Kai noi mamisraitojen leveydet riippuu osittain myös renkaan profiilista, eli onko sporttinen V- vai touring U- mallinen kumi.
buell xb12s -> ktm superduke
Alkuperäiskieliset ilmaisut asialle, kuten Pussy Strips tai Chicken Strips suorastaan velvoittavat "edes yrittämään" niiden poistamista![]()
Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat
~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
- The Nut
Tarkoitat varmaan Haminan museotietä, aivan loistava pätkä, kunhan varot tähän aikaan hiekkaa, routaheittoja, amistoyotia, mökkiläisiä ja armeijaa. Liikenneympyröitä en todellakaan suosittele kanttaus paikoiksi, ovat yleensä raskaan kaluston levittämän naftan, hydrauliöljyn ja muun paskan kyllästämiä, pirun liukkaita.(RS666 @ Huhti. 23 2009,16:08) kirjoitti
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Ei mulla muuta...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Tälläsen havainnon ainakin itse tein. Orkkis 190/50 ei tuntunut taipuvan ihan reunoille saakka, mutta kun vaihdoin 190/55 ni rupes taipuu(wheel @ Huhti. 23 2009,23:13) kirjoitti
![]()
- If you risk nothing, you gain nothing -
Kyllä Emäsalo-circuitilla saa lämpimillä keleillä Z:n takasen alle 5mm reunasta. Siinä vaiheessa loppuu ajo-ominaisuudet, tai pokka, miten vain. Suoremmalla tiellä ei jää tietysti paljonkin käyttämättä kun eihän tuo edes kulje niin kovaa, että saisi polvea maahan isommilla teillä.
Riippuu kait se mopostakin.
Esim. Buellin takanakki on kulunut ihan reunasta reunaan kun taas GSX:llä ei ainakaan minun taidot/uskallus moiseen riitä.
Suskalla tuntuu keskiseisontatuki ja tapit ottavan vastaan ennen kumin reunaa?
Onko muuten normaalia takarenkaan kulumista jos reunoille tulee semmoinen sentin levyinen alue jossa kumi näyttää olevan pienillä rakkuloilla??
Rispektin metsästys
Tää on varmaan jo ollut täällä, mutta kuitenkin...
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Lieko kyse pyörästä vai kuskista, mutta sama takanen, mikä kesti Bladessa aina max. 6000 km kesti 10Rssä melkein 9000 km..? Voiko renkaan kestoon oikeasti vaikuttaa noin paljon se, että kilsoista aika paljon on tullut radalla? Eli myös reunat kuluu sen keskiosan sijaan. Vanha rengas ei ollut edes hirveän mutterimallinen uusittaessa. Tähän kai ilmeisesti perustuu myös se, että katukuskit ostavat käytettyjä ratarenkaita?! Tulee renkaan kulutuspinnat maksimaalisesti hyödynnettyä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ollaan kaverin kanssa ajeltu radalla suunnilleen samaa vauhtia ja kanttailtu suunnilleen yhtä paljon. Renkaan tarkistuksen jälkeen kaverin rengas on käytetty aivan loppuun saakka ja minulle jää noin puoli senttiä vajaaksi! Vaikka kuinka yrittää niin ei mene edemmäs. Etunen menee käytännössä loppuun ja takapää jää ton puolisenttiä vaille.(jpuonti @ Huhti. 24 2009,08:11) kirjoitti
![]()
Aksa
Suzuki B-king -2011
Puolesta sentistä senttii on ollut, pyörästä kiinni. ja yleensä vähän roikun sisäkurviin päin... joskus pienen pienessä sladissa tuntuu hiukkasen käyvän jostain töyssystä. En tiedä miten sitten jotkut saavat ihan loppuun asti kantattua kun
siinä kai se raja tuntuu jo olevan aika lähellä pidon kanssa.
Näillä keleillä oon ite saanu noin 80% renkaan pinnasta hyödynnettyä... v*tuttaa noi neitseelliset raidat renkaan kyljissä. Eli enemmän ja kovempaa mutkaan... *Qualifiereissa tuntuisi pitoa riittävän vauhdikkaampaankin kurvailuun, saas nähdä mitä radalla tapahtuu kun sinne pääsee ja voi huoletta laskea vaudilla menemään.
Tai sitten antaa vaan sen radalla kärvennetyn lällireunan olla paikallaan. Mitäs tuota katuajossa siloittamaan, katu-uskottavuus sillä menolla vain kärsii. Ja samalla jää vähän pelivaraakin liikenteen seassa ajaessa.(WiiPii @ Huhti. 23 2009,23:35) kirjoitti
Siis en minä mutta pojat. Ja minäkin joskus nuorempana.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Aivan. Sillä minäkin olen itseäni lohduttanut(Hannu59 @ Huhti. 24 2009,22:42) kirjoitti
Ja käytän mielummin ilmaisua "Street Sanity Strips"
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mikä lie kun vaikka viime kesänä tuli ajettua omasta mielestään välillä nk "polvi maassa" niin firebladen 190 levee takanakki jää ainaan sen ~1cm vajaaks. Ei sinänsä että se itteä häiritsee mutta johtuuko tää siitä ku pyörässä on alunperin 180 takanakki ja niinku sanoin nyt on 190..välillä mutkapätkillä kengät ottaa kans kosketusta(tapeilla ollessa)mutta kun takanakkia katsoo niin ei olla vielä kertaakaan oltu perillä![]()
-CB Sevenfifty-93 (ex)
-CBR 900 Fireblade - 98 (ex)
-GSF 1200 Bandit - 04 (nyk.)
* -JaaJaa RacingTeam-
Missähän renkaissa näin on? Jos jätetään nappulakumit laskuista kun niistä ei oo kokemusta. Siis puhtaalla asfaltilla ja normaalilla lämpötilalla ei renkaat pitäisi jos kantille asti kallistaa. Tarkoitan takarenkaita ja sellaisia mitkä on ko. pyörään/vanteelle tarkoitettu eli oikean levyisiä.(pajazo @ Huhti. 26 2009,00:26) kirjoitti
GSF1200S
Tämä just.....ja sitten jos pääsee vielä turvallisesti kotiin.....(Geeäsäxähvä @ Huhti. 24 2009,08:31) kirjoitti
![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
kunhan asfaltti vähän lämpiää,käy ajamassa kalvitsan kautta motoparkkiin ni saat pölyt pyyhittyä ihan renkaan reunoiltakin![]()
rotta
off topic kysymys tähän väliin! Kauanko renkaalla voi ajaa ennenkuin se pamahtaa? Mulla näkyy jo raudat keskeltä parin sentin leveydeltä. On jo uus rengas tilauksessa, mutta kun ei malttais tämmösellä kelillä olla ajelemattakaan...![]()
Mä tulen kaukaa, kauas menenkin. Jää taakse asfaltinpätkää.
Ja silloin tiedän sen, mä riippuvainen ole en, kun tiellä luukutan prätkää.
-naketti Tellu s 97'-
anna mennä vaan, kyllä sillä vielä sen aikaa ajelee et uuden kumin saat.
Jooh ei kun kovaa ajoa vaan. Siinä renkaassa on kumia vielä ainakin 2 mm ennenkuin ilma tulee vastaan. Pito vaan lisääntyy kun ne narunpätkät ts. kankaat kuluu eestä pois ja tulee tuoretta kumia näkyviin.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Niin joo ja siinä renkaan kyljessähän lukee montako rättiä siellä on.. Ei ole mitään syytä huolestua ennen kuin viimeinen nahka on menossa...(tidnab @ Huhti. 26 2009,13:38) kirjoitti
Ei kannata tommosia vinkkejä antaa edes vitsinä.. Joku tyhjätaskuinen ja ajokuumeinen voi vielä ottaa vakavasti..
Rengas on hylkykamaa jo ennen kuin ensimmäinen rätti alkaa paistaa..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Käytän myös takarengasta ihan normaalissa ajossa. 33 vuotta ajaneena uskallan väittää, että ilman takarengasta hommasta ei oikeastaan tule mitään.![]()
GHOSTWRITER
Kun rengas on kallistettu kulutuspinnan reunaan asti, alkaa renkaan runko painumaan ja pito riittää kulutuspinnan ollessa oikeassa asennossa tiehen nähden. Urpo tietenkin saa pidon irti ja pyörän nurin missä ja millä tahansa. Katso vaikka kisakuskien kuvia rata-ajosta, niin huomaat renkaan rungon olevan kurtussa pelin ollessa kunnolla länällään. Sama tapahtuu katurenkaalle kovassa katukanttauksessa. No, ehkä jotain put-put-pappakustomi-putputinta lukuunottamatta, mutta niillähän ajaa vain lälläriäijät...(pajazo @ Huhti. 26 2009,00:26) kirjoitti
Kadulla eivät olosuhteet esim. pidon osalta kuitenkaan ole niin ennustettavat kuin radalla. Ja kadulla on myös vastakkaiseen suuntaan ajavia, sivulta eteen tulevia, mahdollisesti humalassa olevia, jne, jne.
Eli pitkä stoori tiivistettynä: fiksu katukuski ei oikeastaan koskaan hae omia limittejään katuajossa, koska se puraisee jossain vaiheessa takaisin. Radalla voi tehdä samat ja vähän enemmän, ja verrattomasti turvallisemmin. Siellä voi kokeilla, mikä on se oma limitti, jotta osaa sitten kadulla pitää siihen limittiinsä pienen hajuraon. Auttaa kummasti tuossa vanhaksi elämisen haasteessa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Niitä omien limiittien etsimistä kannattaa sitten kokeilla ihan jossain muualla kuin kaduilla. Ja ainahan joukkoon mahtuu niitäkin, valitettavasti, että se ensimmäinen rajojen etsintä muodostuu viimeiseksi. Mutta mitäs näistä...aika harvoin kyse lopulta on takarenkaasta.
GHOSTWRITER
Niimpä. Kyllä yleensä niiltä jotka niitä rajoja etsii tieliikenteessä yleensä loppuu omat taidot ennen kumien ominaisuuksia.(timo1 @ Huhti. 26 2009,18:26) kirjoitti
Siinä yksi syy miksi mulle vaihtuu takas sportecit alle. Nyt pyörässä riittää kallistusvaroja ja ominaisuuksia enemmän kuin renkaissa. Sinänsä vaarallista, sillä jalkatapit ei laahaa eikä pyörä mitenkään muutenkaan varoita että olisi pidot loppumassa takapäästä. On joutunut "fiilispohjalta" arvioimaan voiko kantata lisää, vai ollaanko jo takapään pidon rajoilla.
Kaikenkaikkiaan pidän siitä, että pyörään ja kumeihin voi luottaa. Jos lepikko kutsuu, ei ainakaan tarvitse pyörää, jousitusta tai kumeja syytellä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
No nyt tuo oli näköjään itekseen päästänyt ilmat pihalla. Nuukana savolaisena käytämme kaiken loppuun asti!![]()
Mä tulen kaukaa, kauas menenkin. Jää taakse asfaltinpätkää.
Ja silloin tiedän sen, mä riippuvainen ole en, kun tiellä luukutan prätkää.
-naketti Tellu s 97'-
(MustaSurma @ Huhti. 24 2009,00:59) kirjoitti
hitto että on tyylikästä menoa
![]()
Honda 1000XL -09