Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 266:sta
    Lainaa (The Legend @ Huhti. 27 2009,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Huhti. 27 2009,20:36) kirjoitti
    Halvemmaksi tulee kun asentaa turvallisuutta ja liikenteen joustavuutta lisääviä varusteita joilla voi ennaltaehkäistä täysin turhia tilanteita

http://www.radarbusters.com/motorcy....178.cfm
    Noista paras lienee Bell Sti Driver. Ei säteile ympäristöönsä ja löytää jopa muut paljastimet. Häly tyypillisesti 500-1000m ennen maksulappua. Suositeltava valinta paljon pääteitä ajaville, kunhan hankinnan pitää oman tietonaan. Naapurikateus on voimissaan.
    sille kaveriksi toi M25
    blinderi

pollareilla ei o vissii selkeetä keinoa näitä vastaan joten ne keksii näitä kaikenmaailman keskinopeusmittauksia.

laser tutkaa vastaan tutkanpaljastin on käytännössä turha, ainaki jos paljastin on taskussa tai tankkilaukussa ku säteen pitää osua suoraa laitteeseen

itsehän en omista edellämainittuja laitteita mut ku kysyitte niin youtubestahan näitä esimerkkejä löytyy

Itsekin muistan viimevuodelta muutaman mukavan posliinin. Toinen oli se ku ne saatanat pysäytti mut viime vuonna semmosesta kevyestä ylityksestä +100km/h (vihdintiellä yöllä klo 03:00) ni nuorempi poliisi sanoi, että katotaanko et tuleeko tästä edes mitään ja et hänen puolesta voi mennä varoituksella Nooh,vanhempi konsta ei sitten ollutkaan samaa mieltä! 8kk oli sitten kortti kuivumassa ja sopivat sakot päälle. Toinen mukava poliisi oli se kun menin kuulusteluihin niin se haukku ekaks koko järjestelmän syvimpään helvettiin ja sano mulle, että voit ihan hyvin ajaa autoa sillä aikaa ku kortti kuivumassa kunhan ajat sillee iisisti Olin kuulusteluissa 3h ja 90% ajasta puhuttiin jostain muusta. Polisiin kehotuksesta tuli ajettua koko 8kk ilman lappua ja mitään ongelmia ei ollut..
    Karkuunkin olis päässy ihan heittämällä mutta ajattelin, että pakkohan se on valtion kassaa tukea muutamalla lantilla. Tästä lähtien ku meikäläinen joutuu hiustenkuivaajan kohteeks ni sen jälkeen leikitäänkin sitten kissaa ja hiirtä *
    Kyllä varmaan on kiusallinen näky se valkoinen mopo tuossa tilanteessa...
    Wannabe biker...
    Lainaa (ankkalinna @ Huhti. 26 2009,09:25) kirjoitti
    Jep asiat asioina, kaikille vois käydä samoin, paitsi niille joilla on kevari tai honda
    Ainoat moposakkoni on otettu kevarihondalla *
    Morjesta,

ostin juuri pyörän, aloittelen ajamista noin 10 vuoden tauon jälkeen. Nyt ajellut vajaan viikon, ja on ollut pakko kokeilla pyörän kiihtyvyyttäkin, riskillä.

Luulen vain, että on ajan kysymys koska sakot tulee, pyörällä on vaikeaa pysytellä nopeusrajoituksissa, varsinkin kiihdyttäessä, tai tietenkin ohittaessa. Tuurista on kiinni, miten käy. Poliisille on sama miten ylinopeus syntyy, olit ohittamassa tai kiihdyttämässä rampilla.

Se taitaa olla tämän harrastuksen nurjapuoli, vaikka ajaisikin mahdollisimman turvallisesti.

Hyvää vappua ja kivoja ajokelejä
    Lainaa (Bali Sunset @ Huhti. 28 2009,13:01) kirjoitti
    ABC.llä naapuripöydässä juttelivat että ottaa jopa parin kilsan päästä, ja joissain tapauksissa mutkan takaakin,radiosignaalit kuulemma heijastelevat kallioleikkauksista ja talojen seinistä.Sti driver kuulemma hintansa väärtti ja säästänyt monta kertaa hjarmailta hjiuksilta ja turhilta selittelyiltä,eikä kuulemma vuoda joten on maaiman ainoa jota ei voi paljastaa. Liekö huhupuhetta.?
    Asia on testattu, voit olla huoleti, ei säteile, kunhan pidät hankinnan omana tietonasi. Suurin säteilijä on yleensä turpavärkin tienoilla....
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
    Lainaa (The Legend @ Huhti. 30 2009,13:15) kirjoitti
    ABC.llä naapuripöydässä juttelivat että ottaa jopa parin kilsan päästä, ja joissain tapauksissa mutkan takaakin,radiosignaalit kuulemma heijastelevat kallioleikkauksista ja talojen seinistä.Sti driver kuulemma hintansa väärtti ja säästänyt monta kertaa hjarmailta hjiuksilta ja turhilta selittelyiltä,eikä kuulemma vuoda joten on maaiman ainoa jota ei voi paljastaa. Liekö huhupuhetta.?
    Asia on testattu, voit olla huoleti, ei säteile, kunhan pidät hankinnan omana tietonasi. Suurin säteilijä on yleensä turpavärkin tienoilla....
    Tutkan liipaisimen painalluksen jälkeen syttyvät jarruvalot taitaa olla paras paljastimen paljastin...
    Lainaa (versio @ Huhti. 30 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Huhti. 30 2009,13:15) kirjoitti
    Tutkan liipaisimen painalluksen jälkeen syttyvät jarruvalot taitaa olla paras paljastimen paljastin...
    Oisko joku kuullu jossain essonbaarissa luotettavasta tavaran toimittajasta?
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Mjooh tilannekatsaus...

Eli näyttääpi siltä, että rennon pärräpoliisimiehen suosituksista huolimatta ajokielto venähti rankemman kerran.

Tein just niinku ohjeistettiin, eli menin hattu kourassa komisarion juttusille siinä uskossa, että kun teolla oli huomattavasti lieventäviä asianhaaroja itse lukemiin nähden, niin jopa poliisin suusta suoraan piti homman olla sillä selvä... ei se kuitenkaa ollut.

Tekoa EI muutettu törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi, vaan vakavuusaste pysyi ennallaa, joskin "vakava piittaamattomuus" muutettiin "liikenteen vaarantamiseksi" joka mun mielestä on vähintään läppä muutos kun siellä sillä hetkellä ei minkään sortin liikennettä ollut

Noh kuitenkin... Tämä komisario oli valitettavasti aivan toisesta ääripäästä verrattuna tähän rentoon prätkäpoliisiin. Tällä ukolla oli jo ovesta sisään astuessani sellanen mentaliteetti että "pyörät on saatanasta. jos multa kysyttäis suoraan ni et ajais enää ikinä" ... siinä sitte pläräs sakon läpi kohta kohdalta ja kysyi sitten oman näkemykseni asiaan... ei näkyny katuva näkemys paljoo painaneen, eikä edes osittainen tarve ajokortille töiden suhteen (töissä ku vois käydä muuallaki ku tossa pääduunissa kesäisin). Komisario turhantärkeänä käänty tuolillaan, otti mapin hyllystä ja lukas sieltä jotain ja möläytti sitten että "4 kuukautta on sitte kortti hyllyllä"... olin vähä niinku että WTF... ku poliisisetä tien varressa sano että luultavammin selvii sillä n. 5 viikkoa mutta kannattaa varautua siihe 3kk. ... mutta ei sanonu mitää neljästä. Ja kovin tää pappa halus tuoda ilmi SATASEITSEMÄNKYMMENTÄ KILOMETRIÄ TUNNISSA koko ajan ihan ku oisin tykittäny tota vauhtia Tuusulasta asti.

Joten se siitä. Tän kanssa pitää ny sitte vain elää. Mun käsitys poliiseista overall otti tän turhantärkeen konttorirotan takia helvetinmoisen askeleen taaksepäin. Jos kaik poliisit hoitas hommansa käytännön järjellä niinku liikenteen päällä useimmat, ois varmaa käsityksetki eri luokkaa. Eniten harmittaa se, että varaudun aina pahimpaan mahdolliseen... nyt käskettiin varautua 3kk ... ja tulikin 4kk .... jotta mitä helvettiä?! Mutta ei auta, valittaa en oikee ehdi ku pitää olla jenkkilässä koko kuukausi, enkä tiiä vaivautuisinko ees yrittää valittaa tosta ajokiellon pituudesta, ties vaik joku vielä plösömpi syyttäjä keksii polkasta jonku linnatuomion mulle vielä...

Eli overall tähän juttuun mun mielipiteeni: Sakon hyväksyn sellaisenaan, soitto huomenna Oikeusvirastoon Hämeenlinnaan ja osamaksusuunnitelma kehiin, mutta toi ajokiellon pituus meni ky yli kaiken järjellisen mitä oon kuullu tähä mennessä. Se 3kk vielä ois just hikisee menny normaaliin järjenjuoksuun mutta 4kk kortti pois vajaa 4 sekunnin ylinopeuden takia ei kyl mee mun kaaliin.... eli näköjäs se rutiini on sitte "jokasta sekuntia kohti 1kk" ... jos siis päätät tykittää yli puol minuuttia ni sit kandee kyl viimeiseen asti mennä karkuun ja lujaa koska kortti kuivuu sit ainaki 3v vuotta....

Hyvät kesäkelin toivotukset muille kanssamotoristeille... mun kausi jatkuu heti syyskuun alussa, jos sillon vielä kelit sallii...
    Vähän masentaa tää konttoripolitiikka mutta minkäs teet
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa (PrivateeR @ Touko. 04 2009,17:05) kirjoitti
    Mutta ei auta, valittaa en oikee ehdi ku pitää olla jenkkilässä koko kuukausi, enkä tiiä vaivautuisinko ees yrittää valittaa tosta ajokiellon pituudesta, ties vaik joku vielä plösömpi syyttäjä keksii polkasta jonku linnatuomion mulle vielä...
    Paska juttu kaikkineen, otan osaa. Kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että valitusprosessi kestää helposti niin kauan, että ei sillä saisi juurikaan lisää ajoaikaa, vaikka jutun voittaisikin. Todennäköisesti vielä tuomioistuin katsoisi samaa 170piä karsastaen, eikä piittaisi olosuhteista, eli tuskin tuolla mitään voittaisi.
    Lainaa (nuudel @ Huhti. 26 2009,12:12) kirjoitti
    Lainaa (Matso @ Huhti. 26 2009,12:06) kirjoitti
    Asia itsessään meny hyvin, pisteet siitä.
    En vaan vieläään sulata noiden tekojen seurauksia.
    Sakot ~800 + mahd 2-3kk ajokieltoa..huh.

Ei muuta kun hyvät jenkkilän matkat...
    Ei niin millään, ei mitään kohtuutta sakoissa ja ajokiellossa.
    Tuntuu, että järkeä ei saa käyttää mitä tulee ylinopeuksiin.
    Pykälien mukaan mennään. Saksassa tuosta tuskin olisi tullut mitään. Siellä sentään osataan erotella ruuhka/50km/h ja motari/yö.
    saksassa sain vuonna 1998 tai -99 sakkoa 75 DM eli n. 210 FIM eli n. 32 € motarilla 100/135 kmt, josta köyhänmiehen alennusta pudottivat "mitatun" nopeuden 125 kmt ja lopulta tuo sakko heti paikanpäällä maksettavaksi muodostui. eivät osanneet juuri sanaakaan englantia ja mä sattumalta en yhtään saksaa, was dumpkopf ich bin, wie schade, hehiö. und nicht geld und ich bin ein auslander und gehen nach ferry nach puttgarden und...

on niitä tullut suomessakin, mutta ovat ihan suhteettomia verrattuna mihin tahansa rikkeisiin tai rikoksiin.

tuostakin aloittajan tapauksesta olisi huomautus purrut paremmin kuin mikään sakko.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Monen täällä paasaavan mielestä on tapahtunut vähintäänkin suuri oikeudenmukaisuus.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Joko voi poistaa alaotsikon "suoraselkäisyys jäi..."? Kyllä se saatana kumaraan meni.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Mjooh tilannekatsaus...

Eli näyttääpi siltä, että rennon pärräpoliisimiehen suosituksista huolimatta ajokielto venähti rankemman kerran.
    paska juttu.. 4kk parin sekunnin ylinopeudesta on kyllä kieltämättä kohtuuton, mutta toisaaltaan linjassaan tämän meidän oikeusvaltion asettamien lakien kanssa.

Ei siin mitää...hyvä ettet joudu kärvistelee koko kesää täällä kotosuomessa vaan on muutakin tekemistä.

Ja onneksi ei .ns duuni ollu kortista kiinni..sit se vast ois kirpassu *

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (TPM @ Touko. 04 2009,17:27) kirjoitti
    Joko voi poistaa alaotsikon "suoraselkäisyys jäi..."? Kyllä se saatana kumaraan meni.
    Ai menikö? Ei mun mielestä! Vaikka sanoinkin että kohtuuton ajokielto ni en valita päätöksestä vaan nielen sen tuollaisenaan... eikä noin isoa jööttiä pysty kyllä nielemään jos selkä on vähänkää mutkalla... kyl se suoli suoraksi pitää saada.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Hyvät kesäkelin toivotukset muille kanssamotoristeille... mun kausi jatkuu heti syyskuun alussa, jos sillon vielä kelit sallii...
    Vähän masentaa tää konttoripolitiikka mutta minkäs teet *
    ...tätä ennakoin aikaisemmassa viestissäni, johon ricokin aiemmin viittasi, vaikkakin jätti osan pois. ..ja niitä "evoluutio korjaa"- kommentteja en nyt jaksa edes alkaa vatvoa. Tarkoitus ei ollut hirveesti ...tuilla, mutta lopputulos oli arvattavissa. Ole tyytyväinen, että selvisit 4 kk. Toi ylitys oli sitä luokkaa, että 6 kk. ajokieltoa olisi voinut napsahtaa, pahimmasssa tapauksessa käräjille.

Itsellä oli taannoin kortti pois 9 vko. (1 lievä liikennerikkomus ja 3 rikesakkoa 2 vuoden aikana). Ei auttanut itku, eikä 2 valitusta, vaikka ajan työkseni yli 50000 km vuodessa. Loppusaldona melkoinen vitutus ja vaivannäkö kahdeksi kuukaudeksi ja liian monen euron edestä tulojen menetyksiä. Huvittavinta oli vielä, että kortti otettiin pois vasta 9 kk. kuluttua viimeisestä rikkeestä.

Valitukset kyllä käsiteltiin suhteellisen nopeasti, mutta ilman lievennystä. Liikennelainsäädäntö tiukkeni muutama vuosi takaperin aika lailla, jolloin myös valitukset saaduista rangaistuksista eivät enää mene läpi edes ammattikuskeilta. Valittaa voi silti hallinto-oikeuteen ( käsittely muistaakseni maksoi hieman, taisi olla n.85€ ). Liikennepoliisin asiakaspalvelukyvyt luvattoman heikot lähes aina kohdatessa ja kankea valitusjärjestelmä monine eri osallistujineen suoraan itärajan takaa. Rangaistuksien tasapuolisuudesta en nyt jaksa edes aloittaa .

Tällaista tämä nyt kuitenkin on. Toivottavasti ei kuitenkaan töissäkäyntisi hankaloidu hirveästi, mopoilu on kuitenkin harrastus, jota ilman saattaa pitkinhampain olla yhden kesän (..vai kuinka on ). ..ja voihan sitä aina ostaa crossin. Kesän jatkoja!
    <p>...</p>
    Lainaa (PrivateeR @ Touko. 04 2009,17:45) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Touko. 04 2009,17:27) kirjoitti
    Ai menikö? Ei mun mielestä! Vaikka sanoinkin että kohtuuton ajokielto ni en valita päätöksestä vaan nielen sen tuollaisenaan... eikä noin isoa jööttiä pysty kyllä nielemään jos selkä on vähänkää mutkalla... kyl se suoli suoraksi pitää saada.
    Positiivisuus kunniaan. Itse eilen tutkaan 60 alueella 87km/h.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Lainaa (PrivateeR @ Touko. 04 2009,17:45) kirjoitti
    Vaikka sanoinkin että kohtuuton ajokielto ni en valita päätöksestä vaan nielen sen tuollaisenaan...
    Jep jep...

Ajat on muuttunu. Vuonna 2001 otettiin kaverin kanssa pikku sprinttikisa 60:n alueella. Mittasivat meiltä 122 multa ja kaverilta 118. (eli mä voitin ) Kirjasivat papereihin muistaakseni 88km/h ja sakkoa mulle 132€. Ei korttia pois eikä muutakaan turhaa. Ymmärsivät ettei kukaan vaarantunut keskellä yötä syrjätiellä.

Sun tapauksessa ja muissa vastaavissa fiksu poliisi ymmärtäisi olla laittamatta tutkalukemaa koska hän tietää tasan tarkkaan että aivoton konttoriväki vie sulta kortin pitkäks aikaa. Päästää vaikka rikesakolla tai jotain...Harvinaisen vittumainen poliisi kun tiesi mitä sulle on tulossa.

Edit: kisattiin autoilla

Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    siellä sillä hetkellä ei minkään sortin liikennettä ollut
    Että taas kerran tyhjä tie jolla ei ketään missään....Kummasti ne poliisit vaan onnistuu sen nopeuden mittaamaan vaikkei ole edes paikalla...
    Niin no, johan sen kokemuksen äänellä moni, kuten minä, sanoi aiemmin että kieltoa ropisee ja kunnolla huolimatta siitä, mitä se järkevä kyttä siellä höpisi.

Tai jos hän olisi ollut järkevä, olisi tiennyt mitä on tulossa.

EDIT: Siis syyttäjä oli tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen, ja komisario päätti silti läväyttää ajokiellon "törkeän mittaisena"? Johan oli mukava mies.

636 -> 998
    Voihan pahus. Odottavan aika on pitkä mutta se menee onneksi nopeasti ohi. Ei kannata kaahailla edes tyhjällä tielläkään. Kyllä ne poliisit jostain mutkasta aina ilmestyy. Tulkaa tänne meidän kylille kaahailemaan. Täällä ei näy koskaan poliiseja missään vaiheessa. Mä olen kaahaillut tuhatta ja sataa mutkat suoriksi ja enkä ole nähnyt yhtään tutka autoa. Hauskaa on ajaa mutkat suoriksi kun tiellä ei ole mitään muita kulkuneuvoja ollenkaan.

Ajetaan mutkat sopivalla vauhdilla suorakasi.

Lainaa kirjoitti
    Ps. Saattoi tulla pitkä kortiton jakso, mutta valitettavasti kuuluu asiaan meille ns.normi motoristeille.
    Olen eri mieltä yllä olevan väitteen kanssa.
    Toisinaan autolla ajaessa matkaan*on tuhraantunut liian kauan ja olen ajellut yli sallitun nopeuden - sakkojakin on rapissut. MUTTA minulla ei ole mitään tarvetta lisätä moottoripyöräilyn hintaa ylinopeussakoilla, saati lopettaa ajokautta muutaman viikon ajelun jälkeen. Molemmissa tapauksissa olen sitä mieltä, että tämä on oma valinta.
    Moottoripyöräily ei ole vain ajoa paikasta A paikkaan B mahdollisimman nopeasti.
    VT750C4

"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
    Joo eipä ole noi seuraamukset kyllä ihan balanssissa tehtyyn rikkeeseen nähden itselläkin meni kolme vuotta sitten kesä pilalle ku rapsahti 800 sakkoa ja 3kk hyllyllä!kummasti maistuu kalja kun ei pääse ajelemaan
    YZF1000R
    Jep, ikävä ja arvattava lopputulos. Kokemuksen kertyessä huomaat, että ne vanhemmat poliisisetät siellä asemalla on olleet jatkokurssilla... *ne nuoremmat sinivuokot tuolla tienpientareella puhuu vielä lämpimikseen mukavia. Ei kannata valittaa - helposti voipi tulla vaan lisää sanktiota. Sou sori.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Jeah, jotain tämän suuntaista arvelinkin että sieltä on tulossa. Juuri tällaisten takia oma kunnioitus tuota liikenteenvalvontaa (puhallusratsioita lukuunottamatta) on lähinnä halveksivaa. Pellet kyttää helpon rahan perässä tien päällä ja tämä lammaslauma täällä suomenmaalla nielee kaiken paskan purematta. Niinkuin tämä tulossa oleva "nollatoleranssi". Voi helevetin vittu.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    Lainaa (jarim @ Touko. 04 2009,23:38) kirjoitti
    Jeah, jotain tämän suuntaista arvelinkin että sieltä on tulossa. Juuri tällaisten takia oma kunnioitus tuota liikenteenvalvontaa (puhallusratsioita lukuunottamatta) on lähinnä halveksivaa. Pellet kyttää helpon rahan perässä tien päällä ja tämä lammaslauma täällä suomenmaalla nielee kaiken paskan purematta. Niinkuin tämä tulossa oleva "nollatoleranssi". Voi helevetin vittu. *
    Ei puutu enää kun pari napakkaa "turvallisuutta" edistävää lakia ja muutama näppärä rahaa säästävä viilaus motoristeille.

1.Katsastus pakko (ja tähä niin tiukat säädökset et jos putkista tulee enemmän kun 92db niin hylkyyn).

2.Turvaliivipakko kun tällähän säästetään taas ihmishenkiä.

3.MP vero vielä päälle

4.Nollatoleranssi

5.Ehdottomat vankeustuomiot keulimisesta.

6. Kilvet Eteen

7. Gps Seuranta ajoneuvoihin

8. Pömpeleitä joka vitun pihatielle, että opitte motoristit olemaan täällä suomen maassa.

9.MP:n rajoitus 100hv, jotta ei lähtä enää minnee.

10. Vaijerikaiteet
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Ei olisi kyllä pokka pitäny tossa kuulustelussa. Joitakin sitten saa vetää vaikka perseeseen ja ovat suu kiinni kuin pikkupojan anus. Kunhan vaan on selkä suorassa ja paskalakille heitetty ylävitoset tien päällä hyvästä toiminnasta.
    Joihinkin tuo ei vaikuta mitenkään. Jotkut ajavat ajokieltoaikansa ilman korttia. Ja jotkut lähtevät karkuun. Noita rangaistuksia mietittäessä kannattaisi miettiä noitakin pointteja.

Nyt en tarkoita, että se olisi lainkäyttäjän, siis poliisin tehtävä, hehän tekevät niin kuin lainsäätäjä on heille määritellyt.

Veikkaanpa, että harvat noudattavat ajokieltoa täydellisesti, jotkut noudattavat. Harvat lähtevät karkuun, mutta jotkut sattaavat niin tehdä (en minä ikinä enkä koskaan, oma ja muiden henki on kalliimpaa). Sieltä jostain keskeltä se löytyy. Sitäkö näillä liikenneturvallisuuden nollatoleranssivisioilla on haluttu? Onko sillä haluttu lisätä kortitta ajoa ja jopa karkuun lähtemistä harkitsevien määrää?

Anyway, paska homma ketjun aloittajalle, suorastaan mutta kyllä se syksy sieltä koittaa. Ennemmin tai myöhemmin. Joskus jopa ennemmin.

Muoks: tossa vähän "ORG-faktaa". Jos tuollainen kysely tehtäisiin "oikeasti", voisivat tulokset toki olla jotan muuta, mutta niitä karkuun lähtijöitä ja kortitta ajavia löytyisi aika paljon. Sen voi sanoa jo tämänkin perusteella. Toivottavasti se on ollut näiden nollatoleranssivisioiden ynnä muiden byrokraattiviritysten tarkoitus, sillä hyvin on onnistuttu.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=85053

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=47998

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Kai tuossa neljän kuukauden ajokiellossa joku mulkku näkee jotain oikeudenmukaisuuttakin. En kyllä ymmärrä, miten joku voi palvoa jotain "suoraselkäisyyttä" moisessa kyykytyksessä.
    Dixi et animam levavi
  30.  
    niinkuin joskus aiemminkin sanoin, että ajokielloista pitäs luopua. sen takia, että saataisiin enemmän sakkotuloja kassaan. lisäksi poliisia pakoonajo ei olisi kovin kannattavaa, koska rahalla selviäisi. nythän monella voi olla työpaikka yms viivalla.

kun korttinsa menettää, niin pyörä laitetaan seisontaan, ei osteta bensaa, ei käytetä kahviloita tai muita palveluita. kansantalous kärsii. lisäksi lisäsakkotuloja ei tuolta ajalta yleensä tule, ihminen ei maksa kuin tonnin pari.

mutta kun innokkaan motoristin annetaan pitää korttinsa, niin hänhän kerkiää kesän aikana vetämään tutkaan muutaman kerran ainakin, sakkotuloja valtiolla tommoset 5000-10000 euroa useammalta innokkaalta. kyllä rupeaa miettimään ja kun saa ajaa, niin henkilöt eivät käytä kesäänsä ryyppäämiseen.

lisäksi kun jatkuvasti saa sakkoja, niin siinä rupeaa katsomaan peiliin, että omassa ajossa on jotain vikaa. kun taas jos kerran saa sakot yhdestä töräytyksestä, niin siitä yleensä syyttää huonoa säkäänsä ja nipottavia poliiseja. jos taas tekee saman töräyksen viisi kertaa kesässä, niin eipä sitä oikein voi syyttää kuin itseensä.

kukaan ei myöskään menettäisi työpaikkaansa ajokortin menetyksen takia. säästyisi mielipahaa ja valtion työllisyystavoitteet pysyisivät kohillaan.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen