Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 176:sta
    Lainaa (pthuone @ Elo. 28 2009,17:26) kirjoitti
    Kyllä nämä pansarivaunukuskin juomapullot on mun mielestäni paremman näköiset, ja levitys systeemeineen aika näppärät käyttää.
    Kokemusta on vasta viikon verran, kun sain juuri *vanhan -06 korvanneen ks -08 ajettua kotipihalle.
    Löytyykö näihin sport laukkuihin hyviä sisäkasseja jostain varaosa liikkeestä?
    Eihän ne nätit ole, mutta yllättävän toimivat kuitenkin.

Itse pakkaan ne yleensä siten, että niitä ei kovin paljoa tarvitse levittää siitä suppeimmasta asennostaan.

Ei niiden tilavuus varmaankaan sellaisille riitä, mitkä naisen kanssa matkailee. Sisäkassit sai merkkiliikkeestä ja on hyvät ja vedenpitävät.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (SPK_1978 @ Elo. 28 2009,18:17) kirjoitti
    Ainakin mun mopossa oli sisäkassit sporttilaukkujen mukana.

Sellasiet nepparilla kiinni laukkuun menevät jotka saa sit rullata ettei vesi mee sisään...
    Sama homma. Tuli ihan vasta kyseiset laukut hommattua. Sisäkassit kuului hintaan.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Riippuu diivasta.

Me heitettiin ensimmäinen keskieuroopan visiitti sporttilaukuilla, pikkurepulal ja tankkilaukulla. Sporttilaukut pakattiin siten ettei niitä kauheastio tarvinnu levitellä.
    (varmaan repun ois voi nu jättää pois jos ois avannu sivulaukkuja enempi. tai jättänyt järkkärin pois =) )

Gardajärveltä löytyi suomalainen pariskunta joilla oli mukana Speed Triplessä noin puolet vähemmän laukkutilaa kuin meillä.

Ensivuonna jää se saakelin reppu pois, emäntä varmaan haluaa mukaan kuitenkin =)
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Mennään ite kukanenkin omien näkemysten ja laukkusatsien kanssa jotka miellyttää, mut siitä varmaan ollaan yhtä mieltä et nämä molemmat ässät(k12&k13) ovat hemmetin mukavia pyöriä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Liittyi Apr 2007
    Juuri näin!

Ja jostain syystä ne jotka eniten arvostelee on niitä jotka ajelee Ässillä vain koeajoja tai sitten unissaan.

Hienoja vekottimia ne on. Ja se ulokonäköhän on ihan makuasia ja muokkautuu kuitenkin jokaisen omien tarpeiden mukaisesti.

Toi 13 sarjalainen kyllä houkuttelis, josko kuitenkin odottelis vaikka vuoden vielä, ei sitä perkele saa täällä käyntiin ikinä jos startti nikottelee lämmön mukaan.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (SPK_1978 @ Elo. 31 2009,14:15) kirjoitti
    Juuri näin!

Ja jostain syystä ne jotka eniten arvostelee on niitä jotka ajelee Ässillä vain koeajoja tai sitten unissaan.

Hienoja vekottimia ne on. Ja se ulokonäköhän on ihan makuasia ja muokkautuu kuitenkin jokaisen omien tarpeiden mukaisesti.

Toi 13 sarjalainen kyllä houkuttelis, josko kuitenkin odottelis vaikka vuoden vielä, ei sitä perkele saa täällä käyntiin ikinä jos startti nikottelee lämmön mukaan.
    Taitaa olla yksilövika tuo starttinamiska, mä piruuttani kokeilin auringossa paahtaa lisukkeena vielä kuumailmapuhaltimella josko rupeis vikomaan, ei mitään, aina vaan starttas perkule.

Mut en sentäs niin läheltä tohottanu et koko nappi sulaa.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Liittyi Apr 2007
    Siinä lienee valmistusvirhe jos se ihan joka kerta starttaa..
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Jatkan jo valmiiseen ketjuun pienen vinkin tankin suojauksesta:

Tilasin firmalta Nippynormans
    suojakalvot tankkiin.

Oli helpot asentaa, suojaa hyvin maalipintaa ja jää kuivuessaan näkymättömiin,suosittelen.

Nopea toimitus, parissa päivässä suoraan tiskiin.
    MP-Rata
    Joo, noita suojauksia on monenlaisia. Itse en ole laittanut mitään, vaan ajattelin laittaa vasta sitten jos tankkiin tulee jotain häiritseviä jälkiä. Ja pesun jälkeen aina vahaus.

Ja noista näkymättömistä suojakalvoista. Toiset näyttävät olevan UV:ta läpäiseviä ja toiset eivät. Noita läpäiseviä myydään sillä argumentilla, että maalin väri muuttuisi aikaa myöten myös tarran alla samaa tahtia kuin muuallakin, eli eroa ei pitäisi syntyä vanhemmitenkaan, tarran kanssa tai ilman. Tuo sinun tilaama malli taas on kaiketi UV-blokkaava (UV-proof), eli periaatteessa värieroa voisi syntyä tuolla logiikalla. Vaan varmaan hyvät nuokin.
    Oli siellä semmosia mustia paksujakin suojia, mistä ei varmana mene luotikaan läpi ja sitäpaitsi aika rumia tohon.
    MP-Rata
    Hieman vaatimattomammassa sarjassa "pimp my BMW" kuin Pozolla tilasin pyörään Stormilta "MRA:n original replacement Smoke Tinted" tuulilasin(69,90€).

K12:een tarkoitettu, mut sopii heittämällä K13.

Toimii mulla(186cm) jopa paremmin kuin toi alkuperäinen ja näyttää lisäksi hyvältä.

Keskellä ei ole alkuperäisen kaltaista "kuplaa", muutaman millin ylhäältä leveempi ja nekattu hieman yläreunasta ylöspäin.

Hiton hyvin jakaa tuulenpaineen ja tulee tasaisesti yläkroppaan, suosittelen.

MP-Rata
    Liittyi Apr 2007
    Mä oon aina luullu ettei Ässään saa kuin Biimerin pleksejä.

Laitas kuvaa MRA:n vastaavasta!
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (SPK_1978 @ Syys. 11 2009,09:16) kirjoitti

Tossa ylhäällä olevassa kuvassa on juurikin se MRA:n pleksi ja saapi täältä
    MP-Rata
    MRA:n pleksien kuvia näkee niiden omilta sivuilta:
    http://www.mrashop.de/mrashop/mra/ca...ationAction.do

Näkyy olevan K1300S:äänkin (sama kuin K1200S?) muutama erilainen.

Itse olen käyttänyt mallia Vario Touring, jossa on säädettävä lippa. Ihan hyvä, mutta kaikki ei tykkää ulkonäöstä.
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 11 2009,09:49) kirjoitti
    MRA:n pleksien kuvia näkee niiden omilta sivuilta:
    http://www.mrashop.de/mrashop/mra/ca...ationAction.do

Näkyy olevan K1300S:äänkin (sama kuin K1200S?) muutama erilainen.

Itse olen käyttänyt mallia Vario Touring, jossa on säädettävä lippa. Ihan hyvä, mutta kaikki ei tykkää ulkonäöstä.
    Jep,näyttäs sopivan kaikki k12 mallit myös k13.

Originaalista, savustetusta versiosta ei vaan ollut kuvaa MRA:n omilla sivuilla.
    MP-Rata
    Tuolla sivulla, mistä ton kuvankin kopsasin, väitetään ton savustetun olevan tarkka kopio alkuperäisestä, vain väri muuttuu.

Ja höpsis ole, näkeehän sen jo tostakin kuvasta että kupla keskellä matalampi, ei juur ollenkaan ja yläreunasta taittuu kohti taivasta hieman.
    MP-Rata
    Liittyi Apr 2007
    Lainaa (jarska @ Syys. 11 2009,09:21) kirjoitti
    Lainaa (SPK_1978 @ Syys. 11 2009,09:16) kirjoitti

Tossa ylhäällä olevassa kuvassa on juurikin se MRA:n pleksi ja saapi täältä
    No voi helevetti.

On mennyt sensuuri kireelle kun pleksin kuvaa koittaa täällä Ählämeissä katsoa niin sanotaan että "Surf safely, epäilyttävää materiaalia"..

Eipä näköjään tarvi montaa muutakaan mopogalleriaa vilkuilla.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Hello veljet !

Onko muut käyny 'lisäämässä' jarrunestesäiliöön ''zupperlonia ?
    Tuli kutsu maahantuojalta, että käytäpä tarkistuksessa, ja minähän käytin.
    Kaasukäden viereen siihen säiliöön lisättiin joku 'superlon' tiiviste/kansi, joka estää kuplinnan.
    Onko muut käyneet ?
    Ja mopotinhan on K1300S.

Kaikki hienosti, kilometrejä tullut n. 4500 heinäkuun lopulta.
    Lainaa (askei @ Syys. 21 2009,20:13) kirjoitti
    Hello veljet *!

Onko muut käyny 'lisäämässä' jarrunestesäiliöön ''zupperlonia ?
    Tuli kutsu maahantuojalta, että käytäpä tarkistuksessa, ja minähän käytin.
    Kaasukäden viereen siihen säiliöön lisättiin joku 'superlon' tiiviste/kansi, joka estää kuplinnan.
    Onko muut käyneet ?
    Ja mopotinhan on K1300S.

Kaikki hienosti, kilometrejä tullut n. 4500 heinäkuun lopulta.
    Jahas, en ole kuullutkaan.

Eikös tuon vois postittaa jokaiselle K13 omistajalle ja asentaa vaikka itte.

MP-Rata
    No eihän tarvinnu riisua edes hanskoja
    RM Heino hoiti homman hienosti !
    Itseä on kiinnostanut otsikon vehje, koska lähes kaikki ajo on matka-ajoa. Tosin kaikki ajot ajetaan mahdollisimman mutkaisia reittejä.

Tuleeko mutkatiellä ikävä Bladea, jos vaihtaa pyörää? CBR kun on erittäin herkkä ja sähäkkä taipumaan mutkiin. Bladen takarenkaassa ei ole kuin 2mm chicken stripeä. Ampuuko puimuri halailemaan mäntyjä, jos sitä yrittää kallistella samoihin kulmiin?

On myös ollut keskustelua huoltojen hankaluudesta. Bladen kaikki huollot onnistuvat normaalilla harrastelijapakilla. Pystyykö Bemarin huollontarpeenilmaisimen nollaamaan itse? Onko jotain muita huoltotoimenpiteitä, jotka vaativat erikoisvimpaimia? Kaikki huollot ja korjaukset tulee tehtyä itse. Persaukisen on pakko liata näpit, jos meinaa ajella uusilla ajopeleillä.

Entä se perä? Tarvitseeko rempata aina 25 tkm:n välein? Ei onnistu mun palkoilla.

Eli K1300S kiinnostaa juuri väännökkäämmän koneen ja parempien matka-ominaisuuksien takia, mutta kysymyksiä on vähän liikaa ilmassa. Ei oikein riitä rohkeus vaihtaa, jos joutuu heti katumaan ostosta. Vai joutuuko?
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
    Lainaa (Zuhnu99 @ Syys. 21 2009,23:01) kirjoitti
    Entä se perä? Tarvitseeko rempata aina 25 tkm:n välein? Ei onnistu mun palkoilla.
    Samat huoltovälit vaan kuin ketjuillakin, suunnilleen saman summan hukkaan perän laakerien vaihtoon... jos itse tekee työt niin alle 100€, töineen Suomessa ~300-400€.

30tkm:n jälkeen ajetaan jo erittäin suurella riskillä eli vuosihuoltoonhan tuo kuuluu. Siis perän laakerien vaihto.
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    Lainaa (iaj @ Syys. 21 2009,23:08) kirjoitti
    Samat huoltovälit vaan kuin ketjuillakin, suunnilleen saman summan hukkaan perän laakerien vaihtoon... jos itse tekee työt niin alle 100€, töineen Suomessa ~300-400€.

30tkm:n jälkeen ajetaan jo erittäin suurella riskillä eli vuosihuoltoonhan tuo kuuluu. Siis perän laakerien vaihto.
    Elähän nyt viitsi. Muuten faktaa, mutta nuo peräongelmathan ovat liittyneet tuohon vanhaan konstruktioon ja pääasiassa LT:hen, joka painaa reippaasti toista sataa kiloa enemmän kuin ässä. Ainakin turbokoneessa perä on kestänyt, mutta voihan se olla, että vakiopyörässä ilman turboa se ei kestä kuin tuon 30 tuhatta....

Ässään voi tehdä kaikki huollot itse. Ei vaadi mitään ihmeellisyyksiä. Jarrunesteiden vaihdossa pitää tietää mitä tekee, ettei tule murheita. Tosin K13S:ssä ei ole tehostettuja jarruja, joten niiden huolto on helpompi.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Jaa-a, kyllä niitä vaan tänäkin kesänä on paukkunut noita uusia reikäperiä ja niitähän ei LT:n alla ole näkynyt... eli ei se pois päiväjärjestyksestä ole. Kilometrejä kun tulee niin sieltä se alkaa.

Asiaan pitää vain suhtautua siten että perän remppa tehdään ennakoivasti eli vuosihuollon yhteydessä.

MAN
    Itseä on kiinnostanut otsikon vehje, koska lähes kaikki ajo on matka-ajoa. Tosin kaikki ajot ajetaan mahdollisimman mutkaisia reittejä.

Tuleeko mutkatiellä ikävä Bladea, jos vaihtaa pyörää? CBR kun on erittäin herkkä ja sähäkkä taipumaan mutkiin. Bladen takarenkaassa ei ole kuin 2mm chicken stripeä. Ampuuko puimuri halailemaan mäntyjä, jos sitä yrittää kallistella samoihin kulmiin?

On myös ollut keskustelua huoltojen hankaluudesta. Bladen kaikki huollot onnistuvat normaalilla harrastelijapakilla. Pystyykö Bemarin huollontarpeenilmaisimen nollaamaan itse? Onko jotain muita huoltotoimenpiteitä, jotka vaativat erikoisvimpaimia? Kaikki huollot ja korjaukset tulee tehtyä itse. Persaukisen on pakko liata näpit, jos meinaa ajella uusilla ajopeleillä.

Eli K1300S kiinnostaa juuri väännökkäämmän koneen ja parempien matka-ominaisuuksien takia, mutta kysymyksiä on vähän liikaa ilmassa. Ei oikein riitä rohkeus vaihtaa, jos joutuu heti katumaan ostosta. Vai joutuuko?
    En ole CBR Bladea kokeillut, mutta veikkaampa ettei ässä kuitenkaan ihan yhtä sähäkästi taivu mutkiin, kokeilemallahan se selviää.

Ainakaan mun taidoilla ei ole tullut rajat vastaan tiukassa mutka-ajossa, ESA sportille, senkus nakkelee puolelta toiselle ja naattii.

"Peräongelmista" en osaa sanoa, se kun on iaj:n ristiretki.
    MP-Rata
    Lainaa (iaj @ Syys. 22 2009,08:25) kirjoitti
    Jaa-a, kyllä niitä vaan tänäkin kesänä on paukkunut noita uusia reikäperiä ja niitähän ei LT:n alla ole näkynyt... eli ei se pois päiväjärjestyksestä ole. Kilometrejä kun tulee niin sieltä se alkaa.

Asiaan pitää vain suhtautua siten että perän remppa tehdään ennakoivasti eli vuosihuollon yhteydessä.
    Jokaiselta irtoaa sanahelinää, mutta panepas vähän faktaa pöytään jotta ässien ja ärrien (uudemman GT:n) omistajat saadaan haukkomaan henkeään ja pelkäämään pahinta.

LT:n ja vanhemman RS:n osaltahan on helppo panna lukuja pöytään, mutta entä reikäperät?

t. Repa
    Liittyi Apr 2007
    Bladen takarenkaassa ei ole kuin 2mm chicken stripeä. Ampuuko puimuri halailemaan mäntyjä, jos sitä yrittää kallistella samoihin kulmiin?
    Väittäisin että ei ammu mäntyjen suuntaan, mutta ei se voi mitenkään yhtä näppärä olla kuin Bleidi.

Ja mitä tulee noihin chicken stripeihin niin ne ei kerro ajamisesta kovinkaan paljoa.
    Mulla ei ässässä ole millin milliä reunassa kuluttamatonta mutta silti varaa kallistaa paljon enemmän. Korkeampi profiilinen antaisi vielä lisäöä varaa..

Kuskista kiinni, Itävallassa tuli ässiä niin hurjilla kulmilla mutkista että hirvitti vaikken itse ollutkaan puikoissa.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (Repa @ Syys. 22 2009,09:51) kirjoitti

Jokaiselta irtoaa sanahelinää, mutta panepas vähän faktaa pöytään jotta ässien ja ärrien (uudemman GT:n) omistajat saadaan haukkomaan henkeään ja pelkäämään pahinta.

LT:n ja vanhemman RS:n osaltahan on helppo panna lukuja pöytään, mutta entä reikäperät?

t. Repa
    Tuossa heti yksi minkä löysin kahden sekunnin etsimisellä.

GT:n reiällinen perä kesti peräti 44tkm...

MAN
    Lainaa (iaj @ Syys. 22 2009,10:31) kirjoitti

t. Repa

Hyi hyi, laitappa lasit takaisin päähän ja lopeta tuollainen ennenaikainen huoltaminen. Delvac kesässä riittää korjaamaan tuhot... *
    Supermoto
  30.  
    Lainaa (iaj @ Syys. 22 2009,10:31) kirjoitti

t. Repa

Näkyypä ainakin yksi menneen rikki. Yhden tapauksen perusteella en kyllä vielä lähtisi yleistämään. Mutta aika näyttää.

Niin, ja se että se löytyi kahdessa sekunnissa lienee faktaa, jos on jo ko. palstalla asiasta keskusteluja käynyt... Että se siitä provosoinnista...

Itse asiassa kun vähän hakee lisää, niin löytyyhän noita rikkoontuneita periä jonkin verran. Etenkin noissa R1200 reikäperissä ja vuosien 2004...2006 välissä.

2006 BMW muutti peräöljyn vaihtopolitiikkaa. Sitä ennenhän perät olivat huoltovapaita, mutta 2006 jälkeen öljynvaihto kuuluu määräaikaishuoltotoimenpiteisiin. Vuonna 2007 taisi neulalaakeri vaihtua isompaan reikäperässä. Eli on niissä joitakin ongelmia täytynyt olla, ei noita muutoksia muuten vain keksitä. Ainakaan bemarin tehtaalla.

t. repa
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen