Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Mun lähitienoolla on pari semmoista risteystä, johon kun pyörällä tulee ryhmityskaistalle, jossa on oma nuolivalo, niin se systeemi ei jotenkin näe kaistalla odottavaa pyörää eikä vihreä valo syty.

    Muihin suuntiin valot vaihtuu tietyssä järjestyksessä kuten pitääkin kierros toisensa jälkeen, mutta jos yksin odottelen, ilman että autoa tulee taakse, niin punainen on ja pysyy.

    Olen sitten pakitellut pyörää, tullut takaisin keskemmällä / enempi vasemmalla / enempi oikealla / pakitellut vielä taaemmas jne, mutta punainen vain pysyy

    Sitten vaan lähden punasia päin kun hermot menee, en ole muutakaan keksinyt. Mutta olisko joku keino jolla valon sais vaihtumaan? Mun tuurilla se Setä Sininen kuitenkin jollain kerralla mun touhuja katselee.
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  2. #2
    Siis tuo on yleinen ongelma, sillä moottoripyörissä on suht pieni massa ja vähemmä kotilorautaa. Todennäköisesti syy tässäkin tapauksessa. Asialle ei sitten mahda mitään. Laillinen vaihtoehto on taluttaa pyörä punasista valoista, ei tule ajeltua päin punasia (tälläisen ratkaisun kuulin eräässä foorumissa). Ja jos ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa punaisia päin, poliisisetä luultavasti ymmärtää yskän.
    Get a life, get a bike!
  3. #3
    Induktiosilmukoita.. eivät tarpeeksi herkälle viritettyjä eli mopon metallimäärä ei näitä laukaise, joten läpi vaan, mutta omalla vastuulla. Näitä kyselyitä tyllee aika usein ja ensimmäistä kertaa luin tuosta taluttamisesta. Jos talutat sen mopon päin punaisia ja jäät alle, jalankulkijana vissiin, niin ei se susta sen vähemmän syyllistä tee! Mitäs se jalankulkija toikkaroi, punaisia päin, risteyksessä.. tietenni jos sattuu olemaan auto/jalankulku - risteys ja siitä jalankulku puolelle, niin vois mennä jopa läpi.

    Mutta kyllä nuo katsotaan läpi sormien, jos muutamat valot odottaen ei edelleenkään vaihdu, silti se on aina punaista päin menevän vastuulla jos sattuu napsahtamaan.

    - P

    Edit: niin ja se kaikista tärkein, eli ilmoitusta valoista vastaavalla instanssille, nottei toimi pärrän kohdalla. Nykyään säätävät noita kyllä kun vaan saavat tietoa mitkä valot eivät pelaa.



  4. #4
    Lainaa (Dayttoona @ Huhti. 25 2009,02:43) kirjoitti
    Laillinen vaihtoehto on taluttaa pyörä punasista valoista...
    Vaan kun ei ole.

    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä. Jos olet ryhmittynyt kaistalle jolla on sulkuviivat, niin et saa enää niitä ylittää. Eikä moottoripyörää saa myöskään taluttaa suojatietä pitkin. Eli jokatapauksessa rikot lakia...

    Lainaa ([url kirjoitti
    www.poliisi.fi[/url] @ Elo. 25 2002,12:12)]Vasten punaista ei saa ajaa ellei moottoripyörä ole
    hälytyslaitteita käyttävä hälytysajoneuvo. (Käytännössä siis
    poliisimoottoripyörä)

    Tapaukseen, jolloin moottoripyörä ei onnistu
    induktiosilmukalla vaihtamaan valoja vihreäksi ei löydy
    tieliikennelaista vastausta. Selvää on, että valojärjestelmän
    toimimattomuudesta huolimatta vihreän valon suunnasta ajavaa
    on väistettävä. Saattaisi olla, että oikeus ei määräisi
    rangaistusta päin punaista ajamisesta, mikäli onnistuisi
    luotettavasti näyttämään toteen valojen toimimattomuuden.
    Mikäli valot eivät toimi, lienee järkevintä vaihtaa kaistaa ja
    ryhmityssäännöksiä rikkoen jatkaa vihreän valon suuntaan.
    Tällöin on kuitenkin muistettava, että vastuu kolarista
    säännöksiä rikottaessa on ilmeisestikin valojen
    toimimattomuudesta huolimatta rikkojalla.

    Ylikomisario #nimi#poistettu#
    Tuolta voi käydä lukemassa lisää aiheesta.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  5. #5
    Katson ensin vasemmalle ja sitten oikealle ja sitten vielä kerran vasemmalle ja taakse ja sivulle ja eteenpäin ja... ajan punaisia päin.

    Hiihoo, huusi herra Piipoo. Ja jäi junan alle.
  6. #6
    Tiehallinto ottaa vastaan ilmoituksia liikennettä haittaavista seikoista. Luulisi, että siellä voitaisi tuolle valoasialle jotain tehdä?

    Muistan joskus nähneeni sivun, jolla voi ilmoittaa tienkäyttöongelmista, mutta en nyt tähän hätään sitä löydä. Toivottavasti tuosta numerosta on apua.

    -äR
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

    Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
  7. #7
    Lainaa (Dayttoona @ Huhti. 25 2009,02:43) kirjoitti
    Siis tuo on yleinen ongelma, sillä moottoripyörissä on suht pieni massa ja vähemmä kotilorautaa. Todennäköisesti syy tässäkin tapauksessa. Asialle ei sitten mahda mitään.
    Kyllä mahtaa.


    Ensinnäkin: siihen induktiosilmukkaan kannattaa ajaa keskelle (ei siis reunalankoja pitkin), ja kohtuu reippaasti (ei siis madellen).

    Toisekseen: jos ei sittenkään valot vaihdu, niin ilmoitus kyseisen kunnan liikennevaloista vastaavalle instanssille, käyvät säätämässä tuon anturin.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  8. #8
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 25 2009,04:37) kirjoitti
    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä.
    OT: Näiltä jeesustelijoilta, jotka eivät koskaan aja ylinopeutta ja jotka muutenkaan eivät koskaan riko lakia moottoripyörällä, olen aina haastatellut prätkän siirtotaipumuksista kone sammutettuna.

    Useimmat työntelevät sitä esim. pihalla tai parkkiruudussa ilman kypärää. Mikä on siis laitonta.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #9
    no yleensä noin käy illalla/yöllä, jolloin liikenne vähäistäja "pelastavaa kotilokuskia" ei ilmaannu taakse, jolloin anturi tunnistaisi ajoneuvon ja valo vaihtuisi...itekkin jääny jumiin ku valot ei vaihdu...yleensä joka kerta kajaanintiellä ilta/yö aikaan.

    Ajan päin punaisia ku turvallinen paikka tulee ja ihan hyvällä omallatunnolla...joskus ajan eri reittiä, jolloin en joudu edellämainittuun tilanteeseen...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
  10. #10
    kysyin pyöräpoliisilta asiaa ja se sanoi että hän ei kehoita ajamaan päin punaisia mutta ei kyllä sakota jos itse huomaa ettei valo vaihdu.Ja Joensuussa vaimo soitti tekniseentoimistoon ja kertoivat että kun vain heille ilmoittaa niin he käyvät herkistämässä niitä anturoita kun talven jälkeen eivät ehkä pelaa kunnolla
  11. #11
    Tämä on jokakeväinen aihe. Minusta tämä on aika selkeä ja yksinkertainen juttu.

    Päin punaista ei saa ajaa.

    Itse ajan reippaasti päin punaisia, mutta se onkin minun henkiökohtainen valinta. Vielä viime vuonna kuljin moposkootterilla töihin, niin tuo valojen vaihtumisen odottelu on enemmän kuin tuttua
  12. #12
    Aika turruttavaa istua,kun tietää,ettei valot vaihdu pyörän painosta.Päin punasia on tullut ajettua,kun ei jaksa odottaa enää valojen kolmatta kierrosta.Tässä omassa kotikaupungissa asiaa helpottaa,kun tietää nuo risteykset.Monesti tulee otettua toinen kaista,jossa on jo auto,tai vaihdettua kaistalle,johon auto on tulossa.Jokatapauksessa pieni kiusallinen riesa,josta nykytekniikalla pitäisi päästä eroon.
    FLHTCUSE4
  13. #13
    Mulla sattuu olemaan yks tuonkaltainen valo tässä lähettyvillä.
    Se on joskus jättänyt vaihtumatta, kun olen kotilonkin kanssa siinä seissyt.
    Paha kyllä, on ruuhka aikoina sen verran vilkas risteys, ettei välttämättä punaisia päin ole mahdollista mennä.
    Mutta siis en todellakaan jäisi siihen seisomaan, jos sopiva aukko liikennevirtaan tulisi.

    Täytyisikin katsoa tarkempi osoite, ja laittaa siitä tietoa, jotta saisi sen säädettyä vähän toimivammaksi.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  14. #14
    minen ainekaan jää oottelemaan parempaa huomista, jos ei vaihdu niin sopivan paikan tullen läpi vaan. maalaisjärkeä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  15. #15
    Noin. Nyt on laitettu palautetta.
    Katotaan saako sieltä mitään vastausta, ja alkaako valot toimimaan.

    Laitoin myös samalla tästä teiden kunnosta sinne itkua.
    Vituttaa suoraan sanottuna. Paikkaa isketään vaan paikan päälle, ja urat voi olla aivan karmeet. Luulis että näillä veroilla mitä sinne joutuu maksamaan, sais vähän parempaa tietä.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  16. #16
    läpi on tullu mentyä!

    en tosiaan usko että sakottaisivat (varsinkaan mopoposliinit) kun ihan hyvin varmaan itekkin tietävät ongelman!

    mutta kuvittelenko vaan vai mikä on kun viimevuonna sai kokoajan kykkiä jossain vaihtumattomissa valoissa mutta nyt tänä vuonna ei kertaakaan ole tarvinnut... oliskohan niitä säädelty näin keväällä ihan urakalla!
    GSXR-1000 Limited
  17. #17
    Jos liikenneopastin toimii virheellisesti, voi erityistä varovaisuutta noudattaen risteyksen ylittää. (Lähde: ylikonstu NN)

    Käytännössä todistustaakka opasteen virheellisestä toiminnasta on itsellä, ja kun tässä kyseessä ei ole lähtökohtaisesti systemaattinen virhe niin käkättimeen tulee.

    Itse kurvaisin sellaiselle kaistalle jossa valo on suoraan roottorissa.

    Tosin, Mikkelissä oli vähän aikaa 90-luvun alussa sellainen risteys isommalle tielle jossa ei ollut roottoria vaan pelkkä tunnistin pieneltä sivutieltä valtaväylälle. Sieltä kaikki henkilöautoa pienemmät tulivat huolella tähystäen päin punaisia. Aika nopeasti ilmestyi roottori sinnekin.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  18. #18
    Kyllä se mopo pitää vaihtaa HD:iin tai gold wingiin, muilla ajetaan pyörätiellä ja painetaan liikennevaloissa tolpassa olevaa nappia.

    Kyllä minä ajan punaisia päin, jos huomaan ettei valojen anturit huomaa mopoa eikä takaa tule lisämassaa.

    Silloin kun minä ajoin korttia, ysärin alussa, sanottiin autokoulussa, että punaisia päin saa ajaa, jos noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta jne. Laki on vissiin muuttunut niistä ajoista?

    Edit: voi -> saa



    Huono tie, parempi mieli
  19. #19
    Lainaa (Koris @ Huhti. 25 2009,08:54) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 25 2009,04:37) kirjoitti
    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä.
    OT: Näiltä jeesustelijoilta, jotka eivät koskaan aja ylinopeutta ja jotka muutenkaan eivät koskaan riko lakia moottoripyörällä, olen aina haastatellut *prätkän siirtotaipumuksista kone sammutettuna.

    Useimmat työntelevät sitä esim. pihalla tai parkkiruudussa ilman kypärää. Mikä on siis laitonta.
    Kyllähän sitä kone sammuksissa saa työntää kone käynnissä taas ei.
  20. #20
    Ameriikassa on vähintään hirvipillin veroinen kampe tuohonkin.
    Kliks

    Ainakin teoriassa tuon pitäisi toimia meidänkin valoissa koska iduktio vahvistuu huomattavasti kun metallin tilalla onkin magneetti.

    Eli vähintään tällainen on saatava joka pyörään.
    Neodymium kerää matkalta kaiken pultista peltisankoon... *



  21. #21
    Ne on vaan risteyksiin pystytettyjä valotolppia.ei niitä kantsi pelätä...

    Ei liian kuuliainen tarvii olla,voihan sitä vaikka räväyttää joskus ja ajaa päin punaisia,so what...
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
  22. #22
    Lainaa (SamuliR @ Huhti. 25 2009,11:31) kirjoitti
    Kyllähän sitä kone sammuksissa saa työntää kone käynnissä taas ei.
    Ei saa, katsotaan ajamiseksi (jos ei laki ole tältäkin osin muuttunut?)
    Huono tie, parempi mieli
  23. #23
    Lainaa (R@gdoll @ Huhti. 25 2009,14:35) kirjoitti
    Lainaa (SamuliR @ Huhti. 25 2009,11:31) kirjoitti
    Kyllähän sitä kone sammuksissa saa työntää kone käynnissä taas ei.
    Ei saa, katsotaan ajamiseksi (jos ei laki ole tältäkin osin muuttunut?)
    Ei ole muuttunut. Ei moottorin käynnissä oleminen tai olemattomuus vaikuta asiaan.

    Rattijuopoilla voisi olla hauskat alamäkikisat moottori sammutettuina, kotiloilla siis...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  24. #24
    Varsinkin yöaikaan, jos muuta liikennettä ei ole niin tuo on kiusallin homma odotella punaisissa valoissa.....
    Pitäisiköhän meidän kaikkien tuossa tilanteessa alkaa soittamaan hätänumeroon, että täällä on vialliset valot, jotta tulkaa heti tekemään jotakin......... ja jos poliisit tulee niin sen jälkeen tekemään rikosilmoitusta valoja ylläpitävää tahoa kohtaan niin johan alkaa äkkiä tulemaan muutosta tilanteeseen...........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  25. #25
    Voi itku.. Pyörä parkkiin valoihin ja soitto sinisille jos tulisivat antamaan luvan jatkaa matkaa.
    1300cc Suzuki
  26. #26
    Lainaa (Koris @ Huhti. 25 2009,08:54) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 25 2009,04:37) kirjoitti
    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä.
    OT: Näiltä jeesustelijoilta, jotka eivät koskaan aja ylinopeutta ja jotka muutenkaan eivät koskaan riko lakia moottoripyörällä, olen aina haastatellut prätkän siirtotaipumuksista kone sammutettuna.

    Useimmat työntelevät sitä esim. pihalla tai parkkiruudussa ilman kypärää. Mikä on siis laitonta.
    Thehee, siirryinkö juuri äsken kukkahattukerhoon?


    Njoo...

    Lainaa (Koris @ Huhti. 25 2009,16:37) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Huhti. 25 2009,14:35) kirjoitti
    Lainaa (SamuliR @ Huhti. 25 2009,11:31) kirjoitti
    Kyllähän sitä kone sammuksissa saa työntää kone käynnissä taas ei.
    Ei saa, katsotaan ajamiseksi (jos ei laki ole tältäkin osin muuttunut?)
    Ei ole muuttunut. Ei moottorin käynnissä oleminen tai olemattomuus vaikuta asiaan.

    Rattijuopoilla voisi olla hauskat alamäkikisat moottori sammutettuina, kotiloilla siis...
    Niin, näinhän se on - kännissä et saa työntää autoa (/ajoneuvoa vissiin yleensäkään, poislukien polkupyörä, jolla silläkin saattaa saada tankojuopumuksesta.. ...jotain...?) edes omalla takapihalla syyllistymättä rattijuopumukseen. Hassua.... ...Itseasiassa päältäajettavan ruohonleikkurinkin ajaminen känässä on rikos...

    Mutta olisihan tuo aivan hanurista jos mökillä vedät leikkurilla nurmikkoa sileeksi ja jepet tulee paikalle puhalluttamaan. Mutta mikähän mahtaisi olla sanktio? Tuskin tankojuopumuksesta korttia viedään?


    ...ainiin, lisätty kirjoitustyyli *sarkasmi*...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  27. #27
    Tämä on varmasti yleinen ongelma. Odottaa saa kääntyen ja valot vain suoraan sivusta menijöille "toimii." *Itse odotan n.1,5min, mikä kuulemma on normaalin *risteyksen kierros.
    Jos ei vaihdu, niin turvallisesti yli kääntyen. Ei siinä muutakaan... *tällöin harvoin toivoisi auton tulevan taakse, mutta eihän se niin käy. Muuten niitä kisailee pilvinpimein... tähän samaan heitän, että miksi ja mikä idea kotilolla on härnätä, kiilata, jne? Ihan käytännön esimerkin tältä päivältä joku Wolkkari... perässä oli Tuareg V10... Hollola kunttis... tie12.. ohittelin sillee sopivasti liikennettä, jolloin tää tuaregi ilmestyi peiliin ja sivulle. Ihmettelin hänen provosoivaa ajotapaa jo peilistä seuraten. En ole mikään kurvien kuningas tai räppäreitten loordi. Siinä sitä lähdettiin Tuaregin sivussa ja perässä aluksi valoista tietysti... *Kotilo pomppas hyvin eteen..
    ja vedätti sen minkä v10 antoi... en oikein uskonut asiaa todeksi. Millä ukko oikein rypistelee.. ei siihen wolkkarin v10 riitä.. hän otti törkeyden avuksi ja seilasi kahta kaistaa ohituksen estämiseksi. Siinä taas mentiin ja ennen Riksun(54) risteystä vauhtia oli jo 150km/t. Ajattelin, että mitä kotilolla himassa pyörii..? En aikonut päästää häntä karkuun. En siis mitenkään kiihdyttelemällä häntä provosoinut. Saavutimme Teilinkankaan Esson (st1) ja Tuaregi painaa savua tuubiin... tällöin nopeus oli n. 180km/t. Odottelin ja katsoin perässä milloin v10 hiipuu.. *ukko latoi tauluun 225km/t Tuaregillä.
    Kättä lippaan siihen katsoen, mutta nyt hänen peilissä ei ollutkaan ihan nuhapumppu. FJR ja Comm.3... Sinänsä uskomatonta, että tämän v10 tuaregin "tappamiseen" vaadittiin ihan oikeeta kahvaa. Putos se 240km jälkeen mutta miksi, MIKSI joku halvatun nuhanen kotilo haastaa ison fillarin?
    Pyörästä tässä tapauksessa löytyy 165hv takasesta. Jos jollain on filosovisteja määritelmiä tapauksesta, niin lueskelen antaumuksella.. * *Finaali.. Tuaregin V10 lähtee ja kulkee yllättävän hyvin.
  28. #28
    Lainaa (MatkaUkko @ Huhti. 25 2009,21:45) kirjoitti
    ...Tuareg V10...


    ...aika hiljaiseksi kyllä jättää tuo kertomus...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  29. #29
    Lainaa (Koris @ Huhti. 25 2009,08:54) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 25 2009,04:37) kirjoitti
    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä.
    OT: Näiltä jeesustelijoilta, jotka eivät koskaan aja ylinopeutta ja jotka muutenkaan eivät koskaan riko lakia moottoripyörällä, olen aina haastatellut *prätkän siirtotaipumuksista kone sammutettuna.
    Entäs jos päätän taluttaa kypärä päässä pyörän kone sammutettuna rotvallin yli jalkakäytävälle. Käsittääkseni jalkakäytävällä saa mopoa työntää, jos puhti lakkaa?



    Get a life, get a bike!
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Dayttoona @ Huhti. 26 2009,04:20) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Huhti. 25 2009,08:54) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 25 2009,04:37) kirjoitti
    Kuljetat moottoripyörää vaikka talutat sitä.
    OT: Näiltä jeesustelijoilta, jotka eivät koskaan aja ylinopeutta ja jotka muutenkaan eivät koskaan riko lakia moottoripyörällä, olen aina haastatellut *prätkän siirtotaipumuksista kone sammutettuna.
    Entäs jos päätän taluttaa kypärä päässä pyörän kone sammutettuna rotvallin yli jalkakäytävälle. Käsittääkseni jalkakäytävällä saa mopoa työntää, jos puhti lakkaa?
    No vitut täällä ei saa tehdä mitään. Sakottaa pitäs perkele tollasesta, mitä sä oikeen kuvittelet.!!!?
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen