Pari tuhatta kilsaa on samankokoinen mamma istunut tarakalla, muuten on hänelle ok mutta polvet rasittuvat aika paljon, ekan stopin jälkeen pitää sadan kilsan välein saada jalkoja suoristettua, tässä tapauksessa tosin polvissa kilpaurheilun aiheuttamaa kulumaa. Kilosessa ninjassa oli tämän suhteen ainakin hänelle parempi asento. Kuskin puolesta taas cb mielestäni hyvä, rasitus ei juurikaan kasva itselle ja mutkatkin taittuu kivasti..
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Eiköhän se tarvike ole, en tiedä kun pyörän ensimmäinen omistaja oli sen vaihtanut, oman huggerin tilasin ebayn kautta, ei ollut mikään "tunnettu" valmistaja, vaikka se oli täsmälleen tämän pyörän niin piti kiinnittäessä hieman modata ketjuejn puolelta että istui.
On vissiin sen verran ulottuva ja tarpeeksi lähellä rengasta että toimii jokseenkin.
Mahdollisesti typerä kysymys, mutta aiheuttanut päänvaivaa sekä nykyisessä että edellisessä Hondassa, niin pakko saada selvyys.
Eli kun ajan esim. kahdeksaa kymppiä, jarrutan esim. liikennevaloihin ja rupean vaihtamaan vaihteita pienemmälle vasta ollessani lähes pysähdyksissä, niin eivät tahdo mennä sisään. Kutosesta saattaa esim. vitoselle tai neloselle tippua, joskus jopa kakkoselle mutta vapaa tai ykkönen menee todella hankalasti silmään. Vaihdepoljin on ikään kuin "jumissa" ja aivan tunnoton. Tähän auttaa vain kun höllää hieman kytkintä ja runnoo vaihdepoljinta kohta uudestaan. Ottaa vaan oman aikansa, ja tänäänkin joutu kotilo tööttäämään perässä kun en hetkeen liikkunut juuri tämän takia.
Kun pykällän ykköselle ja kakkoselle kun nopeutta on vielä n. 30km/h niin ongelmaa ei ole. Aina ei kuitenkaan noinkaan tule tehtyä, eikä se konekaan varmaan tykkää vaikka kytkin pohjassa olisikin kun kovemmassa vauhdissa ykkönen päällä.
Ei tuota aina tapahdu, mutta todella usein kuitenkin. Osaisiko joku kertoa mistä tuo johtuu? Tänäänkin piti tuon kanssa noitua ku lappalainen että erkeleen romu! :/
Honda CB1000R -09
En ole aivan varma, ymmärränkö kysymystäsi oikein, sillä mieletäni on varsin tavanomaista, että paikallaan ollessa tai hyvin hiljaa liikuttaessa vaihteita pienenneltäessä joutuu vähän kytkintä silloin tällöin ns. nostamaan. Pienille vaihteille reilummissa vauhdeissa tiputeltaessa välikaasulla saa turhat laatikon rutinat pois.
Johtuu kuljettajan ajotavasta, eli pyörässä ei ole mitään vikaa. Pykälää kerrallaan pienemmälle vaihteelle, kun pyörä vielä liikkuu. Ykkösen voi napauttaa päälle kun pyörä vielä nippanappa liikkuu. Turhaa sitä pienintä vaihdetta on paukauttaa päälle liian suuressa nopeudessa. Laatikkoa ei tarvitse/pidä runnoa missään tapauksessa.
Keväällä tuli hommattua moinen epeli talliin ja hyvän matkaa on paineltu menemään, ei oo tarjonnu kummempia ylläreitä matkan varrella.
Nyt ois edessä vähän päivitystä putkiston saralla, tähän mennessä paineltu menemään akran sliparilla ja nyt tulossa lisäksi ixilin väliputki katin tilalle. Ilmeisesti saundi paranee entisestään ja kone saa rallattaa ilman ahdistuksia.
Commanderi tulossa vasta talvella, joten nähtäväksi jää miten tuo muuttaa käyntiä ja tuleeko aivan kökkö. Joutunee siinä tapauksessa pistämään katin takas, jottei kauden päättäjäisbileet Kotkassa mee ihan rusinaksi kun pojat lähtee vikoja kertoja tälle kaudelle spräidäämään.
Onkos kellään muuten ollu tankin korkin kanssa probleemaa? Kuuluuko olla korkin kuusiokolopultit vähän auki, jotta korkki aukeaa moitteetta? Nyt on kanittanu jonkun verran aina tankatessa, korkki ei siis auennut kun hyvällä tuurilla kun avaimesta kääntää kymmenettä kertaa. Löystin pultteja sormikireydelle ja nyt aukeaa moitteetta.
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Tuli eilettäin käytettyä italian paskaa dynossa.
Menny kyllä viritykset ihan pieleen kun ei ole tehot laskeneet yli 5hp...
Laskennallinen moottoriteho 125->138hp, saa nähä jaksaako panostaa vapaavirtaussuodattimeen ja tarvikeänkkäriin.. ei taida enää paljoa lisäpotkua tuoda..
Honda CB1000R '10
En tiiä onko joku jo kysynyt tätä, mutta en jaksa lukea koko topicia läpi.
Tuli ostettua tommonen CB1000R ja nyt olis mielessä tommonen ixilin huilu sinne päähän ja mietin vaan et miten noi äänet ja onko siinä db killereitä.
Onko kellään kokemuksia?
Äänistähän tulee melko lailla vakiotuhnua kireemmät, mutta katti syö aikalailla ääntä, eli ei älytöntä mekkalaa pidä. Tarkkaa db-lukemaa en muista edes tältä foorumilta lukeneeni? Youtube pätkiä on turha katella, niistä ei käytännössä pääse todellisesta äänen voimakkuudesta kovinkaan hyvin perille.
Killerihän tässä on käytännössä 'pysyvästi' irroitettavaa mallia, kts kuvasta liitoskohta kattiin/väliputkeen http://www.jesterstrickbits.co.uk/pr...0-hyperlow.jpg
Perjantaina tuli ite haettua ixilin väliputki ja sopii paikoilleen ku nakutettu, paremmin tuntu olevan mitotettu alkukäyrille ja akran vaimentimelle kuin alkuperäinen katti. Nyt muuten höpisee ja karjuu siihen malliin mikä tälle pyörälle on oikeutettu! Db-killeri luonnollisesti tallilla hyllyssä ja täytyy sanoa, että ekat tyypit tällä satsilla oli aika räyhäkkä kokemus. Tsaijajai!![]()
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Mistä tuollaisen setin saa suomesta hankittua ja mihin hintaan?
suzuki m18oor 10
ex honda cb1000r 11
ex suzuki m1800r 07
ex yamaha fz1-s 10
ex yamaha fz6-n 09
ex yamaha xt660x 10
ex yamaha r6r 08
Mistä saa muuten taka huoltopukin suht edullisesti? Käykö esim. bilteman versio??
Suht edullinen on suhteellinen käsite. Itselleni hommasin Bike Liftin pukin Duellilta. Bilteman telineestä en osaa sanoa mitään mutta totean, että akseliholkin on oltava juuri sopiva, melkein ei riitä. Muutoin pyörä ei tahdo pysyä pukilla ketjuja rasvatessa ja on muutenkin hutera ja kaatunee helposti.
Itsellä oli aikoinaan hondassa ixilin hyperflow ja olin vielä pilkkonut sisältä sen db-killeri härpäkkeen irti, ja silti oli ahvenistolla tasan se 95db@5500rpm, eli ei tule poliisin kanssa mitään ongelmia ixilillä
Onks kukaan vaihdellu välityksiä? Onko löytyny jotain täydelliseksi todettua?
Ihan mukavathan noi normitkin on, mutta kiinnostais ehkä lisäillä kiihtyvyyttä.
Honda CB1000R
Yamaha FZ6-N
Suzuki Intruder 1400
Honda Hornet 600
Yamaha Diversion 600
Tänään laiton laitteen talviteloille. Öljyt ja suodatin vaihdettu, pesu/vahaus, ketjut öljyyn, rasvaa myös muihin liikkuviin osiin, stabilisaattoria tankkiin, akku pöydälle ja lataukseen. Nii ja pukkien päälle talven ajaksi ja tietty peite päälle. Nyt jo kevättä ikävä![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10