Eiköhän tuo johdu lähinnä ajoasennosta, jonka vuoksi customilla kahvasta vetäminen tosiaan tuntuu luontevammalta?(TwinTenox @ Touko. 04 2009,11:30) kirjoitti
Arvelisin, ettei kyse ole niinkään painosta, sillä vaikka esimerkiksi Pannari painaa kuin iso custom, sitä tuntuu luontevalta ohjata kahvasta työntäen (kun ei sillä pääse niin lujaa että tuulisi edestä)
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Luottaisin itse enemmän pyöräilyjärjestöjen opuksiin kuin johonkin mainoslehtykäiseen
Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Uudestaan threadia lukiessa pisti silmään tuo ylläoleva, jossa on minulle riittävä peruste ajaa jatkuvasti vastaohjauksella, automatisoidakseni sen tiedostamattomaksi refleksiksi.(Hannula @ Touko. 03 2009,12:55) kirjoitti
En tiedä olenko vielä saanut autopilottiani ohjelmoiduksi, mutta tuota harjoitellessa huomaa aika pian, että JOS sitä todella nopeaa väistöä tarvitaan, niin silloin ei ole aikaa vaihtaa asentoa satulassa
Äkkiväistössähän pyörä väistää ja kuski + matkustaja yrittävät pitää jostain kiinni pysyäkseen mukana putoamatta. Tuo ei ole ihannetilanne, mutta siihen se yllättävä äkillinen väistötarve helposti johtaa. Ja missään tapauksessa siihen äkkiväistöön lähtiessä ei ole aikaa vaihtaa asentoa ennen ohjaamista.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Hyvä harkka on pujotella keskiviivaa, kun tie on tyhjä. Melkein sataa pääsee tolla mun Gessulla, missä on 19" etupyörä.
16 v. asti harjoitellut, hengissä yhä 60 v. Aivan sama mikä metodi pelastaa, jos ei joudu paniikkiin, virhetilanteessa ja pitele vaan kiinni kahvoista. Sitä Motskarin ajamista vaan pitää harjoitella. Kohdallani, MP Jatkokouluttajakurssi Pihtiputaalla, oli mun ajohistorian paras opettelujakso mp:n hallintaan. Niillä opeilla vieläkin mennään! Kiitos vaan Risto Hanninen! Elän vieläkin! Koulutus kannattaa!