Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 188:sta
  1. #61
    olen sitten paikalla vissiin ainakin yksin edustamassa kaikkia motoristeja?(tuskin).itse aion mennä paikalle.!tämä ei ole vappupila!!!
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #62
    Lainaa (barfly @ Huhti. 30 2009,20:25) kirjoitti
    Katsastus EI OLE vaihtoehto.
    Miksi ei?
    Leima konttorilta voi olla ihan hyvä pointti käytetyn pyörän ostajalle.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  3. #63
    täähän menee jo ihan hulluksi, jos herrat päättää että katsastus voimaan, huomioliivit, mp-rajotin jne. ja me vaan totellaan ja kumarretaan. Kyllä on mennyt kaikki v****** kun kaikkea pitää rajottaa jne. Ei sinänsä mikään ihme, jos eräät tekstiviestikohut saavat enemmän huomiota kuin tärkeämmät uutiset..
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  4. #64
    anyway katsotaan ketä uskaltaa tulla su 3.5.2009 paikalle klo 15.00...!!!?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  5. #65
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 30 2009,19:54) kirjoitti
    Ehdoton ei katsastuspakolle, mutta kysyn nyt kuitenkin että miten katsastus käytännössä toimii ja millaisia kokemuksia on saatu niissä maissa joissa katsastuspakko on? Muistanko väärin että ruotsissa on?
    Ei vielä vakuuttais minua, vaikka se muualla maailmassa toimisikin. Kas kun _vain_ meillä Suomessa toimii katsastusyhtiöiden kartelli ja hinnat hilataan pilviin. Muualla maailmassa tuo ei ehkä onnistu, täällä se onnistuu katsastusyhtiöiltä 100%-varmasti!

    Toisekseen, on ihan turha alkaa vertailla niihin maihin joissa mp on ympärivuotisessa käytössä. Jossain muualla euroopassa mp voi olla hyötyajoneuvo, Suomessa se on lähes joka tapauksessa vain harrasteajokki.

    Yleensäkin ainut pätevä perustelu katsastukselle on vain ja ainoastaan liikenneturvallisuuden parantaminen, enkä usko että moottoripyörien turvallisuutta voidaan katsastuksella parantaa. Niinpä kyseessä on pelkkä rahastus. Katsastusyhtiöt mitä ilmeisimmin ovat lobanneet aika voimalla.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  6. #66
    vai meinaa katsastusmies raiskata mun mopon...
  7. #67
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Huolensa kullakin.
    Välkommen i gänget.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  8. #68
    Joku epäili trolliksi. Ei ole ainakaan minun, joka aloitin tän. Sanomalehti Keskipohjanmaa!!
  9. #69
    Tästä on kyllä ollut juttua aiemminkin, Ruotsissa mm on ollut katsastus pyörissä, en tiedä kuinka kauan.
    Uusi pyörä neljäntenä vuotena ja sen jälkeen jokatoinen vuosi.
    Ainakin minulla on semmonen kuva, että rakenneltuja pyöriä on täällä siinä kuin Suomessakin, katsastuksesta huolimatta.
    Maksaahan se kyllä.
    Miten lienee Euroopassa yleensä, jos muuallakin on niin miksi suomalaiset olisivat parempia pitämään pyöränsä kunnossa ilman pakkoa??
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  10. #70
    Rekisterit ja tilastot ovat kivoja ja niistä tämän maan virkamiehet pitävät. Tilastoja enemmän pitävät kumminkin rekistereistä. Eihän tästä ole montaa vuotta siitä kun jokainen venekin piti saada rekisteröityä, joten tämmöisillä puuhilla on aina työllistävä vaikutus.

    Moottoripyörät tosin ovat jo rekisterissä, kuten mopotkin, joten katsastus on luonnollinen jatkumo tälle hommalle tilastojen muodossa..

    Mitä enemmän virkamiehet saavat rekisteröityä ja tilastoitua, niin sen onnellisempia he ovat. Kukaan ei juurikaan tiedä miten paljon käytännön hyötyä näistä kaikista rekistereistä ja tilastoista on, mutta jokainen virkamies kumminkin tietää, että tarpeen vaatiessa rekisteri, tai tilasto kumminkin löytyy. Varmuuden vuoksi sano.

    Eikä siinä. Tilastoista pidän hieman itsekin. Peräti googlella löytyy vuosittaiset määrät Tuberkuloosiin kuolleista ym. Tämmöisistä hommista, mitä ei nyt ihan heti lehdissä mainita, mutta kumminkin. Lääkärien hoitovirheet ovat vähän hankalampi homma hommata, kuten on myöskin hevosten puremat vuosittain. Hevosten puremat kyllä löytyy, mutta rotukohtaisesti eriteltynä homma on vielä hankalampaa, joten pitää jatkaa tonkimista.

    Joku kysyy kumminkin, joten vastaan suoraan että syy tonkimiseeni on eri medioihin sisältöä tuottavat toimittajat ja heidän "intohimonsa" esim. liikenteeseen, tai vaikkapa koiriin. Pengon siis oma-aloitteisesti tilastoja, saadakseni perspektiiviä toimittajien esittämiin ongelmiin tässä maassa.

    Miksi kaikki tämä?

    Kertokaa joku mulle, miksi on just nyt tarpeellista katsastaa kaikki motskarit vuosittain?

    Esittäkää mulle se tilasto, nykyinen ongelma, tai joku fakta mikä puoltaa tämän katsastuksen hyödyllisyyttä?

    P.s. Tuberkuloosiin kuolee vuosittain tässä maassa noin kolme kertaa enemmän ihmisiä, kuin moottoripyörä onnettomuuksissa, jos nyt joitain kiinnostaa asettaa erinäköisiä probleemia silleen arvoasteikolle..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  11. #71
    Rauhoittukaas nyt! Tämähän on kai vasta lakiehdotus! Niitä tekee valiokunta. Sitten se pitää hyväksyä, ensin hallituksessa, sen jälkeen vielä eduskunnassa. Muistaakseni lopullissti läpi menee 10-15% ehdotuksista.

    Kannattaa hengittää sisään.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  12. #72
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 30 2009,20:51) kirjoitti
    Ei tossa oo mitään muuta ideaa kuin rahastus. Eihän täällä ole normaali ajokausikaan kuin 6kk. Jos jotkut keskieuroopan pellet haluaa katsastaa laitteensa niin katsastakoot vaan... siellä
    Tuo on hyvä pointti.
    Mitä järkeä on vuosittaisessa katsastuksessa? Joku viiden vuoden välein pidettävä voisi olla ok. Mutta miksi muuttaa vanhaa ja toimivaa järjestelmää? Vai eikö poliisit enää kykene ''poistamaan'' pahimpia virityksiä(virityksillä en tarkota tässä tilanteessa hepojen nostamista ) vaan peilejä,kilpiä, putkia, jarruja jne.
    Eikä tässä vituta ne kulut niinkään.(vaikkakin esim.100€ on monelle iso raha, kuten minulle) vaan tuo helvetin pakko.[B]
    Onko tolle esitetty minkälaisia oikeita perusteita, että miksi prätkä pitäisi katsastaa joka vuosi?
    Tollaset kukkahattulliset päättäjät ei tiiä mistään mitään, muutakun kahvista ja ylisuurista kokouspalkkioista. Rentoutuisivat ja menis vaikka ajeleemaan prätkällä.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  13. #73
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 30 2009,21:19) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 30 2009,19:54) kirjoitti
    Ehdoton ei katsastuspakolle, mutta kysyn nyt kuitenkin että miten katsastus käytännössä toimii ja millaisia kokemuksia on saatu niissä maissa joissa katsastuspakko on? Muistanko väärin että ruotsissa on?
    Ei vielä vakuuttais minua, vaikka se muualla maailmassa toimisikin. Kas kun _vain_ meillä Suomessa toimii katsastusyhtiöiden kartelli ja hinnat hilataan pilviin. Muualla maailmassa tuo ei ehkä onnistu, täällä se onnistuu katsastusyhtiöiltä 100%-varmasti!

    Toisekseen, on ihan turha alkaa vertailla niihin maihin joissa mp on ympärivuotisessa käytössä. Jossain muualla euroopassa mp voi olla hyötyajoneuvo, Suomessa se on lähes joka tapauksessa vain harrasteajokki.

    Yleensäkin ainut pätevä perustelu katsastukselle on vain ja ainoastaan liikenneturvallisuuden parantaminen, enkä usko että moottoripyörien turvallisuutta voidaan katsastuksella parantaa. Niinpä kyseessä on pelkkä rahastus. Katsastusyhtiöt mitä ilmeisimmin ovat lobanneet aika voimalla.
    No juu mutta en kysynytkään mitä se suomessa vaikuttaa. Lukihäiriö?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  14. #74
    Lainaa (Pedaali @ Huhti. 30 2009,21:44) kirjoitti
    Niin, rotukoirilla on aivan hemmetin tarkka katsastustoiminto olemassa, elikkäs koiranäyttelyt. Siellä pitää käydä ja saada merkintä papereihin, jos meinaa pärjätä.
    Kattaa noin kaksi kolmasosaa tämän maan koirakannasta ja eipä tuo Kennelliiton "katsastustoiminta" nyt niin tarkkaa ole, elikkäs on huippukoira, vaikka vähän sisäisesti prakaiskin, mutta kunhan on komian näköinen jne..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  15. #75
    Lainaa (Pedaali @ Huhti. 30 2009,21:59) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Huhti. 30 2009,21:52) kirjoitti
    P.s. Tuberkuloosiin kuolee vuosittain tässä maassa noin kolme kertaa enemmän ihmisiä, kuin moottoripyörä onnettomuuksissa, jos nyt joitain kiinnostaa asettaa erinäköisiä probleemia silleen arvoasteikolle..
    Pitäisikö siis ihmisten pakollisia katsastuksia lisätä?
    No mikä jottei?

    Taitava poliitikko/virkamieshän meinaan keksii ongelman, mihin on syytä keksiä ratkaisu, joten ei muuta ihmiskatsastuksia kehiin!
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  16. #76
    Lainaa (FixxaH @ Huhti. 30 2009,19:27) kirjoitti
    No voi elämän perse kun justiin sai xenonit pultattua keulalle. Ei noita viitsisi repiä joka vuosi poiskaan...
    Tuossakin voipi olla yksi syy miksi haluavat tuon katsastuksen prätkille. Silti itse en näe sitä tarpeelliseksi ja toivottavasti järki voittaa rahastuksen, vaikka paha sitä on uskoa kun katsoo mitä esimerkiksi diesel-henkilöauton katsastus maksaa tällä hetkellä A-katsastusasemilla täällä etelä-Suomessa.
  17. #77
    Löytyykö MotoRgin porukasta yhtään autoinsinööriä , maanomistajaa läheltä pääkaupunkiseutua ja tietokonenörttiä.....? Minä voisin yrittäjänä lähteä siihen kimppaan mukaan , ketkä laittaa Suomen ensimmäisen moottoripyörille pääsääntöisesti tarkoitetun katsastuasaseman pystyyn. Hieman normaalia väljenpi tarkastus ja asiakaskunta olisi taattu. Ps Kyllä se sieltä vielä tulee ....
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  18. #78
    Lainaa (iama @ Huhti. 30 2009,21:52) kirjoitti
    Rauhoittukaas nyt! Tämähän on kai vasta lakiehdotus! Niitä tekee valiokunta. Sitten se pitää hyväksyä, ensin hallituksessa, sen jälkeen vielä eduskunnassa. Muistaakseni lopullissti läpi menee 10-15% ehdotuksista.

    Kannattaa hengittää sisään.
    Ja sitten kun hengittää seuraavaksi ulos niin lentää jo laatta kun laki ehdotus on hyväksytty*



    Suzuki SV1000s '03 - V for Power
    Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
  19. #79
    Hyvä juttu tuo katsastus *, niin saadaan kalliit mökäpöntöt pois kadulta ja valittajille ikuinen rauha . Ja Motoparkille siellä korven keskellä parempi tulevaisuus. Katsastellaan ja rahastellaan, siinä nykyisyys ja tulevaisuus.
    Never say die
  20. #80
    Xenonit ja mökäpöntöt vaihtuu laillisiin minuuteissa, ei tunneissa eli katsastuksella ei niitä saada kuriin.

    Mopot näyttää nykyään monesti olevan heikolla hapella eikä minkään valtakunnan valot toimi. Toinen, mikä on pistänyt silmään,on joidenkin pärrien ledi-takavalot ja vilkut. Niiden informaatiota ei yksinkertaisesti näe kuin pimeässä metrin päästä... Tänään viimeksi näin yhden mp:n vilkuttavan vasta, kun olin ihan vierellä. Mutta en edellään kannata kaksipyöräisten katsastusta missään muodossa. Autojenkin katsastus on pelkkää ryöväystä nykyään. *
    Huono tie, parempi mieli
  21. #81
    Kuinka monen foorumilaisen katsastamattoman auton on poliisi pysäyttänyt ja sakottanut? Jos tarkastelujaksoksi otetaan vaikka vuosi.
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  22. #82
    Lainaa (mtkoskin @ Touko. 01 2009,01:20) kirjoitti
    Kuinka monen foorumilaisen katsastamattoman auton on poliisi pysäyttänyt ja sakottanut? Jos tarkastelujaksoksi otetaan vaikka vuosi.
    Miksi kukaan ajaisi katsastamattomalla autolla?
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  23. #83
    Lainaa (Pedaali @ Touko. 01 2009,01:30) kirjoitti
    Lainaa (mtkoskin @ Touko. 01 2009,01:20) kirjoitti
    Kuinka monen foorumilaisen katsastamattoman auton on poliisi pysäyttänyt ja sakottanut? Jos tarkastelujaksoksi otetaan vaikka vuosi.
    Miksi kukaan ajaisi katsastamattomalla autolla?
    Tätäkö kysyjä kysyi?
    Minä olen kerran ajanut ja vieläkin hävettää..
  24. #84
    voisko joku näppärä koodaaja tehdä tästä aiheesta äänestyksen jossa paskanjauhanta olisi kielletty ja jatkuisi vaikkapa tässä topikissa? yritin mutta en osannut (lienee tuo alkoholikin joka vaikuttaa keskittymiseen moisten kauhu-uutisten jälkeen).

    mieluiten niin että jos puoltaa MP-katsastusta, perustelee.

    jos ei puolla, ei tartte perustella.

    kiitos, mikäli joku vaivautuu. haluisin nähdä lukemia ja tämä aihe puhuttelee niitäkin jotka ei muuten tänne kirjoittele.

    että linkkiä äänestykseen muillekin foorumeille mikäli äänestystä tänne joku viittisi tehdä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  25. #85
    Lainaa (JaZZo @ Touko. 01 2009,04:48) kirjoitti
    voisko joku näppärä koodaaja tehdä tästä aiheesta äänestyksen jossa paskanjauhanta olisi kielletty ja jatkuisi vaikkapa tässä topikissa? yritin mutta en osannut (lienee tuo alkoholikin joka vaikuttaa keskittymiseen moisten kauhu-uutisten jälkeen).

    mieluiten niin että jos puoltaa MP-katsastusta, perustelee.

    jos ei puolla, ei tartte perustella.

    kiitos, mikäli joku vaivautuu. haluisin nähdä lukemia ja tämä aihe puhuttelee niitäkin jotka ei muuten tänne kirjoittele.

    että linkkiä äänestykseen muillekin foorumeille mikäli äänestystä tänne joku viittisi tehdä.
    Tulipa näperrettyä

    Löytyy tuolta -> klik <-
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  26. #86
    Turhaahan tuo on. Jos tulevaisuudessa pitää käyttää katsastuksessa, niin hinta saisi olla kohdillaan. Nykyisin tuntuu, että tarkoitus on vain rahastaa... Kaikkien pyöräthän on kunnossa... Ehkä järki voittaa päättäjillä...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  27. #87
    vastustan.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  28. #88
    Lainaa (mtkoskin @ Touko. 01 2009,01:20) kirjoitti
    Kuinka monen foorumilaisen katsastamattoman auton on poliisi pysäyttänyt ja sakottanut? Jos tarkastelujaksoksi otetaan vaikka vuosi.
    Nykyäänhän on mahdollista suorittaa (ja tehdäänkin) automaattista rekisterien skannausta liikennevirrasta (tosin taitavat kamerat ottaa vain edestä esim. noilla kehäteillä.). Tällöin ei tarvitse ihmeellistä ohjelmanpätkää kun verrataan tietoja ajoneuvohallintokeskuksen dataan.

    Olikos poliisilla jo käytössään järjestelmä autoissa, joka skannaa ajon aikana kilpiä ja hälyyttää mikäli ajoneuvo on ilmoitettu varastetuksi tai katsastamaton liikennekäytöstäpoistossa jne..

    Katsastuspakkoa pyöriin en kannata. Todellisuudessa sillä ei saavuteta suurtakaan hyötyä turvallisuuden kannalta. Esim. valojen näkyyttä ei siellä pystyttäisi testaamaan, vaan kytätään vain jotain e-merkkejä. Meidän kusiaisessakin on jotkut koppakuoriaisen kokoiset pelleminivilkut, jotka on ihan Sumekon myymät ja hyväksytyt vaikkei ne kovin havainnolliset olekaan.

    Taas yksi syy omistaa museoajoneuvoja, ettei ainakaan joka vuosi tarvitse juosta konttorilla.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  29. #89
    Lainaa (Pedaali @ Huhti. 30 2009,21:10) kirjoitti
    Lainaa (barfly @ Huhti. 30 2009,20:25) kirjoitti
    Katsastus EI OLE vaihtoehto.
    Miksi ei?
    Leima konttorilta voi olla ihan hyvä pointti käytetyn pyörän ostajalle.
    Voi olla, tai sitten ei. Katson näitä asioita ehkä vähän eri näkökulmasta kuin sinä, mutta mulle katsastus ei ole koskaan ollut mikään tae, että laite on kunnossa. Korkeintaan, että tietyt perusasiat on ainakin sinne päin. Näin etenkin, jos kyseessä on vähänkään erikoisempi tapaus. Ja niitähän prätkissä riittää, aluksi CBR 600:sta lähtien. Eikä muutos katsastuskunnosta myyntikuntoon kauaa aikaa vie.

    Jos tämä katsastus toteutuu, tulemme kuulemaan prätkäpuolellakin "mutta tämähän oli juuri katsastettu..."
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  30.  
  31. #90
    Mikä helvetin mafia käsittelee suomessa autokoulu ja katsastusasioita, milloin puhutaan liukkaankelin opetuksen lisäämistä naisille autokoulussa, milloin puhutaan mopokoulutuksen lisäämisestä (eikä maksa kuin 500€).
    Eikä auton katsastuskaan maksa kuin 85€ 10 min. työstä.Kyllä tää alkaa vituttaa tosissaan ja tuntua että olo suomessa on p......stä . Lähdempä vihaamaani ruotsiin.
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen