Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Heipä hei!

Nyt kaivattais neuvoja, kokemuksia ja apua!?

Ostin viime keväänä 97 sradin, myyjä sanoi että
    pyörä vähän nykii n7000 kohdalla ja näinhän se teki.
    Ajattelin että pyörä saattaa käydä laihalla kun on
    vapari ja slipari asennettu. No nyt sitten asennutin
    liikkeessä dynojet-suutinsarjan ja ilmeni että kaasareista
    on suutinputket kuluneet.

Ilmeisesti kallis homma kun on kiinteät suutinputket?

Kertokaa nyt mitä kannattais tehdä tai mitä olette itse
    tehneet jos on ollut samaa ongelmaa??
    Moron.

Itsellä on vastaavassa n. 40tkm ajetussa -98 yksilössä samaa ongelmaa. Täyskaasulla siinä 7000 rpm kohdilla kone yskäisee. Pyörään on vaihdettu läpivirtaus vaimennin, ja korvakuulolta veikkaisin, ettei seoksia ole rikastettu ja seokset olisi inan verran laihalla.

Koitin avittaa ongelmaa vaihtamalla uudet tulpat, mutten ole vielä ehtinyt vaikutusta testaamaan. Kaasaritkin tarttis synkata, mutta se ei täyskaasulla ajettaessa taida vaikuttaa.

Mitähän seosten mittaus penkissä kustantaa?

- F

Whatta Hell "kiinteät suutinputket"?

Eikö siellä ole sellaisia messinkisiä suutinputkia?

Jos on niin ne kyllä on vaihdettavat mutta jos ei niin voihan persaus...
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Joo tämmöstä tietoa olen saanut että ne ovat kiinteät. Olen kuullut jo kauhutarinoita noista remonttihinnoista... Itsellä oli vakiosuuttimilla aivan sama ongelma kun kiihdyttää täys kaasulla niin siinä 6-7k kohdalla vähän yskäsee ja sit ottaa piikin loppuun saakka. Mutta kun nyt laitoin ton dynojetin niin se meni aivan persiilleen koko pyörä. Eka nykäsy tulee 4k kohdalla, sit menee ihan normisti 7k asti ja tosta 7k eteen päin on aika rajua pätkimistä loppuun saakka. Mut sen verran mitä se nyt toimii niin aika paljon pirteemmältä se vaikuttaa ton dynojetin ansiosta.

Nyt pitäis saada kullanarvoisia neuvoja? Olen kuullut että sinne voidaan koneistaa uudet putket? Uusien kaasareiden hinnaksi olen kuullu 500€/kpl eli 4000€ kaikki.

Onko se nyt neulaputki vai suutinputki?
    Lainaa (pyöräqme @ Huhti. 24 2009,12:47) kirjoitti
    Heipä hei!

Nyt kaivattais neuvoja, kokemuksia ja apua!?

Ostin viime keväänä 97 sradin, myyjä sanoi että
    pyörä vähän nykii n7000 kohdalla ja näinhän se teki.
    Ajattelin että pyörä saattaa käydä laihalla kun on
    vapari ja slipari asennettu. No nyt sitten asennutin
    liikkeessä dynojet-suutinsarjan ja ilmeni että kaasareista
    on suutinputket kuluneet.

Ilmeisesti kallis homma kun on kiinteät suutinputket?

Kertokaa nyt mitä kannattais tehdä tai mitä olette itse
    tehneet jos on ollut samaa ongelmaa??
    Tuntuu olevan tyyppivika, mulla oli joskus sama homma samanlaisessa pyörässä.. Suutinputket oli kuluneet soikeiksi ja ne ovat todellakin kiinteät, eli ei onnistu vaihto tai ei ainakaan ihan helpolla.. Ja eipä noita taida irrallaan saadakkaan.
    Itte ostin purkaamolta 'uudet' kaasarit joissa oli nuo putket kunnossa ja sen jälkeen taas toimi hyvin, taisin maksaa niistä kaasareista jotain 200€ paikkeilla..

Mietittiin silloin myös että olis täytetty vanhat putket ja koneistettu reiät oikeaan mittaan tai tekastu kokonaan uudet putket, mut onneks sattu löytymään ehjät palikat.

Eikun vaan kaasareita ettimään, pääset helpoimmalla jos vaan sattuu löytymään..

edit: joo ja mun suzukilla ei pystynyt enää ajamaan kuin täyskaasulla koska nyki niin perkeleesti kokoajan *

edit2: kannattaa samalla kattoa että neulat on kunnossa.. Omassa oli nekin kuluneet ihan pykälille joten sekin oli osasyy siihen nykimiseen.

Tuolla olis ainakin seiskapätkä purettavana, liekkö sitten miten suoraan käypäset kaasarit kusiaiseen

saksasta halvalla.... eiku kyselemään..

-JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
    Mitähän helvettiä!?! Kävin äsken ajelee ja vika oli kadonnut??? Pyörä tuntuu erittäin hyvältä, ainut mikä oli niin jossaki 10-11k kohdalla oli ihan pieni notkahdus kiihtyvyydessä mut sit sen jälkeen vetää loppuun hemmetin hyvin! Eilen pyörällä ei tehnyt mieli edes ajella ja tänään toimii?

Onkohan kellää hajua mitä tässä on tapahtunut? Uskosin et ton 10-11k notkahduksen sais pienellä säädöllä pois.

Ai että onkin paljon parempi mieli!
  7.  
    Tuo suutinputki homma on todellakin tyyppivika ja muistaakseni virisuuttimien karkeat neulat vielä tehostivat putkien kulumista. Minulla oli samanlainen mopedi, mihin oli todellakin vaihdettu uudet kaasarit. Ostin mopon KX-centeristä, missä se oli toista kertaa. Juuri edellisen omistajan ostaessa tuo vika löytyi, kun seoksia ei saatu kohdilleen. Kx-center oli joutunut kustantamaan käsittääkseni suurimman osan remontista ja kyllä myyjä silloin minulle päivittelikin kaasareiden hintoja. Ei hyvä...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

Vain nopeet elää..

http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs