Mihin käyttöön?
Laita sporttirenkaat, jos ajelet vain pari tonnia kesässä aurinkoisina päivinä hyväkuntoisilla asfalttiteillä. Olemattomassa käytössä tourinkikumit kovettuvat pilalle ennemmin kuin kuluvat.
Jos taas menet millä tiellä tahansa milloin tahansa ja paljon ja pitkiä matkoja, niin laita tourinkikumit.
Vaikka ajaisit kuinka paljon tahansa, muttet kuitenkaan halua tinkiä sporttirenkaiden terävämmästä ajettavuudesta, niin laitat sporttirenkaat ja vaihtelet niitä useammin.
Merkikse valitset sen, joka herättelee päässäsi parhaat mielleyhtymät. Tai sitten vaan renkaan ulkonäön perusteella. Kaikki uudet merkkirenkaat ovat hyviä.
Rengasvalinta riippuu enemmän ajajasta kuin pyörästä.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
No sepä vain. Tälle kesää on jo tullu se kolmisen tonnia, ja pikku päiväreissuja ajellaan viikonloppuisin + muut kurvailut viikolla. Pitääpä tosiaan punnita vaihtoehtoja. Varmaan ois hyvä ostaa heti rengaspari, niin sais takanakin valmiiksi, ja säästäis hivenen kun pakettina ostais.
Tilasin kiinasta parin kympin vaihdenäytön. Ongelmia tuli heti kytkennässä, kun johtoja ei oltu liitetty valmiiksi. Vaihdenäytöltä tulee valkoinen, punainen ja musta. Pyörässä näytti olevan oranssi/valkoinen, musta/valkoinen, vihreä ja ruskea (kuvassa ruskea piilossa takana). Kuvat liitteenä. Löytyisikö täältä apuja ?
http://aijaa.com/Gi4jVB
http://aijaa.com/siNLPg
Itsellekkin tulossa Aliexpressiltä vaihdenäyttö. Myyjä laittoi seuraavanlaiset ohjeet ja kuvan.
"The original motorcycle speedsensor connector is connected together. Please separate the connector and connect it with the two white connectors of the product
(connect the speed signal cable). The green wire is connected to the crankshaft sensor signal line (speed signal line)."
https://www.dropbox.com/s/k9f58kuuc3...C3%B6.jpg?dl=0
Minusta tuo pitäisi liittää kyllä siihen irrallaan olevaan liittimeen, eikä kuvissakaan mitään vihreää johtoa minusta ollut, vaan samanlaiset irtojohdot mitä sinulla tuossa kuvassa. Mutta josko tuo linkittämäni kuva kertois sen yhdistämisen.
Sen verran tarkennusta että CB1000R kone pohjautuu vuoden 2006 - 2007 CBR1000RR koneeseen, joissa on sama sylinterin halkaisija sekä isku.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_CB1000R
Mutta tämän jälkeisessä CBR1000RR koneessa on millin suurempi sylinterin halkaisija sekä lyhyempi isku.
Kannen sopivuudesta ei ole tietoa - kuten ei myöskään ruiskurunkojen sopivuudesta (CB1000R vaakataso - CBR1000RR pystyssä).
Kannattaa koittaa Googlailla ulkomaisia saitteja, joista varmasti löytyy tarkempaa tietoa.
ZH2 2020
Taidanpa laittaa jossainvaiheessa sen cbr kannen tilaukseen ja sovitella että miten sattuu paikoilleen. Jos ei satu niin sitten myyn pois.
Helposti sitte pitää penkittää ja hieroa sytytys ja soppa kohdalleen, vrt JMH:n Mille-projektiin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Updatea tähän, commanderi irroitettuna lähes samaa nykimistä pienellä kaasun avautumalla.
Päädyin sitten säädättämään Hondan oman ecun, nyt pelaa niinkuin pitääkin.
Commanderin kanssa ei penkitetty, mutta ilman sitä oli pahasti laihalla joillain alueilla.
Huipputehon muutos 5hv säädetyn hyväksi, 7000rpm kohdalla 12hv ja 12nm.
Eli kyllä säätö suositeltavaa näihin jos katti poistettu ja slipari vaihdettu, tekee sitten
commanderilla tai muuten...
Tuli liityttyä tähän mallikerhoon, vaihdoin vanhan hyvinpalvelleen CBR900RR Firebladen tuommosoon 09 malliseen CB1000R:ään.
Sairaan kiva ajaa ja huomattavasti mukavampi ajoasento kuin bladessa, terv. 192cm kuskk 😊
Kawasaki ZZR 1100, vm -90 -> Honda CBR900RR -99 -> Honda CB1000R, vm -09
Uskaltaako tälläistä tonnista CB:tä harkita ensimmäiseksi pyöräksi? Edellinen kaksipyöräinen oli mopo 20 vuotta takaperin ja muutenkin jäänyt koko ukko kitukasvuiseksi. Suurimpana pelkona juuri se, että pyörä vie miestä eikä toisin päin.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
En ole kyseisellä pyörällä koskaan ajanut, mutta veikkaisin että kyllä uskallat. Ensimmäisillä ajokerroilla kun vain tiedostaa, että kyseessä ei ole mopo, vaan MP.
Nykyiset pyörät eivät ainakaan mun ymmärryksen mukaan ole mitenkään yllättäviä/ennalta-arvaamattomia, kuten joskus 70-luvulla ehkä oli. Kuskin ranne määrää paljonko pyörä vetää, ja jos ei heti laita tuppia nurin vaan maltillisesti kasvavien kykyjen mukaisesti säätää menoa, niin kyllä se käsissä pysyy.
Luonnollisesti ensi kesänä kannattaa osallistua yhdistyksen AT II- kursseille, jossa pääsee turvallisessa ympäristössä harjoittelemaan ajamista, ja saa neuvoja ajamiseen. Ja siellä voi myös koittaa melko turvallisesti myös "antaa happea" koneelle. Kurssi on varmasti hyödyllinen.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Terve kaikille!
Tuli jo viimekesänä osteltua tällainen mopedi, mutta vasta nyt keksin etsiskellä mallikohtaista keskustelua. Tässä riittää nähtävästi vähän kiinniotettavaa, mutta listailen tähän kuitenkin muutamia heränneitä kysymyksiä sillä välin mahdollisesti jonkun vastattavaksi kun lueskelen lankaa läpi.
Ensinnä, olin hieman yllättynyt kuinka kovin mopedin kanssa tuuli on vastassa, onko jollain antaa risuja/ruusuja tuuliohjaimista ko. pyörään? Internetti tarjoaa kovin heikosti kuvia itse pyörään asennetuista tuuliohjaimista, vaikka pyöräkohtaisia ohjaimiakin on kuitenkin tarjolla. DPM Aluminium windscreen olisi kova ehdokki tällä hetkellä, mutta tuostakaan ei löydy kuvia miten ko. lärpäke kiinnittyy, enkä haluaisi käyttää pitkälti toistasataa maskia naarmuttavaan läpyskään
Sitten toisekseen, jos tuuli ei riittänyt lannistamaan matkaintoilua pyörällä, tekee sen sitten värinä. Onko muilla ollut samaa, että sadan kilsan jälkeen on kämmenet ja jalat puuduksissa? Ja ennenkaikkea, onko siihen löytynyt helpotusta? En muilla pyörillä ole kuitenkaan samaa havainnut ainakaan ihan samoissa sfääreissä.
Nurkka-ajossa pyörä tuntuu sentään kevyeltä ja näppärältä, joskin tasakaasulla 40-70km/h vauhdeissa on epämääräistä nytkähtelyä havaittavissa, tätä kävin myyjäliikkeellä ja erikseen merkkihuollollakin todennuttamassa, joista molemmat totesivat ettei mitään epämääräistä tunnu. Täysin mahdollista, sillä itselläkään sitä ei tapahdu aina, eikä väliä ole tuntunut olevan onko kone ollut kylmä vai lämmin liikkeellelähtiessä. Pyörässä on slipari, mutta muutoin käsittääkseni vakio (eikä vakioputkea tietysti ole, jotta voisi tarkistaa johtuuko nyintä siitä). Jos nämä oireet on tuttuja ja satut tietämään juurisyyn, olen vilpittömän iloinen jos jaat tietosi.
Muitakin vinkkejä (etenkin pitkän) matkan tekoon ko. pyörällä otetaan vastaan varsin mieluusti. Pyöränä tosiaan 2011 vuoden malli.
Viimeksi muokannut: Dropa; 26.03.2019 klo 12:44.
Mulla paras "apu" tuuleen omassa nakupyörässä (CB600 Hornet) on tankkilaukku. Omistan myös tuollaisen pienen pleksin lampun päälle, mutta en saanut siitä mitään hyötyä tuulta vasten. Otin pois koska ruma![]()
BMW F800R -10
Ex Honda VTR 1000f Firestorm -01
Ex Honda CB600f Hornet -04
Ajelin pariin vuoteen samaisella pelillä 50 000 km ilman pleksejä, äkkiä siihen ilmavirtaan totttuu. Sitähän se mopoilu on. Lämpökahvat olivat kyllä tarpeen.
Värinän tankoon ja nykimisen voi tehdä kuluneet ketjut ja rattaat.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Hondan lehdessä ihan hyviä inspiraatioita uuden kopan CB1000R rakentelijoille: https://mag.hondaproracing.com/issue-36/8/
^Monkey on hieno, sopii hyvin tähän mopoon.😆
exxtatic
Joo, on varsin hassu mopotin tämä CB. Aikaisempi Suzuki oli myös hyvä, mutta se ketteryys jonka Honda tarjoaa. Autokoulussa sain ajaa 15 vuosimallin 650 ja luulin ettei voi olla toista niin ketterää pyörää, mutta olin todella väärässä. Melkoinen virne naamalla ajelin kotia Hondalla.
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
Ja sitten seuraa visainen kysymys kanssa mopoilijoille. Onnistuin CB:stä vääntämään tankopainon vastakappaleen (siellä tangon sisällä oleva osa) jengat solmuun. Onko kukaan joutunut vaihtamaan sitä osaa ja miten lie vaihtuu, vai menenkö kyselemään vinkkejä huoltoon?
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
https://i.uppaa.fi/2019/09/19/Screen...15dbe11ee7.png
Tämä on eri hondasta, mutta voit varmistaa katsomalla omasta korjausoppaastasi.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kiitoksia, pitääpä mennä katselemaan onko samanlainen rakenne
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
Ja itselleni ja muille vastaten, ei ole samanlainen rakenne. Eli tankopainon kun ottaa pois, niin värinätanko sisältä lähtee ihan raakasti vetämällä. Vaikka olin saanut kierteet vedettyä värinätangon päästä solmuun, niin etsin tallin nurkasta M6 kierretankoa jonka ruuvasin syvemmällä tangossa olevaan ehjään kierteeseen ja vedin osan tangon sisältä ulos. Taitaa selvitä pelkällä pitemmän pultin vaihdolla, joten koko remontti oli taas kerran täysin hukkaan heitettyä hutilointia.![]()
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
UUSI CB1000R neo Café, löytyykö kokemuksia?
- mikäli tällainen tallista löytyy niin olisi mukava kuulla ko. laitteesta. Ulkonäkö kun on oikein sopiva ja voimaakin ilmeisesti löytyy...
on aiheuttanut jonkinasteisesta pyöräkuumetta!
Rf 600-> GSX 750-> GSX 1400 -07 ja KTM EXC 250-> Speed Triple -13 -> Ducati Monster 1200 -20 -> KTM Super Duke GT -23
Uppista....!
Onko tilanne semmoinen että kukaan ei vielä ole päässyt tuosta uudesta Neo Cafeesta kokemuksia keräämään kun on täysi hiljaisuus päällä?
Nätti peli ja kehujakin kerännyt ainakin ulkomaisissa arvosteluissa.
Rf 600-> GSX 750-> GSX 1400 -07 ja KTM EXC 250-> Speed Triple -13 -> Ducati Monster 1200 -20 -> KTM Super Duke GT -23
Taitaa olla ~19000€ hinnaltaan aika harvinainen ostos suomessa,
koe-ajopäivillä luulis olevan noita ajossa. Siihen asti valitettavasti taitaa parasta mitä löytyy suomeks https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...o-sports-cafe/
exxtatic