Lainaa (JukkaE60 @ Syys. 16 2011,22:00) kirjoitti
    Lainaa (jha @ Syys. 16 2011,21:25) kirjoitti
    Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.
    Niin ollaan
    Kuten varmaan moni muukin, luulisin että 20 viestiä ei riitä mihinkään jos laittaa Suzuki Talk puolelle viestiä että Busa on paska tai vastaavasti Honda Talk puolelle että XX on perseestä
  3. #93
    Lainaa (Köpi @ Syys. 16 2011,12:04) kirjoitti
    Bemarin käteviin sportlaukkuihin mahtuu esim. kypärä, mutta VFR:n laukkuihin ei.

    Nuo Bemarin Sport-laukut ovat olleet fiksuimmat sivulaukut, mitä mulla on ollut missään aiemmin. Yksinkertaisesti Nerokkaat.
    On kyllä minunkin mielestäni. Aivan saamarin kätevää, kun hotellista lähtiessä ruttaat pyörittämällä ilmat ulos ja nyytit sisäkasseihin (toki näitä saa muihinkin tarvikkeena) ja sen jälkeen ulos päästyä laitat nuo kätevät sisäkassit bemarin sporttilaukkuihin ja raksutat turhat välykset pois sulkiessa. Tavarat jäävät hyvin kiinnitettyinä tiukasti sivulaukkuhin, eikä tule mitään ihme efektiä, että riisipussit paiskoo matkalaukkujen seinästä seinään.

    Bemarin säädettävät sporttilaukut ovat kyllä parasta mitä on matkasportteihin keksitty. Nykyisessä matkalehmässä on kiinteät laukut. On kaksi laukkua, jotka ovat molemmat suuremmat kuin tarvitsen kahden viikon omamatkalle yhteensä yhden. Ääntä nopeammin vaihtaisin nuo noihin bemarin sporttilaukkujen tyyppisiin johonkin vastaavaan juttuun, jos olisi mahdollista.
    Dixi et animam levavi
  4. #94
    Lainaa (jha @ Syys. 16 2011,20:25) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Syys. 16 2011,12:11) kirjoitti
    Eikös niistä viffereistä mene koneita vähän väliä
    Tuo meni aikalailla vyörajan alle... yhdestä alkusarjan valmistuserästä löytyi ilmeisesti muutama huonosti koneistettu moottori. Honda hoiti asian viimeisen päälle kuntoon takaisinkutsulla. Ei pitäisi olla kenelläkään aihetta kuittailla VFR:ää ainakaan tuosta asiasta.

    No, saatiinpahan tähän lähes puolikuolleeseen keskusteluun äkkiä yli 20 viestiä päivässä. Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.
    HAHAHA, ihan samalla vyörajalla ollaan kuin nämä muutkin bamarien "kaikki hajoaa" mutuväitteet mistään mitään tietämättä. Japanialassa ei ole mitään laitetta tai värkkiä, jolla tehtäisiin mistään laitteesta kovempaa tai kestävämpää kuin Euroopassa osataan. Aivan naurettavaa väittää moista.

    Japanilaiset ovat keränneet aikansa rikkaudet varastettuaan ja kopioituaan länsimaista tekniikkaa ja sitä myydään halvalla länsimaihin takaisin. Sama homma on nyt menossa Kiinan kanssa. Länsimaiset yhtiöt antavat sinne ilmaseksi kopioitavaksi tekniikkansa tuottaessaan halvempia tuotteita. Niiden kopioita kulkee joka marketissa siellä ja kopioidaan vaikka merkkiliikkeitä Applesta Ikeaan. No ikean jätökset tuskin paskemmaksi muuttuu kiinalaisten käsissä.

    No anyway, kiina myy halpaa varstettua ja kopioitua paskaa länsimaihin, kuten japani teki aikoinaan.

    Kiinassa tai japanissa ei ole mitään semmoista tekniikka, jota ei länsimaissa osata. Aivan naurettavaa paskaa ylistää jotain japsipyörien luotettavuutta. Ihan samaa paskaa ne ovat. Jos otetaan tehoa ja rasitetaan määrätyn rajan yli jotain, niin paskaksi se menee.
    Dixi et animam levavi
  5. #95
    Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

    Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

    Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

    Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
    Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

    Toivotan kaikille hyvää syksyä ja ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...
    <p>.</p>
  6. #96
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo,voi olla,että koeajopyörän renkaat eivät olleet tasapainossa,tai tullut vanteeseen "osuma".Tuo oma laite menee kyllä vakaasti yli 200km/h vauhdeissakin.Paitsi,jos ajelee yksinään ja on perälaukku kiinni,niin silloin takapää muuttuu jotenkin rauhattomaksi kovemmassa kyydissä.
    Varmaan syynä laukulle itse väsätty kiinnityssysteemi SW-Motecin telineen päälle.Ei taida olla aerodynamiikka siltä osin ihan kohdallaan.
    Kyllähän noilla molemmilla pyörillä varmaan reissuja tekee mukavammin,kuin monella muulla,mutta pikku kina aina piristää päivää.
    Mukavia loppukauden ajeluretkiä kaikille,ajoitpa sitten Hondalla,BMW:llä tai jollain muulla.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  7. #97
    Joo, noissa koeajovehkeissä saattaa kyllä olla yhtä sun toista. Joku kokeilija jos vetää renkaan kanttarin reunaan tms, niin tuskin sitä kertoo seuraamusten pelossa. Liikkeen pitäisi tsekata pyörät mieluiten päivittäin, ja korjata viat. Vaan oma riskinsä tietysti on kokeilla päivittäin noita yli 180km/h nopeuksia työn puolesta...

    Se nyt on ainakin varmaa, ettei näissä K1200/1300-pyörissä luontaisesti ole epävakauksia. Meno vaan tasoittuu nopeuden noustessa.

    Mutta jäi multakin kerran bemari (auto) ostamatta, kun eivät saaneet rengastuksen (tms) tärinöitä kuriin, vaikka muka yrittivät.
  8. #98
    Lainaa (Motoristi1958 @ Syys. 19 2011,08:08) kirjoitti
    Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

    Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna *ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

    Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

    Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
    Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

    Toivotan kaikille hyvää syksyä ja *ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...
    Vaihdoin vfr1200 mallin 3500 jälkeen bemariin nimenomaan ajoominaisuuksien ja laadukkuuden vuoksi,esim.vfr.n kardaanisydeemi on kuin 40 luvulta verrattaessa bemarin vastaavaan.et se siitä!!!! Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin,se tuntuu et pleksi tekis kypärää kohtuu tärinät,tosin tuossa kokeessa oli softi asento joustoissa mutta samoilla teillä honda aivan hervoton ja sitä edeltänyt triumphin sprint st 1050 oli todella ykkönen,kantsii kokeilla trumppaa jos haluu tod.nopeen sport.matkaajan (siis ilman laukkuja)-76 vuodesta tullutr koluttua näitten kanssa niin on jo jonkun verran kokemusta mopoilusta ;))))))
  9. #99
    Lainaa (ducati851 @ Loka. 14 2011,17:53) kirjoitti
    Se vapina hiukan häiritsee ....tuntuu et pleksi tekis kypärää kohtuu tärinät ... triumphin sprint st 1050 oli todella ykkönen
    Voi voi. Ei ollut bemarikaan sitten helmi. Kaksi 20 tonnin hintaista paskaa menit ostamaan. Onneksi niitä trumppia saa alle 10 tonnin, kannattaa ostaa nyt heti syksyllä.
  10. #100
    250 lasissa Softilla? Sillä lailla, ei ihme jos pikkusen heilu. Kokeile ensi kerralla 0.5 baria renkaissa ja kännissä, Trumppa tuntuu sen jälkeen vieläkin paremmalta.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  11. #101
    Lainaa (ducati851 @ Loka. 14 2011,17:53) kirjoitti
    Lainaa (Motoristi1958 @ Syys. 19 2011,08:08) kirjoitti
    Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

    Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna *ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

    Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

    Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
    Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

    Toivotan kaikille hyvää syksyä ja *ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...
    Vaihdoin vfr1200 mallin 3500 jälkeen bemariin nimenomaan ajoominaisuuksien ja laadukkuuden vuoksi,esim.vfr.n kardaanisydeemi on kuin 40 luvulta verrattaessa bemarin vastaavaan.et se siitä!!!! Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin,se tuntuu et pleksi tekis kypärää kohtuu tärinät,tosin tuossa kokeessa oli softi asento joustoissa mutta samoilla teillä honda aivan hervoton ja sitä edeltänyt triumphin sprint st 1050 oli todella ykkönen,kantsii kokeilla trumppaa jos haluu tod.nopeen sport.matkaajan (siis ilman laukkuja)-76 vuodesta tullutr koluttua näitten kanssa niin on jo jonkun verran kokemusta mopoilusta ;))))))
    Hauska peikko... Trollihan tuo...
    <p>2002-2014</p>
  12. #102
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 14 2011,19:44) kirjoitti
    Lainaa (ducati851 @ Loka. 14 2011,17:53) kirjoitti
    Lainaa (Motoristi1958 @ Syys. 19 2011,08:08) kirjoitti
    Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

    Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna *ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

    Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

    Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
    Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

    Toivotan kaikille hyvää syksyä ja *ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...
    Vaihdoin vfr1200 mallin 3500 jälkeen bemariin nimenomaan ajoominaisuuksien ja laadukkuuden vuoksi,esim.vfr.n kardaanisydeemi on kuin 40 luvulta verrattaessa bemarin vastaavaan.et se siitä!!!! Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin,se tuntuu et pleksi tekis kypärää kohtuu tärinät,tosin tuossa kokeessa oli softi asento joustoissa mutta samoilla teillä honda aivan hervoton ja sitä edeltänyt triumphin sprint st 1050 oli todella ykkönen,kantsii kokeilla trumppaa jos haluu tod.nopeen sport.matkaajan (siis ilman laukkuja)-76 vuodesta tullutr koluttua näitten kanssa niin on jo jonkun verran kokemusta mopoilusta ;))))))
    Hauska peikko... Trollihan tuo...
    Eipähän muuten oo trolli,tänäkeväänä kaks tuliterää peliä ostaneena tiän mistä puhun.honda ja bemari,on näyttää kuitit jos persaukisia rassaa;)) ihan käteisellä molemmat hain,ja ainoastaan omista kokemuksista kirjotan,ja siihen kypärään tulevaan vapinaan on myös ratkaisu(matalammalla pleksillä täys paine kypärään tai touringmallilla viima potan yli.Oon nimittäin senverta kevyt kuski(75kg)et ei elopaino ei näitä norsupyöriä vakauta.
  13. #103
    Lainaa (Ignatz @ Loka. 14 2011,19:15) kirjoitti
    250 lasissa Softilla? Sillä lailla, ei ihme jos pikkusen heilu. Kokeile ensi kerralla 0.5 baria renkaissa ja kännissä, Trumppa tuntuu sen jälkeen vieläkin paremmalta.
    Niin ja tälle idiootille senverran että jousituksen säädöt ei todellakaan vaikuta hevonvittuakaan pleksin pyörteisiin kypärässä.Ps opettele tulkitsemaan tekstiä ja kirjoittele sitten lisää
  14. #104
    "Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin"

    Sinun tekstiäsi. Ja poju se on oikeasti COMF eikä soft.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  15. #105
    Lainaa (Ignatz @ Loka. 15 2011,19:50) kirjoitti
    "Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin"

    Sinun tekstiäsi. Ja poju se on oikeasti COMF eikä soft.
    lue lause loppuun...mitähän siinä lukee pilkun jälkeen....Ja kiva kun kuuskyt syntyneenä on vielä poju.Siitä kun lähet vetään honkajoelta isojoen suuntaan niin on useita pätkiä missä nuo nopeudet pystyy ottamaan,matkailu kotimaassa avartaa...sinne vaan kokeilemaan
  16. #106
    Lainaa (ducati851 @ Loka. 15 2011,17:21) kirjoitti
    oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin

    tänäkeväänä kaks tuliterää peliä ostaneena tiän mistä puhun.honda ja bemari,on näyttää kuitit jos persaukisia rassaa;)) ihan käteisellä molemmat hain,
    OHO !!!
    Onko nyt miehekäs olo?
    Ja rahhaakin tuntuu olevan sen verran, että pitää oikein kansalle kertoa.
    Unohditko vaatimattomuuttasi kertoa, että olet sparrannut molskilla Ahokasta, kun keviämmät ei joukossa kestä.
    On se hyvä, että löytyy edes pohojanmaalta vielä oikeita MIEHIÄ.
    Pannaan haisemaan.
  17. #107
    Mikä on MIEHUUSkoe pohojanmaalasittain?
    Männään paikalliseen pubiin pohojanmaalla ja julistettaan suureen ääneen, nättä painiijaat ne on kaikki tyynni homoja.
    Siitä jos selvijääpi niin se on nättä miehuuskoe pohojanmaalla.



    <p>.</p>
  18. #108
    Tämähän käy mielenkiintoiseksi.....odotan innolla mitä seuraavaksi tapahtuu.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  19. #109
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Katoppas,täällä ei ookkaan 13 S:stä keskusteltu pitkään aikaan.Jääny noihin painihommiin.
    Tuossa juuri omaan Ässään talvihuoltoa lopettelin,alkaa oleen taas valmiina kauden koitoksiin.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  20. #110
    joo, täällä etelässä jo kausi avattu ja kuumaa kesää odotellessa...
    BMW K1300S
  21. #111
    Lainaa Bem-Ari kirjoitti Katso viesti
    Katoppas,täällä ei ookkaan 13 S:stä keskusteltu pitkään aikaan.Jääny noihin painihommiin.
    Tuossa juuri omaan Ässään talvihuoltoa lopettelin,alkaa oleen taas valmiina kauden koitoksiin.
    Juu hiljaista tuntuu olevan... tässä viikon aikana on tullut uuden Ässän mittariin jo reilut 400km, eihän noi kelit vielä parhaat mahdolliset ole mutta pakko on vaan ollut päästä ajelemaan Mopo on kyllä osoittautunut aivan loistopeliksi, on tosi hyvä ajaa ja voimaa on niiiin perkeleesti ettei enemmästä väliä... on ihan pakko myöntää, että kyllä ne saksalaiset insinöörit hommansa osaavat
    k1300s
  22. #112
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Taitaa oman Ässän eka lenkki venyä tuonne pääsiäisen tienoille.Huomenna olis aikaa,mutta luvattu räntäsadetta.
    Tuomas 82:n onkin jo ajellut kunnon pätkän.Hyvällä pyörällä on hieno päästellä.
    Onnittelut hyvästä valinnasta.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  23. #113
    Lainaa Bem-Ari kirjoitti Katso viesti
    Taitaa oman Ässän eka lenkki venyä tuonne pääsiäisen tienoille.Huomenna olis aikaa,mutta luvattu räntäsadetta.
    Tuomas 82:n onkin jo ajellut kunnon pätkän.Hyvällä pyörällä on hieno päästellä.
    Onnittelut hyvästä valinnasta.
    Juu kiitoksia

    Fiksua olisi ollut munkin malttaa odotella hieman kuivempia kelejä niin ei uusi mopo mene heti yltäpäältä rapaiseksi, mutta kovasta yrityksestä huolimatta ei vaan malttanut ja toisaaltaan pesemällähän se puhdistuu

    Se alkaa olemaan 800 kilsaa kohta mittarissa ja ensihuolto edessä ensiviikolla... Siinä mielessä toi Ässä on kyllä pirullinen laite ettei mihinkään tule ajettua enää lyhyintä reittiä kun mopo tarjoaa niin hyvää kyytiä että pakkohan sitä on ajaa pisimpien mutkareittien kautta

    Tuntuis että bensankulutuskin on ihan kohtuullista voimavaroihin nähden, äsken rauhakseen ajettu vajaan parin sadan kilsan lenkki vei ajotietokoneen mukaan 5,1 L /100km eli ei mikään paha... noin litran vie enemmän kuin edellinen 650f Suzuki, mutta onpahan toi kulkupuolikin ihan eri planeetalta ootteko muut k1300s:n omistajat seurailleet kulutusta? vai onko asia millä ei ole mopoilussa mitään väliä...
    k1300s
  24. #114
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti

    Se alkaa olemaan 800 kilsaa kohta mittarissa ja ensihuolto edessä ensiviikolla... Siinä mielessä toi Ässä on kyllä pirullinen laite ettei mihinkään tule ajettua enää lyhyintä reittiä kun mopo tarjoaa niin hyvää kyytiä että pakkohan sitä on ajaa pisimpien mutkareittien kautta
    Mihin muuten viet huoltoon?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  25. #115
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti

    Se alkaa olemaan 800 kilsaa kohta mittarissa ja ensihuolto edessä ensiviikolla... Siinä mielessä toi Ässä on kyllä pirullinen laite ettei mihinkään tule ajettua enää lyhyintä reittiä kun mopo tarjoaa niin hyvää kyytiä että pakkohan sitä on ajaa pisimpien mutkareittien kautta
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mihin muuten viet huoltoon?
    Ainakin tämä eka huolto tehdään espoossa r.m heinolla... kyselin lähialueen liikkeet läpi ja tuolla huolto oli hinnaltaan halvin ja muutama bmw kuski tuota myös suositteli ammattitaitoisena huoltona... no, se jää nähtäväksi
    k1300s
  26. #116
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tämä eka huolto tehdään espoossa r.m heinolla...
    Aika yllättävää! Biketeam oli selkeesti halvempi oman pyörän 30tkm huollossa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #117
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Aika yllättävää! Biketeam oli selkeesti halvempi oman pyörän 30tkm huollossa...
    Juu ainakin tuon ensihuollon osalta Biketeam jäi 20e kalliimmaksi... mutta tässä näkee hyvin, että huoltohinnat kannattaa aina kysyä monesta paikasta eikä kannata luottaa siihen että kerran halvin paikka olisi aina halvin

    Mieluitenhan ton huoltaisi ihan itse, mutta takuuaika on mentävä näin...
    k1300s
  28. #118
    Luin jostain että K1200 ja K1300 moottoreissa on nakutuksen esto, eli että myös E95:sta voi käyttää?
    Mites tää nyt on? Ja jos sitä sitten käyttäisikin niin aiheuttaako se jotain damagea pidemmän päälle?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #119
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Luin jostain että K1200 ja K1300 moottoreissa on nakutuksen esto, eli että myös E95:sta voi käyttää?
    Mites tää nyt on? Ja jos sitä sitten käyttäisikin niin aiheuttaako se jotain damagea pidemmän päälle?
    Kannattanee tarkastaa ohjekirjasta/huollosta riittääkö tuon nakutuksen tunnistimen ja moottorinohjauksen kyky säätää seosta ja sytkää tarpeeksi 95:n jatkuvalle käytölle sopivaksi. Ainakin R-moottoreissa 95:sta voi (ainakin 2006) käyttää, mutta parhaimpia tehoja sillä ei saanut.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #120
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Luin jostain että K1200 ja K1300 moottoreissa on nakutuksen esto, eli että myös E95:sta voi käyttää?
    Mites tää nyt on? Ja jos sitä sitten käyttäisikin niin aiheuttaako se jotain damagea pidemmän päälle?
    Ainakin K1300S:n spekseissä bemarin nettisivuilla sanotaan että voi käyttää 95:sta, ja taisipa tankinkorkissakin olla tuosta joku tarra jos en ihan väärin muista ja ainakin tuolla www.e10bensiini.fi listoilla on myös mainittu, että uusi etanolilitku 95e10 kävisi kaikkiin bemarin pyöriin.

    Itse olen ajellut tolla 95e10:llä nyt tuhatkunta kilsaa enkä ole huomannut mitään eroa ensimmäiseen 98E tankilliseen verrattuna... eroa ei tunnu ajossa eikä näy ajotietokoneen keskikulutuksessa. Se mitä e10 aiheuttaa pidemmällä aikavälillä jää nähtäväksi... toivottavasti ainakin noin 100€ per kausi säästön polttoainekuluissa.
    k1300s
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen