Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 188:sta
  1. #121
    Lainaa (mcmies @ Touko. 01 2009,16:20) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Touko. 01 2009,13:16) kirjoitti
    Jos ei oo edunvalvontaa (Smoto, tms.) niin tulee takuuvarmasti. Ongelma on, että ei oo asiantuntevia katsastajia. Siksi menee vain rahastukseksi. MMAF voisi lausahtaa jotain.

    Jos olisi jotain ammattitaitoa, hommassa voisi olla jotain hyvääkin. Nykynäkymillä vastustan ehdottomasti.
    Seku kirjoittaa vähän, mutta asiaa. Faktat:

    - Ilman väkevää edunvalvontaa katsastus tulee aivan varmasti.
    - Suomessa vuosikatsastuksista ei seuraa rahanmenoa vastaavaa hyötyä sen paremmin liikenneturvallisuuden edistämisessä, ympäristövaikutusten torjunnassa kuin missään muussakaan edistämisen arvoisessa asiassa.
    - Katsastuskonttoreilla ei ole laitteistoa eikä yleensä ammattitaitoakaan prätkien katsastamiseksi (ammattitaidon osalta poikkeuksiakin on).

    MMAF on jo useaan kertaan lausahtanut, tässä yksi lausahdus: *Mitä hyötyä vuosikatsastuksesta?

    Tuon ketjun ensimmäinen juttu on siistittynä ja lähteineen julkaistu Kopteri-lehdessä ja toimitettu mm. viranomaisille. Jutussa kerrotut faktat ovat kiistattomia, mutta asioista päätettäessä eniten painaa usein sen sana, jolla on eniten rahaa. Ja tässä tapauksessa myös sen, joka haluaa saada sitä lisää.

    Muuten, fakta on sekin, että pallo edunvalvonnan toiminnasta ja onnistumisesta on tämänkin taulun lukijoilla. Prätkien edunvalvontaa ei hoida kukaan muu kuin moottoripyöräilijä itse.
    Nimenomaan näin se on, kukaan muu ei valvo mtoristien etuja kuin motoristi itse!

    Sen takia tässä viimeaikoina hieman pistänyt silmään nämä henkilöt jotka viis veisaavat virkakoneiston päätöksistä ja pitävät kaikkia koneiston päätöksiä hyvinä ja toisinajattelijoita kitisijöinä ja ties minä.



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  2. #122
    Yhyy, mulla pitää keksiä miten saan heijastimen kiinnitettyä tohon kilventelineeseen
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  3. #123
    Mikähän sitä tavallista ihmisistä risoo motoristeissa:
    Yleensä se ääni. Ja kun tarpeeksi moni hakee katu-uskottavuutta mökäputkilla niin pahimmassa tapauksessa kaikki saa kärsiä.

    Xenonit on sitten varmaan toinen syy.

    Teknillisesti muuten mp:t ovat varmasti paremmassa kunnossa, eihän omaa kultaa voi huonosti pitää.
  4. #124
    En jaksa uskoa, että tahoilla jotka ajavat katsastuspakkoa mopoille intresseinä olisi mikään muu kuin pohjaton ahneus.
    Laskekaappa paljonko rahaa tulisi jaettavaksi eri tahojen kesken jos kaikki suomen mopot pitäisi katsastaa esim. vuoden välein?

    Eipä asiasta puhuttu silloin mitään kun mopokanta oli kymmenen prossaa nykyisestä. Oltiin hiljaa ja toivottiin ettei joka aseman tarvitsisi hankkia hommaan liittyvää erikoisvälineistöä.

    Puhutaan direktiiveistä..perhana..eihän voi olla niin jotta joka ikinen asia menee läpitte nuijan/nuijien kopautuksella jos se verhotaan ko. sanan taakse?
    Kait täällä sentään voidaan jotakin itsekkin päättää?

    Asian ehkäisemiseksi jokainen voi tehdä yksilönä jotakin.

    1)Antaa tukensa alan vahvimmalle etujärjestölle joka pystyisi ajamaan meidän asiaa. Jopa ihan konkreettisesti.
    Esimerkkinä voisi mainita ADAC;kin. Niin paljon jäseniä, että jokainen hieman radikaalimpi muutos nykyiseen merkitsisi polittista itsemurhaa jokaiselta puolueelta.

    2)Pitää oman ajokkinsa teknisesti moitteettomassa ja esimerkillisessä kunnossa jotta voidaan näyttää, että "omavalvontaa" voidaan käyttää muuallakin kuin suurteollisuudessa.

    Teknisellä kunnolla tarkoitan liikenne kelpoisuutta. Liikenne kelpoisuuteen vaikuttaa mielestäni ensimmäiseksi renkaat,valot ei minkä tyyppiset vaan että yleensä on, jarrut ja jousitus.
    Kaikkeen muuhun pitäisi sallia luovaa osaamista/mielikuvitusta.

    Liikenneturvallisuus on hieno sana. Alkaa olla samoissa mitoissa kuin esim veteraanit. Molempien nimissä suhteellisen helppoa hankkia lisää rahaa itse asia unohtaen.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #125
    Lainaa (-ESE- @ Touko. 01 2009,16:13) kirjoitti
    Jos asiaa perustellaan turvallisuudella niin monenko mp. onnettomuuden syy on ollut moottoripyörän teknisessä kunnossa viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ja montako onnettomuutta katsastus tulisi vähentämään?
    *Jos näihin pariin kysymykseen löytyy kylliksi uhreja niin silloin turvallisuuteen vetoaminen olisi hyväksyttävää.
    No tuon jutun mukaan joka kolmannessa on ollut sellainen vika, johon olisi katsastuksessa puututtu. **kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  6. #126
    Kyllä ois sitten kiva nähdä ne "inssit"- hoppas ovat MP-alan asiantuntijoita...
    Muistan aikoinaan kun menin Darttiani katsastaa ja siin oli manuaaliventtiili aski (eli normi sifteri, mut piti ite vaihtaa), niin inssi latas D:n päälle ja polkas kaasua (joten sil oli ykkönen pesäs)..aikansa huudatti sitä siin ykkösel, mut eipä voinu multa kysyy, et "mikäs tää on" *
    Sit kun ei muuta keksiny, niin tokas, et "ihan paska tällanen loota" *
    Ja arvaatten, et sen jälkeen sai joka nippeli oman syyninsä.
    Meni läpi, vaikka haki viel muutkin inssit sitä autoa tiiraamaan, mut voi vattu, kun ei vikaa löytyny!

    Inssi on aina inssi, vaikka voissa paistas *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  7. #127
    Lainaa (Pedaali @ Touko. 01 2009,19:36) kirjoitti
    Lainaa (-ESE- @ Touko. 01 2009,16:13) kirjoitti
    Jos asiaa perustellaan turvallisuudella niin monenko mp. onnettomuuden syy on ollut moottoripyörän teknisessä kunnossa viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ja montako onnettomuutta katsastus tulisi vähentämään?
    *Jos näihin pariin kysymykseen löytyy kylliksi uhreja niin silloin turvallisuuteen vetoaminen olisi hyväksyttävää.
    No tuon jutun mukaan joka kolmannessa on ollut sellainen vika, johon olisi katsastuksessa puututtu. **kliks*
    Oliko tämä joka kolmannessa esiintyvä vika se syy joka johti onnettomuuteen?
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  8. #128
    Lainaa (Tuppervaari @ Touko. 01 2009,19:29) kirjoitti
    En jaksa uskoa, että tahoilla jotka ajavat katsastuspakkoa mopoille intresseinä olisi mikään muu kuin pohjaton ahneus.
    Laskekaappa paljonko rahaa tulisi jaettavaksi eri tahojen kesken jos kaikki suomen mopot pitäisi katsastaa esim. vuoden välein?

    Eipä asiasta puhuttu silloin mitään kun mopokanta oli kymmenen prossaa nykyisestä. Oltiin hiljaa ja toivottiin ettei joka aseman tarvitsisi hankkia hommaan liittyvää erikoisvälineistöä.

    Puhutaan direktiiveistä..perhana..eihän voi olla niin jotta joka ikinen asia menee läpitte nuijan/nuijien kopautuksella jos se verhotaan ko. sanan taakse?
    Kait täällä sentään voidaan jotakin itsekkin päättää?

    Asian ehkäisemiseksi jokainen voi tehdä yksilönä jotakin.

    1)Antaa tukensa alan vahvimmalle etujärjestölle joka pystyisi ajamaan meidän asiaa. Jopa ihan konkreettisesti.
    Esimerkkinä voisi mainita ADAC;kin. Niin paljon jäseniä, että jokainen hieman radikaalimpi muutos nykyiseen merkitsisi polittista itsemurhaa jokaiselta puolueelta.

    2)Pitää oman ajokkinsa teknisesti moitteettomassa ja esimerkillisessä kunnossa jotta voidaan näyttää, että "omavalvontaa" voidaan käyttää muuallakin kuin suurteollisuudessa.

    Teknisellä kunnolla tarkoitan liikenne kelpoisuutta. Liikenne kelpoisuuteen vaikuttaa mielestäni ensimmäiseksi renkaat,valot ei minkä tyyppiset vaan että yleensä on, jarrut ja jousitus.
    Kaikkeen muuhun pitäisi sallia luovaa osaamista/mielikuvitusta.

    Liikenneturvallisuus on hieno sana. Alkaa olla samoissa mitoissa kuin esim veteraanit. Molempien nimissä suhteellisen helppoa hankkia lisää rahaa itse asia unohtaen.
    olen samoilla linjoilla,väitän että keskiverto motoristi huoltaa pyöräänsä enemmän kuin kukaan keskiverto autoilija autoaan,luulen että meidän fillarit on kyllä kunnossa.
    tää katsastus intohan on tullut englannistaja ruotsista tuo maa jota seuraamme vaikka kaivoon,
    toinen syy mistä katsastukset tulevat on meidän holtiton liikenne käyttäytyminen(motoristien)
    JA EN HALUA TÄHÄN MITÄÄN VETOMIES/KUKKIS VÄÄNTÖÄ!
    mutta ikävä kyllä,koneisto ajattelee meidät kaikki vandaaleiksi ja "vetomiehiksi"
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  9. #129
    jos tulee pakko katsastaa niin sitten katsotaan onko viranomaisilla mahdollista riisua kilvevet n.200000 pyörästä joita ei ole katsastettu eikä aiotakkaan !!
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  10. #130
    Lainaa (2jorma2 @ Touko. 01 2009,19:52) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Touko. 01 2009,19:36) kirjoitti
    Lainaa (-ESE- @ Touko. 01 2009,16:13) kirjoitti
    Jos asiaa perustellaan turvallisuudella niin monenko mp. onnettomuuden syy on ollut moottoripyörän teknisessä kunnossa viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ja montako onnettomuutta katsastus tulisi vähentämään?
    *Jos näihin pariin kysymykseen löytyy kylliksi uhreja niin silloin turvallisuuteen vetoaminen olisi hyväksyttävää.
    No tuon jutun mukaan joka kolmannessa on ollut sellainen vika, johon olisi katsastuksessa puututtu. **kliks*
    Oliko tämä joka kolmannessa esiintyvä vika se syy joka johti onnettomuuteen?
    Toinen mielipide teknisten vikojen osuudesta onnettomuuksiin täällä...

    Toisaalta suurin osa autolla tapahtuneista onnettomuuksista taidetaan ajaa katsastetuilla autoilla?

    Joku mainitsi valtion rahastuksen...
    Eikös ne rahat suomalaisista katsastuksista mene suurimmaksi osin ulkomaisten sijoitusyhtioiden pussiin?

    Katsastajia edustava katsastustoimipaikkojen kansainvälinen kattojärjestö CITA lienee ihan omaa hyvyyttään mukana jutussa...
  11. #131
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 30 2009,17:57) kirjoitti
    Päivän hyvä uutinen.
    miks?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  12. #132
    Tuo esimerkkitapaus,jossa saksassa katsastettu pyörä sai 8 huomautusta.Ensimmäinen ja tärkeä seikka oli renkaitten kunto,toinen etuiskarivuoto.Loput 6 vikaa oli täysin pilkunnussimista.
    Pyörä sai hylkypäätöksen.Koko juttu oli tarkoitushakuinen,joka uppoaa johonkin virkamieheen,muttei kokeneeseen motoristiin.
    FLHTCUSE4
  13. #133
    Ihan sama. Ei tuota ongelmia.
    R1100RS
  14. #134
    Lainaa (Torsti @ Touko. 01 2009,22:19) kirjoitti
    Ihan sama. Ei tuota ongelmia.
    juu ei mullakaan pyörän suhteen mitään ongelmia,
    mut alkaa mitta täyttyyn tästä ainaisesta rahastuksesta
    ei siinä mitään mun puolesta jos maksais 0 euroo katsatetaan vaan,muttakun tälkään asialla ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa,vaan pelkkä raha sampo
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  15. #135
    Renkaat olisivat varmaan suurin hylkäysperuste, uskomattoman paljon ajetaan "sliksiellä",kokeneetkin motoristit.
  16. #136
    Loud pipes save lives. Ja samoin kirkkaat valot. Joten vuoden turvattomin reissu tulee katsastuskäynnistä, kun vakiopalikat kiinni siellä käy

    Ja mitäpä hyötyä tästä katsastuksesta sitten on kun näin toimitaan??? EI MITÄÄN!
    "Always on the run"
  17. #137
    Lainaa (Tuppervaari @ Touko. 01 2009,19:29) kirjoitti
    En jaksa uskoa, että tahoilla jotka ajavat katsastuspakkoa mopoille intresseinä olisi mikään muu kuin pohjaton ahneus.
    Jotain samanlaista ollaan sanottu liikennevalvonnasta, mutta eipä osunnut omaan nilkkaan, tämä osuu ja kyllä on ääni kellossa muuttunut. Naurattaa niin vitusti!


    Lainaa kirjoitti
    Asian ehkäisemiseksi jokainen voi tehdä yksilönä jotakin.
    Meinaakko osoittaa mieltä?


    Lainaa kirjoitti
    Teknisellä kunnolla tarkoitan liikenne kelpoisuutta. Liikenne kelpoisuuteen vaikuttaa mielestäni ensimmäiseksi renkaat,valot ei minkä tyyppiset vaan että yleensä on, jarrut ja jousitus.
    Kaikkeen muuhun pitäisi sallia luovaa osaamista/mielikuvitusta.
    Mitä siitä tulee, jos kaikki saa päättää mitä harakiriosia pyörään tungetaan? Kaikenlaisia tangonpään hipusuttimia ja muuta... Siksi on tyyppihyväksyntä ja valmistajat tekevät testejä, jotta pyörät ovat TURVALLISIA! Tajuatko T-U-R-VA-L-L-I-S-I-A?...


    Lainaa kirjoitti
    Liikenneturvallisuus on hieno sana. Alkaa olla samoissa mitoissa kuin esim veteraanit. Molempien nimissä suhteellisen helppoa hankkia lisää rahaa itse asia unohtaen.
    Unohdat mitä tapahtuu, jos keulaputket murtuu ja lapsi jää hallinnasta riistäytyneen pötpöttimen alle, kuolee halvaantuu, ja kituu helvetillisissä tuskissaan... *
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  18. #138
    ^^The Legend^^ - olisi varmaan turvallisempaa jos muutat pommisuojaan ettei katsastamattomat ja "vaaralliset" pyörät sekoita sun ideaali maailmaa
  19. #139
    Lainaa (Torsti @ Touko. 01 2009,22:19) kirjoitti
    Ihan sama. Ei tuota ongelmia.
    Joo, ei tuota minullekkaan. Mutta harmia ja turhaa vaivaa ja rahan menoa. Uskallan väittää, että pyöräni menisi katsastuksesta läpi aina kun lähden sillä liikenteeseen. Eniten harmittaa se, että kun EU:ssa tehdään direktiivejä, niin ne saavat jopa koomisia piirteitä. (kurkun maksimi käyryys etc.) Suomessa lyhyt ajokausi siirtää harrastuksen painopistettä myös paljon rakentelun ( ja kunnossa pidon) suuntaan. Monelle uusi pyörä on vasta aihio, josta pitkän talven aikana muokataan yksilöllinen. Näin saadaan harrastukseen paljon lisää uutta sisältöä. Pelkään, että katsastuksesta tulisi melko mustavalkoista touhua jossa luovuudelle ei jäisi tilaa. (vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä turvallisuuden kanssa). Kyynisyydessäni en voi olla mainitsematta, että väkisinkin tulee sellainen ajatus, että katsatuksen puoltajilla on jokin muu syy kantaansa kuin lähimmäisen turvallisuus.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  20. #140
    Kuinkahan mahtaa käytäntö mennä pyörien leimalla käytössä?
    Keväällä joka konttorilla 500 pyörää päivittäin pihassa parin kuukauden ajan autonraatojen seassa vai rekisterikilven viimeisen numeron mukaan vaikka tammikuun pakkasilla kun menee katsastamaan pyörää rekisterinumeron päättyessä numeroon 1 eli talvirengaspakko aikaan, taitaa pompata rengastukseen heti kättelyssä
    Tuhoon tuomittu juttu jo ajatuksenakin ainakin nykyisillä konttorikalustolla ja katsastajilla.
    Pyöräkanta lienee jotain 200000 kappaleen rekisteröidyn luokkaa, noiden leimaan saattamisen vuosittain nykysäännöksillä voi jokainen kalkuloida mielessään.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  21. #141
    Joku taisi aiemmin jo todetakin,mutta onko tästä nyt mitattua dataa että nykyinen mopokanta aiheuttaa ongelmia siksi koska niitä ei ole katasastettu, ei tämmöistä mielivaltaa saa purematta niellä.

    Vastustan.
  22. #142
    Lainaa (Tyyppi @ Huhti. 30 2009,17:53) kirjoitti
    Tämän aamun Keskipohjanmaa-lehdessä oli juttu ilmeisesti ensi vuoden aikana toteenkäyvästä moottoripyörien ja mopojen vuosikatsastuspakosta. Hienoa, kunhan hinta pysyy kohdallaan ja katsastus on riittävän tiukka maksettuun hintaan nähden. Ts hinta/laatusuhde riittävä.

    Edit: Jokin lyhennelmä näkyi vielä nettisivulla lehden arkistossa.
    AKE:n ihmisten kanssa keskusteli moottoripyörien katsastuksesta MP-näyttelyssa. Suomeen ei ole tulossa moottoripyörien katsastusvaatimusta ainakaan heidän toimestaan. Jos EU:sta tulee määräys niin silloin heidän tietysti pitää homma hoitaa. Mitään vaatimusta EU:sta ei ole AKE:lle esitetty ja jos sellainen vaatimus tulisi niin menee vuosia ennen kuin laki moottoripyörien katsastuksesta astuisi voimaan, näin kertoivat.
  23. #143
    Mikäs paha tämä katsastusjuttu nyt on? Estää käytännössä mökäputket, liialisen tuunauksen ja xenonit (=hyvä muiden mielestä) ja jos on pätäkkää niin varmaan alussa on 3v katsastamattomuusaika kuten autoillakin eli ei ole riesana tuolloinkaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  24. #144
    Ja tottahan toki katsastuksessa pitää vielä katsoa ajanjan varustus ja kelpoisuus ajaa moista menopeliä... kypärät ja muut kilkkeet oltava hyväksytyt... saiskohan muuten perustaa oman katsastusaseman vaikka kirjekurssilla
  25. #145
    Lainaa (karbaasi @ Touko. 02 2009,09:38) kirjoitti
    Ja tottahan toki katsastuksessa pitää vielä katsoa ajanjan varustus ja kelpoisuus ajaa moista menopeliä... kypärät ja muut kilkkeet oltava hyväksytyt... saiskohan muuten perustaa oman katsastusaseman vaikka kirjekurssilla
    Pakollinen varustehan on vain kypärä Ellei sekin muutu että aletaan vaatimaan 1-osaista nahkapukua kaikille motoristeille/mopoilijoille
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  26. #146
    Katsastusasia pulpahtaa silloin tällöin pintaan, tämäkään ei ole eka keskustelu aiheesta täällä. Tiedä mistä idea tuohon Pohjalaisen juttuun tullut, mutta ihan heti nyt pakkoa ei ole tulossa. Tietääkseni noin puolessa EU-valtiosta mp-vuosikatsastus on ja puolessa ei.

    Jos asia pääsee etenemään eduskuntaan saakka, niin sehän on selvä että katsastuspakko menee läpi että hujahtaa. Niin helppoja poliittisia pisteitä kerättävissä tällä ns. liikenneturvallisuusteolla että ei yksikään edustaja vastusta. MP-väen ei edes kannata lähteä vastustamaan hanketta, on semmoinen sota jota ei voi voittaa. Parempi olisi pyrkiä vaikuttamaan katsastustoimituksen sisältöön, muutenhan EU-mallioppilastyyliin tänne tulisi tuplasti tiukempi inspektio kuin mitä missään muualla.

    Ajatus että katsastuksella saataisiin kiinni jokunen huono rengaskerta tms ja sitäkautta säästettäisiin henkilövahinkoja on toki kaunis. Mutta käytännössä taitaisi käydä niin että järjestelmästä tulisi niin raskas, että haitat syövät hyödyt. Ken haluaa pohtia asiaa ihan järkiperustein, kannattaa tutustua mcmiehen jo aiemmin linkittämään jutuun:*http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=38.0

    Näistä "mennään osoittamaan mieltä eduskuntatalolle" -tyyppisistä ideoista. Yleensä ne liikkeellä kun on jo liian myöhäistä. Parempi tapa on vaikuttaa etukäteen. Ja tämä vaikuttaminen käy etujärjestöjen kautta. Eli siis kaikille: olkaa jäseniä Smotossa *(http://www.smoto.fi/) ja/tai MMAF:ssä (http://www.mmaf.fi/). Arvaan että vetohenkilöt eivät tykkää esim. Smoton turvallisuushakuisesta imagosta, mutta esim. tämmöisen katsastusasian suhteen yhteiset edut painanevat aika paljon? Eikä kannata olla vain hengessä mukana vaan oikeasti liittyä. Kyse ei ole vain jäsenmaksupotista vaan myös siitä miten *hyvin (laajasti) kyseinen järjestö edustaa mopoilevaa väestönosaa.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  27. #147
    En ole yllättynyt, että katsastusta suunnitellaan moottoripyörille. Ihmettelen lähinnä sitä, ettei se jo ole pyörille pakollinen. En kyllä kaipaa katsastusta, mutta jos tulee, niin ei aiheuta suurempia ongelmia, kun vaihtaa pakoputket tai voi mennä läpi nykyisilläkin. Pyörä on muuten alkuperäisessä kunnossa. Pitäisi mitata nuo putken melut jossain. Toistaiseksi poliisia ne ei ole kiinnostanut, vaikka ovat vieressä olleet, mutta mistäpä sen tietää. Kuulin tuossa, että yksi mouttoripyöräposliini joutui paperihommiin, kun alkoi ratsaamaan innolla työkavereidenkin pyöriä ja oli kai muutenkin liian innokas, eli meni homma överiksi.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  28. #148
    Lainaa (seppo02 @ Touko. 02 2009,09:35) kirjoitti
    Mikäs paha tämä katsastusjuttu nyt on? Estää käytännössä mökäputket, liialisen tuunauksen ja xenonit (=hyvä muiden mielestä) ja jos on pätäkkää niin varmaan alussa on 3v katsastamattomuusaika kuten autoillakin eli ei ole riesana tuolloinkaan
    mulle voi lähettää vaikka joka kuukaus tuollaisen katsastusmaksun jos ei tunnu pahalta.

    mistä tuo 3-vuoden katsastamattomuusaika?

    ota huomioon, ettei kaikki suinkaan vaihda pyörää ihan jokavuosi ei edes joka kolmas uuteen.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  29. #149
    en osaa kannattaa, vaikuttaa katsastusyrittäjien hyvän lobbauksen tulokselta. Ymmärrän taas sen, että joihinkin tuunauksiin ja putken vaihtoihin on täysi syykin puuttua vaikkei muuta niin ympäristömelun vuoksi, mutta sen voisi tehdä ohjeistamalla kunnolla poliisi suorittamaan valvontaa, jota ei kuitenkaan katsastuksen yhteydessä kyetä kunnolla tekemään, kun sen ajaksi esim. vain vaihdetaan alkuperäisputki paikalleen.

    Jostain syystä katsastusmaksut autoillakin ovat nousseet huimasti toiminnan yksityistämisen jälkeen eikä pyörät varmasti sen halvemmalla selviä.

    Hyvää ajokautta kaikille.
  30.  
  31. #150
    Lainaa (Miqa @ Touko. 01 2009,12:34) kirjoitti
    Lainaa (rico @ Touko. 01 2009,11:27) kirjoitti
    Miksi ihmeessä moinen parku? Jos mopo on asianmukaisessa kunnossa niin mitä se nyt sitten haittaa jos ajokuluihin tulee muutaman kympin lisä vuodessa?
    Jos taas mopo on 'omaa asiantuntemusta ja harkintakykyä käyttäen' viritelty persoonalliseksi, niin eikös ole ihan asiallista, että hulluimmat tekeleet karsitaan liikenteestä?

    Välillä ihmetyttää, että joillekin kaikki mitä viittaakin asialliseen, muut huomioivaan liikennöintiin, on trollausta, vastustettavaa tai muuten vaan näppylöitä aiheuttavaa.
    Välillä ihmetyttää miten foorumilla voi olla tämmöisiä moderaattreita jotka ovat aina ja jokapaikassa yleistä mielipidettä vastaan. Tasapuolisuuden vuoksi moden oikat vaikka vetomiehelle.
    En ihan kutsuisi 'yleiseksi mielipiteeksi' muutaman kahjon tai vastuuttoman mokellusta siitä, kuinka on tyhmää kun ei saa kaahata oman järjen mukaan ja kuinka natsisiat vaan kyttää viattomia motoristeja ihan piruuttaan.
    Suuri asiallinen enemmistö ei vaan jaksa osallistua näihin typeriin vääntöihin. Itse kommentoin usein ihan siksi, että lukijat näkisivät muunkinlaisia mielipiteitä, kuin vain laittomuuksien ihannointia ja virkavallan halveksimista.

    Et taida itsekään uskoa, että enemmistö suomalaisista moottoripyöräilijöistä ihannoi karkuunlähtöjä, poliisille v*ttuilua ja muuten vaan forumilla pullistelua. Vai?

    Vetomiesmodeista en tiedä, minulle sopii kyllä. Ehkäpä moni nykyisistäkin modeista on ihan vauhdikas kuski, mutta he osaavat silti käyttäytyä julkisella forumilla...
    * Arctic Ranger *
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen