Minun on paha kauhean faktapohjaisesti kommentoida noiden paremmuutta, kun en ole kummallakaan, Busalla enkä K1300S:llä ajanut, mutta olen kyllä kylmätyypit ottanut molemmista ja BMW tuntui selvästi tehokkaammalta, vaikka paperilla Busa pesee sen mennen tullen.
Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille, ajottepa sitten millä hyvänsä!
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Ihmetyttää vaan edelleen, miten pyörä, jossa on samaisen aviisin oman mittauksen mukaan (kaikilla kierroksilla!) selvästi vähemmän sekä tehoa että vääntöä, voi saada moottorin tehosta paremmat pisteet? Pitää aika bemunväristen lasien läpi noita vissiin lueskella, ettei mikään osu silmään.(jarska @ Joulu. 31 2009,19:16) kirjoitti
Roll-on mittausten tuloksiin puolestaan vaikuttaa vaihteiden välitykset erittäin paljon, ja ne on Bussissa varmastikin pidemmät (ja ketjuvetoisessa välityssuhde myös helposti muuteltavissa).
Vaan en ole itsekään mikään Busa-fani, sen enempää vanhempi kuin uudempi malli ei vaan oikein sytyttäneet (mutten toisaalta harrastakaan mitään +200kmh ajeluita Suomessa, joten on täysin mahdollista, etten ollut edes likipitäen oikealla "zonella", missä ajaminen olisi voinut olla nautittavaa)... epäilemättä sekä Busa että K1300 on jossain autobaanalla aikamoisia ohjuksia.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä BMW myös näyttääkin reilusti riskimmältä... *(Repa @ Tammi. 01 2010,13:14) kirjoitti
Tuskin se ensimmäiseen ylämäkeenkään heti hyytyy, vaikka mopo onkin.
Hyvää uuttavuotta 2010 myös täältä. Täytyy lisäksi mainita, että baijerilaisten nöyryytys on kivaa myös näin talvella... Rumalla japsilla, luonnollisesti. *![]()
Supermoto
OT:(jaulis @ Tammi. 01 2010,17:22) kirjoitti
ei siihen edes tarvita japsia..pelkkä tsekin vermee riittää...
Muistan joskun nuoruudessa omistin oikein UUDEN auton LEVEÄ Skoda 1200L.
(kaikki ne mustat oriit 55kpl piti joka kerta irti päästää).
Takamoottorisena renkaiden pito riittää myös talviliukkailla eikä tahdo saada tyhjää lyömään juurikaan niin että voisi mainita.
"nuortenmiesten" muskeli BMW:t (316) tahtoivat jokakerta jäädä liikennevaloihin ruopimaan.
Tokihan ne ohi menivät mutta vain vauhdilla takaa tullessaan, sekä vetopyörät tyhjää lyöden pitoa hakien välillä vasemmalta välistä oikealta.![]()
Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti.(pecha @ Joulu. 31 2009,08:57) kirjoitti
Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Jaa mikä ihmeen nöyryytys kun ei selvästi tehokkaammalla koneellakaan pärjää testeissä.(jaulis @ Tammi. 01 2010,17:22) kirjoitti
Busan sieluhan on juurikin(pelkästään) koneessa ja nyt sekin on nöyryytetty.
Hyvää alkanutta vuotta 2010, ajokausi lähenee.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
No eipä ole sullakaan nuoruudesta juuri ajopelit muuttuneet, aika lailla samaa linjaa.(Pandemia @ Tammi. 01 2010,18:34) kirjoitti
![]()
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Köyhyys ei ole ilo, vaikka se välillä naurattaakin.![]()
K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.(ttuttu @ Tammi. 01 2010,18:41) kirjoitti
2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.(jarska @ Joulu. 31 2009,13:04) kirjoitti
4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun.![]()
![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Totta puhut, mutta tällainen tavis mopoilija ei piittaa muusta, kuin toimivasta eteenpäin menevästä kulkupelistä.(pecha @ Tammi. 01 2010,20:48) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Jep, tuosta olen aivan samaa mieltä.(ttuttu @ Tammi. 01 2010,20:53) kirjoitti
Uusin versiohan jopa tietyissä tapauksissa saattaakin olla ominaisuuksiltaan mallisarjan ´paras´ - mutta silloin, kun erot on loppupelissä aika pieniä, etkä aja vuoronperään tällä vanhemmalla ja uudemmalla, niin oman tyytyväisyyden kannalta ei välttämättä ole merkitystä, onko alla uusin vai ei.
Ja se oma tyytyväisyyshän noiden valintojen suhteen on kaikista tärkeintä, eikä suinkaan se, mitä media sanoo, tai mitä toiset ovat mieltä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti(Bem-Ari @ Tammi. 01 2010,20:52) kirjoitti
Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
ZX10R -08
S1000RR -11
Ei siinä ollut,kuin 30 000 ja uusi tulee vasta maaliskuussa,eli ei mitään kokemuksia.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Kokeile ihmeessä molemmat.(qazwsx @ Tammi. 01 2010,21:17) kirjoitti
Mulla oli aikoinaan tuo vanhempi ässä ja melkein ostin uudelleen K12:n, kokeilin silti uudemman ja päädyin siihen.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Melkein kokeilematta voisin K1300S:n laittaa vaihtoehtona busalle. On se niin hieno. Muutamilla heposilla ei ole siinä valinnassa mitään merkitystä.(qazwsx @ Tammi. 01 2010,21:17) kirjoitti
Busassa on taatusti enemmän "bang for buck", kuin bimmerissä, mutta mitä väliä.
Supermoto
k 1300 s reilun puolen tunnin koeajolla Lahdessa. Moottoribaanaa ja kaupunkipyöristystä. Kokeilin esaa eri asennoissa enkä huomannut eroa. Mikä on idea??? Minkäänlaisia Gigsejä en saanut eri esa asennoissa. Valistakaa tyhmää mikä siinä on oikeesti niin hienoa?
Moottorissa kivasti tehoa, vaihdelaatikko toimii hienosti ja ergonomia pitkille taipaleille hyvä. Kiva penkki ja huoleten kardaaniveto.
Pikkiuisen vielä ikää lisää niin voisi ehkä kiinnostaakin. Sinisenä oikein soma.
RR1000 s kuitenkin tuntui tosi paljon sexymmältä. Tosin ihan eri tarkoitukseen toki.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
ESAasta on hyötyä, kun ajaa eri kuormilla - kyytiläinen, ei kyytiläistä, tavaraa - ei tavaraa jne. Helpottaa elämää, ku ei tartte ruuvaila jousen esijännitystä. Iskunvaimennuksen säätöä tulee pidettyä aina normaalissa lähes aina. Jousen esijännitys säätyy vain kun pyörä on paikallaan. Liikeellä ollessa säätyy vain iskunvaimmenus.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
Dixi et animam levavi
http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...icle585799.ece(ek@ @ Touko. 22 2011,04:34) kirjoitti
eikä kohta huomaa espanjassakaan kun laskee nopeusrajoitukset 110km/h jos niitä noudattaa edes suurinpiirtein.
Honda XL1000VA 2006
Motohtorille: Jos ajelet enemmän niin huomaat kyllä eron. Esim mutkatiellä COMF on ihan toivoton, tuntuu kuin ajaisi isolla jenkkiautolla, NORM on parempi ja SPORT on jo mukavan napakka. Moottoritiellä taas SPORT on turhan kova, NORM on ok ja jos on hyvä tie ja vauhti maltillinen niin COMF päällä ajaminen on kuin samettia söisi.
BMW K1300S -13
Ducati Multistrada 1200S -15
BMW R1200GS -13
BMW K1300S -09
BMW R1200GS -07
BMW R850R -04
Yamaha RD 125 -85
Tunturi Start -??
Ei taida Epsanjassa olla rajoitusten tulkinta ihan yhtä tarkkaa, ku kotosuomessa. Tuommonen 40 kmh ylinopeutta ei ruuhka-aikaan ei taida kiinnostaa ketään kunhan ei taajamassa ajele sillai.(Jouni K @ Touko. 22 2011,07:47) kirjoitti
![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Automaattikameroissa varmaan saa helpommin sakot. Tulee vaan pitkällä viiveellä. Joku aika sitten juuri maksoin 50e sakkoa 103/80 ylityksestä.
Dixi et animam levavi
2010 -vuotisen K13S:n perän stefa kesti sitten näemmä tasan 8000 km. Pikkuhiljaa tihkuu öljyä. Takuuseenhan tuo mennee, mutta paikallisen BMW -huollon tietäen saattaa jokunen viikkokin vierähtää, ennen kuin huollosta aika irtoaa.
Onkos muilla stefat korkkailleet näinkin vähillä kilsoilla?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
Eipä ole tiedossa, vaikka sattumoisin (bmwsportbikes.fi) aika monta tuollaisen perän omistajaa on tiedossa.(Kippari-Kalle @ Kesä. 13 2011,01:29) kirjoitti
Kysehän lienee siitä mustan muovisuojuksen alla olevasta stefasta. Joskus on tullut mieleen, että voisiko osasyynä perävaurioihin olla painepesurin käyttö. Se kun painaa herkästi hiekkaa sinne sisään.
Itsellä 4v ja 35tkm ajettu perä. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu, ei muuta.
Siitäpä juuri. Tässä tapauksessa ei painepesuria ole käytetty kertaakaan. Tuossa muovisuojan ja perämurikan välisessä pikku raossa kyllä on jonkin verran hiekkapölyä, onhan se melkolailla lialle alttiissa paikassa. Sinänsä ihan pätevän oloinen teoria. *Noh, toivottavasti seuraava stefa kestää...kirjoitti
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID
DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA![]()
PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
(ducati851 @ Kesä. 16 2011,18:31) kirjoitti
Onnittelut hyvästä valinnasta.
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
juu, näin se vaan on. Ajamalla sen tietää ja maisema vaihtuu :-)(ducati851 @ Kesä. 16 2011,18:31) kirjoitti
BMW K1300S
Muutama viikko sitten launtaina menin motariliikkeeseen ja huomio kiinnittyi -09 K 1300 S:ään, mittarissa 12 000. Koeajokin järjestyi seurauksella, että FJR jäi liikkeeseen. Nyt Bemarilla on oltu tien päällä 3000 km ja meno maistuu.
R1200GS, F700GS