Taian jättää ite sit katsatamatta. Toivotaa, että oli vappupila. Eka oli kiva tulla orgii, mut nyt vituttaa.
Täysin samaa mieltä. Liikenteessä on pelisäännöt ja niitä pitää jokaisen noudattaa. Jeppe hoitaa duuniaan ja sillä hyvä. Mutta jos virheitä, ylilyöntejä tms. tapahtuu täytyyhän meillä olla oikeus esittää toisenkinlainen näkökulma asioihin. Näkökulman esittäminen ei mielestäni suoraan tarkoita sitä, että mitenkään ihannoisi laittomuuksia ja virkavallan halveksimista. Se on vain eräs näkökulma asiaan, ilman ravihevosen lappuja silmillä. Julkisella foorumilla käyttäytymiseen ei myöskään kuulu toisten haukkuminen kusipääksi, kahjoksi tai vastuuttomaksi mokeltajaksi. (vaikka siihen olisi aihettakin).(rico @ Touko. 02 2009,13:18) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Joku käärii hyvää tiliä kun tuollainen toimenpide laitetaan käytäntöön
Taitaa meikän ajaminen siirtyä radalle jollain kilvettömällä ja verottomalla härpäkkeellä.
Timo Rautiainen&Trio Niskalaukaus
On se hyvä, että täältäkin on moderoitu katsastuskriittisiä viestejä pois.
Aivan uskomatonta paskaa tuo katsastus. Taas rahastetaan. "Muutaman kympin lisä". Kyllä tuo toteutuessaan tulee sen vajaan satasen maksamaan.
Mitenkäs kokeneimmat harrastajat, joilla saattaa olla yli kymmenenkin huolella ja kokemuksella hoidettua pyörää tallissaan? Menee koko kevät katsastuskonttorilla jonotellessa vai?
Taas määkii lampaat jonossa, että lyökää vaan lisämaksua tähänkin harrasteeseen..![]()
636 -> 998
Älähän huoli. Kun saavat tuon katsastuspakon läpi niin eiköhän tuokin epäkohta korjata jollain keinolla.(harbusa @ Touko. 02 2009,17:22) kirjoitti
Mutta ehdottomasti vastustan tuota katsastusta. Ei varmasti jää siihen 50 euron hintaan mitä täälläkin on väläytelty. Epäilen että menis varmasti ylikin auton katsastusten hinnoista juurikin niistä syistä kun pitää laitteet hommata ja kouluttaa porukkaa Ja pitäähän herrojen saada optionsa). Ja kun pitää joka e-hyväksyntä käydä läpi että varmasti sellaiset löytyy niin johan alkoi tekemistä olemaan tuossa.
Muttakun ei se estä.(seppo02 @ Touko. 02 2009,09:35) kirjoitti
Vaihdan omaan pyörääni koko putkiston n. tuntiin, sliparissa ei menisi kuin muutamia minuutteja. Xenoneiden riipiminen keulalta halogeeneihin on sekin minuuttien juttu.
Noihin asioihin pystyisi vaikuttamaan huomattavasti paremmin tienvarsikatsastuksin poliisin toimesta, kuin laittaa miljoonia maksavaa raskasta katsastusjärjestelmää pystyyn.
Siinä AKE:n teettämässä raportissa haastattelijoiden mukaan suurin syy mp:n katsastamiselle on viritetyt mopot, joissa on puutteita valoissa yms. Samaisessa raportissa todettiin että suuri osa mp:stä oli todettu hyväkuntoisiksi.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Ricolle plussat asiallisesta tekstistä(rico @ Touko. 02 2009,13:18) kirjoitti
Käsittääkseni tämä foorumi ei ole tarkoitettukaan eksklusiivisesti ns "systeemiä vastaan" kapinoiville yksilöille vaikka mielestään haluaisivat niin uskoa. Ihmettelenkin etteivät ole jo perustaneet ihan omaa foorumia, sinnehän sitten ne vetomiesmodetkin olisi ihan paikallaan...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
No just... eli kaikki jotka eivät ole lampaita ja niele sinun määrittelemän "systeemin" asettamia kohtuuttomuuksia joutavat vaihtamaan foorumia tai perustamaan oman...olisi muuten täälläkin aika hiljaista jos jokainen noin toimisi.(freerider70 @ Touko. 02 2009,21:22) kirjoitti
Ja nimenomaan tässä topikissa oli nyt kyse tuosta katsastuspakosta tuntuu siltä että, valtaosa joutaisi ilmeisesti vaihtamaan foorumia tuon sinun määritelmän mukaan kun eivät halua hyväksyä tuollaista mahdollista uutta lakia.
Olisko kuitenkin niin, että itse joutaisit vaihtamaan foorumia
jos kerran alat ohjeistamaan muita muualle...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
No jos kahlaat joitain ketjuja läpi ajatuksella tulet kyllä huomaamaan ettei ihan jokainen kirjoittaja pelaa täydellä pakalla, ja jos asenteet ovat samat liikenteen seassa kuin täällä niin huh huh... Samalla varmasti saatat huomata että useimmilla keskusteluilla tässä osiossa on taipumus muuttua ihan joksikin muuksi kuin keskusteluksi turvallisuudesta tai siitä mitä aloittaja on ajatellut. Tässä yksi hyvä esimerkki: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=100239(Matso @ Touko. 02 2009,22:11) kirjoitti
Mitä katsastuspakkoon tulee niin itse en kannata, annoin plussat Ricolle aivan syystä että mies uskaltaa avoimesti arvostella muita motoristeja. Asia joka tuntuu olevan joillekin käsittämätön, itse en ainakaan koe olevani arvostelun yläpuolella. Samanlaisia liikenteen käyttäjiä olemme kaikki riippumatta siitä millä liikutaan, eikä käsittääkseni motoristeillakaan mitään erivapauksia ole.
Ja juu, itse asiassa olen kyllä löytänyt jo aikaa sitten sellaisenkin foorumin jossa joka helvetin ketju ei lähde siihen kukkis-vetomies vääntöön, ei nillitetä sakoista ja systeemistä ynnä muusta vaan keskitytään siihen mikä tässä harrastuksessa on olennaisinta.
http://teamcustom.org/forum/index.php
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Ja höpö höpö.(fj 1200 @ Touko. 01 2009,20:11) kirjoitti
Katsastuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten joku ajaa.
Aika tampioita on kansanedustajat, jos ne arvelee, että katsastuksella päästään eroon huonosta liikennekäyttäytymisestä.
Ei paljon kannata sellasia tampioita äänestää...
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Esim . Enklannissahan huoltoasemilla+korjauspajalla voit katsastuttaa auton ja mopottimen. MOTiksi kutsuvat eikä oo hinnalla pilattu. Eli se onnistuu huollon yhteydessä, jolloin yleensä saa vielä alennusta. Mut ei Suomessa ku pitää maksaa...(kivipaa @ Huhti. 30 2009,18:14) kirjoitti
"Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.
Meikän turpokwaak
Kannattaisiko alkaa miettimään, mihin Suomen katsastussääntöjä oikein tarvitaan?(Tuppervaari @ Touko. 01 2009,19:29) kirjoitti
Esim;Lisääkö penkkien kaataminen/sitominen farmariautossa liikenneturvallisuutta?Tai työkalulaatikon pulttaaminen tavaratilaan?Miksi pakettiautolla vain on verohelpotus?
Ja amerikanautojen penkin pehmusteen vahvuus?Väliseinien koko ja koostumus?
Lisävarusteiden kovempi verotus?
Minusta jotenkin tuntuu, että kaikki mikä tekee ajamisen helpommaksi, on verotuksen alla Suomessa, jossa kuitenkin on Euroopan hankalimmat ajo-olosuhteet miltei ympäri vuoden.
Turvallisuudesta kuten absesita verotetaan lisää?
Yli puolet Suomen katsastussäännöistä perustuu naapurikateuteen, niillä ei ole mitään tekemistä itsensä liikenneturvallisuuden kanssa.
Ja eikö katsastus pitäisi olla nimenomaan tähdätty liikenneturvallisuuden lisäämiseen?
Eikö olis pikkuhiljaa aika ajaa alas typeryydet ja miettiä onko Ake oikeilla linjoilla laisinkaan?
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Wuhuu! Tehdään Suomesta taas parempi ja turvallisempi paikka.. juu kyl näin on!![]()
636 -06
eikös se mopojen tsekkaus kannattaisi tehdä muutenkin ammattikoulujen ja yläasteiden pihasta kun siellä ne ovat valmiiksi päivän jonossa.
ei siinä voin vaihtaa omaan sliparin vaikka joka toinen vuosi päiväksi jos hinta on about 20€ leimasta.
VFR800 -98
Katsastuksen puoltajille:Renkaat vaihdan reilusti ennen kulutuspinnan loppumista,jarrupalojakaan en aja loppuun,pyörä on vähän ajettu ja lähes originaali kunnossa,kilometrejä tulee kesässä 5-10tkm.Kunnia-asia itselle on pitää pyörä huippukunnossa.
Jokavuotinen konttorilla käynti olisi tapauksessani aivan turhaa.Ja näin on varmaan suurimmalla osalla harrastajista.
Vyyhti olisi helpoin alkaa purkaa kauppiaista,myydä sais vain tavaraa,joka täyttäis määräykset.
Pääseehän sinne konttorille nytkin näyttämään pyöräänsä,jos tuntuu siltä,ettei luota omiin taitoihin.Vapaaehtoisuuden periaate on parempi kuin pakko.
FLHTCUSE4
Niin . . . . . ja milloin sitten katsastuspakko astuikaan voimaan![]()
Ylläoleva lainaus kuvaa tilannetta hyvin. Monissa EU-maissa, esimerkiksi Ruotsissa, määräaikaiskatsastus tehdään prätkille. Huomautettavaa löytyy suurin piirtein joka kolmannesta pyörästä ja 10-20 prosenttia hylätään.(Pedaali @ Touko. 01 2009,19:36) kirjoitti
Suomessa katsastusta ei ole, mutta tästä huolimatta moottoripyöräilyn onnettomuustilastot ovat Euroopan parhaita. Teknisiä vikoja todetaan onnettomuuksien syiksi niin harvoin, että systemaattista tutkimusta tilastoista ei oikein voi edes tehdä. Ylipäätään missään sivistysmaassa tekniset puutteet eivät juuri näy prätkien onnettomuustilastoissa. Määräaikaiskatsastus ja liikenneturvallisuus eivät tilastollisesti korreloi keskenään.
AKE valvoo katsastuskonttorien toimintaa. Jos jollakulla konttorilla hylkäysprosentti jää epähygieenisen alhaiseksi, kyseinen konttori joutuu erikoistarkkailuun. Niinpä konttorit huolehtivat siitä, että autoja hylätään riittävästi. Jos prätkien katsastus otettaisiin Suomessa käyttöön, seuraus olisi se, että joka kolmas tai joka neljäs pyörä hylättäisiin jonkin täysin turhan asian varjolla. Rahanmenoa ja riesaa vastaavaa hyötyä siitä ei todellakaan seuraa.
High Stuck Are Wit To
Tähän pitää vielä sanoa, että laki tai pakko tulee voimaan. Lehmänpaskaan astutaan.(julma jj @ Touko. 03 2009,16:20) kirjoitti
![]()
High Stuck Are Wit To
Ylimääräistä rahastusta.(seppo02 @ Touko. 02 2009,09:35) kirjoitti
ns. piilovero.
Jos ei tunnu missäänniin anna mulle 50 egee joka vuos, siks ku mä olen niin hyvä jätkä.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Jee. Seuraavaksi polkupyörät ja lastenrattaat katsastuksen piiriin. Suomi turvalliseksi ja siinä sivussa rahat pois tältä kaiken nielevältä kansalta. Kypärä- ja turvaköysipakko saunoihin.![]()
![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Pyydän suuresti anteeksi. Minulla on kutsumasi "mökäputki" sekä nämä itse Saatanan keksimät xenon valot. Olen pahoillani että olen hakenut "katu-uskottavuutta" enkä ole ostanut matkasohvaa jonka kanssa homostella ympäri eurooppaa(panman @ Touko. 01 2009,19:07) kirjoitti
![]()
636 -06
JA MIHIN #&¤%UUN NE KAIKKI "VERORAHAT" SUN MUUT TURHAT KORVAUKSET SITTE OIKEEN MENEE KUN SUOMALAISELLA ON VARMAAN PUOLET HUONOMPI OSTOVOIMA KUN ESIM SAKEMANNEILLA JA SILTI KUN ON ESIM KAIKKI TIETKIN IHAN PERSEESTÄ!
[ot]
EILEN LANDELTA TULLESSANI VÄISTIN MOPOLLA MONTTUJA JOLLOIN OSUIN SEURAAVIIN V#%&N ISOIHIN MONTTUIHIN NIIN ETTÄ MEINAS SULAKKEET TIPPUA SUUSTA! ON SE KUMMA![]()
![]()
![]()
![]()
[ot]
GSXR-1000 Limited
Olimmeko soomi24:ssa?(Zip @ Touko. 04 2009,11:57) kirjoitti
laatu alkaisi olla kohdallaan
Tuskin meistä kukaan tykkää ylimääräisestä rahanmenosta ja vaivasta, järjellinen syy katsastuksen tuloon on olemassa.
Oli se sitten edellämainitut tai muut modauskohteet.
Tämä nyt on ollu niin kauan tulonpäällä että onhan tuota osattu odottaa. Ihme että näinkin kauan saatu riestastella ilman jokavuotista katsastusmonopolin lihottamista. Tämä, nollatoleranssi ylinopeuksiin ja mediamaksut, antaa nyt sen raipan laulaa!![]()
Jos tulee niin täytyy varmaan vaihtaa pyörää, tulee halvemmaksi kun nykyisen laittaminen katsastuskuntoon.
Itse pidän ihan kohtalaisen järkevänä ajatuksena... Kun näkee kaduilla noita moottoripyöriä niin yllättävän monet ovat semmoisia räpsiä, että puhaltamalla saa jo osia irti... Silloin helposti herää kysymys, minkälaisessa kunnossa on jarrut, iskarit + muu turvallisuuten vaikuttavat tekijät...
Jokaisen oma asiahan se on minkälaisessa kunnossa pyörää pitää, mutta jos nämä ovat syynä liikenneonnettomuuteen niin silloin todellakin on katsastus on tarpeen...
Hullu se on...
Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
Honda CB600 Hornet -07 (ex)
Honda CRF 250 R 2006
Toi ois itseasiassa ihan jees, jos toi jotenkin ympättäis yhdistystoimintaan tjsp... Elikkä yhteistuumin huolehdittais, et pelit on kunnossa ja kaikki liikkuva raha säilyis harrastajien piirissä. Vähän niinku sukellus harrastuksenkin parissa. Vehkeet katotaan keskenään kuntoon, ettei kukaan jää pohjaan. Pullojen koeponnistus on sit asia erikseen, mut joo...
CBR 1000F -89
Triple W tervetuloa viikonloppuna vaikka Kaivariin räpsiä kattomaan.Siinä saa nopeasti yleiskatsauksen tämän hetken pääkaupunkiseudun prätkiin.Vilpittömästi voin vakuuttaa,että kalusto on hyvässä kunnossa,näkyy sekä uutta,että vanhempaa pyörää.Jo yleissilmäys kertoo katsastuspakon olevan pelkkää rahastusta.
FLHTCUSE4