Sivu: 28 / 62:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1835:sta
    Lainaa (makke69 @ Marras. 02 2011,09:50) kirjoitti
    Harkinnassa olisi nyt talven aikana asennuttaa pyörään Pc ja katin korvausputki sekä vapaavirtaussuodatin. Acran vaimentimesta olisi tarkoitus ottaa db-killeri pois. Kokemuksia kaivattaisiin noista muutoksista, eli onko tehonlisäys tuntuva ja millä kierrosalueella sen parhaiten huomaa.
    Putket on yksilöllisiä mutta Akra pitäisi toimi hyvin, kuten yleensä on tuolla merkillä tapana. Akra oli myös itsellä vaihtoehtona mutta hinnan lisäksi iso koko pudotti lopulta pois listalta.

Käytän BMC suodatinta mutta en usko sillä olevan juurikaan vaikutusta suuntaan tai toiseen. On esimerkkejä tietyistä pyöristä, joissa esim. K&N lähinnä tuo vain ongelmia...

PC jakaa mielipiteitä mutta oma ajatus on, että ehdottomasti tuo kannattaa investoida ja säätää pyörä asiantuntevalla pajalla kohdilleen. Osa pyöristä toimii paremmin ja osa huonommin ilman säätöä (riippuu tietysti putkesta) mutta oma kokemus oli, että vaihdon jälkeen ja noise killerillä CB antoi vähemmän tehoa kuin orkkis putkella eli vaivaiset 107hp takarenkaalta. Huipputehoa lukuunottamatta käynti samanlaista ja n.90km/h mittarinopeudessa pienen pientä nykimistä, kuten vakio putkellakin. Säädettynä 125hp killerillä, joka tuskin monta heppaa enempää kuin vakio mutta vastatakseni kysymykseen niin tehoa tuli selkeästi lisää alas ja keskialueelle eli juuri sinne, mitä eniten käytetään. Ilman killeriä kiekaisee n.10hp lisää mutta pohjavääntö hieman "ohutta" luultavasti turhankin avaran virtauksen vuoksi ja lisäksi melu menee jo vähän häiritsevän puolelle. Akran vaimennin osa isompi, joten dB:t ehkäpä pikkaisen alemmalla tasolla? PC5:ssa hyvä puoli, että saa kaksi eri karttaa eli säädettyä sekä killerille, että ilman. Radalla voi vapaasti kirmata ilman "tulppaa"...

PC + säätö ei ole ilmaista puuhaa ja lähinnä sen vuoksi jotkut sen jättävätkin väliin mutta jos budjetti sen sallii niin ajettavuus kyllä paranee rutkasti. Yleensä annetaan turhan iso paino niille viimeisille huippuhevosille, vaikka niitä tosi harvoin lopulta edes tarvitaan...
    Lainaa (Turskakeitto @ Marras. 03 2011,23:35) kirjoitti
    Lainaa (makke69 @ Marras. 02 2011,09:50) kirjoitti
    Harkinnassa olisi nyt talven aikana asennuttaa pyörään Pc ja katin korvausputki sekä vapaavirtaussuodatin. Acran vaimentimesta olisi tarkoitus ottaa db-killeri pois. Kokemuksia kaivattaisiin noista muutoksista, eli onko tehonlisäys tuntuva ja millä kierrosalueella sen parhaiten huomaa.
    Putket on yksilöllisiä mutta Akra pitäisi toimi hyvin, kuten yleensä on tuolla merkillä tapana. Akra oli myös itsellä vaihtoehtona mutta hinnan lisäksi iso koko pudotti lopulta pois listalta.

Käytän BMC suodatinta mutta en usko sillä olevan juurikaan vaikutusta suuntaan tai toiseen. On esimerkkejä tietyistä pyöristä, joissa esim. K&N lähinnä tuo vain ongelmia...

PC jakaa mielipiteitä mutta oma ajatus on, että ehdottomasti tuo kannattaa investoida ja säätää pyörä asiantuntevalla pajalla kohdilleen. Osa pyöristä toimii paremmin ja osa huonommin ilman säätöä (riippuu tietysti putkesta) mutta oma kokemus oli, että vaihdon jälkeen ja noise killerillä CB antoi vähemmän tehoa kuin orkkis putkella eli vaivaiset 107hp takarenkaalta. Huipputehoa lukuunottamatta käynti samanlaista ja n.90km/h mittarinopeudessa pienen pientä nykimistä, kuten vakio putkellakin. Säädettynä 125hp killerillä, joka tuskin monta heppaa enempää kuin vakio mutta vastatakseni kysymykseen niin tehoa tuli selkeästi lisää alas ja keskialueelle eli juuri sinne, mitä eniten käytetään. Ilman killeriä kiekaisee n.10hp lisää mutta pohjavääntö hieman "ohutta" luultavasti turhankin avaran virtauksen vuoksi ja lisäksi melu menee jo vähän häiritsevän puolelle. Akran vaimennin osa isompi, joten dB:t ehkäpä pikkaisen alemmalla tasolla? PC5:ssa hyvä puoli, että saa kaksi eri karttaa eli säädettyä sekä killerille, että ilman. Radalla voi vapaasti kirmata ilman "tulppaa"...

PC + säätö ei ole ilmaista puuhaa ja lähinnä sen vuoksi jotkut sen jättävätkin väliin mutta jos budjetti sen sallii niin ajettavuus kyllä paranee rutkasti. Yleensä annetaan turhan iso paino niille viimeisille huippuhevosille, vaikka niitä tosi harvoin lopulta edes tarvitaan...
    Kiitoksia oikein selkeästä vastauksesta. Näitä on ilo lukea. Täytyy tässä talven aikana teettää noita muutoksia.
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Yamaha XT 660 X Supermoto
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
    Nyt on akraa de-cat putki tallin hyllyllä...

Nyt ootellaanki että tulooko uusiin mp mallin pc5 sytyn säätö, kuten mönkkärimalleihin tulee... Toki onhan niita ignition moduleja ollu saatavana erikseen jo pitkään, mut kuiteski. Shifteri ja commanderi kevääks ai ai..........
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Lainaa (Velmu84 @ Marras. 11 2011,17:14) kirjoitti
    Nyt on akraa de-cat putki tallin hyllyllä... *

Nyt ootellaanki että tulooko uusiin mp mallin pc5 sytyn säätö, kuten mönkkärimalleihin tulee... Toki onhan niita ignition moduleja ollu saatavana erikseen jo pitkään, mut kuiteski. Shifteri ja commanderi kevääks ai ai..........
    Moro! Minkä hintainen oli tuo Acran De-cat putki? Kuume kasvaa itelläkin,
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
    Lainaa (makke69 @ Marras. 11 2011,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Velmu84 @ Marras. 11 2011,17:14) kirjoitti
    Nyt on akraa de-cat putki tallin hyllyllä... *

Moro! Minkä hintainen oli tuo Acran De-cat putki? Kuume kasvaa itelläkin,
    Olihan se melko tyyris 207€. Halvemmalla olis saanu leovinceä ja muita (165€) mutta aattelin laittaa samaa sarjaa. Omani hommasin Letec motorssin kautta.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Hyvä honda ja kauden päätös pannu auki ja tiivisteet vaihtoon, onneks menee takuuseen Vuotaa oljyä lohkon välistä. Harmi että meni nyt viimiset ajettavat kelit huti ku on jo ollu honta 3viikkoo pajalla ja ainaki viikko menee vielä et saa kaikki osat tilattuu.

No mutta ens keväänä sitte taas kovaa ajoo *
    Kawasaki Z750 -06
    Honda CB1000R -09
    Triumph Street Triple R -08
    Honda CBR1000RR -05
    Nyt on romut paikallaan PCV, akran 3/4 putkisto ja shifteri. *

Soundit!!!
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

5 viikkoa honda takuuhuollossa kaikki koneen tiivisteet meni vaihtoo 16 työtuntia ja kasa pultteja ja muttereita. 72€ joutu maksaa itte ku ei menny nesteet ja suodattimet maahantuojan piikkii.

Hyvä syyshuolto kiva oli ajaa joulukuussa pyörällä *
    Kawasaki Z750 -06
    Honda CB1000R -09
    Honda CBR1000RR -05
    Moro! Mistä porukka on löytänyt Cb kiloseen hyvännäköisiä peilejä. Itse olen tässä talven aikana yrittänyt etsiskellä, mut ei ole löytynyt mieleisiä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
    Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti. Oma Joululahja itselleni on katti pois ja korvausputki tilalle ja PC. Onko kokemuksia miten noi vaikuttaa??
    Honda CB1000RA
    Yamaha FJR1300A
    Honda CB1000R
    Honda CBF 1000
    Lainaa (MikaRinne @ Joulu. 07 2011,07:02) kirjoitti
    72€ joutu maksaa itte ku ei menny nesteet ja suodattimet maahantuojan piikkii.
    Pyörässä takuu, ja joudut maksamaan itse jotain? Dude, sinua kustiin linssiin tuossa. Takuukorjauksessa en itse maksaisi latiakaan vaikka olisi vaihdettu takapyörän ilmat.
    .
    Kävin äsken tallilla ja harmikseni huomasin että molemmat etupumput vuotaa stefoista öljyä... Vuoto ei ollu kovin pientä, kun oli vannekkin melkoisesti öölissä Pitää soitella huoltoon jos menis vaikka takuuseen...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

makke: itse ostin tommoset tangonpääpeilit. Jotkut tykkää, jotkut ei. Mä tykkään ja on pirun muuten pirun jämäkät.
    Lainaa (Velmu84 @ Joulu. 27 2011,18:32) kirjoitti
    Kävin äsken tallilla ja harmikseni huomasin että molemmat etupumput vuotaa stefoista öljyä... Vuoto ei ollu kovin pientä, kun oli vannekkin melkoisesti öölissä Pitää soitella huoltoon jos menis vaikka takuuseen...
    Ei mene takuuseen. Omalla rahalla huoltoon valitettavasti.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Lainaa (Sytky @ Joulu. 29 2011,09:50) kirjoitti
    Eilen tuli vahvistus maahantuojalta että he korvaavat osat ja minä maksan vaihdon. On sekin jotain
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Lainaa (Petrus @ Joulu. 28 2011,22:00) kirjoitti
    makke: itse ostin tommoset tangonpääpeilit. Jotkut tykkää, jotkut ei. Mä tykkään ja on pirun muuten pirun jämäkät.
    Muutenhan noi on ihan siistit, mutta vaihdoin juuri syksyllä uudet lightechin pyöränväriset tankopainot, joten ajattelin pysyä ihan tankopeileissä. Velmu 84, paljonko pyörälläsi muuten on ajettu kun tuo vuoto alkoi?
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
    Lainaa (makke69 @ Joulu. 29 2011,11:21) kirjoitti
    Muutenhan noi on ihan siistit, mutta vaihdoin juuri syksyllä uudet lightechin pyöränväriset tankopainot, joten ajattelin pysyä ihan tankopeileissä. Velmu 84, paljonko pyörälläsi muuten on ajettu kun tuo vuoto alkoi?
    11900km. Pyörä siesoi viime viikonloppuun asti tallissa jossa oli noin +1-3c lämmintä. Paikallinen huolto arvioi että vuoto on voinut johtua suuresta lämmön vaihtelustakin... Tiedä sitten.

Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Lainaa (Velmu84 @ Joulu. 29 2011,10:18) kirjoitti
    Lainaa (Sytky @ Joulu. 29 2011,09:50) kirjoitti
    Eilen tuli vahvistus maahantuojalta että he korvaavat osat ja minä maksan vaihdon. On sekin jotain
    Älkää nyt hitto suostuko tuommoisiin diileihin. Pyydä esittämään takuu- ehdoista kohta, missä sanotaan että stefat etupäässä eivät kuulu takuun piiriin. Takuun tulee kattaa osat ja työt. Nuo stefat maksaa maahantuojalle muutaman euron, ja sitten he laskuttaavat päivän työtunnit sinulta (lasku siis melkoinen).

.
    Onko kukaan vaihtanut alkuperäisiä iskareita johonkin ns. jäykempään malliin? Onko ollut millaisia kokemuksia?
    Mulla oli kans Hondassa noi kiinni ja tykkäsin. Nyt pyörä on kyllä myyty ja mulle jäi yksi tollanen käyttämätön musta pöytälaatikkoon pyörimään. Jos jotain kiinnostaa ostaa niin luovun siitä puoli-ilmaiseksi jos vaan menee hyvään tarpeeseen.

E: Peili myyty

"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
    Lainaa (ibu @ Tammi. 02 2012,22:57) kirjoitti
    Onko kukaan vaihtanut alkuperäisiä iskareita johonkin ns. jäykempään malliin? Onko ollut millaisia kokemuksia?
    Itte oon miettiny aivan samaa... Öhläriä olis tarjolla ja wilberssiäkin näkys saavan. Kokemuksia olis tosiaan mukava kuulla, etenkin jäykemmistä keulan jousista.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Lainaa (Velmu84 @ Tammi. 03 2012,15:49) kirjoitti
    Itte oon miettiny aivan samaa... Öhläriä olis tarjolla ja wilberssiäkin näkys saavan. Kokemuksia olis tosiaan mukava kuulla, etenkin jäykemmistä keulan jousista.
    Oletko saanut selvitettyä, minkä hintaisina noita löytyy? Suomesta olen löytänyt muutamat paikat, mut ah niin ihan arvokasta. 1100€ takaiskarista on kohtis paljon €uroja.
    Lainaa (ibu @ Tammi. 03 2012,21:13) kirjoitti
    Lainaa (Velmu84 @ Tammi. 03 2012,15:49) kirjoitti
    Oletko saanut selvitettyä, minkä hintaisina noita löytyy? Suomesta olen löytänyt muutamat paikat, mut ah niin ihan arvokasta. 1100€ takaiskarista on kohtis paljon €uroja.
    Ohläriä oli ebayssä 1049.- ja sitä kalliimpaa wilberiä oli hintaan 629.- Sekä bituboa 1100.- kieppeillä.. Etujouset on sitte alta satasta parilta. Öhläriltä saa jopa 2 laista jousta eteen.

Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Mahtaakohan jousituksen vaihtamisesta olla miten hyötyä? Tosin itte kokeilin kerran kaverin R6:sta ja se oli alustan puolesta valovuosia CB1000R:ää edellä. Sillä oli kiva mennä mutkaa, vauhti kyl nousi melkoiseksi. CB1000R:ään en kyl luottanut niin paljoa.

Pitää varmaan vaihtaa liemet iskareista ja muutenkin huoltaa. Jos edelleen ihan fletku, niin sitten miettii, ostaisko taakse kokonaan uuden paketin ja eteen uudet jouset?

Tossa kyllä palaa jo lähes 2000€ rahaa, varsinkin jos teettää muualla, eikä tee itte?
    Kertokaas ennenku puran mankin paloiks, että mistä löydän liittimen johon kytken vaihdenäytön...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Gipro kytketään Hondan omaan "data tietokeruu liittimeen". Voisin kuvitella, että vasemman sivukatteen alla. Täältä se ainakin löyty omasta cbr 1000rr:stä.
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas ennenku puran mankin paloiks, että mistä löydän liittimen johon kytken vaihdenäytön...
    Itse itselleni vastaten... Asennusohje

Asennus kuvia->Asennuskuvia
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 08.01.2012 klo 16:34.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä takuu, ja joudut maksamaan itse jotain? Dude, sinua kustiin linssiin tuossa. Takuukorjauksessa en itse maksaisi latiakaan vaikka olisi vaihdettu takapyörän ilmat.
    Pitänee soittaa huomenna maahantuojalle ja kysästä asiaa onko huolto liike tehny säntöjen mukaa. Liikkeessä ku asiasta sanoin ni sano vaa että voidaa laittaa vanhat kamat kyllä takastkii jos siitä on kiinni.

Huomasin ton vaihdenäyttö keskustelun tossa. Pitäis itte ja laittaa vaihde näyttö, on aika näppärä peli. Huolen aiheena on vaa kun en noista "lisälaitteiden" kytkennöistä mitään tiedä niin minnes noi commander ja speedohealer on laitettu kiinni? Onko kaikille kolmelle paikat valmiina et kuhan tökkää kiinni vaa vai meneekö vaihenäyttö esim. SpeedoHealerin kans kans samaa liittimee? Commander ja SpeedoHealer on jo asennettuna.
    Kawasaki Z750 -06
    Honda CB1000R -09
    Honda CBR1000RR -05
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MikaRinne kirjoitti Katso viesti
    Huomasin ton vaihdenäyttö keskustelun tossa. Pitäis itte ja laittaa vaihde näyttö, on aika näppärä peli. Huolen aiheena on vaa kun en noista "lisälaitteiden" kytkennöistä mitään tiedä niin minnes noi commander ja speedohealer on laitettu kiinni? Onko kaikille kolmelle paikat valmiina et kuhan tökkää kiinni vaa vai meneekö vaihenäyttö esim. SpeedoHealerin kans kans samaa liittimee? Commander ja SpeedoHealer on jo asennettuna.
    Gipron vaihdenäytölle oma liitin. Katso Velmu84 postia, sieltä lötyy ohjeet.

Käytetty myynnissä: http://www.moottoripyora.org/keskust...ro-GPDS-H01-RD
  30.  
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Gipron vaihdenäytölle oma liitin. Katso Velmu84 postia, sieltä lötyy ohjeet.

Käytetty myynnissä: http://www.moottoripyora.org/keskust...ro-GPDS-H01-RD
    Kiitos
    Kawasaki Z750 -06
    Honda CB1000R -09
    Honda CBR1000RR -05
Sivu: 28 / 62:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen