Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Tere!

    Pyörässä on lyhyille/pitkille xenonit ja kun laittaa pitkän päälle, kestää siihe asti kunnes valo on "voimistunut" ja sit paukahtaa sulake ja molemmat lamput sammuu. Mistäköhän tämä nyt voi johtua kun ei ole aiemmin ollut mitään ongelmaa, tosin pitkillä ei ole tullut hirveästi vielä ajeltua. Asennuksen jälkeen tuli kyllä koitettua useaan kertaan että molemmat pelas. Harmittaa kohtalaisesti.. *

    edit: Pyörässä siis kaksi polttimoa ja saman 10A sulakkeen takana ovat. Uskaltaako laittaa 15A sulakkeen ja koittaa sillä vai paistuuko piuhat?





    636 -06
  2. #2
    Sulla on mikä sarja? 2 pottimoa, 2 ballastia? Jos tuplat niin koita ensin irrottaa toiselta polttimolta johto ja sitten toiselta ja vaihdella polttimoita/ballasteja ristiin niin pystyt haarukoimaan missä komponentissa on vika.
    En usko että sulakekaan on liian pieni, koska suurin virta on polttimoa sytytettäessä. Kait sulla kuitenkin on joku 30A sulake?
    Sarjasta riippuen sytysvirta voi olla 7-10A/polttimo, useimmiten kuitenkin vähemmän.

    Tsekkaa samalla ettei mikään johto ole jäänyt katteiden ja rungon väliin puristuksiin.

    Edit: jaa muokkasit... isompaa sulaketta vaan kehiin!



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Pitkälle olisi hyvä laittaa uusi sulake, johdot ja rele akulta.
    Nykyiset jää ohjaamaan relettä.

    Johdonsuojan suurentaminen ei ole suositeltavaa.
  4. #4
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 29 2009,01:24) kirjoitti
    Sulla on mikä sarja? 2 pottimoa, 2 ballastia? Jos tuplat niin koita ensin irrottaa toiselta polttimolta johto ja sitten toiselta ja vaihdella polttimoita/ballasteja ristiin niin pystyt haarukoimaan missä komponentissa on vika.
    En usko että sulakekaan on liian pieni, koska suurin virta on polttimoa sytytettäessä. Kait sulla kuitenkin on joku 30A sulake?
    Sarjasta riippuen sytysvirta voi olla 7-10A/polttimo, useimmiten kuitenkin vähemmän.

    Tsekkaa samalla ettei mikään johto ole jäänyt katteiden ja rungon väliin puristuksiin.

    Edit: jaa muokkasit... isompaa sulaketta vaan kehiin!
    Xenon sarja

    Tällainen sarja. Ja kyllä kaksi polttimoa ja kaksi ballastia. Sulake on 10A.





    636 -06
  5. #5
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 29 2009,01:24) kirjoitti
    Edit: jaa muokkasit... isompaa sulaketta vaan kehiin!
    Joo ok kiitos pitää yrittää 15A sulakkeella jos alkais toimimaan.


    636 -06
  6. #6
    Lainaa (Zip @ Huhti. 29 2009,10:02) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 29 2009,01:24) kirjoitti
    Edit: jaa muokkasit... isompaa sulaketta vaan kehiin!
    Joo * ok kiitos pitää yrittää 15A sulakkeella jos alkais toimimaan.
    Kytkitkö suoraan pyörän omaan johtosarjaan? Kannattais vetää aina akulta syöttö suoraan ballasteille (sulake tietty väliin). Noissahan on yleensä rele-sarja ja sulakkeet mukana.

    Ite olen 2 sarjaa ostanut tuolta samasta puljusta ja takuu/tuki toimii hyvin myös suoraan myyjän kautta.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #7
    Mulla on myös xenonkauppa.fi:stä ostettu ja onnistuneesti käytössä
    kaksi H4 bixenon-sarjaa Varaderossa. Toinen polttimo on liikkuva
    yhden xenonkammion malli (syttymisviiveen teilaamiseksi) ja toisella
    puolella on kahden xenonkammion (ja kahden ballastin) ei-liikkuva versio.
    Näillä kahdella yhdessä tulee a-ok valokuvio myös pitkillä. Pelkkä liikkuva
    polttimo tuotti pitkillä sumuvalomaisen leveän ja matalan valokuvion, ei hyvä.

    Joka tapauksessa: taisin käyttää vanhaa imurin virtajohtoa tai vastaavaa
    tarpeeksi neliömillejä sisältävää piuhaa, ja vedin xenonsarjan releelle
    syötön suoraan akulta. Toki heti akulta lähdetään sulakkeen kautta,
    on sellaisessa irtokotelossa. Mopon omiin sähköihin en siis kajonnut,
    ja alkuperäisistä valoista otetaan H4-liittimien kautta vain ohjaus releille.

    Hyvin pelaa ja kyllä näkyy.

    Virransyöttö xenoneille kannattaa AINA tehdä ikiomalla johdolla,
    ja akun puoleiseen päähän sopiva sulake.
    -- sjm
  8. #8
    Ei kyllä kannata liikkuvalla polttimolla varustettua H4 xenonia hommata. Valokuviot ovat aivan perseestä. Käytännössä alkuperäisellä polttimolla näkee paremmin. Lyhyillä on tosin se etu, että autoilijat näkee paremmin, kun heittää valoa joka suuntaan.
    Dixi et animam levavi
  9. #9
    Lainaa (ek@ @ Huhti. 29 2009,13:18) kirjoitti
    Ei kyllä kannata liikkuvalla polttimolla varustettua H4 xenonia hommata. Valokuviot ovat aivan perseestä. Käytännössä alkuperäisellä polttimolla näkee paremmin. Lyhyillä on tosin se etu, että autoilijat näkee paremmin, kun heittää valoa joka suuntaan.
    En väitä pahemmin vastaan, mutta kuinka syvällä perseessä ollaan,
    riippuu kyllä mopon heijastimesta ja umpiosta aika paljon.

    Siksipä mulla onkin erilaiset eri puolilla...on siinä liikkuvassa sentään se etu,
    että kaukovaloille vaihtaessa ei ole sitä syttymisviivettä. Valoa tulee heti.

    Piis.
    -- sjm
  10. #10
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Mittailin oman xenonin virtoja, ja nähdäkseni käynnistyessään imaisee ainakin 6A ja siitä laskee muutamassa sekunnissa johonkin 4,5A ja 20 sekuntia niin virta on 3,5A.

    Periaatteessa jos toinen lamppu on päällä niin paukkuu jo yli 10A hetken.

    Sarja oli pc-linkin H7.
  11. #11
    Lainaa (sjm @ Huhti. 29 2009,13:49) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Huhti. 29 2009,13:18) kirjoitti
    Ei kyllä kannata liikkuvalla polttimolla varustettua H4 xenonia hommata. Valokuviot ovat aivan perseestä. Käytännössä alkuperäisellä polttimolla näkee paremmin. Lyhyillä on tosin se etu, että autoilijat näkee paremmin, kun heittää valoa joka suuntaan.
    En väitä pahemmin vastaan, mutta kuinka syvällä perseessä ollaan,
    riippuu kyllä mopon heijastimesta ja umpiosta aika paljon. *

    Siksipä mulla onkin erilaiset eri puolilla...on siinä liikkuvassa sentään se etu,
    että kaukovaloille vaihtaessa ei ole sitä syttymisviivettä. Valoa tulee heti.

    Piis.
    Riippuu tosiaan umpiosta. Mulla 2 kaasutilan H4 ei tehnyt kuin hajavaloa kun taas liikkuva piirtää ihan normaalin, terävän valokuvion.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #12
    Eilen illalla testailin ja laitoin pitkät päälle, kas kummaa toimi moitteetta vaikka useaan kertaan niitä räpläsin pois päältä ja takaisin päälle. No tuli sitten se 15A sulake kuitenkin laitettua. Pitää nyt seurata että jos ballastissa on jokin ajoittainen vika päällä


    636 -06
  13.  
  14. #13
    Lainaa (Zip @ Huhti. 30 2009,11:38) kirjoitti
    Eilen illalla testailin ja laitoin pitkät päälle, kas kummaa toimi moitteetta vaikka useaan kertaan niitä räpläsin pois päältä ja takaisin päälle. No tuli sitten se 15A sulake kuitenkin laitettua. Pitää nyt seurata että jos ballastissa on jokin ajoittainen vika päällä *
    Suattaa johtua myös jännitteestä / akun varaustilasta. Isompi jännite, pienempi virta - sulake kestää.
    <p>2002-2014</p>