Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 150:sta
  1. #31
    Minun on paha kauhean faktapohjaisesti kommentoida noiden paremmuutta, kun en ole kummallakaan, Busalla enkä K1300S:llä ajanut, mutta olen kyllä kylmätyypit ottanut molemmista ja BMW tuntui selvästi tehokkaammalta, vaikka paperilla Busa pesee sen mennen tullen.

    Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille, ajottepa sitten millä hyvänsä!

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  2. #32
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,19:16) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 31 2009,17:07) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,15:27) kirjoitti
    Heh, kyllä testit on testejä... heidän käppyröissään Busa on ihan kautta koko kierroslukualueen selkeästi Bemua edellä sekä tehossa että väännössä, huipputehossa eroa on melkein 20 pollea, ja mahtaako olla vielä takapyörätehot. Varttimailinkin se ehti puoli sekuntia rivakammin.

    Ja sitten loppuarvostelussa "Engine power: BMW 9.5, Suzuki 9.0" (ja tuossa on vielä ihan erikseen kohta ´Power delivery´ eli silloin tuon nähdäkseni pitäisi kyllä tarkoittaa pelkkää raakaa voimaa). Joten melko erikoinen päätelmä.

    Mutten edelleenkään sijoittaisi näitä ihan samaan kategoriaan, joten sikälikin lähtökohdat vertailuun on pikkuriikkisen metässä.
    Elä sinä nyt ala vesittämään ammattilaisten tekemiä testejä, kyllä busa on nyt syöty karvoineen päivineen.
    Ihmetyttää vaan edelleen, miten pyörä, jossa on samaisen aviisin oman mittauksen mukaan (kaikilla kierroksilla!) selvästi vähemmän sekä tehoa että vääntöä, voi saada moottorin tehosta paremmat pisteet? Pitää aika bemunväristen lasien läpi noita vissiin lueskella, ettei mikään osu silmään.

    Roll-on mittausten tuloksiin puolestaan vaikuttaa vaihteiden välitykset erittäin paljon, ja ne on Bussissa varmastikin pidemmät (ja ketjuvetoisessa välityssuhde myös helposti muuteltavissa).

    Vaan en ole itsekään mikään Busa-fani, sen enempää vanhempi kuin uudempi malli ei vaan oikein sytyttäneet (mutten toisaalta harrastakaan mitään +200kmh ajeluita Suomessa, joten on täysin mahdollista, etten ollut edes likipitäen oikealla "zonella", missä ajaminen olisi voinut olla nautittavaa)... epäilemättä sekä Busa että K1300 on jossain autobaanalla aikamoisia ohjuksia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #33
    Lainaa (Repa @ Tammi. 01 2010,13:14) kirjoitti
    Minun on paha kauhean faktapohjaisesti kommentoida noiden paremmuutta, kun en ole kummallakaan, Busalla enkä K1300S:llä ajanut, mutta olen kyllä kylmätyypit ottanut molemmista ja BMW tuntui selvästi tehokkaammalta, vaikka paperilla Busa pesee sen mennen tullen.

    Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille, ajottepa sitten millä hyvänsä!

    t. Repa
    Kyllä BMW myös näyttääkin reilusti riskimmältä... *
    Tuskin se ensimmäiseen ylämäkeenkään heti hyytyy, vaikka mopo onkin.

    Hyvää uuttavuotta 2010 myös täältä. Täytyy lisäksi mainita, että baijerilaisten nöyryytys on kivaa myös näin talvella... Rumalla japsilla, luonnollisesti. *
    Supermoto
  4. #34
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 01 2010,17:22) kirjoitti
    Täytyy lisäksi mainita, että baijerilaisten nöyryytys on kivaa myös näin talvella... Rumalla japsilla, luonnollisesti. *
    OT:
    ei siihen edes tarvita japsia..pelkkä tsekin vermee riittää...

    Muistan joskun nuoruudessa omistin oikein UUDEN auton LEVEÄ Skoda 1200L.
    (kaikki ne mustat oriit 55kpl piti joka kerta irti päästää).

    Takamoottorisena renkaiden pito riittää myös talviliukkailla eikä tahdo saada tyhjää lyömään juurikaan niin että voisi mainita.

    "nuortenmiesten" muskeli BMW:t (316) tahtoivat jokakerta jäädä liikennevaloihin ruopimaan.
    Tokihan ne ohi menivät mutta vain vauhdilla takaa tullessaan, sekä vetopyörät tyhjää lyöden pitoa hakien välillä vasemmalta välistä oikealta.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  5. #35
    Lainaa (pecha @ Joulu. 31 2009,08:57) kirjoitti
    Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

    Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
    Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti. Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  6. #36
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 01 2010,17:22) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Tammi. 01 2010,13:14) kirjoitti
    Minun on paha kauhean faktapohjaisesti kommentoida noiden paremmuutta, kun en ole kummallakaan, Busalla enkä K1300S:llä ajanut, mutta olen kyllä kylmätyypit ottanut molemmista ja BMW tuntui selvästi tehokkaammalta, vaikka paperilla Busa pesee sen mennen tullen.

    Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille, ajottepa sitten millä hyvänsä!

    t. Repa
    Kyllä BMW myös näyttääkin reilusti riskimmältä... *
    Tuskin se ensimmäiseen ylämäkeenkään heti hyytyy, vaikka mopo onkin.

    Hyvää uuttavuotta 2010 myös täältä. Täytyy lisäksi mainita, että baijerilaisten nöyryytys on kivaa myös näin talvella... Rumalla japsilla, luonnollisesti. *
    Jaa mikä ihmeen nöyryytys kun ei selvästi tehokkaammalla koneellakaan pärjää testeissä.

    Busan sieluhan on juurikin(pelkästään) koneessa ja nyt sekin on nöyryytetty.

    Hyvää alkanutta vuotta 2010, ajokausi lähenee.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  7. #37
    Lainaa (Pandemia @ Tammi. 01 2010,18:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 01 2010,17:22) kirjoitti
    Täytyy lisäksi mainita, että baijerilaisten nöyryytys on kivaa myös näin talvella... Rumalla japsilla, luonnollisesti. *
    OT:
    ei siihen edes tarvita japsia..pelkkä tsekin vermee riittää...

    Muistan joskun nuoruudessa omistin oikein UUDEN auton LEVEÄ Skoda 1200L.
    (kaikki ne mustat oriit 55kpl piti joka kerta irti päästää).

    Takamoottorisena renkaiden pito riittää myös talviliukkailla eikä tahdo saada tyhjää lyömään juurikaan niin että voisi mainita.

    "nuortenmiesten" muskeli BMW:t (316) tahtoivat jokakerta jäädä liikennevaloihin ruopimaan.
    Tokihan ne ohi menivät mutta vain vauhdilla takaa tullessaan, sekä vetopyörät tyhjää lyöden pitoa hakien välillä vasemmalta välistä oikealta.
    No eipä ole sullakaan nuoruudesta juuri ajopelit muuttuneet, aika lailla samaa linjaa.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #38
    Köyhyys ei ole ilo, vaikka se välillä naurattaakin.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  9. #39
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 01 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 31 2009,08:57) kirjoitti
    Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

    Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
    Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti. Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.
    K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.

    2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #40
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,13:04) kirjoitti
    Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.

    Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

    Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
    Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
    4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  11. #41
    Lainaa (pecha @ Tammi. 01 2010,20:48) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 01 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 31 2009,08:57) kirjoitti
    Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

    Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
    Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti. * Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee. *
    K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.

    2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
    Totta puhut, mutta tällainen tavis mopoilija ei piittaa muusta, kuin toimivasta eteenpäin menevästä kulkupelistä.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  12. #42
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 01 2010,20:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Tammi. 01 2010,20:48) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 01 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 31 2009,08:57) kirjoitti
    Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

    Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
    Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti. Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.
    K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.

    2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
    Totta puhut, mutta tällainen tavis mopoilija ei piittaa muusta, kuin toimivasta eteenpäin menevästä kulkupelistä.
    Jep, tuosta olen aivan samaa mieltä.

    Uusin versiohan jopa tietyissä tapauksissa saattaakin olla ominaisuuksiltaan mallisarjan ´paras´ - mutta silloin, kun erot on loppupelissä aika pieniä, etkä aja vuoronperään tällä vanhemmalla ja uudemmalla, niin oman tyytyväisyyden kannalta ei välttämättä ole merkitystä, onko alla uusin vai ei.

    Ja se oma tyytyväisyyshän noiden valintojen suhteen on kaikista tärkeintä, eikä suinkaan se, mitä media sanoo, tai mitä toiset ovat mieltä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #43
    Lainaa (Bem-Ari @ Tammi. 01 2010,20:52) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,13:04) kirjoitti
    Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.

    Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

    Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
    Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
    4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun. *
    Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti

    Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #44
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei siinä ollut,kuin 30 000 ja uusi tulee vasta maaliskuussa,eli ei mitään kokemuksia.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  15. #45
    Lainaa (qazwsx @ Tammi. 01 2010,21:17) kirjoitti
    Lainaa (Bem-Ari @ Tammi. 01 2010,20:52) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,13:04) kirjoitti
    Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.

    Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

    Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
    Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
    4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun. *
    Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti

    Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
    Kokeile ihmeessä molemmat.

    Mulla oli aikoinaan tuo vanhempi ässä ja melkein ostin uudelleen K12:n, kokeilin silti uudemman ja päädyin siihen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  16. #46
    Lainaa (qazwsx @ Tammi. 01 2010,21:17) kirjoitti
    Lainaa (Bem-Ari @ Tammi. 01 2010,20:52) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Joulu. 31 2009,13:04) kirjoitti
    Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.

    Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

    Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
    Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
    4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun. *
    Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti

    Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
    Melkein kokeilematta voisin K1300S:n laittaa vaihtoehtona busalle. On se niin hieno. Muutamilla heposilla ei ole siinä valinnassa mitään merkitystä.
    Busassa on taatusti enemmän "bang for buck", kuin bimmerissä, mutta mitä väliä.
    Supermoto
  17. #47
    k 1300 s reilun puolen tunnin koeajolla Lahdessa. Moottoribaanaa ja kaupunkipyöristystä. Kokeilin esaa eri asennoissa enkä huomannut eroa. Mikä on idea??? Minkäänlaisia Gigsejä en saanut eri esa asennoissa. Valistakaa tyhmää mikä siinä on oikeesti niin hienoa?
    Moottorissa kivasti tehoa, vaihdelaatikko toimii hienosti ja ergonomia pitkille taipaleille hyvä. Kiva penkki ja huoleten kardaaniveto.
    Pikkiuisen vielä ikää lisää niin voisi ehkä kiinnostaakin. Sinisenä oikein soma.
    RR1000 s kuitenkin tuntui tosi paljon sexymmältä. Tosin ihan eri tarkoitukseen toki.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  18. #48
    ESAasta on hyötyä, kun ajaa eri kuormilla - kyytiläinen, ei kyytiläistä, tavaraa - ei tavaraa jne. Helpottaa elämää, ku ei tartte ruuvaila jousen esijännitystä. Iskunvaimennuksen säätöä tulee pidettyä aina normaalissa lähes aina. Jousen esijännitys säätyy vain kun pyörä on paikallaan. Liikeellä ollessa säätyy vain iskunvaimmenus.



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  19. #49
    Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
    Dixi et animam levavi
  20. #50
    Lainaa (ek@ @ Touko. 22 2011,04:34) kirjoitti
    Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
    http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...icle585799.ece

    eikä kohta huomaa espanjassakaan kun laskee nopeusrajoitukset 110km/h jos niitä noudattaa edes suurinpiirtein.
    Honda XL1000VA 2006
  21. #51
    Motohtorille: Jos ajelet enemmän niin huomaat kyllä eron. Esim mutkatiellä COMF on ihan toivoton, tuntuu kuin ajaisi isolla jenkkiautolla, NORM on parempi ja SPORT on jo mukavan napakka. Moottoritiellä taas SPORT on turhan kova, NORM on ok ja jos on hyvä tie ja vauhti maltillinen niin COMF päällä ajaminen on kuin samettia söisi.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  22. #52
    Lainaa (Jouni K @ Touko. 22 2011,07:47) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Touko. 22 2011,04:34) kirjoitti
    Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
    http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...icle585799.ece

    eikä kohta huomaa espanjassakaan kun laskee nopeusrajoitukset 110km/h jos niitä noudattaa edes suurinpiirtein.
    Ei taida Epsanjassa olla rajoitusten tulkinta ihan yhtä tarkkaa, ku kotosuomessa. Tuommonen 40 kmh ylinopeutta ei ruuhka-aikaan ei taida kiinnostaa ketään kunhan ei taajamassa ajele sillai.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  23. #53
    Automaattikameroissa varmaan saa helpommin sakot. Tulee vaan pitkällä viiveellä. Joku aika sitten juuri maksoin 50e sakkoa 103/80 ylityksestä.
    Dixi et animam levavi
  24. #54
    2010 -vuotisen K13S:n perän stefa kesti sitten näemmä tasan 8000 km. Pikkuhiljaa tihkuu öljyä. Takuuseenhan tuo mennee, mutta paikallisen BMW -huollon tietäen saattaa jokunen viikkokin vierähtää, ennen kuin huollosta aika irtoaa.
    Onkos muilla stefat korkkailleet näinkin vähillä kilsoilla?
    He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
  25. #55
    Lainaa (Kippari-Kalle @ Kesä. 13 2011,01:29) kirjoitti
    2010 -vuotisen K13S:n perän stefa kesti sitten näemmä tasan 8000 km. Pikkuhiljaa tihkuu öljyä. Takuuseenhan tuo mennee, mutta paikallisen BMW -huollon tietäen saattaa jokunen viikkokin vierähtää, ennen kuin huollosta aika irtoaa.
    Onkos muilla stefat korkkailleet näinkin vähillä kilsoilla?
    Eipä ole tiedossa, vaikka sattumoisin (bmwsportbikes.fi) aika monta tuollaisen perän omistajaa on tiedossa.

    Kysehän lienee siitä mustan muovisuojuksen alla olevasta stefasta. Joskus on tullut mieleen, että voisiko osasyynä perävaurioihin olla painepesurin käyttö. Se kun painaa herkästi hiekkaa sinne sisään.

    Itsellä 4v ja 35tkm ajettu perä. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu, ei muuta.
  26. #56
    Lainaa kirjoitti
    Kysehän lienee siitä mustan muovisuojuksen alla olevasta stefasta. Joskus on tullut mieleen, että voisiko osasyynä perävaurioihin olla painepesurin käyttö.
    Siitäpä juuri. Tässä tapauksessa ei painepesuria ole käytetty kertaakaan. Tuossa muovisuojan ja perämurikan välisessä pikku raossa kyllä on jonkin verran hiekkapölyä, onhan se melkolailla lialle alttiissa paikassa. Sinänsä ihan pätevän oloinen teoria. *Noh, toivottavasti seuraava stefa kestää...
    He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
  27. #57
    Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

    DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
    PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))



  28. #58
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ducati851 @ Kesä. 16 2011,18:31) kirjoitti
    Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

    DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
    PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
    Onnittelut hyvästä valinnasta.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  29. #59
    Lainaa (ducati851 @ Kesä. 16 2011,18:31) kirjoitti
    Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

    DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
    PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
    juu, näin se vaan on. Ajamalla sen tietää ja maisema vaihtuu :-)
    BMW K1300S
  30.  
  31. #60
    Muutama viikko sitten launtaina menin motariliikkeeseen ja huomio kiinnittyi -09 K 1300 S:ään, mittarissa 12 000. Koeajokin järjestyi seurauksella, että FJR jäi liikkeeseen. Nyt Bemarilla on oltu tien päällä 3000 km ja meno maistuu.
    R1200GS, F700GS
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen