Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Onko 2006 vuosimallin bladessa hydraulinen nokkaketjun kiristin vai perinteinen mekaaninen jousipuikkosysteemi? Moottori tahtoo naputella satunnaisesti pienillä kierroksissa kaasua höristellessä melko kovaäänisesti. Venttiileistä en tuon usko kuuluvan, koska silloin naputus ei voi mielestäni olla satunnaista. Epämääräisesti toimiva ketjunkiristin voisi tuon aiheuttaa tai sitten joku osa startissa, joka jää roikkumaan mukaan tai sitten jotain aivan muuta. Naputus on hieman saman tyyppinen kun joidenkin autojen ruiskutussuuttimista kuuluva naputus / tikitys, mutta vaan paljon voimakkaampi ja kuuluu tosiaan vain satunnaisesti.

    Onko muilla havaintoja vastaavasta ilmiöstä?
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  2. #2
    perinteinen systeemi siinä on. minulla pyörä naputteli muutaman kerran talven jälkeen kun säilöntäaineet oli bensan seassa. vaihdoin bensat ja naputus loppui.
  3. #3
    Taitaa olla Hondan joku "ominaisuus"...Oma mopotin CBR600F -06 ajettu 25000km alkaa epäsäännöllisen säännöllisesti pitämään myöskin terävää nakutusta/tikitystä kun ajelee pidemmän aikaa isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, loppuu kun antaa kierroksia. Ketjunkiristin tarttis vaihtaa.Venat ja nokat mitattu ja syynätty läpi,töissä onneksi laitteet.Nyt Wapun viettooooon
    CBR 600F -06
  4.  
  5. #4
    Bensapumppu myös pitää 1000RR Hondissa aika-ajoin naputtavaa ääntä. Happea vaan kovasti koneelle, äänet peittyy.



    .