Turvallisuushysteerikkojen voisi olla aika tutkia, kuinka valtavasta ruumisröykkiöstä puhutaan teknisten vikojen aiheuttamien onnettomuuksien kohdalla (siis vian pitää aiheuttaa onnettomuus, ei pelkästään "olla osallisena").(Triple W @ Touko. 04 2009,19:49) kirjoitti
Tämän jälkeen kannattaa miettiä, miten katsastus estää ajoneuvon joutumisen huonoon kuntoon (pyöräähän ei ilmeisesti ole tarkoitus katsastaa joka päivä, eikä edes joka viikko).
Tosin hysteriaan ei faktojen luetteleminen auta, ja pahaksi onneksi se on jopa poistettu uusimman Therapia Fennican tautiluokituksesta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
mielestäni henkilö joka tollasta asiaa kannattaa ajaa varmasti itse paljon vaarallisemmalla laitteella (teknisen kunnon puolesta) ku muut jotka sitä ei kannata!
tämähän selittyy jo sillä että ihminen joka tollasta kannattaa ei selvästi kykene itse pitämään pyöräänsä edes tieliikennekelpoisessa kunnossa ilman vuosittain tapahtuvaa tarkastusta joka sekin on varmasti niin pintapuolinen ja vääriin asioihin keskittyvä ettei se paljoa turvallisuutta paranna!
tämä siis pätee varmasti noin 95% ihmisiin se loput 5% ajaa sitten muutenkin katsastamattomana tai paskalla niinkuin tähänkin asti!
niinkuin sanottu mopo on suomessa harrastusväline ja siitä ei oikein hyötykulkuneuvoa saa tekemälläkään ja kuinkas moni harrastaa paskalla kituuttamista?
sellanen poikkeus on kyllä pakko myöntää että ihan oikeat mopot (50cc) tuntuu oikeasti olevan sellasessa hapessa nykyään että vois olla aihetta mutta senkin voisi ihan hyvin poliisi hoitaa tien päällä niin ei tulisi kaikkia rangaistua yhden ryhmän aiheuttamista jutuista!
olen puhunut!
GSXR-1000 Limited
Hahhahhahhahhahhahhahhahhahhahhaa... Siinähän katsastelette...
MP-maailmasta faktaa:
Pyörät läpäisevät Euro-3-normin - vain uusina
Erään sveitsiläisen tutkimuslaitoksen mukaan Euro-3-päästönormi on asetettu varsin tiukaksi.
Tutkimuksessa havaittiin, että 12 000 kilometriä ajetuista moottoripyöristä seitsemän kymmenestä ei enää läpäissyt normia.
Euro-3:n tarkoituksena on tehdä pyöristä ympäristöystävällisempiä.
Tutkimustulos osoittaa, että asetetut päästöehdot ovat ehkä liian tiukat, jos pienikin moottorin ja sen eri osien kuluneisuus estää hyväksyttävien arvojen saavuttamisen.
Testattujen pyörien joukossa olivat muun muassa Suzuki GSX-R1000, Kawasaki ER-6n ja Yamaha FZ1.
F = dp / dt
Onko kellään tarkempaa faktaa vaikka saksan katsastus käytännöstä?? Olis varmaan aika homma viilata tuo -91 oma saastuttaja tuohon euro3 luokkaan, jos se nyt noin älyttömänä tulis käytäntöön
![]()
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Kun ajaa vapailla vuosimalleilla saa leiman melko varmasti aina
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Yrittäkää nyt rauhoittua, ei Suomeen ole tulossa moottoripyöriin katsastuspakkoa![]()
Eihän siinä sitten muuta vissiin voi tehdä kun pistää pyörä paaliin ennen katsastusta ja uuden ostoon. Pysyy pyöräkanta tuoreena ja maailma pelastuu!(wizard11 @ Touko. 11 2009,16:35) kirjoitti
Oikeasti;
Turhaa hommaa, jotenkin minusta tuntuu että liikenteessä ei kovin huonokuntoisia pyöriä ole. Suurin osa "vioista" taitaa yleisesti keskittyä rengasosastolle, yllättävän monessa pärrässä ovat renkaat aivan finaalissa ennen kuin uusia mennään ostamaan.
Ja toinen motkottamisen aihe todennäköisesti olisi Anti-EU-meteli joka kultakorvien päätä särkee.
(...jjja tietenkin nämä 10 milliä liian lähellä toisiaan olevat vilkut, asteen pielessä oleva kilpikulma, E-hyväksyntää vailla olevat xenonit...)
Joskus pohdin että pitäisi alkaa itselläkin katsastamaan autoja. Ei se katsastushomma näytä kovin kummoista taitoa vaativan.
Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
BMW K1200R Sport
Kaverin kanssa juuri juttelin Ruotsin käytännöstä eli siellä katsastetaan joka toinen vuosi. Sanoi että hän sitten vaihtelee katsastuksen ajaksi alkuperäiset osat takaisin kuten putket ja valot. Ja katsastuksen jälkeen takaisin. Hän on kyllä varovaisen positiivinen katsastuksen suhteen eli siellä aika tarkkaan tutkitaan jarrujen kunto ja esim. emäputken laakerin välykset, joita ei itse useinkaan tule kunnolla katsottua.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net