Joo pitää tarkistaa toi. Voi olla että belly jää hankkimatta... voi törsää sit neki rahat johonki muuhun yhtä tärkeeseen.(Reiska_SB @ Touko. 31 2011,10:56) kirjoitti
Onks kukaan heittäny lippoja sen takii, et pakoputki on ottanu edestä maahan? Tai voiks tolle epäkohdalle tehdä mitään esim. joku koko putkisto kikkailu?
Moro! On varmaan ollut tässä ketjussa aikaisemminkin juttua, mutta kysyn silti että mistä porukat ovat ostaneet huoltopukin CBhen?
Suzuki GSX 1100 G
Suzuki VS 1400 intruder
Yamaha XT 660 X Supermoto
Suzuki GSX 1340 R -08
Honda CB1000R-10 Xess
Ducati 749S-04
Suzuki GSX-R 1100
Kawasaki GPZ 1100
Kawasaki GPZ 750 R
Kawasaki Z 650
Täällä ContiRaceAttack Street ja hyvältä tuntuu!(luikku @ Touko. 28 2011,10:48) kirjoitti
Ainoo et o hitaat lämpenemään, et sai radal parit kurvit lämmitellä!![]()
Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
Ite hommasin bikeliftin pukit letec motorssilta jossa käytän pyörää huollossa.(makke69 @ Kesä. 02 2011,13:26) kirjoitti
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Kiitos ja kumarrus. Katselen sieltä.(Velmu84 @ Kesä. 03 2011,01:20) kirjoitti
Suzuki GSX 1100 G
Suzuki VS 1400 intruder
Yamaha XT 660 X Supermoto
Suzuki GSX 1340 R -08
Honda CB1000R-10 Xess
Ducati 749S-04
Suzuki GSX-R 1100
Kawasaki GPZ 1100
Kawasaki GPZ 750 R
Kawasaki Z 650
Kannattaa kysyä lähimmästä mp firmasta jolla on duellin edustus.(makke69 @ Kesä. 03 2011,09:45) kirjoitti
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Ehkä offtopic, mutta ihan pakko oli laittaa...
Nonii... Kuka menny nöyrtymää noinki laiskalle supralle? *
http://www.youtube.com/watch?v=msn4kmmi7Ow
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Iltaa!
Muutaman vuoden tauon jälkeen on taas edessä paluu tähän harrastukseen, ja kovasti näyttää siltä että seuraava kulkupeli olisi nimenomaan CB1000R. Tämän ketjun ja muiden perusteella ei valinta ainakaan huono voi olla.
Sopivaa kulkupeliä pitäisi tässä tämän viikon aikana alkaa tosissaan hakemaan, ja koittanut arvioida vakuutusten hintaa...mutta vakuutusyhtiöiden laskureiden perusteella on aikamoista heittoa lähtöhinnoissa.
Vakuutusketjuja täältä toki löytyy jo entuudestaan, mutta kovin vähän on tästä mallista niissä tietoa joten ajattelinkin spammata teitä arvon omistajat: missä suuruusluokassa mennään ja onko kovia eroja eri yhtiöissä? Tapiola ja Turva tarjoaa molemmat noin 1,5keur lähtöbonareilla, onko tuo lähellä totuutta vai täysin posketon hinta liikenteestä ja kaskosta?
Kuski siis 32v ja sijanti Espoo.
Honda CB1000R -09
Mulla on lähivakuutuksessa kaikilla herkuilla ja 70/25 bonuksilla 900e, mut paikkakuntana pieni vimpeli... Ehkä ikä 26 tasottaa vähä eroa esim espoo tilanteeseen. Ite ku kyselin sillo ni pohjola ja tapiola oli 1350e luokkaa ja if oli kaameat 2700e(ReQ @ Kesä. 06 2011,20:46) kirjoitti
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Mulla tällä hetkellä Pohjantähdessä, täyskasko lähtöbonareilla oli ainakin vuos sitten 1040€. Kuski 28 vee ja Turku.(ReQ @ Kesä. 06 2011,20:46) kirjoitti
Se vaikuttaa vissiin yllättävän paljon tuo jos asuu kehä3:sen lähettyvillä, kun kaverille tarjosi Pohjantähti kuussatku Hornetiin suunnilleen samaa hintaa... Kaveri siis samanikäinen, mutta asuu vantaalla...
Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?
ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02
Nyt: Cb seven fifty
Mulla ikä suht sama ja vakuutus samoissa hinnoissa täällä Vantaalla. Vakuutusyhtiö on Aktia ja omavastuut 250e. Ehdot tuntuvat olevan karvan heikommat kuin muilla, mutta muut ovat kalliimpia satasesta pariin, IF niin paljon, että en edes kehtaa sanoa.(Arvo Pentti @ Kesä. 06 2011,22:35) kirjoitti
Kavereilla samoilla spekseillä on ollut kuussatkuissa kyykyissä täyskaskolla hinta noin 200-300e korkeampi suuremman teho-painosuhteen takia.
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
Kiitän ja kumarran vastauksista!(Robespierre @ Kesä. 06 2011,22:56) kirjoitti
Näyttää tosiaan asuinpaikka olevan se suurin hintaan vaikuttava tekijä, ja Aktia taitaa kyllä olla ainakin näillä seuduilla edullisimmasta päästä. Täytyy laittaa korvan taakse ja käydä kyselemässä kunhan ostokset tehty.![]()
Honda CB1000R -09
Tyytyväinen uusi omistaja ilmoittautuu. Musta vuosimallin 2009 yksilö tarttui haaviin eilen.(ReQ @ Kesä. 06 2011,23:07) kirjoitti
Vakuutuksissa tosiaan Aktia löi pöytään noin 1100 euroa ympärivuotisesta, Lähivakuutus kiitti monivuotista asiakasta jolla useita muita vakuutuksia vajaan 1800 euron tarjouksella. Ei liene vaikea valinta ainakaan näiden kahden välillä...
Honda CB1000R -09
Onnea uuden pyörän johdosta. teit taatusti hyvän valinnan. Kirjoittelehan tänne miten pyörän kanssa on lähtenyt menemään.(ReQ @ Kesä. 08 2011,11:55) kirjoitti
Suzuki GSX 1100 G
Suzuki VS 1400 intruder
Yamaha XT 660 X Supermoto
Suzuki GSX 1340 R -08
Honda CB1000R-10 Xess
Ducati 749S-04
Suzuki GSX-R 1100
Kawasaki GPZ 1100
Kawasaki GPZ 750 R
Kawasaki Z 650
Veikkaan, että ajo-ominaisuudet tuossakin renkaassa riittää vallan mainiosti 90%:lle tämän foorumin käyttäjistä(luikku @ Touko. 28 2011,10:48) kirjoitti
Itsellä tosin SportMax SportSmartit alla Super Dukessa, pitääkö pöljä.. tosin eroa pehmeän seoksen Michelinin Power One renkaisiin on edelleen kuin yöllä ja päivällä![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Soonmoro.
Noin kuukausi ja vajaat 2t kilsaa takana Cb:lä, kilosesta ninjasta siirryin takaisin Hondan pariin.
Muutama varmistus kysymys mihin en koko topicista löytänyt tarpeeksi avaavaa vastausta, eli mitä sanoo tehdastakuu ixilin hyperlowsta, pelkkä slipari siis, katti on paikoillaan, siihen liittyen vielä että onko turvallista kyseinen ratkaisu säädättämättä?
Toinen takuuseen liittyvä juttu olisi jälkiasennus xenonien laittaminen, totesin sen ninjassakin tuovan ulkonäön lisäksi turvallisuutta kun tuli selvästi paremmin huomatuksi. Eli meneekö ns. koko takuu umpeen noilla muutoksilla vai pitääkö vaan "tarvittaessa" ruuvailla orkkisosat paikalleen?
TZR125
CBR 600F 98
ZX-10R 06
CB1000R 09
R1 09
Noniin, loppuviikon duunireissun takia nouto vasta pari tuntia sitten ja ensimmäiset kilometrit alla. Toisaalta olipahan 12tkm huolto tehty tänä aikana valmiiksi joten eipähän tarvitse heti rullata telakalle.(makke69 @ Kesä. 08 2011,12:41) kirjoitti
Ensimmäisten fiilisten perusteella kyllä erittäin hyvä valinta! Orkkis kuosissa olevana tosin pitää heti vaihtaa se perässä oleva hirvitys johonkin sirompaan kilpitelineeseen, ja laittaa slipari sen vakiopöntön tilalle...
Nyt vaan *![]()
Honda CB1000R -09
Musta CB 1000R tuli viime perjantaina talliin. Käytetty laite, 1700km nyt mittarissa.
Yoshin slipari on pyörässä kiinni, mutta väliputki ja katti paikallaan. Mistä noita väliputkija ja voimakomentajaa kannattaa hankkia?
Vähän luonnetta täytyisi pyörään lisää saada..aikaisempi laite oli Superduke R, tosin vastaavaa tästä ei toki saa, ..kertoilen kommentteja enemmän, jahka ehdin vähän ajamaan. Nopiaan kuitenkin verrattuna Yammun FZ-1N:ään tämä tuntuu kyllä fiksummalta peliltä ajaa. Noita Yamahoita ollut kaksin kappalein ennen Dukea.
Keula tuntuisi olevan tosi löysä alkuperäisissä säädöissään, toki R Dukeen, kun vertaa niin liene mikä tahansa tuntuu herkälle/ löysälle..mutta minusta turhan paljon "sukeltaa" jo ihan normaali nopeuksissa.
CB 1000R -10 & CRF 250R -10
ex. Superduke R -08 & 250 SX-F -09
allekirjoituksesta täytyy näköjään deletoida Kotarit..nyt tallissa Hondan CB1000R ja CRF 250R
CB 1000R -10 & CRF 250R -10
ex. Superduke R -08 & 250 SX-F -09
Vihdoin PCV asennettuna,Kaverina Leo Vince GP Pro Evo II+Decat.
Dyno-might Espoossa hoiti PCV asennuksen ja säädönTuloste löytyy linkin takaa -->Tuloste
![]()
Triumph Tiger 800 -11
Historia:
Honda CB1000R -09
Kawasaki ER 6-R -08
Yamaha Vmax -98
Hyvin näyttäs olevan lykkyä. Olisko seos käppyrää laittaa?(Marko @ Kesä. 15 2011,17:26) kirjoitti
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Air/Fuel ratio tuossa alemmassa taulukossa,Dynojet ei muuta tulosta tuohon paperiin.
Triumph Tiger 800 -11
Historia:
Honda CB1000R -09
Kawasaki ER 6-R -08
Yamaha Vmax -98
Katos joo... *(Marko @ Kesä. 16 2011,19:02) kirjoitti
Alkaa poltella itteäkin.....
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Iltaa kaikille!
Täältä ilmoittautuu mukaan toinen uusi omistaja ja samalla uusi mp-harrastaja.
Reilu viikko sitten kotipihaan ilmeistyi 2008 vuosimallin mustavalkoinen yksilö. Ja nyt on hyvinkin onnellista poikaa
Erot vakuutustarjouksissa yllätti ainakin itseni täysin totaalisesti. Parhaimman ja huonoimman välinen gäppi oli jotakuinkin 1600€
Omani päädyin ottamaan lopulta Pohjantähdestä n. 1,3k vuosikuluerällä. Sijantina Helsinki ja kuskin ikä 32v.
Honda CB1000R -08
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, millaisilla säädöillä alusta teillä itse kullakin on ollut rata-ajossa? Olin tänään Alastarolla ja aloin miettimään tuota etupään säätämistä, mutta jotenkin vaan jäi mietityttämään muitten kommentit, "ettei toi CB1000R oikeen sovellu ratamopoiluun niin kauhean hyvin." Tiedän tapauksia, jossa kierrosaika parani yli 10s, kun vaihdettiin CB1000R johonkin kyykkymallin mopoon.
Kuinka moni on oikein tosissaan vääntänyt CB1000R:llä rataa ympäri ja millaisilla kierrosajoilla? Otetaan vaikka Alastaro ja Ahvenisto esimerkeiksi.
ensialkuun lisää keulaan esijännitystä, alkup. asetus 8 kierrosta on jo turhan löysä ihan jäätelökiska-ajeluihinkin.
kokeilemalla löydät omaan vauhtiin soveltuvan, alkuun vaikka 2 kierrosta lisää.
Hitusen lisää myös meno/ paluu vaimennuksia. Alkuun esim. puoli kierrosta.
Keula on niin herkkä/ löysä orig. asetuksissa, että muutoksia tarvitaan normaaliajoonkin , jos haluaa herkkyyden/ sukeltelun pois.
Radalla en ole tällä omalla ajanut
CB 1000R -10 & CRF 250R -10
ex. Superduke R -08 & 250 SX-F -09
Kyllä kai se kierrosaika paranee kun vaihdetaan mihin tahansa RR peliin jossa on kanttausvaraa.(ibu @ Kesä. 16 2011,23:22) kirjoitti
CB1000Rssä ottaa kiinni pakoputken pelti kytkin ja jarru poljin. Muuten se on hauska ajaa radallakin *![]()
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Noihin rata-ajoihin ja -aikoihin viitaten. Musta noi etupään esijännityksen säädöt kiertyy noin 16 kierrosta ja normi on jossain siinä 8 kierroksen kohdalla. Viimeeksi ajoin Alastarolla siten, että esijännitys oli 4 kierrosta löysemmäpään kireimmästä mahdollisesti. Kadulla tolla ei oo enää niin kiva ajaa, mutta huomattavasti parempi radalla kuin normiasetukset. Nämä tällasella neuvolassa punnittavalla noin 70 kg varusteet päällä painavalla kuskilla. Takana oli tehdasasetuksia yksi tai kaksi napsua kireämmällä, mutta taakse esijännitystä olis pitänyt laittaa vielä lisää.
Alastarolla mä pääsin parhaimmillaan kymmenyksen alle 1.40 hieman alle kymmenen ratapäivän kokonaiskokemuksella.
Ne tuntosarvet jalkatappien alla piti ottaa pois jo ensimmäisillä kerroilla, kun ne raapivat jo vähänkin kantatessa. Vakioputken uskon ottavan tonttiin helposti, mutta ainakaan tota ixilin hyperflowta en saanut nappaamaan kiinni vaikka polvi oli maassa. Vasemmalle kantatessa pakosarja otti suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin polvi. Toisaalta mä oon tällanen persjalkanen kaveri.
Tosiaan, kun vauhti kasvoi niin näillä ajotaidoilla olisin kaivannut hieman lisää luottoa alustalta ja jousitukselta. Kovaahan tolla Hondallakin pääsee, mutta voisin arvioida, että mua painavempien kavereiden kannattaisi harkita jo etupäähän uusia jousia mikäli radalla ajattelee viihtyvänsä hieman enemmän.
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
Nonii ku nyt päästiin tähän alustansäätämiseen... Luin noita juttuja ja pakkohan sitä oli käyä saatämässä kaikkea liikkuvaaEtupää esijännitys 11 kieppiä ja sisää ja ulosjouston säätö kieppiä vaille tapissa. Takaa esijännitys 7 ja ulosjousto kans kierrosta vaille tapissa. Nämä siis 3:n koeajokerran jälkeen, loppu keulan sukeltelu ja nyt pyörä on tasapainoisen tuntuinen 90kg ukkelin alla.
![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10