Menin myöskin pettämään ja vaihtamaan pois hondasta...
Tilalle tuli S1000RR jotenka sillä ensi kesänä sitten![]()
Jos vaihtaa pelkän sliparin ja jättää katalysaattorin paikalleen, miten pyörän takuu, onko vaikutusta?
En usko kyllä että olisi...mutta tiedä sitten.
Moro vaan kaikille "pitkän" talven jälkeen. Mites joko ootte käyneet Hondia ulkoiluttaan? Itellä vähän polttelisi, kun täällä Espoon suunilla aurinko paistaa, tiet suht. kuivat ja pyöräkin tossa kellarissa jalkojen alla. Että, jos sitä pienet lauantai kiesit kävis...![]()
No totta maar on poltellut lähteä heittämään lenkki, varsinkin sillon kun lämpömittari näytti +8 C!Mutta tuuli sen verran paljon, että maltoin siirtää nautintoa tuonnemmaksi... Ei todellakaan kaipailis mitään takatalvea tai lunta kun ollaan maaliskuussa jo. Oikein ilolla ihmettelin kun huomasin, että hiekotushiekkoja on alettu harjata pois.
Toivottavasti päästään pian kevään pölyjä nielemään![]()
CB K R
Tulihan sitä sitten tänään käytyä pieni lenkki heittämässä. Isot tiet oli jo kuivat ja eikä hiekkaakaan ollu kun siellä täällä. Pikkasen meinas näppejä jäätää, mutta saipahan kovimman himon ajeltua pois. Lähti Honda talven jäljiltä käyntiin kuin ei ois tallissa ollutkaan. Nyt sitten ootellaan et, että kelit vielä lämpenis lisää. :orgmp:
Saundi maailma ilman kattia ja killeriä on sanoin kuvaten infernaalinen. Commanderi on postissa tulossa ja ensi töiksi pitää penkitykseen ja säätöön viedä. Noilla liekkien määrillä mitä putkesta nyt tulee tuskin ainakaan tulpat tulee olemaan kovin pitkä ikäisiä.
Itse olen vaihdellu nesteet joka vuosi.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
No niin nyt on commanderi paikoillaan ja säädetty kohdilleen. Vielä kalpenee tehojen puolesta isoille RR pyörille ja jos rahaa olis vielä taskunpohjalla niin nokat menis varmaan vaihtoon myös. Dynossa takaselta 131hp eli moottoritehoa pitäisi olla siinä 148-150hp. Suurin muutuja taisi olla tuo massivisesti kasvanu vääntö. Vakion 100Nm on nyt lukemissa 118NmEli katti poistettu, Akran slipari ja pipercross putsari.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Eikös vakiona ole mittailtu jotain 109-111hp? Aika hyvä pomppu tuo 130![]()
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Hmm, prätkäpajan penkki taitaa olla edelleen aika asiakasystävällinen - 100hp/6000rpm...
ZH2 2020
Sytkää ja seoksia säätämällä 30% tehonlisäys.
Mä taidankin unohtaa ton vajaa 5 k€ maksavan remmisetin suunnittelun kokonaan tohon omaan mopoon... hakusessa oli jotakuinkin samaa luokkaa oleva tehonlisäys.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Aivan samanlaiset käyrät muodoiltaan ku itelläkin, mutta onko tuo vääntö varmasti takaselta? Ittellä samat modit ja n. 104nm takapyörältä, ja vakiona oli 109hv/88nm. Tehdashan lupaa kampiakselilta 125hv/100nm. Aika positiivinen penkki tuo näyttäis olevan jos on takapyörältä. Yleensä penkit antaa väännöt kohtuu lähelle toisiaan ja hepat voi seilata enemmänkin. Aika hurja lisäys jos 88nm->118nm = 30nm eli noin 34,5% nousu.
Omat tulokset on mitattu dynojetin 250i penkillä. Tehon nousua mulla n.18% (hv/nm), joka on sekin kuulostaa hurjalta.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Ei niiden sitä konetta tarvii irrottaa. Dyno softa laskee voimansiirtohäviön vedosta ja laskee saavutetun lukeman. Kannattaa vaikka soitella dynottajalle ja kysästä että mitä lukemia ne on, jos lapussa ei ole erikseen mainittu. Näistä cb:n koneista on maalimalla perus vireillä saatu max 130hv ja 105nm takapyörätehoa, riippuen penkistä. Jotkin penkit voi antaa jopa 15hv ja 10nm vähemmän, mut ne on sitte niitä missä ei lahjakoneja jaella. Jos tuon sun 118nm jakaa sillä voimansiirtohäviöllä joka mun cb:ssä on, nii tulos on vajaa 104nm, eli sama ku mulla, ja samoilla vireillä. Joten olen melkoisen varma jotta kyseessä on laskennallinen kampiakselilta mitattu nm määrä.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Se on kausi avattu ja Honda ei yhtään niskuroinut, ku tallista pääsi poisYllättävän hiekattomia on tiet tääl päijät-hämeessä
![]()
Honda CBR 1000 RR-08
Honda CB 1000R-09