Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Toisessa jutussa kyselin kestävintä rengasta ja tämä liittyy samaan aiheeseen ja samaan pyörään. Pyörä on BMW R100/7.
    Takarengasta irrottaessani panin merkille, että nykyinen kulunut rengas, Metzeler Lasertec(?), on kulunut aika huomattavasti oikeasta reunasta. Miksi? Pyörä kulkee suuntavakaasti ja ainakin takapyörän pystyasento on silmällä verraten sama, kuin etupyörälläkin. Luulisi, että enimmäkseen matka-ajossa olevan pyörän takanen kuluisi mieluummin sieltä keskiviivan puolelta eli tiekallistuksen ylemmästä reunasta. Vielä luulisin, että jos johonkin mutkaan uskallan kunnolla kantata, ne ovat useammin vasemmalle kaartuvia mutkia.
    Ei jummarra.
  2. #2
    Istut vinossa tai rengas on vinossa, ei kallellaan
  3. #3
    Lainaa (Tyyppi @ Huhti. 25 2009,19:47) kirjoitti
    Toisessa jutussa kyselin kestävintä rengasta ja tämä liittyy samaan aiheeseen ja samaan pyörään. Pyörä on BMW R100/7.
    Takarengasta irrottaessani panin merkille, että nykyinen kulunut rengas, Metzeler Lasertec(?), on kulunut aika huomattavasti oikeasta reunasta. Miksi? Pyörä kulkee suuntavakaasti ja ainakin takapyörän pystyasento on silmällä verraten sama, kuin etupyörälläkin. Luulisi, että enimmäkseen matka-ajossa olevan pyörän takanen kuluisi mieluummin sieltä keskiviivan puolelta eli tiekallistuksen ylemmästä reunasta. Vielä luulisin, että jos johonkin mutkaan uskallan kunnolla kantata, ne ovat useammin vasemmalle kaartuvia mutkia.
    Ei jummarra.
    Lueskelin joltain ulkomaalaiselta foorumilta vastaavanlaisesta asiasta, mutta eturengasta koskien. Melko voodoolta kuulostava postaus väitti sen johtuvan yksipuolisesta levyjarrusta ja etupään putkien toispuoleisesta joustosta... hohhoijaa,,,,

    Laitan kysymyksesi tänne. Toivottavasti saat selvyyden asiaan.

    Ja täältäkin saattaisi löytyä tietoa
    - Reijo Myllymaa Ky 03 - 674 1059



    GSX1250FA
    XJR1300
  4. #4
    Lainaa (Torsti @ Huhti. 25 2009,23:16) kirjoitti
    Lueskelin joltain ulkomaalaiselta foorumilta - olisko ollut flyingbrick.de - vastaavanlaisesta asiasta, mutta eturengasta koskien. Melko voodoolta kuulostava kuitenkin perusteltu postaus väitti sen johtuvan yksipuolisesta levyjarrusta ja etupään putkien toispuoleisesta joustosta.
    Tuo on aivan tuubaa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  5. #5
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 25 2009,23:44) kirjoitti
    Lainaa (Torsti @ Huhti. 25 2009,23:16) kirjoitti
    Lueskelin joltain ulkomaalaiselta foorumilta - olisko ollut flyingbrick.de - vastaavanlaisesta asiasta, mutta eturengasta koskien. Melko voodoolta kuulostava kuitenkin perusteltu postaus väitti sen johtuvan yksipuolisesta levyjarrusta ja etupään putkien toispuoleisesta joustosta.
    Tuo on aivan tuubaa..
    Olen samaa mieltä.
    GSX1250FA
    XJR1300
  6. #6
    Lainaa (Torsti @ Huhti. 25 2009,23:47) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 25 2009,23:44) kirjoitti
    Lainaa (Torsti @ Huhti. 25 2009,23:16) kirjoitti
    Lueskelin joltain ulkomaalaiselta foorumilta - olisko ollut flyingbrick.de - vastaavanlaisesta asiasta, mutta eturengasta koskien. Melko voodoolta kuulostava kuitenkin perusteltu postaus väitti sen johtuvan yksipuolisesta levyjarrusta ja etupään putkien toispuoleisesta joustosta.
    Tuo on aivan tuubaa..
    Olen samaa mieltä.
    Hah!

    Jossain on väljää tosi paljon jos oikeesti ykspuoleinen haarukka ja jarru aiheuttais renkaan toispuoleisen kulumisen...

    Eli samaa mieltä!!!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  7. #7
    Kiitos Teppo Ronkainen kyssärini siirrosta tuonne bemuammattimiesten specialpalstalle. Meinasin vallan unohtaa sen ja kyselin asiani täällä. Olen oppinut, että tämä on aika aktiivinen palsta ja täältä saa tiedon lisäksi monesti sen ohessa myös....kuinka kauniisti sanoisin....ns. tietoa. Mutta täällä on paljon kokemusta erilaisista pyöristä ja kaipa se Bemunkin rengas yleisiä fysiikan lakeja seuraa.
  8. #8
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Sivutuuli...
    GHOSTWRITER
  9. #9
    Tai sitten tiedostamatta kallistaa toiselle puolelle enemmän...
    GSF1200S
  10. #10
    Tai Suomessa uraisilla teillä ajat vaistomaisesti uran oikeata laitaa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  11. #11
    Hondamanian kanssa samoilla jäljillä. Itse huomannut renkaan kulumisessa saman ilmiön, pyöränä R 1100 S.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Tyyppi @ Huhti. 25 2009,19:47) kirjoitti
    Toisessa jutussa kyselin kestävintä rengasta ja tämä liittyy samaan aiheeseen ja samaan pyörään. Pyörä on BMW R100/7.
    Takarengasta irrottaessani panin merkille, että nykyinen kulunut rengas, Metzeler Lasertec(?), on kulunut aika huomattavasti oikeasta reunasta. Miksi? Pyörä kulkee suuntavakaasti ja ainakin takapyörän pystyasento on silmällä verraten sama, kuin etupyörälläkin. Luulisi, että enimmäkseen matka-ajossa olevan pyörän takanen kuluisi mieluummin sieltä keskiviivan puolelta eli tiekallistuksen ylemmästä reunasta. Vielä luulisin, että jos johonkin mutkaan uskallan kunnolla kantata, ne ovat useammin vasemmalle kaartuvia mutkia.
    Ei jummarra.
    Kierrät varmaan ajolenkkisi aina myötäpäivään