No kurkkaa nyt vaikka tuolta pari kuvaa KLIK.(Ksalmi @ Elo. 22 2009,02:33) kirjoitti
Originaalit on muistaakseni aavistuksen pitemmät kuin nuo 450mm, mitkä ostin.
ZZR1400 -06
Joutuuko pyörän säädättämään noiden pönttöjen vaihdon jälkeen? Itelläni on kaasari vehje.
CBR 1100 xx
Ei pitäisi olla tarvetta säädölle, pelkkien slipareiden vaihdon takia.
Älä korjaa ehjää....
Tattista.. kyllä ne on joko nämä, taikka sitten beowulfin warriorit mitkä menee tilaukseen.(Deecu @ Elo. 22 2009,11:16) kirjoitti
Tubla Äksä 2001.. menemene katsoo kuvia! http://s11.photobucket.com/albums/a186/Ksalmi/blackbird
http://www.nettimoto.com/826333(Ksalmi @ Elo. 22 2009,02:33) kirjoitti
tuossapa kuvia pyörästäni Delceviceillä
Onko ollut kenelläkään säätöön tarvetta slipareiden vaihdon jälkeen?Ja mitkä putket ovat olleet kyseessä?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Aina kun pyörän hengitystä parannetaan, olisi hyvä säätää myös bensapuolta tai vähintääkin tarkistaa säädön tarve. Nykyisillä pyörillä laihalle menemisen vaara on aikamoisen suuri. Omaan XX:ään on vaihdettu HP:n sliparit ja säätötarve oli varsinkin keskikierroksille aika reilu.(bug85 @ Elo. 28 2009,10:53) kirjoitti
Onnistuuko säädätys ainoastaan penkityksen, vai näkeekö seokset jollain muulla tavoin.?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Ei pitäisi edes ajatella persaukisella tavalla "onko säätämiselle tarvetta" koska säätämisestä, kun sen tekee ammattimies, on aina hyötyä..![]()
...vakiopyöränkin saa useimmiten juoksemaan ihan eri tavalla kun se säädetään kohdalleen...tästä on omakohtaista kokemusta useamman pyörän kohdalta...
![]()
Vakiopyörän säätäminen vain on hieman rajallista, ellei ole esim PowerCommanderia asennettu, kaasutin mallissa suuttimien vaihto yms. toimenpiteet onnistuu suht helposti mutta sitten kun kyseessä on ruisku malli, niin siihen ruiskun ohjaukseen on kyllä liki mahdotonta "päästä käsiksi".
Älä korjaa ehjää....
Koskeeko tämä myös bläkkäriä, eli jos vaihdan esim. yoshimuran sliparit, niin eikö tarvi tehä mitään muuta kuin kovaa ajoa?vai pystyykö ruiskua jotenkin säätämään bläkkärissä?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Suosittelen edelleen lämpimästi Powercommanderia (tms.) ja säätöä penkissä. Tällöin saadaan kartat sopivaksi juuri sinun pyörällesi ja tietysti moottorikin on paremmin hereillä. Paljon puhutaan ettei slipareiden vaihdon jälkeen tartte ku kovaa ajoa, mutta omakohtaiset kokemukset kerovat kyllä muuta. Ainoa tapa varmistua tästä on ajaa pyörä penkissä ja katsoa millaiset seokset ovat. XX:ssä ja muissakin ruiskupeleissä lamba-anturi toki säätää seosta, mutta säätövara ei aina riitä kun muutoksia hengitykseen on tehty. Jos kyseessä on kaasaripeli, niin penkkiin veisin senkin ja suuttimet vaihtoon tarpeen mukaan.(bug85 @ Elo. 30 2009,15:00) kirjoitti
itellä on tarkoitus, että äänet olisivat hieman miehekkäämmät. En niinkään hae lisää tehoa.Ainakaan vielä.![]()
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Moro!
Itsellä X11:ssa Viperin Alloy Stubby With Carbon
Fibre End Cap: KIKOTIN myy ilman väliputkia n.350e/pari
Kehutut matalat äänet ja visuaalisestikin ok.
+500e, MICRON; Powercontrol
last but not leastEVIL
![]()
X11-00, Cbr 600-96
Kukas muuten myy Deviliä Suomessa?(Jardel @ Elo. 31 2009,15:17) kirjoitti
Tai onko porukalla kokemusta hyvistä ulkomaisista toimittajista (merkillä ei nyt väliä)?
edit:motoring näyttää myyvän deviliä..
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Katohan, jollakulla muullakin X-11(Jardel @ Elo. 31 2009,15:17) kirjoitti
![]()
Älä korjaa ehjää....
Tuossa hieman kyselin, niin sanottiin, että bläkkärin omaa ruiskuboksia ei voi säätää. Joten jos laitan sliparit niin silloin on pärjättävä niillä eväillä, jotka alkuperäinen boksi tarjoaa..
Onko kukaan huomannut pelkkien slipareiden asennuksen jälkeen muutoksia pyörässä (hyviä/huonoja)?Eniten kiinnostaa esimerkiksi, että pelaako pyörä kunnolla koko kierrosalueella pelkkien slipareiden kanssa?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Jos et tuolle bensapuolelle ole mitään tekemmässä, niin todennäköisesti seokset tulevat menemään laihalle. Mitä paremmin virtaavat pöntöt, sen herkemmin niin käy. Käytä se pyöräsi edes penkissä slipareiden vaihdon jälkeen. Siis sellaisessa paikassa jossa seokset voidaan mitata. Niin kuin aiemmin kerroin, oma XX kävi keskikierrosalueella reilusti laihalla slipareiden vaihdon jälkeen. Muutoinhan slipareista ei ole kuin plussaa.
edit: Oulun seudulla palveluja kannttaa kysellä esim. täältä
Kyllä mulla ainakin vaimentimien vaihto hieman voimisti sitä jo olemassa ollutta keskialueen röpötystä. Ei periaatteessa juurikaan haittaa menoa, mutta ajattelin silti talven hämyssä laitella hieman palikkaa kiinni, jotta voipi säädättää seokset ihan kohdalleen.(bug85 @ Syys. 02 2009,16:54) kirjoitti
ZZR1400 -06
elekää nyt vaihtako niitä slipareita kun kohta tulee se katsastuspakkokinvoi vattu mullahan ei oo kun yoshimura!alkuperästä en saanu mukaan!
YZF1000R
taitaapi jäädä sliparit hommaamatta noiden seoksien takia.Pitänee kuitenkin kattoa, jos keväällä raskis investoida sliparit ja voimankomentajan.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
no niin, nyt olis mopoon asennettuna akran ränni, yoshin pönttö, k&n vapari ja tietysti voimakomentaja....
seuraava vaihe olikin tietysti pikkuhienosäätö ja valinta sattui sitten moto-seinäjokeen josta tulikin sitten seuraavanlaista kuponkia...
ja saatesanoina oli "se on ihan hyvä, ei kannata säätää kun voi mennä huonompaan suuntaan"
hmmm... no kai se sitten oli ok ja lähdin kohden kotia.
Matkalla alkoi kuitenkin ajatus muuttua kun muistelin että pojat tiistai ajelulla kertoivat nähneensä putkesta tulevan lieskaa ja soppaakin tuntui menevän reilusti enemmän (vaikka eihän se voima tyhjästä synny)
Ajomatkaa seinäjoelta vaasaan kun on n.70km niin ehti ajatus paikallisessa käynnistä kypsyä ja ajattelin ettei se kysyminen ainakaan maksa mitään.
Saapastelin AJ-Biken tiskille lappu kourassa ja siellä tuumattiin "ei se nyt oikein hyvältä näytä" ja sitä voitaisiin katsoa "tos kahden viikon päästä tai sitten hetikin olis aikaa" (ja heti tietysti sopi)
alku oli sitten tällainen (vertailun vuoksi, näkee eron moto-seinäjoen penkkiin)
hieman hienosäätöä (n. 4 tuntia) ja lopputulos on tässä:
loppukommenteja voisi olla vaikka minkälaisia
mutta annan kuitenkin vain:
SUURET KIITOKSET AJ-BIKEN ASIANTUNTEVALLE JA PÄTEVÄLLE HENKILÖKUNNALLE
Hyvä esimerkki....tästä syystä vain Bikefoxin Kimmon antanu säätää oman moponi. Kaiken maailman "asiantuntijoita" tarpeeksi nähty että nyt voi jo luottaa vain ammattimiehen palveluihin.
![]()
![]()
![]()
minkä hintaista hommaa tuo säätäminen on ollu? ja millaiseen penkkiin kannattaa ylipäänsä viedä?
pc maksanee jotain 300e tai ylikin ilmeisesti ja ränni tietty siihen lisäksi, joko pelkät pöntöt tai koko putki..
vai onko tullu hyviä ja varteen otettavia pakettitarjouksia (pc+putket+säätö) vastaan..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
tuollainen löytyis ja paikkakin on oulussa (täytyy tunnustaa et en tiedä missä on meri-lappi) eli kai sielläpäin?
http://www.bikefox.fi/shop/products.php?g1=5968e2&n=2
Mulla on Devilin Magnumit ja hyvät on saundit!
Tietenkin e-merkinnät löytyy joita on useammasti tutkittu ratsiassa![]()
Sääli on sairautta!
Ketkä v*tun muut?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Busa L1
Bk K-9
akran kokorännin laitoin aikanaan...hyvä tuli.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Onko katilla vai ilman noi putket/putkistot?![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
ei oo kattia.(suzuki03 @ Loka. 31 2009,19:05) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer